Skocz do zawartości

Dobór alternatora do systemu


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Stoję przed budową instalacji elektrycznej do mojego systemu. Największy problem stanowi dla mnie wybór alternatora, ponieważ maksymalnie dostępny do mojego silnika który nie będzie wymagał przeróbek ma "jedynie" 180A. Nie wiem czy będzie to wystarczająco jak na ten system. Auto nie służy mi do długich tras, a głównie do przejażdżek po mieście tam i z powrotem. Nie jestem typem osoby która przez cały czas słucha muzyki na 100% możliwości audio, jednak od czasu do czasu chciałbym odkręcić i nie mieć po tym problemu z akumulatorem ;) 

 

System jaki posiadam to:

 

Przód:  STEG MT650C + uDimension ProZ 4-110

Tył: 2x Digital Designs 712D4 + uDimension ProZ 1-3000D

 

Instalacja elektryczna miałaby wyglądać w następujący sposób:

 

- Alternator 180A

- Akumulator główny AGM Optima Yellow 75ah 

- Big3 zrobione przewodami spawalniczymi 50mm2

- Przewód zasilający spawalniczy 50mm2 

- Dodatkowo do bagażnika z czasem drugi akumulator optima 55/75ah i dodatkowy pakiet superkondensatorów (lub dwa pakiety).

 

Zastanawia mnie czy alternator 180A się sprawdzi w takim systemie. Jeśli nie, to czy 220/250A starczy? I czy montował ktoś taki alternator 220/250 z 3.0/4.0tdi do silnika poprzecznego 1.8T AJQ? Jestem ciekaw czy jest to możliwe bez ingerencji w same mocowania silnika, bo o ile jakieś dodatkowe blaszki lub inne śruby przeżyję, tak nie chcę robić fuszery przy samym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum jest dużo informacji jak zrobić bilans elektryczny w aucie. Wtedy się dowiesz ile masz "wolnego prądu" w samochodzie

 

Jest sens sprawdzania tego bilansu na obecnej instalacji elektrycznej?  Mam seryjny alternator 90A i kwasówkę 72ah, obydwa z nich już umierają. Bo z tego co zrozumiałem to musiałbym najpierw zakupić nowe podzespoły o których wspomniałem a potem dopiero sporządzić bilans i przekonać się ile mam do dyspozycji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest też odpowiedni dział jak się przywitać itp.. Ale po co aż tyle czytać..;) Co do instalacji to robiąc małe trasy i tak nie obejdzie się bez doładowywania aku prostownikiem raz na jakiś czas. Pytałem tu i tam i ponoć 180A + 50mm2 w miedzi + zdrowe aku + pakiet 500F powinno robić robotę przy ok. 2500W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest też odpowiedni dział jak się przywitać itp.. Ale po co aż tyle czytać..;) Co do instalacji to robiąc małe trasy i tak nie obejdzie się bez doładowywania aku prostownikiem raz na jakiś czas. Pytałem tu i tam i ponoć 180A + 50mm2 w miedzi + zdrowe aku + pakiet 500F powinno robić robotę przy ok. 2500W

 

Wybacz, nawet nie zauważyłem tego tematu, zaraz się przywitam ;) Dziękuję za informację. A myślisz, że te dodatkowe 40 amper gdybym wybrał alternator 220 zamiast 180 załatwiłoby sprawę ładowania aku prostownikiem? Razem z pakietem 1000F zamiast pojedynczego 500. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dużo do poczytania w tym temacie. Ponoć są altki które oddają lepiej i gorzej prąd znamionowy. Trasy czy małe czy większe i tak zaleca się raz na jakiś czas podłączyć prostownik. Więc kondensatory i to 40A więcej prądu z altka raczej niewiele tu pomogą.. Za to różnica w cenie między altkiem 180A a 220A z grupy vag na 4 mocowania  jest trochę dziwna..;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dużo do poczytania w tym temacie. Ponoć są altki które oddają lepiej i gorzej prąd znamionowy. Trasy czy małe czy większe i tak zaleca się raz na jakiś czas podłączyć prostownik. Więc kondensatory i to 40A więcej prądu z altka raczej niewiele tu pomogą.. Za to różnica w cenie między altkiem 180A a 220A z grupy vag na 4 mocowania  jest trochę dziwna..;)

 

W takim razie przestudiuję dokładniej zawartość forum i wtedy wybiorę, ale coraz to bardziej nastawiam się na 180, tym bardziej po tym co napisałeś ;) Ponoć do tego 1.8T wchodzi Plug&Play, a ja mam skrzywienie psychiczne i jakakolwiek "modyfikacja" w samochodzie mnie drażni, bo kojarzy mi się z partactwem. Dziękuję jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlaczego chcesz mieć tak "rozjechany" system? W drzwiach 2 x 50W rms, a w bagażniku kowadło mogące odddać 2.5kW rms... ?

 

Kupiłem te DD w bardzo okazyjnej cenie. Zobaczę jak się sprawdzą i najwyżej je sprzedam i kupię coś słabszego, bardziej pod SQ ;) Albo wymienię przód na mocniejszy, bo wzmacniacz na to pozwoli. Będę eksperymentował. Nigdy wcześniej nie miałem żadnego zestawu. 

 

 

U siebie mam 180a alternator ,pakiet 500F kondów i troszkę większe zapotrzebowanie na  prąd . bez problemu to wystarcza. Tyle, że kabelki 70mm2.

Pozdrawiam

 

Dziękuję za info! U mnie chyba nie będzie sensu żeby pchać 70mm2 zamiast 50, to zostawię :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, jak patrzę na papierowe dane ProZ 4-110, to przy mocnym zestawie przednim mógłbyś obejść się bez suba i problemów z brakiem prądu.

Papierowe dane uDimension ProZ 4-110:

https://130.com.ua/manuals/en/Manual-Car-amplifier-u-Dimension-ProZ4-110.pdf

Ma możliwości - ostatnia strona manual'a - w dodatku przy napięciu katalogowym 11.5V... co daje pobór prądu w max. konfiguracji 90A wliczając w to sprawność wzmacniacza.

Tyle możesz uzyskać małym nakładem pracy i finansów :wink:

 

Kwestią osobną jest budowa drzwi - czy mogą dać sobie radę z mocami rzędu 2 x 400W RMS przy impedancji 2 ohm w mostku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...