Skocz do zawartości

W miare mocne auto z lpg lub do zagazowania


pretor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 134
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

 


I do tego przyjazdne do CA.To jest juz wyzszy poziom niz lopel ale decyzja nalezy do Ciebie

 

Gdybym sam wybieral tylko dla siebie to tez bym wybral jakas ala limuzyne ale ze ma to byc auto i dla mnie i dla dziewczyny to nie moze byc za duze,choc to moze roznie wyjsc hehe


 

 


Pewnie zejście vito 2.2cdi w trasie na 7l przy pełnej pace i 2-3 os na pokładzie, po Polsce, ze średnimi prędkościami 90-130/h i to na krajowych a nie autostradach to też jakaś magia?

 

Dla mnie tak a mam do czynienia z busami od 10 lat i juz rozniastymi jezdzilem teraz ford custom i spalanie mimo nowoczesnego silnika 8-9 litrow w trasie to ciezko zrobic.A te twoje srednie predkosci to chyba raczej blizej 90 km/h niz wiecej i to bez wyprzedzania.


 

 


ale to było nowe auto, może kwestia dotarcia,

 

W nowych autach nie ma czegos takiego jak dotarcie,podobno.


 

 


A to już chyba kwestia za małego silnika do budy..

 

Te sto koni w leonie to nie powiedzial bym ze to za maly silnik.Wedlug Ciebie to jaki powinien byc standardowo montowany??


Moim zdaniem astra to auto godne zainteresowania ;)

I tez chyba padnie na asteroide choc mam zielone swiatlo na insignie tylko ciezko znalezc liftbacka w tej cenie z tym silnikiem i zeby na gaz starczylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


A te twoje srednie predkosci to chyba raczej blizej 90 km/h niz wiecej i to bez wyprzedzania.

 

Powiedzmy, że na niemieckich landówkach (bo w Polsce przecież więcej nie można) ale bliżej 130 ;) unikam zbędnego gwałtownego przyspieszania i staram się trzymać stałą prędkość (co przy tej prędkości wiąże się z wyprzedzeniem i to dość częstym, ale przemyślanym)

 

 

 


Te sto koni w leonie to nie powiedzial bym ze to za maly silnik.Wedlug Ciebie to jaki powinien byc standardowo montowany??

 

Nie o moc tu chodzi a o pojemność z jakiej tą moc uzyskano... Jak trzeba wyżyłować 1.2 żeby uzyskać taką moc...

 

 

 


mam zielone swiatlo na insignie

 

Bardzo przyjemna opcja ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym sam wybieral tylko dla siebie to tez bym wybral jakas ala limuzyne ale ze ma to byc auto i dla mnie i dla dziewczyny to nie moze byc za duze,choc to moze roznie

Do limuzyny mu daleko ale jak Radek napisal zapakowac dzieciaki juz byl by problem.. Jak najbardziej uwzglednilem w tym twoja partnerke , Ona pokochala by to auto , moze nawet bardziej niz Ciebie ☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o moc tu chodzi a o pojemność z jakiej tą moc uzyskano... Jak trzeba wyżyłować 1.2 żeby uzyskać taką moc...

 

Nowe silniki grupy PSA 1.2 Puretech mają 130km i palą naprawdę bardzo mało, w porównaniu do 1.6 VTI 122km jest przepaść na korzyść 1.2. Oba miałem okazję porównać w tej samej budzie czyli nowe c4. Pytanie jak z ich trwałością, ale na razie za wcześnie żeby to oceniać. 

 

 

 

Powiedzmy, że na niemieckich landówkach (bo w Polsce przecież więcej nie można) ale bliżej 130 ;) unikam zbędnego gwałtownego przyspieszania i staram się trzymać stałą prędkość (co przy tej prędkości wiąże się z wyprzedzeniem i to dość częstym, ale przemyślanym)

 

Ja ostatnio zrobiłem trasę sprineter 2.2 cdi 80km i jak jechałem na pusto po a4 z prędkością 110-130 to spalanie było na pewno większe niż 10l, przy spokojnej jeździe 90km/h bez wyprzedzania poniżej 8l nie zszedłem nigdy. Fakt, że sprinter większy od vito.

 

 

Chyba, że po prostu trzeba się zapisać do kolegi Demondemidi na kurs Ecodrivingu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Nie o moc tu chodzi a o pojemność z jakiej tą moc uzyskano... Jak trzeba wyżyłować 1.2 żeby uzyskać taką moc...

 

Wogole szczegolnie ze to jest turbo,W golfie IV byl silnik 1.4 16 v bodajze 100 KM i jakosc zadne wyzylowanie.


 

 


Jak najbardziej uwzglednilem w tym twoja partnerke , Ona pokochala by to auto , moze nawet bardziej niz Ciebie

 

Watpie.Auto by sie jej napewo nie podobalo ma inne kryteria.


 

 


astra, insignia... gdzie Ty z lexem

 

Radziu ja tam lexa nie porownuje do insigni przynajmniej.Kiedys okolo 8 lat temu mialem okazje pojezdzic troche is 200 i jakos mnie to auto nie urzeklo,ani komfortem ani srodkiem,jedynie co wyglad byl w miare ale to bylo 8 lat temu.


 

 


Ja ostatnio zrobiłem trasę sprineter 2.2 cdi 80km i jak jechałem na pusto po a4 z prędkością 110-130 to spalanie było na pewno większe niż 10l, przy spokojnej jeździe 90km/h bez wyprzedzania poniżej 8l nie zszedłem nigdy. Fakt, że sprinter większy od vito.

 

Ja rowniez nie zauwazylem ani w sprinterach takiego spalania a w vito tez ponizej 8 ki nie zszedlo,co np w traficu ponizej 8 litrow dalo sie zrobic przy 130 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Chyba, że po prostu trzeba się zapisać do kolegi Demondemidi na kurs Ecodrivingu

 

Zapraszam ;) może mam jakiś specyficzny styl jazdy (porównując nawet z innym kierowcą w firmie jeżdżę o wiele płynniej) który wpływa na spalanie w tak dużym stopniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


.Kiedyś okolo 8 lat temu miałem okazje pojeździć trochę is 200 i jakoś mnie to auto nie urzekło,ani komfortem ani środkiem,jedynie co wygląd był w miarę ale to było 8 lat temu.
Nie nalegam ale do japońca trzeba się przyzwyczaić. Niby zwykłe, nie jakieś piękne, nie cudownie komfortowe a pojeździsz dłużej i więcej nie chcesz wsiadać do innego...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak podłączyli pod komputer to im windowsa zaktualizowało :D

Trzeba zwrócić uwagę ze nowe silniki sa konstruowane wlasnie pod ecodriving czyli zmiana biegu przy 1.5tys obr wtedy moze i spalanie sie zgadzać ale na pewno nie dynamika jazdy a jak juz rozkulasz auto na autobanie to wiadomo trzymasz stała prędkość to spalanie spada aż miło a jak jeszcze tempomacik dorzucisz to w ogóle ;)

Najlepiej na temat spalania gada sie z taxiarzami najbardziej marudni ludzie wiec jak taxiarz mówi ze mało pali to tak musi rzeczywiście byc (przynajmniej w Poznaniu taka tendencja ) ;)

 

OT:

Pretor piszemy zeszło a nie zszedło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak podłączyli pod komputer to im windowsa zaktualizowało :D

Trzeba zwrócić uwagę ze nowe silniki sa konstruowane wlasnie pod ecodriving czyli zmiana biegu przy 1.5tys obr wtedy moze i spalanie sie zgadzać ale na pewno nie dynamika jazdy a jak juz rozkulasz auto na autobanie to wiadomo trzymasz stała prędkość to spalanie spada aż miło a jak jeszcze tempomacik dorzucisz to w ogóle ;)

Najlepiej na temat spalania gada sie z taxiarzami najbardziej marudni ludzie wiec jak taxiarz mówi ze mało pali to tak musi rzeczywiście byc (przynajmniej w Poznaniu taka tendencja ) ;)

 

OT:

Pretor piszemy zeszło a nie zszedło :D

Oj tam oj tam,Czy tu forum ortograficzne??Bo jakos wieksza wage przywiazuje sie do ortografi nizeli do tematow.A skoro mamy sie trzymac zasad jak w ortografi to moze i trzymajmy sie tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak taxiarz mówi ze mało pali to tak musi rzeczywiście byc

 

 

Odnośnie spalania i ecodrive`ingu.

2.0TDI 220KM 

 

8,9l Jaworzno-Warszawa (po przejechaniu 229km)

9,2l Warszawa Jaworzno (po przejechaniu 120km)

 

W mieście poniżej 7,0l nie zszedłem nigdy tym samochodem.

 

 

A żeby nie było OFFTOPIC - to znajomy ma wcześniej wspomnianą Astrę IV 1.4 Turbo 120koni (odblokowane na 140koni) w gazie i bardzo sobie chwali. Codziennie z Jaworzna dojeżdża do Ostrawy do pracy (około 100km) i na 30litrach gazu robi 350-370km. więc spalanie można okreslić na poziomie 8-9l. Ale jak ciśnie 170-180 to spalanie ma na poziomie 15l gazu  :rotfl:

post-5690-0-51454500-1463051375_thumb.jpg

post-5690-0-49070000-1463051400_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy ma wcześniej wspomnianą Astrę IV 1.4 Turbo 120koni (odblokowane na 140koni) w gazie i bardzo sobie chwali.

 

To On sobie chwali...... Trzeba by było zapytać głowicy pierścieni zaworów świec i cewki co one na to.........

 

Wszak Opel poszedł po rozum do głowy z układem zapłonowym i zastosował świecę IFR7X7G z NGK gdzie ma 1 elektrodę , w dodatku irydową o średnicy 0,6mm , o przerwie między elektrodami 0,7mm co zapewne doprowadzi do bezawaryjnej pracy cewek.

 

W starszych Oplach gdzie mechanik wkręcał po katalogu BKR5EK o dwóch elektrodach lub ZFR5F-11 z za dużą przerwą , padały cewki na gazie a przez wypadanie zapłonów nadtapiały się katalizatory , natomiast przez spalanie przewlekłe przegrzewały się zawory wydechowe i uszczelniacze trzonków zaworowych co prowadziło do ich stwardnienia i rozszczelnienia uszczelniaczy. Wszytko przez stosowanie świec nie przeznaczonych do LPG " bo fabryka tak przewidziała" W Oplach trzeba wkręcać świece NGK LPG1 lub LPG6 w zależności od silnika ( bardzo podobne do tej z 1.4T )

 

Ale z regulacją mieszanki Opel z tego co mi wiadomo dalej jest w dużej czarnej........ stosując niestety nadal wąskopasmową sondę lambda.

 

Prowadzi to do tego że bez zewnętrznej sondy szerokopasmowej AFR nie sposób poprawnie wyregulować samochodu na LPG przy pełnym bucie w tak zwanej Pętli otwartej  ( to tryb pracy z pominięciem sondy lambda OL - open loop  ) - ponieważ nie ma cennych danych takich jak Lambda lub AFR. Sterownik ma tylko dane z wąskopasmowej sondy czy jest bogato czy ubogo. Nie wiadomo tak naprawdę jak bardzo jest bogato. Mało tego..... Są samochody które przestają sterować mieszanką nie tylko przy pełnym bucie , ale przy stabilnej jeździe. Np: powyżej 4000 RPM . One powyżej obrotów X powinny jechać na lekko bogato. Tylko ile gazowników na stu buduje korekty RPM + AFR ?....... i teraz wyobrazić sobie można co się dzieje z silnikiem kiedy jedziemy na wakacje z obrotami 4200 , sterownik wszedł od 4000 obrotów w OL , a gazownik nie zbudował korekt RPM ? Silnik cały czas pracuje na ubogiej mieszance. Termicznie się smaży. Ale właściciel jest dumny bo spalił mało gazu...mniej niż np. jadący kolega takim samym autem w tym samym kierunku. I oczywiście jest święcie przekonany że jest git, bo nic się nie dzieje i mało pali......

 

I nie o to chodzi że gaz to zło. Chodzi o to że regulacja na same "mapki" obrazuje tylko część sytuacji wynikającej ze składu mieszanki. Składu i termiki. Bo tak naprawdę nie uboga mieszanka smaży silnik tylko termika wynikająca z ubogości. Dlatego mocno dmuchnięte silniki turbo aż przykapcają na czarno, i wcale nie dlatego że mają dużą moc , tylko dlatego że są odpowiednio przylane benzyną / gazem aby były bezpieczne termicznie nieco kosztem mocy. Bo takie przylanie wręcz już obniża moc , ale termika spada. Można mieć 2 identyczne 1.4T jeden wykaże się 140 KM a drugi 150 KM. I teraz który jest lepiej zestrojony ? 99% ludzi powie że oczywiście ten mocniejszy. Wcale prawdą to nie musi być. Wszystko zależy od map zapłonu i AFR'u. Ten słabszy może być zestrojony bezpieczniej , z rozsądnym zapłonem i z paliwem na poziomie 12.2 - 11.8 AFR co nie zapewni pełnej mocy , ale się nie usmaży. ( Pełna moc 13.2 -12.8 ale termicznie ok tylko dla wolnossących i to nie wszystkich )

 

Generalnie by można o sterowaniu mieszanką napisać dużo więcej ale to by wyszedł elaborat na 10 stron.

 

W dużym streszczeniu : regulacja powinna się odbywać na mapki przez komp gazowy, do tego analiza korekt paliwowych skanerem OBD , do tego sonda AFR w wydech. Cały zakres obrotów i obciążeń aż do odcinki.

 

Nie wszystkie auta mają wąskopasmową sondę regulacyjną , ale te które mają szerokopasmową też nie wszystkie sterują idealnie. Generalnie potencjału i zalet szerokopasmowej sondy nie wykorzystują japończyki.

 

Jak wygląda AFR można zobaczyć na filmiku Coobcio Garage Testuje: Zagazowany Saab -

 

Co widać na wąskopasmowej sondzie a co na szerokopasmowej, można zobaczyć tu ( niektórzy gazownicy twierdzą że im sonda wąska wystarczy do strojenia  :mur1:  )  -

 

 

Dedykuję te wypociny Tym, którzy twierdzą że jeśli auto mało pali i nie szarpie to jest wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście byłem świadkiem wdrażania przez Tomka tej teorii w życie. Taka operacja strojenia instalacji LPG trwała około dwie godziny i polegała na jazdach z różnym obciążeniem silnika po odcinku testowym na Łódzkich ulicach.W tym czasie Gazio stroiciel :wink:​  wpatrzony w laptopa do którego była podłączona wiązka przewodów z różnych miejsc w samochodzie i dodatkowo w wyświetlacz wskazań AFR mruczał pod nosem: tu trzeba podlać, tu dać mniej itp :hyhy: . Efekt jest taki że auto śmiga tak jak by żadnego LPG tam nie było. Miałem już kilka zagazowanych aut , ale pierwszy raz widziałem tak drobiazgowe strojenie. Gdyby wszyscy spece od gazu tak robili to umarł by wreszcie mit że LPG to ZŁO :wsciekly:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubię to!:)

Osobiście byłem świadkiem wdrażania przez Tomka tej teorii w życie. Taka operacja strojenia instalacji LPG trwała około dwie godziny i polegała na jazdach z różnym obciążeniem silnika po odcinku testowym na Łódzkich ulicach.W tym czasie Gazio stroiciel :wink:​ wpatrzony w laptopa do którego była podłączona wiązka przewodów z różnych miejsc w samochodzie i dodatkowo w wyświetlacz wskazań AFR mruczał pod nosem: tu trzeba podlać, tu dać mniej itp :hyhy: . Efekt jest taki że auto śmiga tak jak by żadnego LPG tam nie było. Miałem już kilka zagazowanych aut , ale pierwszy raz widziałem tak drobiazgowe strojenie. Gdyby wszyscy spece od gazu tak robili to umarł by wreszcie mit że LPG to ZŁO :wsciekly:

Żeby jeszcze tylko zakazów do podziemnych nie było i bylo by git czuje sie dyskryminowany :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Żeby jeszcze tylko zakazów do podziemnych nie było i bylo by git czuje sie dyskryminowany

 

Obawiam sie ze jak sie przerzuce na LPG to trudno mi bedzie wdrozyc je w zycie i pamiec :) przyzwyczajenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...