Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

 

 


Pytanie czy w ogolę jest sens wygłuszać plastikowy bagażnik ?
wygluszalem dokladnie taka sama komore, ale w CC

nic to nie dalo bo caly element brzeczal o blache :/

bardzo tandetne auta jezeli chodzi o te plastiki :/

 

 

 


no moze nie 4 warstwy ale 2 /3 musiał bys połozyc zeby efekt był zblizony...
przeczytaj jeszcze raz. POŁOŻYŁEM u brata 2-4 warstwy (na zewnetrznym poszuciu wiecej, na srodkowym mniej) i efekt jest gorszy.

Dekara wychodzi po 14 zł za metr2 stp około 100zł za m2. Kadząc 3 warstwy 42zl za  1m2. Sam już nie wiem

tez tak samo myslalem. zaufaj mi, nie warto tracic czasu i nerwow

 

 

 

 

 

 


Przy zmianie wooferow okazało się ze dekarka "zjechała" 2 cm w dol .
koledze soudal splynal calkowicie z drzwi i zblokowal szyby itp. ale poszedl na zlom ;)

 

 

 

 


żeby wody nie chciał trzeba go "opić" lakierem bezbarwnym
na diyaudio juz to przerabialem... lakier wcale sie nie sprawdza. butapren dziala o niebo lepiej ;) ale smierdzi :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba lepiej w głusz na pędzel, pewnie taniej.


 

 


koledze soudal splynal calkowicie z drzwi i zblokowal szyby itp. ale poszedl na zlom ;)

kumplowi też, to był pierwszy raz, a z 2 tyg po nim przyjechała kobita której równoczesnie robiłem matiza... I dołozyłem do biznesu ale pojechała z stp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Skrobanie dekary, to jest kawał żmudnej roboty.

 

Od dekary lepiej zewnętrzną część drzwi ( poszycie ) wyłożyć matami Boll, Apama ( tych mam niedaleko ode mnie ), czy APP miekkimi ( flex ) - wszystko to jest z jednej parafii, tylko pod inną firmą sprzedawane.

 

Będzie lepiej niż dekarką, ale dobrze jest dać dwie warstwy. Wtedy jest dobry efekt, ale z kolei wychodzi to znowu nie wiele taniej niż jakaś sensowna mata ( o ile nie drożej ).

Natomiast na wewnętrzną część drzwi, na otwory, stelaże itp. to już jakaś normalna mata.

 

Według mnie jak ktoś chce zaoszczędzić parę groszy, to lepiej miekkimi matami bitumicznymi, niż dekarą. W razie czego też lepiej się to skrobie niż dekarkę ( same plusy :P ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzy zmianie wooferow okazało się ze dekarka "zjechała" 2 cm w dol .

I okazało się, przy konieczności demontażu boczków, że niestety Panowie mieliście rację, dekarka spłynęła parę cm z zewnętrznej części drzwi ( tam gdzie otwory technologiczne), o dziwo na wewnętrznej części trzyma się dobrze. Następny krok to jednak zakup STP Silver i zastosowanie tego, wychodzi chyba najtaniej. Dla polepszenia efektu przykleję również na tą część dekarki,  która się trzyma dobrze od wewnątrz drzwi, co myślicie, czy zdjąć dekarkę i na gołą blachę kleić. Chyba bez sensu skoro się trzyma. Czy ktoś z Was stosował na otwory zwykła cienka blachę jak do obróbek dachowych, jest cienka i lekka.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam , jak w temacie, jakieś za/przeciw ? -  jeden plus jest taki że pod tapicerką znalazłem pierścionek który sprzedałem za 50 zł , hahaha  :mrgreen: http://naforum.zapodaj.net/thumbs/2883c6a42bb2.jpg
Szczerze mówiąc troszkę tego nie przemyślałem [ dużo wolnego czasu i darmowe produkty ] , ale ostatecznie udało się to ukończyć i spasować wszystko nawet lepiej niż było. Tylko nie wiem czy to był do końca dobry pomysł. Czekam na słowa krytyki ^^
Pozdrawiam

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/7ba2cfbadabc.jpg
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/818b4d71807d.jpghttp://naforum.zapodaj.net/thumbs/93562bc67da3.jpghttp://naforum.zapodaj.net/thumbs/3bd93f2aa9b2.jpghttp://naforum.zapodaj.net/thumbs/529da0b11139.jpg

 

edit :

Na chwile obecną mogę powiedzieć że jest ewidentnie lepiej, drzwi zamykają się  "miękko" , bagażnik też [ wszystkie plastiki dodatkowo też są tak doklejone aby wchodziły ciasno ] , te małe głośniczki z tyłu [ 10 ] trzaskają rozsądniej niż te w drzwiach [ wcześniej nie dało się słuchać , teraz jest do zniesienia ] , zdecydowanie ciszej na dziurach i ogólnie "głucho", no właśnie ten zapach ew. mnie martwi ale z drugiej strony rozgrzewałem te maty na lampce halogenowej do momentu ze aż się rozpuszczała [ więc pewnie większa temp niż w lato na słońcu ] i żadnego absolutnie zapachu nie było, może jakiś delikatny/w miare neutralny ale nie był drażniący.  Maty które użyłem są z warstwą aluminiową z den bravena [ tak jak na foto ] . Martwi mnie tylko ew. ich zrywanie bo troszkę jest zabawy. Więc w podsumowaniu na chwilę obecną jest na bardzo duży plus cała operacja, czekamy aż się nagrzeje buda do +40 :P

edit :
http://dachyb2b.pl/produkty/p/12511-tasma-izolacyjna-den-braven-loodband

Taśma niby ma super właściwośći, teoretycznie lepsze niż tanie maty na allegro.

 

Właściwości kolorowej bitumicznej taśmy izolacyjnej Den Braven LOODBAND:

samoprzylepna - natychmiastowa przyczepność do wielu podłoży budowlanych, nie wymaga stosowania specjalistycznych narzędzi (nakładanie na zimno);
samouszczelniająca - w przypadku przedziurawienia czy przecięcia wskutek wbicia gwoździa lub wkręcenia śruby, w takim miejscu następuje samouszczelnienie taśmy na skutek rozszerzalności bitumów zawartych w warstwie spodniej;
nie wymaga szczególnej ochrony lub utrzymania;
do zastosowań zewnętrznych i wewnętrznych;
spodnia warstwa bitumiczna zabezpieczona wysokiej jakości, szczelną i trwałą silikonowaną folią polietylenową, trwale chroniącą klejącą warstwę bitumiczną przed wyschnięciem;
wysoce odporna na działanie czynników atmosferycznych;
wierzchnia warstwa zbrojonego barwionego aluminium zapewnia trwałą ochronę mechaniczną, chroniąc taśmę przed rozerwaniem wskutek naprężeń i uderzeń (przy zachowaniu ostrożności umożliwia ona ruch pieszy po taśmach);
wierzchnia warstwa jest dodatkowo fabrycznie pokrywana lakierem przez co jest wysoce odporna na utlenianie wskutek działania promieniowania UV, zachowując kolor i właściwości użytkowe przez wiele lat;
nie topi się w podwyższonej temperaturze i wykazuje przyczepność do podłoża w temperaturze ujemnej - temperatura pracy od -20°C do +80°C;
możliwość klejenia warstwowego;
giętka - łatwo dopasowuje się do kształtu podłoża;
kolory - szary, czerwony, ciemnoczerwony, terakota.


edit : eksperyment :)
Jako iż według producenta produkt nie wywoluje niczego, nie jest szkodliwy etc - chyba że się go podpali albo zostanie zjedzony ew. wtarty do oka . Postanowiłem zrobić własny eksperyment , nieco szalony, ale skutecznie ustaliłem kilka faktów :)

Eksperyment odbywał się w kontrolowanych warunkach, mata była szczelnie zawinięta w grubą folię aluminiową, do niej przyczepiona bez specjalnego przygotowania czyli z garażu [ 5 stopni ] , na nieodtluszzconą folię etc. następnie zawinięty w rękaw do pieczenia dla dodatkowej izolacji.

próbka nr 1 :
* pieczona w 110stopniach 1 godzinę - zrobiła się tylko bardziej elastyczna, ale nie rozpłynęła się- zachowała swoje właściwości, zapach oceniam na moc 1/10 przy wąchaniu z bliska gorącej maty- tak jakby delikatny zapach wnętrza nagrzanego trabanta ^^ . Zaobserowalem brak oparów [ worek sie nie napompował ]
*następnie nagrzałem ją do 200 stopni przez 10 min - czarny bitumin się rozpuścił , ale kszałt zachował dzięki warstwie folli, zapach oceniłem wtedy na 6/10 - przypominał rozgrzany asfalt trochę. po ochłodzeniu wrócił do poprzedniego stanu - a nawet dodatkowo się doszczelnił.

próbka nr 2 :
*pieczona w 110 stopniach jak 1 przez godzinę, ale tą włożyłem odrazu po tym do -40 stopni , efekt ? żaden, zachowała swoje własciwości, nie pękła, dalej byla elastyczna, zapach znikomy a nawet powiedzial bym brak

próbka nr 3 :
*włożona odrazu do -40 stopni i trzymana tam godzinę  - zachowała swoje właściwości, nie chciala się łatwo odkleić, brak zapachu, nie pekła, dalej była elastyczna etc.

próbka nr 4 - kontrolna : leżała po prostu zawinięta w folię - zachowała swoje właściwości

jako moc zapachu 10/10 brałem pod uwagę nagrzany tartan i asfalt świeżo kładziony [ który jak wiemy trochę już śmierdzi specyficznie ]
w żadnym z przypadków [ nie licząć mrożonej maty ] produkt nie chcial się łatwo usunąc, na zamrożonej puścił na rogach.


Także czekam na dalsze oceny z waszej strony. Prawdopodobnie mata wykona swoje zadanie jak należy, to w końcu płaska powierzchnia bagaznika. Drzwi oraz inne elementy będą wygłuszane już lepszą folią - można powiedzieć że profesjonalną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello.

Podoba mi się metodologia, zapał i chęć poznawania samemu a nie gdybania.

 

Jak dla mnie lepiej taką dekarką niż niczym.

Z drugiej strony rozpiętość produktów i cen jest na tyle duża że jest z czego wybrać.

Osobiście polecam GMS ale i na dekarce było autko zrobione. Wyszło świetnie a i nic nie smierdzało oraz nie odkleiło się.

 

Myślę że materiał jest ważny. Być może dekarka nie posiada tych właściwości tlumiacych do jakich są storzone maty profesjonalne.

Ale ważniejsze jest nie popełnienie błędów montażowych oraz konstrukcyjnych przy pracy nad dzwiami.Bo wtedy i dynamat nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widocznie ta mata która użyłeś jest jakaś "porządniejsza" :) na podłogę bagażnika można dać, jednak na drzwi bym nie ryzykował. Też chciałem zaoszczędzić i kupiłem niby markową matę która przy pierwszym upale spłynęła. Na drzwi polecę autofana, mam i nic się nie dzieje a fajnie się z nią pracowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Holenderski towar , jakość pierwsza klasa ^^ drzwi to nawet szkoda takim szajsem jak taśma, bagażnikowi nie zaszkodzi dodatkowa warstwa , tylko ciekawe jak się ma do wilgoci , bo generalnie jak każda fabia 1 z tyłu ciekna mi drzwi - wiecznie mokra tapicerka na dole ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


tylko ciekawe jak się ma do wilgoci , bo generalnie jak każda fabia 1 z tyłu ciekna mi drzwi - wiecznie mokra tapicerka na dole ...
też się dzisiaj o tej wadzi fabrycznej przekonałem ... przyjdzie wiosna będzie trzeba z tym powalczyć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale generalnie bez stresu, nie spotkalem fabii bez tej wady :D a naprawić ją dosyć łatwo - trzeba dobrze uszczelnic tylko te blachy tam . inna ciekawą wadą jest gnijąca wiązka w podszybiu, warto tam zerknąć czy była robiona [ podwieszona + izolacja ] ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...