Skocz do zawartości

Akumulator


blackdragon8904
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam takie pytanie, bo od pewnego czasu nie trzyma mi akumulator... i chcialem się Was jako posiadaczy aut spytać czy ktos by mi mógł polecic zwykły aku tak do 300 zł ale z jakiejs dobrej w miare firmy. Nie wiem jaki dobrać, mam forda eskorta 1.4i mk7 z 96 roku, z tego co sie oriętuje altek to 70A, moge sie mylić. To jest jedn problem... 2, Najwiekszy problem w tym ze mam prawde w odległosci 3 km i nie wiem czy to lipny aku był ze sie na takich trasach nie ładował wystarczająco bo co 2 tygodnie musialem pod prostownik podłączać a do tego przwaznie w drodze do pracy wzmak mi przy normalnym graniu pobiera z 150 wat i czy to jest normalne ze musze podładowywac aku co jakis czas ? Czy jak kupie nowy tez moge go tak zajechac ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyszczenie i zabezpieczenie smarem miedzianym wszystkich polaczen alternator-akumulator-rozrusznik-buda potrafi czynic cuda, zwlaszcza jesli nie bylo to nigdy robione. Oczywiscie padnietego akumulatora ci to nie uratuje, ale pozwoli bezproblemowo eksploatowac nastepny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm to ok sprawdzilem napięcie i trzyma je aku http://localhost/strefa/ipb/public/style_emoticons/default/tongue.gif tak teraz mysle moze nie mialem mocno klem dokręconych bo w sumie ręcznie dało sie je sciagnąć bez odkręcania a jesli chodzi o te pasty miedziowe itp czy to wszystko da się poodkręcac i posmarowac tak w 5 min ? czy trzeba isc juz w garazu to i tamto rozebrac ? bo przy alternatorze to nie wiem gdzie co i jak, moze do jakiegos znajomego mechanika isc czy lepiej samemu poszukac (jakby ktos powiedział mniej wiecej jak to moze wyglądac :hyhy: ) Dodam ze problemy z ładowaniem zaczeły się dziac po 5-6 totalnie rozładowaniach aku tak ze kontrolki nawet nie swiecyły zmieniłem wtedy aku i moze nie dokręciłem klem... Co jeszcze przed chwilą dosłownie w ciemnosci zobaczylem to iskrzenie malutkie przy włączniku gdyz, załączenie wzmaków mam osobno po przycisnieciu "pstryka" i czasem lata luzno i moze gdy robi zwarcie z masą (jeszcze nie zaizolowalem :hyhy:) to tez traci sie prąd na tyle by rozładowac aku ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież włącznik jest tylko włącz/wyłącz i prowadzi z + z aku prosto do wzmacniacza, jak byś zrobił zwarcie z masą do karoserii to bezpieczniki pójdą lub przewód obróci się w pył, mi na wylot przepaliło maske jak plus z klemy dotkną maski (wyjeżdżałem z warsztatu po wymianie aku).

Nie lepiej ci poprowadzić przewód z radia do wzmacniacza będzie automatycznie wył/włącz wzmacniacz ?

 

Ile ten twój akumulator ma lat ? Miałem podobny problem ale w escorcie Diesel. I win u mnie było kilka. Alternator dawał napięcie w granicach normy max 13,6.

I uszkodzona/zużyta dmuchawa, niestety po jej włączeniu napięcie spada odpowiednio na biegu 2 do 13 a na 3 biegu do 12, i wtedy już ładowania nie ma. No i aku który nie trzymał z racji wieku.

Ja zakupiłem prosty wskaźnik ładowania, i teraz na bieżąco widzę czy wszystko jest pod kontrolą :P Wymieniłem tylko aku, bo do ten cholerny samochód to studnia bez dna. Strasznie problematyczne samochody(escort). :P

 

[ Dodano: 2009-10-16, 00:24 ]

P.S. Tak czy siak przez noc aku nie powinien ci tak siąść że aż kontrolki się nie świeciły. Może zostawiłeś włączony wzmacniacz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jak dla mnie sprawa jest prosta. jak rekami mogles klemy zdjac to znaczy ze nie miales prawie w ogole ladowania...(jak jest dobrze przykrecona klema to reka nie mozna jej nawet poruszyc) aha i jak juz kilka razy zdechl Ci aku to proponuje kazda cele zmierzyc areometrem a najlepiej wymiana aku..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie - iskrzenie było na przewodzie remote (z włącznikiem) przed chwilą zaizolowałem zobaczymy co dalej, i tak, naładowalem aku prostownikiem, trzymał całą noc z rana nawet sie nie zadusił przejechałem 3 km zostawiłem auto w pracy (wszystko odłączylem jedynie panela od radia nie wyciągalem) i po 8 h pracy tez nawet kontrolki sie nie swieciły praktycznie ledwie ledwie bylo widac i ma ktos jakis pomysł co to moze byc ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tyle pisania a wystarczy zrobić ze trzy pomiary zwykłym miernikiem za 20zł, zajmie to może z 15min i będzie wszystko jasne :rotfl:

 

w KAŻDYM PROFESJONALNYM, PRYWATNYM ZAKŁADZIE CENA ZA SPRAWDZENIE ŁADOWANIA, AKUMULATORA, TO KOSZT 12-15 ZŁOTYCH, TZM MAJĄ PROFESJONALNE PRZYRZĄDY I NA PEWNO BĘDZIE TO FACHOWO ZROBIONE.

 

Dopóki nie zrobisz tego badania to można bez końca gdybać i pisać jeszcze wiele postów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... a jesli chodzi o te pasty miedziowe itp czy to wszystko da się poodkręcac i posmarowac tak w 5 min ?.... ?

 

wszystko poodkrecac, DOBRZE WYCZYSCIC, ewentualnie posmarowac i mocno skrecic. W 15 min obrobisz glowny tor zasilania.

 

 

no to jak dla mnie sprawa jest prosta. jak rekami mogles klemy zdjac to znaczy ze nie miales prawie w ogole ladowania...(

 

bez przesady. Od 1,5 roku jezdze z klemami ktore mozna zdjac reka bez uzywania sily, a akumulator jest w swietnym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci tak, gdzieś masz ładnie lewy pobór jak ci tak aku pada. Albo po prostu akumulator już jest trup. Teraz przyszło zimno, jeszcze nie mrozy, ale przy takiej temp. w kilka godzin może akumulator paść jeżeli jest zużyty bądź uszkodzony.

Idź gdzieś do sklepu z akumulatorami, to ci wszystko zmierzą. I ładowanie i stan akumulatora, dostaniesz na pewno zastępczy.

 

Cholera tym tematem chyba na mnie klątwa poleciała, też mi aku siadł w moim "kochanym" escorcie :zdziwko: Zimno i już problemy z rozruchem, diesel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIEUWIERZYCIE co było powodem rozładowywania !! :zdziwko:... Radio... Alpine 9851 nie wiem czy ten model tak miał ale... podłączylem amperomierz do aku bez minusowej klemy, pokazywalo 0.25A, zacząłem wyciągac bezpieczniki po 1 i... znalazlem bezpiecznik odpowiedzalny za nadmuch powietrza w aucie, swiatło wewnątrz i ... radio... po sprawdzeniu wszystkiego w takiej kolejnosci okazalo sie ze tylko radio zostało, i jak odłączylem kostkę od radia na amperomierzu 0.00. Miałem skręcony czerwony z żółtym, po czym zółty czyli pamięć zostawiłem pod stałym 12 V a czerwony podłączylem równiez pod przełącznik i teraz radio załączam wraz wzmacniaczami co nie robi mi róznicy i chyba temat do zamknięcia... a dodam ze prócz tego dokręciłem klemy, zaizolowałem przełącznik i sprawdziłem jeszcze raz instalacje przy której fakt, znalazlem 1 kabelek niezaizolowany, zobaczymy co sie bedzie działo dalej. DZIĘKI WSZYSTKIM ZA ODPOWIEDZI :hyhy: ! NA WAS ZAWSZE MOZNA LICZYC :hyhy:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIEUWIERZYCIE co było powodem rozładowywania !! :zdziwko:... Radio... Alpine 9851 nie wiem czy ten model tak miał ale... podłączylem amperomierz do aku bez minusowej klemy, pokazywalo 0.25A, zacząłem wyciągac bezpieczniki po 1 i... znalazlem bezpiecznik odpowiedzalny za nadmuch powietrza w aucie, swiatło wewnątrz i ... radio... po sprawdzeniu wszystkiego w takiej kolejnosci okazalo sie ze tylko radio zostało, i jak odłączylem kostkę od radia na amperomierzu 0.00. Miałem skręcony czerwony z żółtym, po czym zółty czyli pamięć zostawiłem pod stałym 12 V a czerwony podłączylem równiez pod przełącznik i teraz radio załączam wraz wzmacniaczami co nie robi mi róznicy i chyba temat do zamknięcia... a dodam ze prócz tego dokręciłem klemy, zaizolowałem przełącznik i sprawdziłem jeszcze raz instalacje przy której fakt, znalazlem 1 kabelek niezaizolowany, zobaczymy co sie bedzie działo dalej. DZIĘKI WSZYSTKIM ZA ODPOWIEDZI :hyhy: ! NA WAS ZAWSZE MOZNA LICZYC :hyhy:

 

 

miałem podobny problem, powodem tez było radio Alpine ale seria CDE-9882Ri. Słyszałem ze te serie maja to do siebie ze nawet jak sa wyłączone to pobierają sporo prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może koledze zżera prąd jakiś odbiornik ,alarm albo radio jak potrafią robić to niektóre Alpine podłączone na krótko-zwarty czerwony z żółtym od kostki?...

Ja uwierze bo pisałem na początku ze to może być przyczyną ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co byscie innego jeszcze zaproponowali by nie pobierało prądu, pomijając sposób z osobnym przełącznikiem pod radio ? To troche nienormalne bo nawet nowy aku jakby 3 dni stał z takim radiem to go rozładuje do zera praktycznie

 

[ Dodano: 2009-10-17, 15:19 ]

a jak przewiduje instrukcja ? ze tylko na przekręconej stacyjce moze grać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...