Skocz do zawartości

Dodatkowe bezpieczniki w bagażniku przed wzmacniaczami


Rekomendowane odpowiedzi

Kable powinny być ok.

Dla krótkich odcinków 16mm2 jest w normie dla tej mocy.

Należy się jednak skupić na poszukiwaniu "winowajcy", który powoduje spadek o ponad 2V przy pracującym silniku - strata mocy przy 600W wynosi ok. 100/110W.

Zmierz spadki na poszczególnych odcinkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od rozdzielacza są 16mm i od masy też są 16mm, gdzie tu jest błąd?

 

Najbardziej łopatologicznie:

Kabel plusowy jest 50mm i prąd sobie płynie swobodnie, trafia do rozety i dzieli się na powiedzmy 3 wzmacniacze zasilone 3x16mm ok? no ok.

Kabel masowy jest 16mm i podobnie trafia do rozety i dzieli się na 3 wzmacniacze po 16mm, jest ok? nie jest.

Bo jak podzielisz 50 na 3 to uzyskasz te +- 16 a jak podzielisz 16 na 3 to ile zostaje. Widzisz tu lekką dysproporcję?

Piszę to nie jako voodooaudiomaniak ale jako elektryk z wykształcenia.

Wiec u ciebie jest tak jak byś kuchenkę elektryczną w domu podłączył do fazy 4mm a zero dał 1,3mm, przecież wiesz że nie zadziała na pełnej mocy tylko spali ten biedny przewód zerowy, a w przypadku auto radośnie mrugają sobie światełka bo wprawdzie nic się nie spali ale spadki napięcia będa. Bardziej dotkliwe bo napięcia niewielkie a prądy duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dalej się nie rozumiemy. Kto napisał o rozecie na kablu masowym? Sa dwa kable po 16mm od masy, to znaczy od śruby kanapy, zakute w jedno oczko co prawda ale to już chyba nie ma znaczenia. Więc nic się nie dzieli. Spadki mierzyłem, i występują już od alternatora, dlatego go obstawiam jako winnego, do tego akumulator też by się zdał większy, zwłaszcza że mam na tyle miejsca na niego. Nie wiem ile ma alternator ale obstawiam że 70A, akumulator ma 64 AH. Myślałem o altku z diesla, jest to peugeot, więc od HDi, były chyba nawet 120A, mi pewnie 100A by wystarczył. Ogólna moc zestawu nie przekroczy 800W w RMS, choć wzmacniacze rozbujane na maksa mogą wygenerować prawie 1200w RMS.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Do tego masa z kabla również 16mm wzięta z śruby mocowania kanapy.

 

Nie lubię się czepiać ale to jedyne co znalazłem na temat masy. Jeżeli oczekujesz porady-pomocy to proszę wyrażaj się dokładnie bo to nie forum modowe tylko bardzo techniczny problem.

Dalej twierdzę że mogłeś to zrobić poprawniej ale nie jest żle. A jeśli big3 jest zrobiony poprawnie a alternator jest dobrze umasowiony (z tym tez może być problem) to lepszy nie zaszkodzi i winnym może być zasiarczony-niewydolny akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt mogłem o tym wspomnieć, jednak o rozecie na masie nie było mowy :) Odkręce jeszcze alternator, i podczyszcze miejsce styku z silnikiem, ale to raczej nie pomoże, z wyłączonym audio ładuje 14,3 V z audio rozkreconym na Maks możliwości ( skala 25/35) spadki są na 12-12,1 V, akumulator ma jakieś dwa lata, w zimie nie było z nim problemów, co nie oznacza oczywiście że już nie trzyma, w końcu to benzyna nie diesel.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...