Skocz do zawartości

2004 Accord by Karolo - Strefa Akustyki Pabianice


Karolo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem podzielić się z wami jedną z moich rzeźb audio no i jest :D

 

Samochód jest własnością jednego z forumowiczów - Maciatego, który użyczył mi sprzętu do ulepszenia jego akustycznych możliwości :D

No więc pacjent to FTWL Team Honda Accord 2.2 ictdi. Moc po zmianie map wtrysku i doładowania to 175 KM oraz 400 NM.

 

http://img29.imageshack.us/img29/7696/dsc0078yfc.jpg

 

[center:30bc4473fb]Miejsca na tweetery[/center:30bc4473fb]

 

Cała zabawa zaczęła się oczywiście od profilowania miejsc pod nowe tweetery - wytoczone wcześniej pierścienie z turbaksu ustawiłem w odpowiednich kierunkach, po czym przyszedł materiał

 

http://img5.imageshack.us/img5/8496/dsc0003qcp.jpg

 

Kolejna operacja to przesączenie całości żywicą epoksydową - Epidian 5 + utwardzacz Z-1

 

http://img4.imageshack.us/img4/5113/dsc0004iaj.jpg

 

Dalsze operacje z trójkątami to wycinanie otworów, nałozenie szpachli i wyprowadzenie równych powierzchni. Starałem się wykonać całość jak najrówniej aby mieć jak najmniej roboty w tej częsci. W sumie nałożyłem bardzo małą ilość szpachli aby całosc wyrównać :]

 

[center:30bc4473fb]Radio[/center:30bc4473fb]

 

W związku z tym, że fabryczne radio ( Pioneer Sound System ) od strony muzycznej prezentowało się bardzo nędznie ( słabe możliwości akustyczne, bardzo podstawowe opcje wysterowania poszczegolnych elemetów, brak większej możliwości rozbudowy systemu o nowe komponenty ) należało coś z nim zrobić.

Całość została założona w customowy panel ściągniety z ojczyzny SMD - USA :/ Było troche problemów ale o tym później

 

Całość zabawy zaczęła się od rozebrania miejsca na nowe radio

 

http://img29.imageshack.us/img29/4567/dsc0068t.jpg

 

I dalej z tym koksem

 

http://img4.imageshack.us/img4/5781/dsc0073h.jpg

 

Wywietrzniki out :D

 

http://img37.imageshack.us/img37/5189/dsc0072y.jpg

 

"Radio" out

 

http://img7.imageshack.us/img7/4631/dsc0075uud.jpg

 

Zapraszam serdecznie nowo wykonaną instalacje :D - tutaj musiałem pobawić się w fabrycznych wiązkach i podłaczyć wszystko. Niestety oryginalna custom kostka pasowała chyba tylko na wersje USA, ale udało się, nawet więcej bo dimmer działa :(. Na fotce widać tylko troche kabli, główny pęk wielkości 3/4 pięści jest blisko fabrycznego radia w głębi.

 

http://img269.imageshack.us/img269/8600/dsc0080s.jpg

 

Nowy grajek proszony o pierwsze przymiarki do nowego odzienia

 

http://img197.imageshack.us/img197/6496/dsc0082.jpg

 

[center:30bc4473fb]Drzwi[/center:30bc4473fb]

 

Producent instalując system Pioneera całkiem całkiem zadbał o szczelnośc komory, w którym przyszło grać fabrycznym głośnikom. Całość polepiona na potworny klej i przykryta folią widoczną na fotce.

 

http://img269.imageshack.us/img269/5742/dsc0083w.jpg

 

Po odczyszczeniu całości po fabrycznych "cudach" drzwi wyglądały tak

 

http://img194.imageshack.us/img194/324/dsc0084c.jpg

 

Co by było łatwiej, aby puścić nowe kabelki z miedzi ofc 2x2,5^2 do przyszłego 2 way-a, pozbyłem się drzwi i przeciągneło się przewód. Oczywiscie bez wiercenia w fabrycznej kostce ( sic! ciasno ) nie obyło się :D

 

http://img5.imageshack.us/img5/9863/dsc0054aog.jpg

 

Po założeniu drzwi, porządnym umyciu-odtłuszczeniu całości ( cały środek i wierzch ) benzyną ekstrakcyjną przyszła kolej na matę Soudala. Wcześniej wstawiłem w największy otwór w drzwiach wspornik z blachy aluminiowej tak aby usztywnić całość i zapewnić macie podparcie na otworze. Po złożeniu całości wyglądało to tak

 

http://img194.imageshack.us/img194/8458/dsc0061w.jpg

 

Po drzwiach lewych przyszła pora na drzwi prawe. Oczywiście zostały zdjęte i postąpiłem podobnie jak w przypadku lewych. Dalej idąc tropem, widać wspornik pod matę i część wytłumienia

 

http://img269.imageshack.us/img269/7665/dsc00612pzu.jpg

 

Mam niesamowitą manię dokładności i chciałem kolejny swój produkt wykonać maksymalnie dobrze i porządnie stąd taki obrazek impregnowanego dystansu z MDFu. Dobra szczelność to podstawa

 

http://img197.imageshack.us/img197/5766/dsc0059.jpg

 

Zamknięta całośc wygląda tak jak na foto niżej. Zmieniło się nieco umiejscowienie zwrotnicy :D

 

http://img7.imageshack.us/img7/8805/dsc00682h.jpg

 

Czasem więcej osób chce mieć granie w aucie :D

 

http://img194.imageshack.us/img194/586/dsc00542lgh.jpg

 

[center:30bc4473fb]Trójkąty cd i zakończenie instalacji[/center:30bc4473fb]

 

Trójkąty wróciły z flokowania i ostatecznie wyglądają tak :D

 

http://img194.imageshack.us/img194/8938/dsc0058r.jpg

 

Kilka rzutów na radio i środek

 

http://img4.imageshack.us/img4/9240/dsc0055ipt.jpg

 

I kolejne foto

 

http://img194.imageshack.us/img194/4623/dsc0065y.jpg

 

[center:30bc4473fb]Bagażnik[/center:30bc4473fb]

 

Maciaty słucha tylko i wyłacznie Hip Hopu stąd to co pojawiło się w bagazniku nie było przypadkiem :D Dobrze znany Sonic 15" w odpowiednim litrażu strojonym na 35 Hz. Skrzynia jest wielka, dopasowana i zaprojektowana przeze mnie pod konkretne granie i agrr małą wysokość bagaznika accorda ( ~40 cm ma belka konstrukcyjna w bagaju )

Ale jak wiedzą ci co biorą odemnie skrzynie, nie ma rzeczy niemożliwych do zrobienia :D

 

http://img8.imageshack.us/img8/3243/1234dxn.jpg

 

I bad boy na koniec

 

http://img269.imageshack.us/img269/4325/dsc0066smx.jpg

 

[center:30bc4473fb]Co siedzi w samochodzie ?[/center:30bc4473fb]

 

Radio Alpine 9886R

Przód Hertz ESK + Tweetery Sinuslive NEO25S uciszyło się troche ( zwrotka lekko dłubnięta ) - konkretna filharmonia

Przód zasila USAmps XTerminator 800.2 2x100 RMS

Sonic 15" + profesjonalnie wyliczona obudowa z MDFu 22 i 25 mm by Karolo @ 35 Hz - niski, mięsisty bass miało być czuć w aucie jak i 30 metrów od niego i tak też jest

Wzmak dla suba to Hifonics ZXI klasa AB w mostku 1x1000 RMS przy 4 ohmach - jakość gry klasy AB i bdb kontrola nad subem ze względu na spory DF przy tej oporności

Zaopatrzenie w prąd to przewody dietza 35 mm ^ 2 + 5F hybryda Zealuma

Całośc na przewodach z miedzi OFC 2x2,5^2 produkcji niemieckiej

Chinche Stingera i Dietza

 

[center:30bc4473fb]Pozdrawiam i zapraszam do komentowania :D [/center:30bc4473fb]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Sonic 15" + profesjonalnie wyliczona obudowa z MDFu 22 i 25 mm by Karolo @ 35 Hz - niski, mięsisty bass miało być czuć w aucie jak i 30 metrów od niego i tak też jest

 

Jak najbardziej potwierdzam, jak jechalem za Maciatym ktoregos dnia to musialem okno zamknac bo swojej muzyki nie slyszalem we wlasnym samochodzie! :D

 

A co do samej instalki no to co tu duzo mowic, pelna profeska, klocki trzymaja poziom, ciekaw jestem jak to w koncu gra w wersji finalnej :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajne autko ktore napewno ma potęcjał z tym motorem i konkretne osiagi, swoja droga kocham ten model accorda :zdziwko: Co do instalacji CA to naprawde profi, wszystko ładnie i z głowa wykonane, gra napewno czysto :D Oby tak dalej, jak chcesz to zajrzyj do mojej instalki CA :D

Pozdro :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciaty, tego nie wiedziałem, ze masz słupki zajęte powietrzem - WYBACZ. Swoją drogą dużo jest opinii, że dużo lepiej brzmi dźwięk jak właśnie tweetery są w słupkach, a nie przy lusterkach. Nie zmienia to faktu, że bardzo podoba mi się Twój pojazd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód miał być zrobiony w taki sposób aby wykonać pro audio bez znacznych i nieodwracalnych zmian. Koszt nowych słupków jest kilkanaście razy wiekszy niż koszt plastikowych trójkątów, które przerobiłem aby wstawić tam tweeter. Poza tym ukierunkowanie i rozbrzmiewanie wysokich tonów z NEO25S moim uchem jest takie same z obu miejsc. Wiele osób twierdzi nawet, ze tweeter w trojkącie wygląda ładniej niz w słupku ale to kwestia gustu. Kolejna sprawa jak pisałem to to, że słupek pokryty jest materiałem pod którym siedzi puszka air bag - jest to do zrobienia ale jak pisałem taka operacja to całkowity bezsens w tym wypadku.

 

Tak wiec zdejmując te trójkąty w pare chwil moge wstawić oryginalne ( zapasowe, które są kupione ) dzieki czemu auto bedzie wyglądało na fabryczne w momencie sprzedaży

 

Przy okazji wrzucam zdjecie mojej budki do użytku domowego :D

 

http://img34.imageshack.us/img34/2216/dsc0054l.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie to :

na plus

radio wyszlo 1 klasa

slupeczki tez fajnie

minus

uzycie soudala i glosniki przednie :)

no i dlaczego przykreciles wzmaka i kondzia do skrzyni od duzych wibracji mozna kondzie w srodku upierdzielic

 

 

a i bym zapomnial mdf niezabezpieczony szybko zgnije :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie to :

na plus

radio wyszlo 1 klasa

slupeczki tez fajnie

minus

uzycie soudala i glosniki przednie :/

no i dlaczego przykreciles wzmaka i kondzia do skrzyni od duzych wibracji mozna kondzie w srodku upierdzielic

 

 

a i bym zapomnial mdf niezabezpieczony szybko zgnije :)

 

Czemu głosniki i Soudal na minus? Liczą się preferencje użytkownika a nie to ze siedzi tam hertz i komuś sie to nie podoba ( sory to nie sprejżning ), soudal dlatego, ze w cenie za jakość nie ma sobie równych

 

Nie spotkałem się nigdy z takim stwierdzeniem ani mnie nigdy sie to nie zdarzyło, żeby kondensator od drgan potrafi się rozleciec :):)

Wzmak przyczepiony jest na cienkie rzepy a kond jest przykrecony. Chodziło o użyteczność. Odkrecam przewody za skrzynią od rozdzielaczy Stingera i całość wychodzi z bagaja w 5 minut :]

 

Wszystkie elementy wykonane z MDFu ( dystanse i nawet turbaksowe piersćienie w trójkątach ) były impregnowane specjalnym do tego celów lakierem TRZYKROTNIE :] - nawet napisałem tu cytuje

"Mam niesamowitą manię dokładności i chciałem kolejny swój produkt wykonać maksymalnie dobrze i porządnie stąd taki obrazek impregnowanego dystansu z MDFu. Dobra szczelność to podstawa" na przyszłośc radziłbym czytać dokładniej i przyjrzeć się zdjęciom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...