Skocz do zawartości

Modyfikacja CA Toyota Avensis T27


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry wszystkim! :)

Od pewnego czasu zmagam się z myślami nad zmianą oryginalnego nagłośnienia w Toyocie Avensis T27. Jako, że pracuję dużo przy profesjonalnym nagłośnieniu to chciałbym czegoś więcej od tej instalacji. Ogólnie słucham muzyki takiej co w RMF czy Zet leci, więc na bank nie potrzebuję subwoofera, a nawet nie chcę bo potrzebuję jak najwięcej miejsca w bagażniku.

 

Mój budżet z różnych względów oceniam marnie, 1000zł to już będzie maksymalny max. Czytam różne strony, poradniki i to forum od dobrego tygodnia i przyszedł czas, żeby się Was doradzić. Z góry dziękuję za pomoc :)

W zeszłym roku wymieniłem oryginalne radio na GMS6501, i przy nim chcę zostać. Jest nawet spoko i budżet tu mnie mocno ogranicza. Po przeczytaniu tylu różnych informacji zastanawiam się nad dwoma wariantami. W obu na 100% wygłuszę drzwi, w obu ze względu na budżet w tylnych drzwiach zostawiam oryginalne głośniki.

 

Wersja 1 

 

Wygłuszam drzwi + opierając się na fabrycznej instalacji zmieniam głośniki z przodu czyli na 16.5cm plus tweetery. Radio ma 50W RMS i czytałem, że żeby to zrobić trzeba wysokiej skuteczności głośnika. Czy byłby ktoś w stanie polecić coś do takiego rozwiązania? Czy to w ogóle ma sens?

 

Wersja 2

 

Wygłuszam drzwi

 

Wykładam wzmacniacz sony XM-N502 500W dwu kanałowy

http://allegro.pl/wzmacniacz-sony-xm-n502-500w-2kanaly-sklep-w-wa-i7136048693.html

 

do tego w przednie drzwi na dystansach MDF wkładam głośniki HERTZ DV-165 

http://allegro.pl/hertz-glosniki-toyota-avensis-t27-2009-przod-i7193600963.html

 

tweetery wybrałem HERTZ DT24.3 DIECI

http://allegro.pl/glosniki-hertz-dt-24-3-dieci-tweeter-zwrotnice-i7144859291.html

 

a wszystko na zwrotnicy HERTZ DSK 165

http://allegro.pl/glosniki-hertz-dsk-165-zwrotnica-dwudrozna-dx300-i6866173318.html

 

Dylemat ze wzmakiem mam taki, że w avensis pod podłogą bagażnika są takie plastikowe kosze i mógłbym tam włożyć wzmacniacz. Boję się jednak, że przy braku obiegu powietrza będzie się on przegrzewać. Dodatkowo chyba przy tak małym wzmacniaczu, nie potrzebny będzie kondensator.

 

Bardzo Was proszę o opinię, nie chciałbym bez sensu wydać pieniędzy, których jak widać za wiele nie ma :(

Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ciut obawiam się używek, a jak myślisz która opcja będzie lepsza?
nowe sprzęty też bywają felerne :-) 

za 250 zł możesz znaleźć całkiem fajny piecyk na naszej giełdzie lub chociażby na alledrogo. za 400 też znajdziesz przyzwoity zestaw 2 drożny - patrz giełda.

zostaje jakieś 300 na wygłuszenie i kable, powinno starczyć jak będziesz robił sam. Ten GMS ma wyjścia na wzmacniacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tej klasy wzmacniacz raczej nie jest używany przez tutejszą Brać :)

Za tyle ile ten Soniak kosztuje zerknij na tutejszą giełdę lub daj ogłoszenie w dziale kupię określając kwotę i czekaj na propozycje.

Aaaaa... on odda te 500W jak go dobrze przypieczesz gorącym żelazem - ma 2x65W i prócz możliwości ustawienia LPF na 80Hz nie ma żadnych regulacji. Gain się nie liczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z każdym twoim wpisem wzrasta u mnie wrażenie, że nie masz nic wspólnego z profesjonalnym nagłośnieniem.

Bez urazy, ale ktoś, kto pracuje w tej branży wie o pewnych rzeczach, definicjach i jednostkach opisujących działanie wzmacniaczy i głośników.

U Ciebie tego nie widzę...

Parę osób sugeruje pewne rozwiązania i idź tym tropem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też kiedyś pracowałem przy nagłośnieniu - nosiłem tzw. paczki :)

a tak na poważnie to zapraszamy do Lublina na wycieczkę,  masz 100km a możesz sporo zaoszczędzić kasy.

drzwi wzmacniacz i zestaw odseparowany. w tym kierunku podążaj. sprzęt używany i będziesz zadowolony. ale najpierw wycieczka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja napisałem że jestem realizatorem dźwięku? :) jestem mój drugi etat to świetlik, więc muzyka tyle co słyszę i dlatego się doradzam bo chciałbym osiągnąć fajny efekt, a bardziej niż o gain, Matrix, hercach, kątach ustawienia systemu liniowego itp chętniej pogadam o protokole dmx, o grandma i chamsys, o cue stack itp :)

Odnośnie głośników morel, widziałem gdzieś na forum że ktoś je porównywał do tańszych gms. I pytanie czy te gwiazdki które są w zestawie dam radę włożyć w miejsce fabrycznych w Toyota?

Znalazłem jeszcze wzmacniacz Crunch PZi 100.2 co o tym myślicie?

Crunch PZi 100.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnie 4 pytania i nie zawracam Wam głowy. Dopiero w car audio zaczynam więc muszę dopytać.

 

1. Jaki przekrój kabla powinienem zastosować do wzmacniacza. W internecie jest ogromna rozbieżność w tym co ludzie piszą. Niektórzy piszą, żeby zwracać uwagę na bezpiecznik który jest w wzmaku i do tego dostosować przekrój, inni twierdzą, że powinienem patrzeć na moc rms wzmacniacza. I tu też jest ogromna rozbieżność bo zakładając że kupię wzmacniacz który ma nie więcej jak 40A (zaokrąglijmy do 50A) lub do 120W RMS na kanał przy 4omach to ludzie piszą niektórzy że powinienem dać 16mm2 a druga strona twierdzi, że 50mm2. Nie wiem co myśleć :(

 

2. Drugie pytanie, wchodzę sygnałem z radia przez RCA do wzmacniacza i wychodzę przewodem do tego momentu wszystko jest jasne. Skoro chcę zestaw odseparowany, to teraz rozumiem, że na tym przewodzie powinienem założyć zwrotnicę i ten sygnał, ze wzmacniacza podzielić na niski ton i gwizdek tak?

 

3. Czy bezpiecznik, który zamontuje w komorze silnika na przewodzie zasilającym powinien mieć tyle samo amperów co ten we wzmacniaczu czy powinien mieć ciut mniej? Więcej?

 

4. Przewód rca jakiej powinien być grubości? Bo mam trochę "złomu" w szafie i mam bardzo dobry przewód mikrofonowy Adam Hall tylko on jest 2x0.22 i mam wtyki RCA neutrik i myślę to wykorzystać

 

Dziękuję Wam za pomoc, coś zaczynam łapać i obiecuję, że dalej będę starał się  sam do wszystkiego dochodzić. Te pytania głównie o zasilanie wynikają z tego, że moje największe obawy przy robieniu tej instalacji są takie, że boję się żeby nie spalić samochodu, jakoś za dużo się o tym naczytałem. Dziękuję jeszcze raz i przepraszam tych których obraziłem swoją niewiedzą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...