Skocz do zawartości

Opel Vectra B by FUBU - Rockowa Vectra


FUBU
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

napisałem to w kontekscie grubosci scianek.

 

Grube scianki sa tu w nieco innym celu o ktorym swego czasu pisal Grzegorz1969 i ktory wrocil przy okazji ostatniej skrzynki jaka w swoim temacie prezenowal Sinoff.

 

Zwykłe skrzynki to MDF nie kompozyt.... zrob sobie mały test weż MDF grubości 10mm i weź Laminat 10mm Do tego aby w tym laminacie było włokno o dobrej gradacji. Spróbuj połamać... A sam odpowiesz sobie na pytanie dlaczego MDFu trzeba użyć 2x wiecej....Jestem Ciekaw czy pomiedzy warstwy włókna Weglowego lub Pomiedzy Warstwy Tkaniny Aramidowo-Weglowej byście dawali MDF by je usztywnić...

 

W takim razie powiedz co złego jest w tym ze zamiast kleic kolejne warstwy maty zrobilem scianki w sposob jaki pokazalem? Ja nietwierdze ze ten sposob to jedyna sluszna droga ale chcialbym wiedziec dlaczego twierdzisz ze jest to zla droga? dodam ze za scianki sluzy sklejany HDF (bo moze nie wszyscy doczytali) ktory na wejsciu ma wieksza gestosc od MDF a dodatkowo wydaje mi sie ze to ze wypil sporo zywicy jakos specjalnie mu nie zaszkodzilo a raczej przeciwnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 497
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tak jak napisałeś jest to jedna z dróg. Nie mówie że zła ale kombinatoryka tzw. Ponieważ dla wykorzystania maksymalnej powierzchni właśnie po to stosujemy skrzynki z Kompozytów. Mało tego tak jak Mastah napisał dodatkowo przy zastosowaniu skrzyni z kompozytu dodatkowym wzmocnieniem dla takiej skrzyni jest konstrukcja samochodu która przylega do niej na ścisk. Właśnie po to możemy stosować Cieńsze ścianki. Przy kombinowaniu swoich skrzynek stosuje włókno o dużej gradacji czasem z pyłem czasem bez i zdaje to egzamin. Dodatkowo wszystkie ścianki skrzynki są Pociągniete Masą Uszczelniająco-Wygłuszającą. Poza tym przez Kilka lat przy produkcji łodzi nie widziałem aby ktoś pchał jakiekolwek dodatki do laminatu typu MDF HDF i inne...No ale ja się nie znam :)

 

Tak czy inaczej kibicuje projektowi.

 

Pozdrawiam

V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem Ciekaw czy pomiedzy warstwy włókna Weglowego lub Pomiedzy Warstwy Tkaniny Aramidowo-Weglowej byście dawali MDF by je usztywnić...

 

Bez przesady, jest to forum Car Audio, a nie np.: rusznikarskie;]

 

Moim zdaniem, trochę za bardzo rozdrobniłeś te kawałki MDF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałeś jest to jedna z dróg. Nie mówie że zła ale kombinatoryka tzw. Ponieważ dla wykorzystania maksymalnej powierzchni właśnie po to stosujemy skrzynki z Kompozytów. Mało tego tak jak Mastah napisał dodatkowo przy zastosowaniu skrzyni z kompozytu dodatkowym wzmocnieniem dla takiej skrzyni jest konstrukcja samochodu która przylega do niej na ścisk. Właśnie po to możemy stosować Cieńsze ścianki. Przy kombinowaniu swoich skrzynek stosuje włókno o dużej gradacji czasem z pyłem czasem bez i zdaje to egzamin. Dodatkowo wszystkie ścianki skrzynki są Pociągniete Masą Uszczelniająco-Wygłuszającą. Poza tym przez Kilka lat przy produkcji łodzi nie widziałem aby ktoś pchał jakiekolwek dodatki do laminatu typu MDF HDF i inne...No ale ja się nie znam

 

No rozumiem Twoj punkt widzenia. Co wiecej nawet sie z nim zgadzam, zapewne oparcie o konstrukcje auta jak i sam kompozyt sprawia ze skrzynka bedzie wytrzymala. Z tym ze ja specjalnie chcialem uzyskac gruba scianke ze wzgledow jakie, jak wspominalem, swego czasu Grzegorz1969 wyjasnial na forum i ktore przyswiecaly przy ostatniej skrzynce Sinoff'a. Skrzynka ma w najcienszym miejscu ~20mm, wypelnienie klockami HDF bylo moim zdaniem prostrzym i tanszym sposobem uzyskania takiego efektu niz klejenie kolejnych warstw maty do usr... smierci :)

 

Fubu podziałałeś coś dalej ze skrzynią w sobotę? Bo jestem ciekawy

 

Tak, pozniej foty wrzuce, czasu nie mialem zbytnio :P

 

Bez przesady, jest to forum Car Audio, a nie np.: rusznikarskie;] Moim zdaniem, trochę za bardzo rozdrobniłeś te kawałki MDF.

 

HDF po pierwsze :P

Po drugie uzywajac takich drobnych kawalkow latwiej mi bylo odwzorowac ksztalt odlewu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawaj bo ciekaw jestem jak ta "szynka w galarecie" wyszła Ci się na bokach

 

Alez prosze bardzo, mysle ze wcale niezle :P

 

 

Lapiemy klocuszki zywica przed zalaniem:

http://img812.imageshack.us/img812/8748/zdjcie11z.th.jpg

 

I z boczkami juz zalanymi "kisielem":

http://img687.imageshack.us/img687/889/zdjcie12y.th.jpg

 

Tyl przejechany flexem coby wszystkie zadziory zebrac i nadmiar maty wyciac i ogolnie wygladzic tyl dla lepszego spasowania:

http://img20.imageshack.us/img20/9614/zdjcie13r.th.jpg

 

Przymierzenie w bagajerku:

http://img99.imageshack.us/img99/871/zdjcie14.th.jpg

 

I przymiarka glosnika:

http://img209.imageshack.us/img209/5638/zdjcie15k.th.jpg

 

Ciąg dalszy nastąpi - tylko jeszcze nie bardzo wiem kiedy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten argument nie przemawia do mnie wcale.

 

jesli chodzi o sama w sobie wytrzymalosc to ma racje - nie musi byc wcale gruba scianka

 

natomiast jesli chodzi o pozostale aspekty, tj. zeby gral glosnik a nie skrzynka to bylo juz to wyjasniane - a moja metoda jest po prostu tanszym i szybszym sposobem osiagniecia grubej scianki, no chyba ze ktos stosuje tkanine jachtowa grubosci 1,5mm (bo mu zostala :wink: ) wtedy rozmowa wyglada nieco inaczej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...