rafal85rtc Opublikowano 13 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 Witam wszystkich i mam pytanie jak poprawnie podłączyć 2 altki? chciałbym uzyskać konkretna odp bez zbędnych pytań a po co na co i dlaczego kwestia nocowania, paska, napinacza itp już jest realizowana. załączam fote jak ja to widzę jeśli się mylę to proszę o wyjaśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malutki Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 Ile prądu potrzebujesz? Jaki samochód? Może łatwiej byłoby podłączyć jeden większy alternator.Wydaje mi się że twój schemat jest poprawny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankus Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 Trochę chaotycznie wygląda twój schemat. Ale zamysł wykonania wydaje się dobrze pomyślany. Tak wygląda znacznie czytelniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal85rtc Opublikowano 15 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 malutki auto to golf 3 lecz silnik nie jest ori bo był swap na 1.8 t z ibizy cupry , jeden duzy jak najbardziej fajna alternatywa lecz dostałem za free 150A valeo i postanowiłem ze włoże drugi bo jeden nie wyda,wiec koszta małe a prąd bedzie dobry:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fridek Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Pytaj ludzi co takie rzeczy robili... Są podobno problemy z falowaniem obrotów i napięcia. Moje info pochodzi z talkaudio I tamtejszych ludzi. Sent from my Le X620 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 OK.Ale wydaje mi się, że mogą być problemy z różnymi napięciami pracy jednego i drugiego alternatora.Poczytaj na innych stronach. Jest nieco dyskusji w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurand87sca Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Rozmyślałem o tym i wydaje mi się że powinny być to dwa takie same alternatory. W sensie prądu. modelu. Wiadomo że nie ma dwóch identycznych rzeczy.. Co do instalacji to u mnie na szczęście jest tylko jeden kabel od wzbudzenia chyba. DFM czy jak to się nazywa wisi nie podpięty. Słyszałem i czytałem różne historie na jego temat.. Ale w ori Ecu raczej i tak do niczego mi się to nie przyda..;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal85rtc Opublikowano 16 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 Alternatory są o jednakowych oznaczeniach oraz tej samej mocy i maja identyczne nowe regulatory , co do DFM to zaobserwowałem że bez wzbudzenia wstaje jak przekracza 2000rpm:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 16 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 Jeżeli są to 2x210a z renault, to budzą się one pod obciążeniem, powyżej pewnych obrotów, choć u niektórych bezpośrednio po odpaleniu auta (bez sterowania com)Jeżeli ciągniesz głównie prąd z przodu z alternatorów należałoby zrobić też porządną masę do budy, ale także poprowadzić 70mm bezpośrednio z łapy na tył.Plusy wiadomo ;) tyle, że ori renault bez sterowania ładuje na poziomie 13,9v. co przy dwóch altkach nie powinno być dużym problemem, bo będzie przynajmniej stabilnie, jak alternatory będą rzucać 400a+Jeżeli dwa 150a valeo, też bezproblemowo polata, wzbudzą się wspólnie, nawet przez przkaźnik i zarówkę można zrobić, ew. jakiś opornik i będą się budzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurand87sca Opublikowano 16 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 Ktoś z forum miał problem z wzbudzaniem się altka przy 1,8-2k rpm. Ponoć wymiana regulatora na starszą wersję pomogła.. Chociaż jeśli to nie głupie fordy gdzie regulator trzeba było po vin-ie ponoć dobierać to zabieg powinien się udać..;) Może faktycznie zdublować kontrolkę ładowania załączaną jakimś przekaźnikiem po włączeniu zapłonu.. U mnie ze względu na pojemność motoru zdało by się coś na zasadzie ssania zrobić tak pod 2k rpm bo bez rozbiegu to spadki obrotów-prądu są..;) Mnie bardziej strona mechaniczna interesuje.. Tylko że Golfie chyba i tak więcej miejsca pod maską niż w polo.. A Wspomaganie mieć wygodnie przy 195/50 r15 więc jak narzazie wyjechać nie może..;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal85rtc Opublikowano 16 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 Alternator ładuje 14.2-14.3 a przy porannym rozruchu ładuje 14.8 , co do wzbudzenia to śmiało wstaje bo sprawdzone było, lecz trzeba zmienić regulator z cyfrowego na analogowy bo inaczej nie będzie działać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.