Majsterkowicz_2001 Opublikowano 20 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2022 Witam, rozbudowuję car audio w aucie mojej żony (wymieniam serię, przejście z CD na muzykę z neta np.Spotify ):Radio na pokładzie to: KENWOOD DPX-M3100BT , sterowanie wzmacniaczem przez RCA i REMWzmacniacz Crunch GTS4125 - czterokanałowy, zasilany przewodem 20 mm2 bez kondensatora o mocy:4X75/125 Watts RMS przy 4/2 ohm4X150/250 Watts Max. przy 4/2 ohm2x250/500 RMS/max. bridged przy 4 ohmPrzód robię odseparowany Audio System Carbon 165 moc 80/120 W : mid-wofer bezpośrednio do wzmacniacza + tweeter przez zwrotnice pasywną z zestawu do wzmacniacza - 1 kanał na stronę lewą , Prawa strona tak samo do kanału nr 2, przód zasilam przez wzmacniacz.Pozostałe kanały 3 i 4 wzmacniacza robię zmostkowane w oparciu oryginalny układ wzmacniacza otrzymując jedno wyjście mono na subwofer o mocy: 2x250/500 Watts RMS/max. przy 4 ohm.Problem:1. Jaki zastosować głośnik niskotonowy ośrednicy do mx. 25 cm , 10" (pracujący w skrzyni zamkniętej ok. 20-22 L) aby jak najlepiej wykorzystać moc tego zmostkowanego wyjścia wzmacniacza 2x250W 4 ohm ? tj. uzyskać szybki dynamiczny bas dla każdego rodzaju muzyki. Nie oczekują dudnienia. To ma być uzupełnienie basowe frontu2. Czy stosować głośnik niskotonowy dwucewkowy np. 2 x 4 ohm?3. Czy zastosować docelowo kondensator do tego układu, jeżeli tak to jakiej pojemności?Mój budżet na głośnik niskotonowy to przedział od 250 - 500 pln.Patrzę obecnie na :a) FOCAL AUDITOR RSB-250 (dwucewkowy)b) MTX AUDIO RT10-04c) ESX SX1040d) Power Bass PS-10e) Power Bass S-1004f) Audio System Carbon 10Dodam, że drzwi auta, klapę tylną i wnętrze tyłu, bagażnika samochodu dodatkowo wygłuszam matami oraz piankami zgodnie z zasadami (auto coupe). Obecnie mam wszystko zrobione i stanąłem nad wyborem głośnika niskotonowego oraz sposobem jego podłączenia.Bardzo proszę o pomoc zarówno w doborze głośnika jak i przedstawienie sposobu jego optymalnego podłączenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 21 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2022 Nie szalej Masz do dyspozycji:- 2 x 75W/4 ohmlub 2 x 125W/2 ohm To masz do dyspozycji na przód.Na tył - bagażnik:- 1 x 250W/4 ohm mostek. Kolejna sprawa.Jak chcesz dwucewkowy, to ma mieć 2 x 2 ohm i kros cewek w 4 ohm, lub jednocewkowy 4 ohm.Tak będzie prościej.Jak masz wydajną elektrownię i wykonasz prawidłowo instalację zasilającą, to kondensator nie jest potrzebny.Koszt kondensatora zainwestuj w miedziany kabel - OFC, nie CCA - zasilający do wzmaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majsterkowicz_2001 Opublikowano 21 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2022 Nie szalej Masz do dyspozycji:- 2 x 75W/4 ohmlub 2 x 125W/2 ohm To masz do dyspozycji na przód.Na tył - bagażnik:- 1 x 250W/4 ohm mostek. Kolejna sprawa.Jak chcesz dwucewkowy, to ma mieć 2 x 2 ohm i kros cewek w 4 ohm, lub jednocewkowy 4 ohm.Tak będzie prościej.Jak masz wydajną elektrownię i wykonasz prawidłowo instalację zasilającą, to kondensator nie jest potrzebny.Koszt kondensatora zainwestuj w miedziany kabel - OFC, nie CCA - zasilający do wzmaka.Dziękuję za odpowiedź. Prosto i rzeczowo. Działam dalej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.