Jump to content

Charczące tweeterki przy głośniejszej muzyce


Recommended Posts

Witam.

 

W to lato zabrałem się za car audio.

Oczywiście nie samemu, pomógł mi MDesign z Pyrzowic.

 

Oto lista gratów:

radio Alpine ute-72bt (było już wcześniej, postanowiłem zostawić)

Wzmacniacz Alpine 3555 4x50W

Subwoofer Alpine sbe-1244br

Głośniki przód u-dimension el comp 6

kable cca-44

maty i pianka bitmat (bez marki)

 

Całość gra na prawdę przyjemnie, gain ustawiony wg wskazówek na forum, jest prawie na minimum.

 

Mam tylko jeden problem- przy utworach z większą ilością wysokich tonów lub po prostu dynamicznych, głośnych charczą tweeterki.

Przykładowe utwory:

od 1:20

 

Kable powinny podołać bez problemu, ładowanie alternatorem na wolnych obrotach mam ok 14V (testowane przy łagodniejszej muzyce), jednak są lekkie spadki.

W zakładzie powiedziano mi, że są tak małe, że nie ma sensu bawić się w wymianę/regenerację.

 

Dodam też, że wysokie tony wydają się mi trochę za bardzo wyostrzone, w związku z tym rozważam też montaż l pada -3db, który znalazł się w pudełku ud.

 

Zastanawiam się również, czy owe spadki, przy większym natężeniu dźwięków nie mogą spowodować, że powstają przestery.

Czytałem, że ten wzmacniacz jest odporny na zmiany napięcia i sam to sobie reguluje, ale może powinienem założyć kondensator (jeśli tak, to jaki?)

 

Wg niemieckiego portalu mój wzmacniacz daje maksymalnie 2x66W+177W, czyli razem ~0,31kW, a biorąc pod uwagę sprawność 55% jest to ~0,56kW.

Akumulator ma co prawdę parę lat, ale jeszcze mnie nie zawiódł, a poza tym przy odpalonym silniku za dostarczanie prądu odpowiada alternator.

 

Proszę o rady, jak udoskonalić jakość dźwięku.


Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

 


Mam tylko jeden problem- przy utworach z większą ilością wysokich tonów lub po prostu dynamicznych, głośnych charczą tweeterki.
ale zawsze, czy tylko jak jest glosno?

bo jak jest glosno to pewnie cos sie przesterowuje

radio albo wzmacniacz

Link to comment
Share on other sites

ale zawsze, czy tylko jak jest glosno?

bo jak jest glosno to pewnie cos sie przesterowuje

radio albo wzmacniacz

Jak jest głośno. Wątpię, żeby wtedy szło 50-60w ze wzmacniacza.

Dodatkowo wtedy potrafi przygasnąć podświetlenie licznika i zegara.

Podczas jazdy nie przygasa (może mniej). Szczególnie jest tak, jak utwór zawiera duży niskich tonów i sub robi swoje.

 

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Jeśli :

 

 


Dodatkowo wtedy potrafi przygasnąć podświetlenie licznika i zegara.
Podczas jazdy nie przygasa (może mniej).

 

I :

 

 


W zakładzie powiedziano mi, że są tak małe, że nie ma sensu bawić się w wymianę/regenerację.

 

To chyba znak że trzeba zmienić doradców. Zadbaj o instalacje.

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się z Pretor-em, podjedz do niego, czasem wystarczy by ktoś postronnych zerknie i znajdzie problem. Ale typuje że kable za cienkie (zresztą cca lubią zasniedziec). Może warto byłoby wymienić na miedź
Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się z Pretor-em, podjedz do niego, czasem wystarczy by ktoś postronnych zerknie i znajdzie problem. Ale typuje że kable za cienkie (zresztą cca lubią zasniedziec). Może warto byłoby wymienić na miedź

Kable mają ok 2 miesiące, więc nie powinny zasniedziec.

Wiem, że miedź lepszą, ale w tej cenie ciężko, a poza tym wg tabelek mam jeszcze zapas.

 

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Jakich tabelek ? Tabelka od Nazara jest na kable z miedzi a nie kable z CCA 

Może to była nietrafna wypowiedź, sądzisz, że kable są "za słabe"?

Szczerze powiedziawszy dałem za nie prawie tyle, co za wzmacniacz, po przeczytanych opiniach wyszło, że wystarczą z zapasem.

 

Dodam tylko, że te delikatne zaniki w podświetleniu wyświetlaczy występują tylko, gdy utwór ma dużo bassu, a charczenie gdy jest utwór z długo pociągniętym głośnym wysokim dźwiękiem.

 

Spróbuję skontaktować się z forumowiczem z mojego miasta, może "na żywo" coś stwierdzi.

Link to comment
Share on other sites

Lekkie OT ale...

 

Kto ma rabaty ten ma lżej, ja za 25mm2 spawary płacę 8-12zł/mb (zależnie od dostawy). 50mm2 najtaniej miałem za 18zł/mb ;)

 

 

A żeby nie było aż takiego ot to stawiam na instalację pod maską (masa akku-buda albo + altek-akku)

Link to comment
Share on other sites

Jestem na jutro umówiony z MW 91, zobaczymy co powie.

Najwyżej wymienię kable na nowe. Mówi się trudno.

 

Jak myślicie, czy jeśli tweeterki grają za głośno (wydaje mi się, że powinno być ich trochę mniej), to mogą być takie przestery?

Wydaje mi się, że wzmacniacz/radio są zbyt jasne, ew. taka charakterystyka tych głośników.

Średniotonowe i sub graja czysto.

 

Kondensatory w ogóle coś dają w takich sytuacjach?

Link to comment
Share on other sites

Szukajka i poczytaj bo wieczory długie teraz.

Wiem do czego służy kondensator, potrafi na krótki czas podać ładunek, gdy jest duże obciążenie.

Na długości 6m, 21mm2, kabla aluminiowego opór wg kalkulatora to 0,008ohm, czyli dla 50A spadek na poziomie 0,4V, czyli 2-3%.

Nie znalazłem w nim funkcji obliczenia spadku dla kabla pokrytego miedzią.

 

Pewnie tańszym i lepszym rozwiązaniem będzie jednak wymiana kabla na czystą miedź.

 

Będę mądrzejszy po jutrzejszej wizycie. 

 

Wg tej strony różnica w oporze jest ok. 50% więcej dla cca, nie są to jednak wartości typu 500, czy 1000%.

http://www.elektrisola.com/pl/material-przewodzacy/drut-aluminiowy/cca15.html

Link to comment
Share on other sites

Po wizycie u Miechała jestem mądrzejszy o to, że instalacja elektryczna jest bez zarzutów.

Spadki są na poziomie 0,1V przy średnim natężeniu głośności.

 

Okazało się, że montaż zwrotnic od strony wnętrza drzwi spowodował ich zalanie, być może miało to jakiś wpływ na jakość dźwięku, choć raczej większej szkody nie było.

Zamontowaliśmy też l pady -3db i jest zauważalnie lepiej, jest odpowiednia ilość wysokich tonów i dużo głośniej można słuchać muzyki bez przesterów.

 

 

Mam jeszcze jeden problem, kabel plusowy do wzmacniacza został pociągnięty przez otwór w podszybiu, gdzie idzie bodajże linka do otwierania maski.

Niestety po 2 dniach ulewy zastałem kałużę pod dywanikiem, prawdopodobnie delikatna nieszczelność w uszczelnieniu z silikonu pozwoliła wodzie na wdarcie się do kabiny od strony pasażera.

Gdy zrobi się sucho chciałbym to uszczelnić do końca.

 

Czy możecie mi polecić coś innego, niż silikon, co będzie dobrze chroniło tą dziurę przed wodą. Silikon po poruszeniu łatwo odlepia się od blachy, tworząc małą szczelinę.

Myślałem o kleju do szyb, a może jest coś lepszego?

Rozważam też wymianę radia na coś lepszego, szczególnie zależy mi na dobrym przetworniku cyfrowym i bt apt-x, najlepiej do 500zł.

Czy np. taki kenwood kdc-bt45u zagra zauważalnie lepiej od alpine'a ute-72bt?

Link to comment
Share on other sites

 

 


Myślałem o kleju do szyb, a może jest coś lepszego?

 

Chyba sie nie nada bo juz nic tam sie nie poruszy wogole.Zrob to dobrze silikonem tylko linke od maski daj w jakis peszel zeby w nim chodzila a reszta silikon i powinno byc ok jesli zrobisz to dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Sytuacja wygląda gorzej, niż myślałem. Zalana jest cała lewa strona od tunelu do drzwi, od pedałów do grodzi bagażnika.

Na jutro jestem umówiony z osobą, z którą robiłem audio. Dobrze zna się na oplach, poszuka przyczyny i wysuszy kałuże, po rozebraniu.

 

Uwierzycie, że po kilku mm szparze weszło w ok 2 dni tyle wody, że pewnie kilka litrów bym uzbierał? Dla mnie, jak odkryłem, że nie jest to tylko małe zawilgocenie, tylko potop, to był wielki szok.

 

W gronie podejrzeń jest jeszcze szklarz (szybychorzow.pl), ale z tego, co wiem, to fuszery nie odwala, choć wiadomo zdarza się (choć nie powinno).

Obejrzałem klej, uszczelkę i odgiąłem kratkę pod szybą (ogrzewanie) i wygląda na suche wszystko.

Co prawda po włączeniu ogrzewania pojawia się para przez jakiś czas, ale nie do końca mogę to uznać, jako potwierdzenie przelewania się wody w okolicy szyby.

 

Co dziwniejsze cała prawa strona jest sucha jak sól w solniczce, a wydaje mi się, że jakby coś było nie tak z szybą, to by choć trochę wilgoci było na całej szerokości.

 

Póki co auto suszy się w garażu u rodziny pod farelką, może choć trochę odparuje, ale bez zdjęcia całej wykładziny i gąbek się nie obejdzie.

Link to comment
Share on other sites

I to im szybciej tym lepiej... Zimą nie możesz sobie pozwolić na wilgoc a potop tym bardziej.

Pewnie, byłem gotowy jechać po klucze gwiazdki do castoramy (mam, ale za małe) i demontować fotele, żeby dostać się do wykładziny, ale jakoś poszedłem po rozum do głowy, uznając, że ekspertem nie jestem, żadnego opla nie rozbierałem i lepiej dać się zająć tym osobie z wiedzą. Poza tym muszę się zająć uczelnią, bo jutro ciężki dzień.

 

Przy dobrych wiatrach do końca tygodnia będzie sucho, a jak okaże się, że winny jest szklarz, to nie zostawię go w spokoju.

 

Teraz przyjemniejszy temat:

Czy ktoś testował (tj słuchał) kenwood'a kdc-bt45u lub jakiegoś poprzednika lub pochodną?

Zastanawiam się, czy jak już sobie poradzę z tym problemem nie zmienić radia na coś z lepszym dac'em.

Warunki konieczne to bt apt-x i 4xrca. Reszta zbędna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Create New...