Skocz do zawartości

Dobór subwofera do wyjścia zmostkowanego 2x250W 4 ohm wzmacniacza


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, rozbudowuję car audio w aucie mojej żony (wymieniam serię, przejście z CD na muzykę z neta np.Spotify ):

Radio na pokładzie to: KENWOOD DPX-M3100BT , sterowanie wzmacniaczem przez RCA i REM

Wzmacniacz Crunch GTS4125 - czterokanałowy, zasilany przewodem 20 mm2 bez kondensatora o mocy:
4X75/125 Watts RMS przy 4/2 ohm
4X150/250 Watts Max. przy 4/2 ohm
2x250/500 RMS/max. bridged przy 4 ohm

Przód robię odseparowany Audio System Carbon 165 moc 80/120 W : mid-wofer bezpośrednio do wzmacniacza + tweeter przez zwrotnice pasywną z zestawu do wzmacniacza - 1 kanał na stronę lewą , Prawa strona tak samo do kanału nr 2, przód zasilam przez wzmacniacz.
Pozostałe kanały 3 i 4 wzmacniacza robię zmostkowane w oparciu oryginalny układ wzmacniacza otrzymując jedno wyjście mono na subwofer o mocy: 2x250/500 Watts RMS/max. przy 4 ohm.

Problem:
1. Jaki zastosować głośnik niskotonowy ośrednicy do mx. 25 cm , 10" (pracujący w skrzyni zamkniętej ok. 20-22 L) aby jak najlepiej wykorzystać moc tego zmostkowanego wyjścia wzmacniacza 2x250W 4 ohm ? tj. uzyskać szybki dynamiczny bas dla każdego rodzaju muzyki. Nie oczekują dudnienia. To ma być uzupełnienie basowe frontu
2. Czy stosować głośnik niskotonowy dwucewkowy np. 2 x 4 ohm?
3. Czy zastosować docelowo kondensator do tego układu, jeżeli tak to jakiej pojemności?

Mój budżet na głośnik niskotonowy to przedział od 250 - 500 pln.
Patrzę obecnie na :
a) FOCAL AUDITOR RSB-250 (dwucewkowy)
b) MTX AUDIO RT10-04
c) ESX SX1040
d) Power Bass PS-10
e) Power Bass S-1004
f) Audio System Carbon 10

Dodam, że drzwi auta, klapę tylną i wnętrze tyłu, bagażnika samochodu dodatkowo wygłuszam matami oraz piankami zgodnie z zasadami (auto coupe). Obecnie mam wszystko zrobione i stanąłem nad wyborem głośnika niskotonowego oraz sposobem jego podłączenia.
Bardzo proszę o pomoc zarówno w doborze głośnika jak i przedstawienie sposobu jego optymalnego podłączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szalej :)

Masz do dyspozycji:

- 2 x 75W/4 ohm

lub 2 x 125W/2 ohm

 

To masz do dyspozycji na przód.

Na tył - bagażnik:

- 1 x 250W/4 ohm mostek.

 

Kolejna sprawa.

Jak chcesz dwucewkowy, to ma mieć 2 x 2 ohm i kros cewek w 4 ohm, lub jednocewkowy 4 ohm.

Tak będzie prościej.

Jak masz wydajną elektrownię i wykonasz prawidłowo instalację zasilającą, to kondensator nie jest potrzebny.

Koszt kondensatora zainwestuj w miedziany kabel - OFC, nie CCA - zasilający do wzmaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szalej :)

Masz do dyspozycji:

- 2 x 75W/4 ohm

lub 2 x 125W/2 ohm

 

To masz do dyspozycji na przód.

Na tył - bagażnik:

- 1 x 250W/4 ohm mostek.

 

Kolejna sprawa.

Jak chcesz dwucewkowy, to ma mieć 2 x 2 ohm i kros cewek w 4 ohm, lub jednocewkowy 4 ohm.

Tak będzie prościej.

Jak masz wydajną elektrownię i wykonasz prawidłowo instalację zasilającą, to kondensator nie jest potrzebny.

Koszt kondensatora zainwestuj w miedziany kabel - OFC, nie CCA - zasilający do wzmaka.

Dziękuję za odpowiedź. Prosto i rzeczowo. Działam dalej. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...