Skocz do zawartości

Poprawne podłaczenie 2 alternatorów


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i mam pytanie jak poprawnie podłączyć 2 altki? chciałbym uzyskać konkretna odp bez zbędnych pytań a po co na co i dlaczego :wink: kwestia nocowania, paska, napinacza itp już jest realizowana. załączam fote jak ja to widzę jeśli się mylę to proszę o wyjaśnienie 

post-8169-0-78262700-1518543440_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

malutki auto to golf 3 lecz silnik nie jest ori bo był swap na 1.8 t z ibizy cupry , jeden duzy jak najbardziej fajna alternatywa lecz dostałem za free 150A valeo i postanowiłem ze  włoże drugi bo jeden nie wyda,wiec koszta małe a prąd bedzie dobry:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmyślałem o tym i wydaje mi się że powinny być to dwa takie same alternatory. W sensie prądu. modelu. Wiadomo że nie ma dwóch identycznych rzeczy.. Co do instalacji to u mnie na szczęście jest tylko jeden kabel od wzbudzenia chyba. DFM czy jak to się nazywa wisi nie podpięty. Słyszałem i czytałem różne historie na jego temat.. Ale w ori Ecu raczej i tak do niczego mi się to nie przyda..;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli są to 2x210a z renault, to budzą się one pod obciążeniem, powyżej pewnych obrotów, choć u niektórych bezpośrednio po odpaleniu auta (bez sterowania com)

Jeżeli ciągniesz głównie prąd z przodu z alternatorów należałoby zrobić też porządną masę do budy, ale także poprowadzić 70mm bezpośrednio z łapy na tył.

Plusy wiadomo ;) tyle, że ori renault bez sterowania ładuje na poziomie 13,9v. co przy dwóch altkach nie powinno być dużym problemem, bo będzie przynajmniej stabilnie, jak alternatory będą rzucać 400a+

Jeżeli dwa 150a valeo, też bezproblemowo polata, wzbudzą się wspólnie, nawet przez przkaźnik i zarówkę można zrobić, ew. jakiś opornik i będą się budzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś z forum miał problem z wzbudzaniem się altka przy 1,8-2k rpm. Ponoć wymiana regulatora na starszą wersję pomogła.. Chociaż jeśli to nie głupie fordy gdzie regulator trzeba było po vin-ie ponoć dobierać to zabieg powinien się udać..;) Może faktycznie zdublować kontrolkę ładowania załączaną jakimś przekaźnikiem po włączeniu zapłonu.. U mnie ze względu na pojemność motoru zdało by się coś na zasadzie ssania zrobić tak pod 2k rpm bo bez rozbiegu to spadki obrotów-prądu są..;) Mnie bardziej strona mechaniczna interesuje..:) Tylko że Golfie chyba i tak więcej miejsca pod maską niż w polo.. A Wspomaganie mieć wygodnie przy 195/50 r15 więc jak narzazie wyjechać nie może..;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...