Skocz do zawartości

Renault Megane III pomoc z instalacją tweetera i zwrotnicy


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich od razu zaznaczę że jestem laikiem w tych sprawach lecz bardzo chcę chociaż trochę poprawić brzmienie w aucie i też poduczyć się w tym temacie bo nie ma to jak satysfakcja z samemu wykonanej roboty :) oraz to że nie mam zbyt dużo budżetu do wykorzystania. Do rzeczy więc pacjent to Renault Megane III hatchback a w niej oryginalne radio z tych najsłabszych 4 głośniki 2x przednie i 2x tylne a w miejscu na tweetery kostka do ich podpięcia. Po wstępnym zbadaniu tematu i obejrzeniu filmiku na YT zdecydowałem się na zakup zestawu Audio System M130 EVO2 https://allegro.pl/oferta/renault-megane-3-iii-audio-system-m130evo2-mdf-pnp-12609711067 oraz mat wygłuszających i pianki. Po wstępnym przygotowaniu wydaje mi się że poradzę sobie z wygłuszeniem oraz instalacją głośnika, natomiast jeśli chodzi o tweeter i zwrotnice zaczynają się problemy. Chodzi mi konkretnie o to że w podszybiu w miejscu na tweetery znajdują się kable zakończone kostką tylko że głośniki wysokotonowe z tego zestawu są zakończone końcówką męska i żeńską. I teraz moje pytania to :

1. Czy muszę przeciągać kable z zakupionego tweetera do drzwi żeby to połączyć czy mogę zrobić to na tych co są tam zamocowane fabrycznie.

2. Jeśli nie muszę to jak wpiąć się te co już tam są

3. Jeśli trzeba jednak przepchać te kable to jak to zrobić najprostszym sposobem i czy trzeba demontować deskę rozdzielczą.

4. W którym miejscu powinna być podpięta zwrotnica (jeśli dobrze to rozumiem powinna być jako rozgałęzienie przed wooferem i tweeterem ale poprawcie mnie jeśli się mylę)
Wybaczcie proszę jeśli napisałem jakieś głupoty ale serio nie znam się na tym aż tak. Przeszukałem już trochę stron oraz to forum ale nie znalazłem żadnej odpowiedzi która mnie usatysfakcjonowała. Poniżej zamieszczam zdjęcie końcówek z tweetera oraz kostki z fabrycznej instalacji.