Skocz do zawartości

Renault Megane III pomoc z instalacją tweetera i zwrotnicy


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich od razu zaznaczę że jestem laikiem w tych sprawach lecz bardzo chcę chociaż trochę poprawić brzmienie w aucie i też poduczyć się w tym temacie bo nie ma to jak satysfakcja z samemu wykonanej roboty :) oraz to że nie mam zbyt dużo budżetu do wykorzystania. Do rzeczy więc pacjent to Renault Megane III hatchback a w niej oryginalne radio z tych najsłabszych 4 głośniki 2x przednie i 2x tylne a w miejscu na tweetery kostka do ich podpięcia. Po wstępnym zbadaniu tematu i obejrzeniu filmiku na YT zdecydowałem się na zakup zestawu Audio System M130 EVO2 https://allegro.pl/oferta/renault-megane-3-iii-audio-system-m130evo2-mdf-pnp-12609711067 oraz mat wygłuszających i pianki. Po wstępnym przygotowaniu wydaje mi się że poradzę sobie z wygłuszeniem oraz instalacją głośnika, natomiast jeśli chodzi o tweeter i zwrotnice zaczynają się problemy. Chodzi mi konkretnie o to że w podszybiu w miejscu na tweetery znajdują się kable zakończone kostką tylko że głośniki wysokotonowe z tego zestawu są zakończone końcówką męska i żeńską. I teraz moje pytania to :

1. Czy muszę przeciągać kable z zakupionego tweetera do drzwi żeby to połączyć czy mogę zrobić to na tych co są tam zamocowane fabrycznie.

2. Jeśli nie muszę to jak wpiąć się te co już tam są

3. Jeśli trzeba jednak przepchać te kable to jak to zrobić najprostszym sposobem i czy trzeba demontować deskę rozdzielczą.

4. W którym miejscu powinna być podpięta zwrotnica (jeśli dobrze to rozumiem powinna być jako rozgałęzienie przed wooferem i tweeterem ale poprawcie mnie jeśli się mylę)
Wybaczcie proszę jeśli napisałem jakieś głupoty ale serio nie znam się na tym aż tak. Przeszukałem już trochę stron oraz to forum ale nie znalazłem żadnej odpowiedzi która mnie usatysfakcjonowała. Poniżej zamieszczam zdjęcie końcówek z tweetera oraz kostki z fabrycznej instalacji.

1731655600_zakoczenietweetera.thumb.jpg.096f332f63aaf0ba207cda9c1625a2a4.jpg380435184_kostkawtweeterze.thumb.jpg.a514eac1f027d6c07db7cbf8d94398fd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do punktu 4. Dobrze myślisz, tak ma być podpięta zwrotnica. A przeciągnięcie kabli to nie jest aż taki problem w większości samochodów, miejsca jest sporo. Ale zawsze możesz skorzystać z fabrycznych kabli do tweetera, ale wtedy trzeba albo uciąć wtyczkę, albo poszukać gniazda na taką wtyczkę i podpiąć bezpośrednio do tweetera. Tylko musisz wtedy sprawdzić czy kable na tweeter łączą się przy wtyczce woofera w drzwiach. Bo jak się rozdzielają gdzieś pod deską, to szybciej pociągniesz nowe kable.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wielkim problemem wydaje mi się to pociągniecie kabla nigdy tego nie robiłem a z tego co zaglądałem w ten otwór na tweeter nie ma tam za dużo miejsca i kable idą w ogóle nie wiem gdzie. Dlatego jeśli ktoś takie coś robił sam albo wie na pewno jak to zrobić ( nie chodzi mi o przypuszczenia) to byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok udało mi się zainstalować tweetery ze zwrotnica w miejscu fabrycznie przygotowanym i grają bardzo fajnie natomiast jeśli chodzi o głośniki z drzwi to mam wrażenie że graja gorzej niż te fabryczne z celulozy czy z czego tam one są, dźwięk wydaje się jakby przytłumiony. Spotkaj się ktoś kiedyś z czymś takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak być, zamontowałeś głośniki uniwersalne. Seria czasami nie gra tak najgorzej, schody zaczynają się jak trzeba zagrać głośniej, wtedy zaczynają zniekształcać. 

Dopasowałeś zwrotnicę tweetera aby ten się nie wybijał za bardzo? Może to nie woofer gra źle ale tweeter jest za głośno, stąd takie wrażenie. Nie bój się podbić niskie tony jak trzeba, to że wszędzie trąbią że wszystko ma być na 'flat' nie jest prawidłowe 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok pobawiłem się ustawieniami i wystarczyło wyciszyć wysokie tony gdyż zagłuszały boczne głośniki teraz już słychać że jest znacznie czyściej i lepsze brzmienie. Nie chcąc zakładać kolejnego tematu zapytam w tym. Mam fabryczne radio to najprostsze z możliwych które wygląda tak

image.thumb.jpeg.521dba57d87b0965f5a7e2c0d872579c.jpeg

i teraz żeby nie żonglować płytami cd chciałbym móc korzystać z mp3 lub bluetooth (obecnie używam transmitera)  aczkolwiek spłukałem się mocno i nie stać mnie na ten moment żeby wymienić radio na inne (zakup radia, zakup wyświetlacza itd.) wiec chciałbym tanim kosz sprawić aby słuchać muzy z mp3. Na internecie znalazłem coś takiego https://www.avde.pl/nvox/zmieniarka-cyfrowa-emulator-mp3-usb-sd-renault-12pin/produkt/42004.html i moje pytanie. Czy będzie mi to działało z fabrycznym radiem ponieważ w opisie jest że działa tylko z radiami typu OEM VDO, Blaupunkt a ja mimo szukałem nie znalazłem odpowiedzi czy moje radio jest którymś z tych dwóch wymienionych. Drugie pytanie to czy będą działały manetki do przełączania następnej/poprzedniej piosenki jeśli odsłuch będzie z tej zmieniarki. Oraz trzecie pytanie czy ta zmieniarka pogarsza jakoś muzyki tak jak to się dzieje w przypadku transmitera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...