Skocz do zawartości

Głośnik 8" na tylne podszybie + wzmacniacz hi input(?)


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Posiadam auto z fabrycznym subwooferem w półce - 8 cali. Wątpię w jakość tego głośnika, ale przede wszystkim problemem jest moc jaką dostaje. Po jego odpięciu prawie nie ma różnicy w basie, głośniki w drzwiach czy półce (jajka 6x9) robią taką samą robotę. Ogólnie samochód ma 3 głośniki na przedniej desce (4 calowe, średnio-wysoko tonowe), 2 w przednich drzwiach (jajka 6x9) 2 na tylnej półce (jajka 6x9) i suba 8 cali też na półce, możliwe że wszystkie dostają po 50W (fabryczny wzmacniacz ma 400W).

Tak czy siak, mój plan:
1. Głośnik 8 cali przeznaczony do free air
2. Wzmacniacz 100-200W z hi-input

Wymagań mocowych nie mam dużych, żeby trochę lepiej trzepało. Ile trzeba wydać, co kupić i czy takie sprzęty są w ogóle u nas dostępne? Wzmacniacz z hi-input czy lepiej konwerter + klasyczny wzmacniacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Okej, widzę brak chętnych. Po kilku dniach poszukiwań znalazłem i wybrałem głośnik, Kicker CVR82, 2x2Ohm 200W RMS Qts 0,83. Znalazłem kilka wzmacniaczy z wejściami hi-level.

Pytanie natomiast czy sygnał który szedł do oryginalnego subwoofera nada się na wejścia hi-level, czy będzie to za wysoki poziom? Czy może lepiej użyć konwertera sygnału wysokiego do niskiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mówisz o sygnale, który pobierzesz z toru bezpośrednio prowadzącego do głośnika niskotonowego to tak, tylko hi-level. Jeśli wzmacniacz posiada takie wejście, to to rozwiązanie będzie wygodniejsze i lepsze jak osobny konwerter (oczywiście przy tym budżecie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, SebekDS napisał:

Jeśli mówisz o sygnale, który pobierzesz z toru bezpośrednio prowadzącego do głośnika niskotonowego to tak, tylko hi-level. Jeśli wzmacniacz posiada takie wejście, to to rozwiązanie będzie wygodniejsze i lepsze jak osobny konwerter (oczywiście przy tym budżecie)

Dokładnie o to mi chodziło. Zastanawiam się tylko, czy sygnał z fabrycznego subwoofera (40-50W?) nie będzie za mocny nawet na wejścia hi-level, na przykład tanie konwertery mają moc maksymalną sygnału do 20-25W. Chyba że wystarczy dać mniej gaina na wzmacniaczu i wszystko będzie ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sub, patrząc po twoich poszukiwaniach, to suba mieć 4 ohm. Natomiast obecnie fabryczny ma też 4 ohm, czy jest 2 ohm?

Bo wtedy będziesz miał inne wartości sygnału z fabrycznego kanału wzmaka dla suba.

Jak sub ma 4 ohm, to przy np. 45W będziesz miał poziom dla Hi-input 13,4V.

Jak sub ma 2 ohm, to przy np. 45W będziesz miał 9,5V.

 

A nie będzie możliwości zabudowania płytkiej obudowy od strony bagażnika?

Jest kilka subów typu flat, które nie przekraczają 80 ~90mm głębokości, to w sumie nie powinieneś wskoczyć w bagażnik o jakieś 100 ~110mm.

Dajmy na to Audio System R 08 Flat wrzucony do skrzyni b-r o pojemności całkowitej 22,5 litra byłby całkiem spoko dla twoich potrzeb.

 

Ale oczywiście nie wiem jaki jest kształt półki i jakie są wymiary od strony bagażnika.

 

Tak teoretycznie taka skrzynia miałaby wymiary - dla sklejki 15mm grubości - szerokość 793mm, wysokość w stronę bagażnika 164mm i głębokość kierunek kabina/klapa 250mm.

Daje to netto 20 litrów, a całkowita 22.5 litra.

Wysokość może być większa, gdyby szerokość była mniejsza.

Np. dla 700mm byłoby 182mm....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tą chwilę nie znam impedancji fabrycznego subwoofera, auto to Chrysler 300C, nagłośnienie Boston. Nie znalazłem informacji w sieci, muszę zmierzyć, a auto chwilowo na warsztacie.

Czy to ważne że poziom sygnału hi-input będzie inny? Przecież i tak będę musiał wyregulować gain.

Skrzynka odpada - głośniki typu flat są droższe, nie potrafię takowej wykonać więc to kolejne pieniądze i czas, bagażnik w tym aucie i tak jest dość mały, a finalny efekt nie sądzę aby różnił się w sposób znaczny.
Charakterystyka tego kickera we free-air według zagranicznego portalu:
image.png.b80defb239ff268a3384b03d24371306.png
Wyszedł rewelacyjnie w porównaniu do innych głośników w teście (jeśli chodzi o zastosowanie we "free air") także liczę na owocną współpracę z nim 😛 W poprzednim aucie też miałem fabryczny subwoofer w półce, z tym że tam było to 10 cali i dostawał więcej mocy, efekty były bardzo przyjemne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na OLX babka ma dwie sztuki GROUND ZERO GZRW 8FL:

https://www.olx.pl/d/oferta/ground-zero-gzrw-8fl-CID5-IDMzOTM.html

Możesz go zasilić budżetowym mono BLK 1000 kl.D.

Sub jest 2 ohm, dlatego minimum takiego rodzaju mono będzie niezbędne.

Jak widać sub nadaje się do pracy w wolnym bagażniku.

GZRW-8FL_OM_082015_4COLORPRINT.pdf BLK1000_Manual(4).pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej zostanę przy mojej opcji ze względów finansowych, jedna hurtownia audio ma te Kickery po 300zł, używany wzmacniacz 150-200W to do 200zł. Zależało mi na Jensen XA 2250 (2x 175W 2ohm, 1x 350W 4ohm w mostku) ale chłop marudzi na wysyłkę, znalazłem jeszcze Magnat Century 520 (1x190W 4ohm w mostku). Niby stare pudła, ale przynajmniej łatwa naprawa i sprzęt solidnie zbudowany. Planuję zamknąć się w 500zł + kable, a za tego ground zero + nowego MACa wychodzi jakieś 1200 za prawdopodobnie podobne efekty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem bardzo tanio stary niemiecki wzmacniacz Target FBA-1000 (750W RMS, co by się chyba zgadzało, bo znalazłem temat na elektrodzie i model FBA-400 ma około 300W RMS) i mam pytanie odnośnie mostkowania, na wzmacniaczu jest przycisk Bridge i schemat, według którego mam podłączyć głośnik pod dwa plusy, jest to normalne?
image.thumb.png.ff34e2fb7f249591f772f7c0046857d2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie tak.

Masz przełącznik ST i MO.

Podłącz, wciśnij ST/MO - praca w mono, wysteruj odpowiednio wzmacniacz i w opisanych portach pomierz napięcie, czy się zmienia podczas regulacji LEVEL ADJ sekcji Rear.

Manuala na razie nie znalazłem (😊) i strzelam, że ten przełącznik działa tylko (?) na Rear.

Sprawdź to multimetrem, czy tak jest.

Jakie ma wpiete bezpieczniki?

Jaka wartość?

2 x 20A czy 2 x 40A?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry plan z multimetrem. Niby pokazuje możliwość mostka dla front i rear, oby działało na wejściach high-level (nie wiem czy one działają na front czy rear), od biedy podepnę w konfiguracji 2x2ohm i zobaczę efekty. Głośnika JESZCZE nie ma

Aktualnie są 2x 40A (pomarańczowe), ale na wzmacniaczu nie ma opisu więc nie wiem czy to oryginał. Na zdjęciach na innej stronie ktoś ma 2x20A, ale wyglądają na bezpieczniki współczesne-chińskie, może nie było innych pod ręką. Albo ja mam za mocne 😛 Manuala też nie znalazłem ani jakichkolwiek informacji o nim, nawet jak ma połowę tej mocy to do moich zastosowań spokojnie wystarczy, a kosztował mnie 100 parę złotych i jest zadbany w przeciwieństwie do większości na allegro/olx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Aktualizacja tematu, poprzedni wzmacniacz zwrócony (miał jakieś zwarcia), kupiłem Sony XM-1002HX (320 RMS w 4ohm mostku) + głośnik Kicker 40CWRT82 (8 cali, 300W RMS, Qts bodajże 0,65). Całość zamontowana w aucie, jeszcze kabelki do poprawek ale gra i buczy. 

Tylną półkę musiałem wykleić z dwóch stron kilkoma warstwami maty, z perspektywy czasu lepiej byłoby wspawać jakiś gruby płaskownik, no ale nic. Głośnik nie pasował w dziurę po fabrycznej 8" więc w ruch poszedł klej do szyb, siedzi jak beton.

Póki co sygnał jest wzięty z oryginalnego subwoofera, ale musiał być dość nisko cięty bo od 65-70Hz jest już dziura, raczej będę musiał wziąć sygnał z bocznych głośników. 

No ale jak to gra? Schodzi słyszalnie do 25-27Hz (20 to już samo wachlowanie budą), od 35 do 60Hz jest największe natężenie basu, jest solidnie i "głęboko". Jeśli chodzi o niski bas to jest po prostu rewelacja, natomiast zauważalnym minusem takiego montażu jest przenoszenie wibracji na całą budę, przy maksymalnych mocach chodzą wszystkie plastiki, w lusterkach nic nie widać, fotele mocno wibrują. Generalnie jestem zadowolony, łącznie wydałem 550zł + maty, mam totalnie pusty bagażnik i masaż w cenie 😉 Jak ogarnę kabelki wrzucę jakieś foty

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...