Skocz do zawartości

Wydzielona dyskusja o matach.


jimix
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ale Panowie mi nic do tego wiec nie wiem po co mnie cytujecie. Ja nikogo nie atakuje poprostu mi to wisi, kto z czego sobie wytłumi drzwi. Wcale tez nie uwazam ze tylko i wylacznie Dynamat bo rowniez dobre konkurencyjne produkty sporo tansze. Jak zaczynałem robic CA w samochodzie to na kupe wołałem "papa" w tym temacie. Jak sie mnie zapytano czym maja byc robione drzwi czy Dynamatem Extreme czy APP to stwierdziłem ze Dynamat.

 

Jak juz sie troche ogarnałem i wiedziałem co z czym itp. to poprawki zrobiłem Vibroplastem STP a na to polożyłem pianke GMS http://sklep.gae.pl/gms02-absorbing-p-1679.html i od wewn. boczków, wiec ja sie jakos sztywno nie trzymam jednego niby własciwego produktu ale fakt faktem uzywam tych dedykowanych do CA.

 

Zreszta jak ktos bedzie mial ochote to na spocie w W-wie, moge zdjąc boczek i sobie pomacacie........ "as You wish" nie robie z tego zadnej tajemnicy i jestem daleki od jakis tam spraw "tajne przez poufne". Jak to sie mowi jestem "user friendly"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Czytajac ten temat nasunela mi sie mysl o wynikach pewnych pomiarow ktore kiedys znalazlem - pomiarow dokonanych przed i po zastosowaniu mat. Niestety nie znalazlem miarodajnych wynikow pomiarow ewentualnych roznic miedzy roznymi produktami.

 

 

Oto dlaczego warto dobrze "zajac sie" drzwiami :

 

http://img80.imageshack.us/img80/1125/drzwileweporownanie.jpg

 

Granatowa linia przedstawia sytuacje przed zastosowaniem mat a fioletowa ( rozowa ?? :hyhy: ) efekt ich zastosowania.

 

 

A ten wykres pozwala uwidocznic jak wiele jest w srodowisku samochodu "zmiennych" ktore maja ogromny wplyw na dzwiek - tutaj przyklad otwarcia szyb :

 

 

http://img36.imageshack.us/img36/9139/drzwileweotwarteszyby.jpg

 

 

Tu porownianie sytuacji przy drzwiach otwartych i zamknietych :

 

http://img80.imageshack.us/img80/7447/drzwipraweotwartezamkni.jpg

 

 

Kwestia "sporu" ktore maty sa lepsze pozostaje nadal otwarta, jednak mysle ze wykresy te pozwola uswiadomic sobie ze uzycie mat jest bardzo wazne, jednak w tak ciezkim "akustycznie" srodowisku jakim jest samochod nie mozna popadac w skrajnosc... Nie cena produktu ma znaczenie a czasami i jego jakosc ale jego przemyslana aplikacja. Pozwole sobie zacytowac : " Glosnik jest na tyle dobry, na ile dobra jest obudowa w ktorej go umiescimy" . Sam wybralem Dyna tylko ze wzgledu na jego wage, latwosc nakladania... i dobra cena za jaka sprowadzilem go zza wielkiej wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak można bez końca.

Kable spawarkowe kontra dedykowane CA, lampy kontra tranzystory,diesel kontra benzyna (to akurat mało miarodajne porównanie) itd.

Jedno jest ...sprawdzone i pewne, maty w okolicy 100zł za około 0,5 m² ( w przybliżeniu 200 zł za furtkę) są...pod każdym (namalcalnym czyli wygląd...piękne LOGO :hyhy: , struktura, łatwość montażu (siła kleju :hyhy: ) itd.) lepsze od ...wszelkich taniości (BOLL, APP) poprzez półśrodki stosowane powszechnie w budownictwie itd.

To jak ze wszystkim :hyhy: należy wymagać ...ambitniejszego grania od Alpiny CDA za 1400 zł od tej za 500 :D . Aby dojeżdżać sobie do pracy można kupić...mesia ale równie dobrze (i niekoniecznie szybciej :D ) dojedzie się poldżersem :D .

Mimo wszystko ...między nami...profesjonalistami :rotfl: pozostańmy przy tych za 200 bo są granice których przekraczać...nie należy.

P.S. wytłumienie mojego nissana sunny kombi ( Dynamat, GMS i pianka poliuretanowa) kosztowało mnie w granicach 650-700 zł i uważam , że to wciąż nie docelowe koszty, tym bardziej do moich zamierzeń no i...zdarzy się jeszcze coś "zabrzęczeć" :hyhy: .

Mówię z perspektywy stosowania budżetowych półśrodków (kiedyś) i teraźniejszego "przyłożenia" się do muzyki w autku...polecam bo droższe są wyraźnie lepsze.

Na koniec wiadomo, że do całokształtu klocków "grających" przy koszcie rzędu 5-7tys. stosowanie tłumienia "po najmniejszej linii" jest cokolwiek...pretensjonalne jak i ...solidne, drogie "omatowanie" furtek na firmówkach do chińskich pierdziawek w budżecie 1000 zł...czysta logiczna ekonomia, średnio inteligentnego ludka :rotfl: .

 

K@mil napisz do Jurka z całą pewnością "odkroją" Ci kawałek maty :hyhy: na "oblukanie" i się przekonasz sam ( ja tak postąpiłem z GMS-em).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to do kolekcji dorzucimy następną matę mianowicie:

 

HW Energetic HRK-100 Door Kit (HE-5100)

http://essa.com.pl/oferta...id=247&pid=1826

 

(nie kojarzyć z budowlanym Soudalem!!)

 

 

 

 

 

Bardzo dobra cena tylko nowa mata GMS-04 o grubości 2mm i czystej warstwie alu 1,5mm kosztuje 118zł za m2, i 59zł za powierzchnie 100cm x 50cm, ....więc faktycznie najlepszym rozwiązaniem są maty dobre , tanie , i dobrze zaaplikowane to zdecydowanie racja!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to do kolekcji dorzucimy następną matę mianowicie:

 

HW Energetic HRK-100 Door Kit (HE-5100)

http://essa.com.pl/oferta...id=247&pid=1826

 

(nie kojarzyć z budowlanym Soudalem!!)

 

 

Bardzo dobra cena tylko nowa mata GMS-04 o grubości 2mm i czystej warstwie alu 1,5mm kosztuje 118zł za m2, i 59zł za powierzchnie 100cm x 50cm, ....więc faktycznie najlepszym rozwiązaniem są maty dobre , tanie , i dobrze zaaplikowane to zdecydowanie racja!

 

Ta warstwa alu to chyba 0,15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego, że nie należy stosować dziwnych wynalazków absorbujących falę dźwiękową nie znalazłem oponenta więc przyjmuję że wytłumaczyłem to w sposób zrozumiały i zostało to zaakceptowane przez wszystkich czytających.

 

Trochę walczyłem z tym miejscem za głośnikiem, i uważam, że ta powierzchnia jest warta stosowania materiałów pochłaniających. Poprawa nastąpiła w zakresach niskiego basu, np lepiej słychać odseparowane szybko grane dźwięki gitary basowej.

A spowodowane jest to właśnie niekorzystnym umieszczeniem woofera w drzwiach, bardzo blisko blachy drzwi, niemal do niej równolegle (wtedy fala dobita od drzwi powraca na membranę powodując zniekształcenia).

 

Osłony za głośnikiem jeszcze nie próbowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niemal do niej równolegle (wtedy fala dobita od drzwi powraca na membranę powodując zniekształcenia).

 

To akurat chyba nie jest prawdą. Jeżeli by tak było to wszystkie kolumny głośnikowe posiadałyby pochylona tylna ściankę, a jednak tak nie jest. Pamiętam, że każdy argumentował konieczność stosowania pochylonej ścianki, tym że jeśli tego nie zrobimy będziemy mieli do czynienia z falą stojącą... Z tego co pamiętam pojawienie się takiej fali występuje w całkiem innych okolicznościach. Dlatego tez argumentowanie, że powstają zniekształcenia od tego, iż głośnik jest umiejscowiony równolegle do tylnej ściany jest trochę nie na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że fala dzwiękowa (czy to basowa czy średniotonowa) odbija się wewnątrz obudowy baaardzo dużo razy pod różnymi kątami zanim zostanie 'wygaszona' co powoduje że membrana atakowana jest od tylca z każdego kierunku i moim zdaniem wpływa to na barwę ponieważ niektóre częstotliwości mogą zostać podbite, a uzależnione jest to najbardziej od kształtu drzwi/obudowy. Wpis Grzegorza1969 o tym, że należy dźwięk rozproszyć tak by się fale wewnątrz rozchodziły możliwie równomiernie wydaje mi sie zasadny.

 

Z tym, że by się nad tym zastanawiać przy nagłośnieniu samochodu trzeba mieć doświadczenie i system na bardzo wysokim poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpis Grzegorza1969 o tym, że należy dźwięk rozproszyć tak by się fale wewnątrz rozchodziły możliwie równomiernie wydaje mi sie zasadny.

Z tym, że by się nad tym zastanawiać przy nagłośnieniu samochodu trzeba mieć doświadczenie i system na bardzo wysokim poziomie.

Witam

Odnoście osłony głośnika i wykorzystaniu jej do rozpraszania fali jeśli nie będzie sprzeciwów przygotuję temat razem ze rysunkami i zdjęciami w sobotę (prosiła mnie na priv jedna osoba z forum). Zastanawiam się tylko czy zdejmować głośnik i robić fotkę swojej osłony która niestety nie jest samoróbką. Oczywiście jeśli większości nie pasuje, to kolejnego marudzenia z mojej strony nie będzie i odpowiem tej osobie na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K@mil napisz do Jurka z całą pewnością "odkroją" Ci kawałek maty :D na "oblukanie" i się przekonasz sam ( ja tak postąpiłem z GMS-em).

W ogóle może jd wypowie się w tym temacie?

Bo ciekawa alternatywa jest dla innych mat

Ale o czym mam się wypowiadać skoro każdy swoje wie i przy swojej wersji obstaje.

Maty Stinger (w sumie bardzo dobre), od jakiegoś czasu z każdym zamówieniem stawały się coraz droższe. Do tego stopnia że doliczając wszystkie dodatkowe koszty i dając jakąś tam marżę dla firm car audio i trochę dla siebie, to końcowa cena wychodziła już jakby z odległego kosmosu. Nie ma się co czarować, ale gdybyśmy urealnili ceny detaliczne, to stały by się one niesprzedawalne nawet największym fanom.

Poszukując godnego następcy, w ostatnich miesiącach wspólnie z niemieckim partnerem przećwiczyliśmy na żywo kilka różnych próbek mat. Lepszych i gorszych, tańszych i droższych. No i w ostateczności zdecydowaliśmy się na niemiecko-francuzki skład mikstury z której robi się główną bazę obecnej maty HW Energetic. Kupuje się bazę, jej skład lub wybiera się gotowe rozwiązanie i zleca się produkcję maty zapakowanej pod własnym logo.

Ta wypadała najciekawiej pod względem właściwości, skuteczności, parametrów, komfortu nakładania i ceny.

Minus jest taki, że fabryka chce za dużo kasy za namalowane na macie logo. To raczej nie ma związku z jakością i skutecznością tłumienia, a jedynie z wyższą ceną, wiec świadomie temat malunków został porzucony (przynajmniej do jakiegoś czasu). Według niektórych, drugim minusem jest to, że tak jak wszyscy sie przyzwyczaili, mata nie jest cięta w prostokątne arkusze i pakowana w kolorowe pudełka, co znowu podnosi cenę. Matę na rolce niektórzy "na oko" mogą więc kojarzyć z tanią budowlaną kominówką z Castoramy. Według mnie akrat takie opakowanie ma plusy i tak zleciliśmy pakować matę, bo dużo lepiej się robi odcinając z rolki pasek o określonej szerokości, w porównamiu z przycinaniem arkuszy na węższe kawałki, z czego pozostaje więcej odpadów, które się potem na siłę i nie zawsze według potrzeby nakleja, tylko dla tego, że ich szkoda zmarnować.

Oferujemy więc dwie szerokości - bo węższą matę znacznie łatwiej jest wkładać i naklejać wewnątrz komory drzwiowej, a szerszą szybciej można okleić blachę zewnętrzną i pozamykać większe otwory w drzwiach, bez wielkich strat materiału na liczne zakładki w miejscu łączenia.

Dodam jeszcze tyle, że mata (masa tłumiąca) jest całkowicie inna od obecnych na naszym rynku. Sama masa ma właściwości mocno ciągliwo-klejące i do jej aplikacji w ogóle nawet nie byłaby potrzebna warstwa kleju, która tam jest dodatkowo nałożona, bo masa sama w sobie jest nazywaną przez niektórych silnie klejącą "wiecznie żywą gumą". Mata służy przede wszystkim to wytłumiania rezonansu blachy, czyli ścianek komory głośnikowej, po to aby drgała tylko sama membrana głośnika a nie wraz z nim cała ścianka na której jest on zamocowany. Najskuteczniej działa to wówczas, gdy mata mocno i dokładnie przylega do całej powierzchni obsorbując drgania, a żeby to skutecznie czynić, to masa tłumiąca musi być cały czas elastyczna, nie powinna twardnieć w niskich temperaturach, oraz za bardzo nie mięknąć i nie wypływać podczas upałów. Waga też robi swoje - tak na plus jak i na minus. To co jest cięższe, to na pewno mniej zadrży. W koncu po coś się robi kolumny z grubej i ciężkiej dechy, a czasem nawet dociąża się je piachem lub podstawami z marmuru. W aucie musi być jednak jakiś kompromis, bo przesadnie duża waga to oprócz lepszego wytłumienia rezonansów, nie jest za bardzo do niczego potrzebna. Tak właśnie jest z tą matą - nie należy do najlżejszych, co czyni ją skuteczniejszą w tłumieniu, ale też nie ma jakiegoć przesadnego przegięcia z wagą w drugą stronę. Folia alu i masa tłumiąca są grubsze niż w Dynamat i Stinger. Taka sama grubość samej masy tłumiącej ma mocno zbliżone paramerty tłumiące do mat Stingera i Dynamat (współczynnik stratności akustycznej). Jednak finalny produkt ma te parametry nieco wyższe od wspomnianych mat, gdyż mata HW Energertic ma grubszą warstwę tej masy tłumiącej, co już przy jednej naklejonej warstwie w większości wystarcza do przyzwoitego wytłumienia i sztywnego "zamknięcia" otworów technologicznych. A ogólnie wiadomo, ża każdy woli nakleić raz i mieć z głowy, niż dłużej walczyć kilkukrotnie naklejając cieńsze, bo zazwyczaj trochę tańsze kolejne warstwy maty.

Maty HW Energetic nie trzeba podgrzewać podczas nakładania. Tak samo mocno się kleją i trzymają na zimno jak i na ciepło.

To byłoby na tyle.

Resztę można wyczytać na naszej stronie gdzie są też dzisiaj dodane zdjęcia maty w realu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jd, mam pytanko gdzie produkowane są te materiały , i czy jest wyraźnie napisane na produkcie MADE IN .... bo często jest MADE BY co dystkretnie omija prawdziwy kraj pochodzenia , np Chiny oczywiście nikt nie mówie że to źle..:)

 

 

Często zdarza się także , wielu sprzedawców importerów przekonana jest o jakości produktu i powiela nieprawdziwą informacje bo np.Niemcy słyną z tego że produkują w Chinach i przepakowaują to na miejscu i w całej gamie produktów na 10 jeden jest robiony w Niemczech czyli MADE IN GERMANY , inne są w bardzo podobnym opakowaniu i nie jest zaznaczony kraj pochodzoenia co sugeruje ,że też jest made in Germany a jednak nie jest to prawdą , czyli sprytny delikatny chwyt marketingowy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dynamat- łatwa w układaniu, dostepna w wielu rozmiarach (na codzien uzywam bulk pack) wlsaciwosci tlumienia bdb

Stinger- uklada sie trudniej niz Dyna sztywniejsza warstwa aluminium, tłumienie dbd

STP Vibroplast- naklada sie latwiej niz dyna, przy uzyciu walka trzeba byc ostroznym aby nie przerwac aluminium, tlumienie bdb

mata dekarska- przy nakladaniu trzeba podgrzewac, zapach, bardzo delikatna warstwa aluminium, tłumienie dostateczne

app,boll- nigdy nie nakladalem tylko zrywalem zawsze popekana, o jakimkolwiek tlumieniu nie mozna mowic (pekniecia)

 

co do ataku p. Grzegorz1969 na firmy CA, ktore oklejaja cala powierzchnie drzwi dynamata nie zwazajac na mase. Zastanowmy sie, dlaczego zazwyczaj oklejana jest tylko blacha z otworami technologicznymi. Odpowiedz jest bardzo prosta daje to najwieksze efekty (stworzenie czegos na ksztalt komory zamknietej, no wlasnie, ale o tym pozniej)

Drugi manewr to wyklejenie matami wnetrza komory (usztywnienie zewnwtrznego poszycia drzwi) roznica jest wyrazna ale nie tak duza jak przy pierwszym kroku

Trzeci, nalozenie "blota"(pasta Brax'a) na boczek, bardzo skutecznie eliminuje trzeszczenie ale na sam dzwiek nie ma az tak duzego wplywu

Czwarty- wyklejenie pianka, materialem dzwiekochlonnym (moze byc Tacmat, pianka od ESSY lub cos innego) wnetrza komory, efekt- kick nie traci na szybkosci ale staje sie bardziej miekki (analogicznie do wytlumienia skrzyni zamknietej)

piaty- pianka miedzy boczek a blache drzwi, lepsze odgrodzenie stron membrany glosnika

 

takie przygotowanie drzwi to koszt ok. 2000 pln. Postawmy sie w miejscu klienta, "jak to place 1500 pln za glosniki a musze dac wiecej za przygotowanie drzwi?" zazwyczaj taka jest reakcja

 

koszt musi byc taki zewzgledu na uzyte materialy, czas oraz prace. Zaden zaklad CA nie pozwoli sobie na to aby mata odkleila sie, wydzaielala brzydki zapach, czy w jakikolwiek inny sposob zmniejszyla komfort urzytkowania samochodu, dlatego uzywa sie produktow renomowanych firm.

 

Drzwi samochodowe po wytlumieniu mozemy rozpatryac jako skrzynie zamknieta, choc nie jest to dokonca prawda wszelkie niesczelnosci, ale nie jest to rowniez "przegroda nieskonczona"

Wg mnie najistotniejsze jest odgrodzenie stron membrany glosnika, wiec zaklejenie otworow technologicznych, a material jakigo uzyjemy do tego zalezy od budzetu na CA.

 

Sytuacja z ktora spotkalem sie w pracy zaraz przed swietami

 

klient chce przeznaczyc 1000 +/- 100 na montaz glosnikow i glosniki,w przyszlosci jakis wzmacniacz, jest "wedukowany" na jakims forum, ze drzwi musz byc wytlumione. Podliczamy montaz glosnikow, wytlumienie, kabelki, przejscie w drzwi, przejsciowki glosnikowe... Na glosniki zostaje ok 300 pln jaki jest wybor hertz dsk, helix db jak to bedzie gralo z pod radia, kazdy wie

samochod golf 4, mowie do kolesia,ze ze wzgledu na konstrukcje drzwi lepiej zamontowac lepsze glosniki (tempo, po 650)

niestety nie udalo sie przetlumaczyc, bo on musi miec wytlumione "furtki" i konec

byli tez inni, ktorych ne dalo sie przekonac do wygluszenia drzwi, "bo tego nie da sie wyjac z samochody przy sprzedazy

przedstawiajac ten przyklad chcialem pokazac, ze warto pozostac w pewnej rownowadze koszt glosniki/wytlumienie oraz (za co zostane zbesztany) montujac budzetowe zestawy lepiej wytlumic dekarka niz pozostawic fabryczna folie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja z ktora spotkalem sie w pracy zaraz przed swietami

 

klient chce przeznaczyc 1000 +/- 100 na montaz glosnikow i glosniki,w przyszlosci jakis wzmacniacz, jest "wedukowany" na jakims forum, ze drzwi musz byc wytlumione. Podliczamy montaz glosnikow, wytlumienie, kabelki, przejscie w drzwi, przejsciowki glosnikowe... Na glosniki zostaje ok 300 pln jaki jest wybor hertz dsk, helix db jak to bedzie gralo z pod radia, kazdy wie

samochod golf 4, mowie do kolesia,ze ze wzgledu na konstrukcje drzwi lepiej zamontowac lepsze glosniki (tempo, po 650)

niestety nie udalo sie przetlumaczyc, bo on musi miec wytlumione "furtki" i konec

byli tez inni, ktorych ne dalo sie przekonac do wygluszenia drzwi, "bo tego nie da sie wyjac z samochody przy sprzedazy

przedstawiajac ten przyklad chcialem pokazac, ze warto pozostac w pewnej rownowadze koszt glosniki/wytlumienie oraz (za co zostane zbesztany) montujac budzetowe zestawy lepiej wytlumic dekarka niz pozostawic fabryczna folie

 

A ja bym zrobił tak jak chciał klient :) Głośniki zawsze można wymienić z czasem na lepsze a dobre tłumienie już jest . Może tak chciał zrobić w przyszłości klient ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym zrobił tak jak chciał klient :) Głośniki zawsze można wymienić z czasem na lepsze a dobre tłumienie już jest .
nie jest przecież dla nikogo zaskoczeniem, że w niektórych autach sytuacja jest zdecydowanie prostsza
samochod golf 4, mowie do kolesia,ze ze względu na konstrukcje drzwi lepiej zamontowac lepsze glosniki
podobnie jest w passatach i ja również uważam, że w przypadku ograniczonego budżetu warto zaoszczędzić na matach (konstrukcja drzwi zapewnia w miarę zamkniętą komorę pracy dla głośnika już seryjnie) i zamiast tego zainwestować np. we wzmacniacz. Zagra to lepiej niż w wygłuszonych drzwiach pod radiem na budżetowych głośnikach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do ataku p. Grzegorz1969 na firmy CA, ktore oklejaja cala powierzchnie drzwi dynamata nie zwazajac na mase. Zastanowmy sie, dlaczego zazwyczaj oklejana jest tylko blacha z otworami technologicznymi. Odpowiedz jest bardzo prosta daje to najwieksze efekty (stworzenie czegos na ksztalt komory zamknietej, no wlasnie, ale o tym pozniej)

Witam

Jeszcze raz przypominam:

1) Nie atakuje producentów mat ani mat. Pragnę tylko aby była napisana o tym prawda. Napisałem w tym wątku jakie według mnie droższe maty mają zalety i kiedy należy bezwzględnie je stosować według mnie. Pragnę jedynie pokazać, że stosując tańsze "zamienniki" można nieraz uzyskać kosztem np. większej cięższej pracy podobny efekt. Z tego względu nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że należy wyłącznie stosować ..... ;

2) Nie atakuje przynajmniej części zakładów CA lub inaczej moja negacja nie jest wymierzona przeciwko firmą i osobą zawodowo zajmującym się wygłuszaniem i wytłumianiem aut jeżeli posiadają stosowną wiedzę i kwalifikacje i najlepiej jeszcze doświadczenie i postępują zawsze zgodnie z tym.

Wiem jednak z doświadczenia, że nie wszystkie .......... ;

Co do oklejania całego wnętrza samochodu "sreberkiem nadrukiem" to chyba lepiej abym nie zaczynał gdyż :

a) mam rację i mogę to matematycznie udowodnić;

mogło by to znów być odebrane jako atak na jakieś firmy CA. Problem jednak jest w tym, że w Polsce jest tak, że jak komuś powie się, że to można lepiej zrobić lub inaczej to ten ktoś uważa że ja mówię że to On jest do bani i jestem jego zaprzysięgłym wrogiem;

Co do przykładu to go za bardzo nie rozumiem dlaczego w moim kierunku ale postaram się wytłumaczyć z innej strony:

Gdzieś na jakimś forum napisałem, że wg mnie koszt robocizny (samej) przygotowania drzwi to od 200 zł i zaznaczyłem od razu, że są samochody gdzie wyjdzie znacznie więcej (z tego co pamiętam podałem przykładowy model). Nie piszę nigdy ile i jakich dokładnie materiałów należy użyć gdyż zależne jest to od wielu czynników. Jeśli przyjechał do warsztatu klient przykładowym Golfem z określoną gotówką to można mu wytłumaczyć i nawet pokazać, że na przykład ten model w tych i tych miejscach jest fabrycznie tak zrobiony, że każda ingerencja w to nie przyniesie oczekiwanych skutków. Sprzedawca/montażysta jest także doradcą klienta i ma mu doradzić i przedstawić korzyści z takiego rozwiązania. Jeśli klient będzie zadowolony wróci (u mnie tak jest w mojej branży).

Z drugiej strony widziałem w drogich instalacjach, że samochody wyklejane drogimi matami nie miały np. "daszków" osłaniających głośniki i naprawdę nie jestem w stanie uwierzyć, że to klient świadomie ze względu na cenę tego elementu odmówił jego zakupu to jest ( tu wymoderuje sobie sam :) ).

 

PS

Jeżeli ktoś chce mi wmówić, że wyklejenie całej podłogi z tunelami matami bez zastosowania pianek lub włóknin jest dobre to ... nie radzę :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...