blackdragon8904 Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Witam, mam takie pytanie, bo od pewnego czasu nie trzyma mi akumulator... i chcialem się Was jako posiadaczy aut spytać czy ktos by mi mógł polecic zwykły aku tak do 300 zł ale z jakiejs dobrej w miare firmy. Nie wiem jaki dobrać, mam forda eskorta 1.4i mk7 z 96 roku, z tego co sie oriętuje altek to 70A, moge sie mylić. To jest jedn problem... 2, Najwiekszy problem w tym ze mam prawde w odległosci 3 km i nie wiem czy to lipny aku był ze sie na takich trasach nie ładował wystarczająco bo co 2 tygodnie musialem pod prostownik podłączać a do tego przwaznie w drodze do pracy wzmak mi przy normalnym graniu pobiera z 150 wat i czy to jest normalne ze musze podładowywac aku co jakis czas ? Czy jak kupie nowy tez moge go tak zajechac ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gilotyn@ Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 forda eskorta 1.4i mk7 z 96 roku, z tego co sie oriętuje altek to 70Aropociąg czy benzynka ? wydaje mi się że dość duża bateria. Sprawdź ładowanie altka jakie masz, może coś tutaj nie domaga i stąd takie dolegliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 15 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 benzynka, a jak sprawdzic jego ładowanie dokladnie ? Mało sie na tym znam ;p [ Dodano: 2009-10-15, 16:17 ]aaa i jeszcze jakiej pojemnosci aku przy pojemnosci silnika 1.4 i altku 70A z tego co w necie pisali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 a jak sprawdzic jego ładowanie dokladnie ?Miernikiem uniwersalnym jak nie masz to kupisz np. w OBI zawsze się Ci przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard13 Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Akumulator bada się pod obciążeniem czy trzyma napięcie, prawdopodobnie nie przyjmuje mu prądu, do wymiany, Polski Futura 3 lat gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy987 Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 ja bym jeszce zobaczyl klemy... jak masz jakies badziewne to wymien je..ja mialem jakies tandetne doslownie 2 blaszki zgiete i skrecane i zajechalem przez to jeden akumulator bo sie nie doladowywal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik83 Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Wyczyszczenie i zabezpieczenie smarem miedzianym wszystkich polaczen alternator-akumulator-rozrusznik-buda potrafi czynic cuda, zwlaszcza jesli nie bylo to nigdy robione. Oczywiscie padnietego akumulatora ci to nie uratuje, ale pozwoli bezproblemowo eksploatowac nastepny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gocgrz000 Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 A może koledze zżera prąd jakiś odbiornik ,alarm albo radio jak potrafią robić to niektóre Alpine podłączone na krótko-zwarty czerwony z żółtym od kostki?... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bochen1910 Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Po pierwsze to tak jak maxtz, mowił sprawdzic napiecie ładowania bo może nie w aku leży problem tylko w alternatorze Potem kombinowac i zastanawiac sie nad reszta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 15 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Hmmm to ok sprawdzilem napięcie i trzyma je aku http://localhost/strefa/ipb/public/style_emoticons/default/tongue.gif tak teraz mysle moze nie mialem mocno klem dokręconych bo w sumie ręcznie dało sie je sciagnąć bez odkręcania a jesli chodzi o te pasty miedziowe itp czy to wszystko da się poodkręcac i posmarowac tak w 5 min ? czy trzeba isc juz w garazu to i tamto rozebrac ? bo przy alternatorze to nie wiem gdzie co i jak, moze do jakiegos znajomego mechanika isc czy lepiej samemu poszukac (jakby ktos powiedział mniej wiecej jak to moze wyglądac ) Dodam ze problemy z ładowaniem zaczeły się dziac po 5-6 totalnie rozładowaniach aku tak ze kontrolki nawet nie swiecyły zmieniłem wtedy aku i moze nie dokręciłem klem... Co jeszcze przed chwilą dosłownie w ciemnosci zobaczylem to iskrzenie malutkie przy włączniku gdyz, załączenie wzmaków mam osobno po przycisnieciu "pstryka" i czasem lata luzno i moze gdy robi zwarcie z masą (jeszcze nie zaizolowalem ) to tez traci sie prąd na tyle by rozładowac aku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Magik Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Ale przecież włącznik jest tylko włącz/wyłącz i prowadzi z + z aku prosto do wzmacniacza, jak byś zrobił zwarcie z masą do karoserii to bezpieczniki pójdą lub przewód obróci się w pył, mi na wylot przepaliło maske jak plus z klemy dotkną maski (wyjeżdżałem z warsztatu po wymianie aku). Nie lepiej ci poprowadzić przewód z radia do wzmacniacza będzie automatycznie wył/włącz wzmacniacz ? Ile ten twój akumulator ma lat ? Miałem podobny problem ale w escorcie Diesel. I win u mnie było kilka. Alternator dawał napięcie w granicach normy max 13,6. I uszkodzona/zużyta dmuchawa, niestety po jej włączeniu napięcie spada odpowiednio na biegu 2 do 13 a na 3 biegu do 12, i wtedy już ładowania nie ma. No i aku który nie trzymał z racji wieku. Ja zakupiłem prosty wskaźnik ładowania, i teraz na bieżąco widzę czy wszystko jest pod kontrolą Wymieniłem tylko aku, bo do ten cholerny samochód to studnia bez dna. Strasznie problematyczne samochody(escort). [ Dodano: 2009-10-16, 00:24 ]P.S. Tak czy siak przez noc aku nie powinien ci tak siąść że aż kontrolki się nie świeciły. Może zostawiłeś włączony wzmacniacz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy987 Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 no to jak dla mnie sprawa jest prosta. jak rekami mogles klemy zdjac to znaczy ze nie miales prawie w ogole ladowania...(jak jest dobrze przykrecona klema to reka nie mozna jej nawet poruszyc) aha i jak juz kilka razy zdechl Ci aku to proponuje kazda cele zmierzyc areometrem a najlepiej wymiana aku.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Panowie tyle pisania a wystarczy zrobić ze trzy pomiary zwykłym miernikiem za 20zł, zajmie to może z 15min i będzie wszystko jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 16 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Małe sprostowanie - iskrzenie było na przewodzie remote (z włącznikiem) przed chwilą zaizolowałem zobaczymy co dalej, i tak, naładowalem aku prostownikiem, trzymał całą noc z rana nawet sie nie zadusił przejechałem 3 km zostawiłem auto w pracy (wszystko odłączylem jedynie panela od radia nie wyciągalem) i po 8 h pracy tez nawet kontrolki sie nie swieciły praktycznie ledwie ledwie bylo widac i ma ktos jakis pomysł co to moze byc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard13 Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Panowie tyle pisania a wystarczy zrobić ze trzy pomiary zwykłym miernikiem za 20zł, zajmie to może z 15min i będzie wszystko jasne w KAŻDYM PROFESJONALNYM, PRYWATNYM ZAKŁADZIE CENA ZA SPRAWDZENIE ŁADOWANIA, AKUMULATORA, TO KOSZT 12-15 ZŁOTYCH, TZM MAJĄ PROFESJONALNE PRZYRZĄDY I NA PEWNO BĘDZIE TO FACHOWO ZROBIONE. Dopóki nie zrobisz tego badania to można bez końca gdybać i pisać jeszcze wiele postów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik83 Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 .... a jesli chodzi o te pasty miedziowe itp czy to wszystko da się poodkręcac i posmarowac tak w 5 min ?.... ? wszystko poodkrecac, DOBRZE WYCZYSCIC, ewentualnie posmarowac i mocno skrecic. W 15 min obrobisz glowny tor zasilania. no to jak dla mnie sprawa jest prosta. jak rekami mogles klemy zdjac to znaczy ze nie miales prawie w ogole ladowania...( bez przesady. Od 1,5 roku jezdze z klemami ktore mozna zdjac reka bez uzywania sily, a akumulator jest w swietnym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Magik Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Powiem ci tak, gdzieś masz ładnie lewy pobór jak ci tak aku pada. Albo po prostu akumulator już jest trup. Teraz przyszło zimno, jeszcze nie mrozy, ale przy takiej temp. w kilka godzin może akumulator paść jeżeli jest zużyty bądź uszkodzony. Idź gdzieś do sklepu z akumulatorami, to ci wszystko zmierzą. I ładowanie i stan akumulatora, dostaniesz na pewno zastępczy. Cholera tym tematem chyba na mnie klątwa poleciała, też mi aku siadł w moim "kochanym" escorcie Zimno i już problemy z rozruchem, diesel... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 16 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 NIEUWIERZYCIE co było powodem rozładowywania !! ... Radio... Alpine 9851 nie wiem czy ten model tak miał ale... podłączylem amperomierz do aku bez minusowej klemy, pokazywalo 0.25A, zacząłem wyciągac bezpieczniki po 1 i... znalazlem bezpiecznik odpowiedzalny za nadmuch powietrza w aucie, swiatło wewnątrz i ... radio... po sprawdzeniu wszystkiego w takiej kolejnosci okazalo sie ze tylko radio zostało, i jak odłączylem kostkę od radia na amperomierzu 0.00. Miałem skręcony czerwony z żółtym, po czym zółty czyli pamięć zostawiłem pod stałym 12 V a czerwony podłączylem równiez pod przełącznik i teraz radio załączam wraz wzmacniaczami co nie robi mi róznicy i chyba temat do zamknięcia... a dodam ze prócz tego dokręciłem klemy, zaizolowałem przełącznik i sprawdziłem jeszcze raz instalacje przy której fakt, znalazlem 1 kabelek niezaizolowany, zobaczymy co sie bedzie działo dalej. DZIĘKI WSZYSTKIM ZA ODPOWIEDZI ! NA WAS ZAWSZE MOZNA LICZYC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miniu211 Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 NIEUWIERZYCIE co było powodem rozładowywania !! ... Radio... Alpine 9851 nie wiem czy ten model tak miał ale... podłączylem amperomierz do aku bez minusowej klemy, pokazywalo 0.25A, zacząłem wyciągac bezpieczniki po 1 i... znalazlem bezpiecznik odpowiedzalny za nadmuch powietrza w aucie, swiatło wewnątrz i ... radio... po sprawdzeniu wszystkiego w takiej kolejnosci okazalo sie ze tylko radio zostało, i jak odłączylem kostkę od radia na amperomierzu 0.00. Miałem skręcony czerwony z żółtym, po czym zółty czyli pamięć zostawiłem pod stałym 12 V a czerwony podłączylem równiez pod przełącznik i teraz radio załączam wraz wzmacniaczami co nie robi mi róznicy i chyba temat do zamknięcia... a dodam ze prócz tego dokręciłem klemy, zaizolowałem przełącznik i sprawdziłem jeszcze raz instalacje przy której fakt, znalazlem 1 kabelek niezaizolowany, zobaczymy co sie bedzie działo dalej. DZIĘKI WSZYSTKIM ZA ODPOWIEDZI ! NA WAS ZAWSZE MOZNA LICZYC miałem podobny problem, powodem tez było radio Alpine ale seria CDE-9882Ri. Słyszałem ze te serie maja to do siebie ze nawet jak sa wyłączone to pobierają sporo prądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gocgrz000 Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 A może koledze zżera prąd jakiś odbiornik ,alarm albo radio jak potrafią robić to niektóre Alpine podłączone na krótko-zwarty czerwony z żółtym od kostki?... Ja uwierze bo pisałem na początku ze to może być przyczyną .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 17 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 i tu był problem, a czy to normalne ze w niektorych alpinach tak jest czy moze to byc przyczyną jakiegos grzebania w nim ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gocgrz000 Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 To jest normalne dlatego należy podłączać tak jak przewiduje instrukcja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Niektore alpiny tak maja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 17 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 a co byscie innego jeszcze zaproponowali by nie pobierało prądu, pomijając sposób z osobnym przełącznikiem pod radio ? To troche nienormalne bo nawet nowy aku jakby 3 dni stał z takim radiem to go rozładuje do zera praktycznie [ Dodano: 2009-10-17, 15:19 ]a jak przewiduje instrukcja ? ze tylko na przekręconej stacyjce moze grać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 a jak przewiduje instrukcja ? ze tylko na przekręconej stacyjce moze grać ?Tak a co byscie innego jeszcze zaproponowali by nie pobierało prąduJak masz w samochodzie autoalarm to mogę Ci coś ciekawego zaproponować (pisz na PW) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.