mateo_mateo Opublikowano 27 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2019 Pacjent to BMW czyli już wiadomo że będzie zabawa.Konfiguracja to fabryczny HU -> wzmacniacz DSP(fabryczne okablowanie do wzmacniacza) -> wzmacniacz #2.Wzmacniacz match pp DSP zasilany z oryginalnej wiązki wzmacniacza (2*2.5mm2) poprzez filtr LC który został dołożony żeby pozbyć się dźwięku alternatora który pokazywał się w momencie odzysku energii hamowania.Przedtem podpięty prosto do klemy ale nie było różnicy.Szum pojawia się kilka sekund po uruchomieniu silnika i jest niezależny od obrotów i stanu naładowania akumulatora, świateł, klimy i innej instalacji typowo siejacej po elektryce.Jeśli we wzmacniaczu dam mute na wszystkie kanały to szum jest nadal stąd podejrzenie kwesti zasilania (i to masy).Oczywiście odpinajac wzmacniacz szumu w głośnikach nie ma więc zakłócenia z kabli głośnikowych i zwrotnic wykluczam. Wzmacniacze i radio sterowne sygnałem balansowanym - brak połączenia masy między nimi).Na fabrycznej instalacji i fabrycznym wzmacniaczu minimalny szum był obecny (i to nawet bez pracującego silnika) ale jakieś 20db cichszy. Jakieś rady gdzie szukać dalej? Jedyną rzeczą która jeszcze mam na liście do spróbowania to w aktualnej konfiguracji (wzmacniacz DSP zasilany po fabrycznej wiązce) dołożyć dodatkowo połączenie masy do akku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylwesterwo Opublikowano 29 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2019 Masę spróbuj podłączyć raczej do karoserii odłączając oczywiście kabel masowy fabryczny. A seryjne kable 2,5 mm to tak chyba z 10 razy za cienkie pod ten wzmacniacz:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateo_mateo Opublikowano 29 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2019 Wzmacniacz oddaje pewnie 5*10W RMS więc z dużym zapasem jest poza tym to tylko niecałe 2metry. Z ciekawostek, fabryczny wzmacniacz w wersji 600W (rms podobnej) i bezpieczniku 60A ma kabel 6mm2 Zresztą wzmacniacze obsługujące start stop już tak bardzo nie są wrażliwe na nie przewymiarowane kable. Zwłaszcza jak pracują w klasie D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateo_mateo Opublikowano 31 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2019 Masa podpięta prosto do akku.Nawet założone ferryty na kable zasilające.Szumi dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebekDS Opublikowano 31 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2019 A jak odłączysz sygnał wejściowy od wzmacniacza to szumi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateo_mateo Opublikowano 31 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2019 Szumi. Znalazłem przyczynę - szum pokazuje się w momencie jak napięcie instalacji w aucie przekracza 15V. Jak spada do 14.4 to cisza.Akumulator nowy AGM i klema dobiera takie napięcie ładowania.... Teraz tylko poszukam czy to normalne czy za wysokie już napięcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebekDS Opublikowano 31 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2019 Prawdopodobnie to kwestia inteligentnego systemu ładowania akumulatora, po wymianie aqu zmieniłeś w ECU ustawienia na nową baterie? Bo rozumie ze auto ze start/stop? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateo_mateo Opublikowano 31 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2019 Tak tak.Nowy aku włożony pół roku temu. Klema ibs zakodowana pod nową baterie.AGM ponieważ auto ze start stop.Nie rozumiem tylko czemu co chwilę podnosi napięcie....Może kwestia miejsca wpięcia wzmacniacza do klemy przed ibs.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebekDS Opublikowano 31 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2019 Może to być normalne zachowanie systemu inteligentnego ładowania akumulatora. Wyłącz system start/stop może to zmieni schemat ładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateo_mateo Opublikowano 31 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2019 Wyłączony mam już s/s.Co ciekawe jak odzyskuje energię z hamowania to napięcie nie skacze tylko jest cisza.Wg instrukcji serwisowej napięcie ładowania powinni być 14.7V.A u mnie co kilkanaście sekund próbuje 'dobic' prądu podnosząc napięcie... Chyba kontrola regulatora też mnie czeka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Na początek sprawdź jaka jest różnica napięcia pomiędzy aku a wyjściem z alternatora.W F02 potrafiło dochodzić do prawie 1V różnicy. Po oczyszczeniu punktów masowych i plusowych spadło do 0,2V różnicy. Jak odłączysz małą wtyczkę z klemy IBS to ładowanie powinno uspokoić się i mieć stałą wartość na wyjściu alternatora. Jaki model BMW? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateo_mateo Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Na początek sprawdź jaka jest różnica napięcia pomiędzy aku a wyjściem z alternatora.W F02 potrafiło dochodzić do prawie 1V różnicy. Po oczyszczeniu punktów masowych i plusowych spadło do 0,2V różnicy. Jak odłączysz małą wtyczkę z klemy IBS to ładowanie powinno uspokoić się i mieć stałą wartość na wyjściu alternatora. Jaki model BMW?F10LCi roznice miedzy wskazaniami napiecia mam 0,1 do 0,2V , multimetr tez pokazuje te samo wartoscteraz wogole jestem zadziwiony bo IBS i DME twierdzilo ze akku jest 75%pelny a ja juz 14ta godzine laduje go pradem 3,8A i dopiero do 13,9V doszlo czyli byl pustawyAkumulator doładowany prostownikiem do 85% wg ibs.Ładowanie spadło do 14.2V.Zero szumu we wzmacniaczu.Akumulator ma dwa lata i chyba po prostu sito uznało że jest już leciwy i trzeba go wyższym napięciem traktować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 2 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2019 A jak wygląda klema IBS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4diwr0c Opublikowano 2 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2019 Cursor myślisz o tym co ja?https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=319100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateo_mateo Opublikowano 2 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2019 A jak wygląda klema IBS?Klema ibs to w skrócie miernik napięcia i natężenia prądu + termometr + logika który wysyła te dane do modułu który już steruje alternatorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 2 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2019 Klema ibs to w skrócie miernik napięcia i natężenia prądu + termometr + logika który wysyła te dane do modułu który już steruje alternatoremDo czego służy i jak działa klema IBS tłumaczyć mi nie musisz."Moduł" o którym wspominasz to sterownik silnika(DME dla benzyny, DDE dla diesla). Najczęściej podłączona poprzez linię BSD, tak samo jak alternator i często czujnik poziomu oleju, a w dieslu też sterownik świec żarowych.Pytałem jak wygląda, bo często spotykam w serii Fxx klemy o wyglądzie tej z poliftowej E60, a dopiero nowa ma budowę jak ta nowa do e60. W serii Fxx póki co tylko raz wymieniałem IBS(wspomniana F02), ale w serii Exx bardzo często, od jakiegoś czasu nawet w poliftach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateo_mateo Opublikowano 2 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2019 To już całkiem nie rozumiem twojego pytania jak wygląda klema ibs.Czy chodzi ci może o zdjecie czy coś innego? W każdym razie na razie sytuacja wygląda dobrze, pewnie w weekend zrobię trasę to się okaże czy na stałe czy na chwilę pomogło.W każdym razie szum pochodzi z alternatora przy podniesionym napięciu ładowania.Odzysk energii podnosi napięcie do 14.7V ale bez szumu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 To już całkiem nie rozumiem twojego pytania jak wygląda klema ibs.Czy chodzi ci może o zdjecie czy coś innego?Klemę IBS poprawiali kilka razy:https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/9302358-przewod-akumulatora-minus-ibs/i55804/kL/sNSpójrz na informację "Część zastępuje: "Nr części zmienia się, co może sugerować jakieś poprawki(ale nie musi). W przypadku serii Exx klema zmieniała wygląda wraz z poprawkami. Wydaje mi się, że w F02 jak wymieniałem klemę, było podobnie, ale to było ze 2-3 lata temu i może mi się tylko wydawać. Klema sama z siebie potrafi mocno namieszać. Stąd propozycja odłączenia małej wtyczki z klemy i sprawdzenie czy coś to zmieni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateo_mateo Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Klemę IBS poprawiali kilka razy:https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/9302358-przewod-akumulatora-minus-ibs/i55804/kL/sNSpójrz na informację "Część zastępuje: "Nr części zmienia się, co może sugerować jakieś poprawki(ale nie musi). W przypadku serii Exx klema zmieniała wygląda wraz z poprawkami. Wydaje mi się, że w F02 jak wymieniałem klemę, było podobnie, ale to było ze 2-3 lata temu i może mi się tylko wydawać. Klema sama z siebie potrafi mocno namieszać. Stąd propozycja odłączenia małej wtyczki z klemy i sprawdzenie czy coś to zmieniz tego co sprawdzilem to mam najnowszy model - 61219302358ale na oko problem u mnie polega na bledym odczycie stanu akumulatora - DDE twierdzi ze jest jak nowy (0% zuzycie) a tymczasem on jest juz czesciowo zuzyty i nie trzyma parametrow.na dniach podjade zrobic test akumulatora i sprobuje znalezc kogos kto potrafi sprawdzic alternator oscyloskopem ale zasadniczo w BMW z systemem start stop, zaraz po odpaleniu silnika DDE podnosi mocno napiecie ladowania aby odbudowac ladunek stracony na rozrusznik i nawet 15.4V jest poprawne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 z tego co sprawdzilem to mam najnowszy model -61219302358ale na oko problem u mnie polega na bledym odczycie stanu akumulatora - DDE twierdzi ze jest jak nowy (0% zuzycie) a tymczasem on jest juz czesciowo zuzyty i nie trzyma parametrow.na dniach podjade zrobic test akumulatora i sprobuje znalezc kogos kto potrafi sprawdzic alternator oscyloskopem ale zasadniczo w BMW z systemem start stop, zaraz po odpaleniu silnika DDE podnosi mocno napiecie ladowania aby odbudowac ladunek stracony na rozrusznik i nawet 15.4V jest poprawneJak będziesz mierzyć aku to polecam naładować go(np. dłuższa trasa) i odłączyć klemy. Po pierwsze w większości testerów wszystkie 4 styki "krokodylków" muszą dolegać dobrze do klem. Poza tym, kondensatory w modułach potrafią zafałszować odczyt.Tydzień temu robiłem pomiar naładowanego akumulatora w E61. Z podłączonymi klemami dostałem wynik: "dobry - doładuj". Pomiar samego akumulatora(odłączona klema plus) dała wynik: "do wymiany" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateo_mateo Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Jak będziesz mierzyć aku to polecam naładować go(np. dłuższa trasa) i odłączyć klemy. Po pierwsze w większości testerów wszystkie 4 styki "krokodylków" muszą dolegać dobrze do klem. Poza tym, kondensatory w modułach potrafią zafałszować odczyt.Tydzień temu robiłem pomiar naładowanego akumulatora w E61. Z podłączonymi klemami dostałem wynik: "dobry - doładuj". Pomiar samego akumulatora(odłączona klema plus) dała wynik: "do wymiany"wczoraj zrobilem duza trasedzisiaj po nocy po otwarciu auta 12.4Vpo zamknieciu i odczekaniu az sie auto uspi mam 12.7Vw trasie mam 13.7V przy odzysku energii 14.7Vdopoki auto odpala i szum nie wroci zostawiam temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.