Skocz do zawartości

Wygłuszanie drzwi, zaślepianie otworów żywicą.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W sumie można by się pobawić i stworzyć takie podwieszone tematy z poradnikami co i jak, krok po kroku. Bardzo fajnie jest to zrobione na diyaudio.pl. 

 

PS

 

 


ale jeśli się pracuje w warsztacie/garażu

 

Garaż zbudowałem sobie sam, między innymi dlatego  tak długo ślimaczyła mi się instalacja w aucie, brak czasu, ale teraz mogę dłubać nawet w mrozy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie a jaką gramaturę tkaniny/maty szklanej stosujecie do tych otworów? Bo położyłem pierwszą warstwę tkaniny 150 g/m2 i powiem szczerze, że cienko to widzę  :]

I tak się zastanawiam czy kłaść kolejne czy od razu kupić jakąś 350-500 g/m2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jaką gramaturę tkaniny/maty szklanej stosujecie do tych otworów?

 

Ja u siebie kładłem 3 warstwy 450g/m2 plus jakieś skrawki, jakie mi zostały po cięciu, ale u mnie otwory nie były jakieś mega duże. 

 

QBA, dnia 29 Kwie 2015 - 13:32, napisał:

A ile żywicy użyłeś? I czy Epidian 53 się nadaje, bo taką kupiłem...

Sorry za takie lamerskie pytania ale dopiero zaczynam przygodę z laminowaniem  :)

 

Generalnie powinno się przyjąć zasadę 40% objętościowo żywicy, 60% wypełniacza (mata, tkanina). Przy mniej więcej takiej proporcji kompozyt uzyskuje większą odporność mechaniczną niż gdybyś użył np. 60% zywicy i 40 % maty. Mata powinna być przesączona, ale nie powinna pływać w żywicy. 

Ja stopniowo nakładam żywicę na matę i czekam aż wsiąknie, zmienia się wtedy kolor włókna, jak gdzieś brakuje dokładam żywicy. Unikam w ten sposób efektu spływania żywicy, nic mi się nie leje. 

Przy pracy z żywicą epoksydową  masz dużo czasu, żeluje wolniej niż poliestrowe. Dobrze by było, aby schnięcie było w temperaturze powyżej 25 stopni, szybciej schnie i materiał jest mocniejszy. Nie zaleca się prac w temperaturze poniżej 18 stopni. Tak piszą producenci i poradniki. 

 

Tutaj fajny poradnik, co prawda do prac z włóknem węglowym, ale ogólne zasady prac z żywicą podobne są dla laminatów szklanych. 

 

http://www.weglowe.pl/?info=instrukcja-laminowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie. Bardzo pomocne informacje, już wiem na czym stoję :)

 

W moim przypadku problemu płynięcia żywicy nie ma, bo robię to na płaskim na obłożonej folią "amelinową" piankowej wytłoczce, która przykrywała fabrycznie otwory technologiczne.

 

 

A jeszcze taka sprawa. Mam już tą jedną warstwę tej cienkiej tkaniny położoną, leży tak sobie kilka dni i stwardniała.

I teraz chcę położyć kolejne warstwy już właściwej, to od razu kładę żywicę i tkaninę czy muszę jakoś przygotować? Przeszlifować czy jak?

Chociaż przy takiej mikroskopijnej grubości to nie wiem czy coś jest do szlifowania :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze taka sprawa. Mam już tą jedną warstwę tej cienkiej tkaniny położoną, leży tak sobie kilka dni i stwardniała.

 

Dodam tylko, że jeśli użyjesz dobrych proporcji to żywica powinna być już sucha po 12 godzinach (oczywiście nie pod montaż ale jest już wtedy twarda  i można ją dalej obrabiać)! Kleić to ona się może nawet po tygodniu albo i dłużej.

 

 

 

Ja kładłem 350 i zrobiłem 7 warstw.

 

Wg mnie to lekka przesada. Na to jeszcze mata... przerost formy nad (...)

 

 

I moje pytanie, na które nikt nie odpowiedział: gdzie mogę kupić albo pod jaką nazwą szukać tego kleju, który fabrycznie łączy tapicerkę z blachą drzwi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


I moje pytanie, na które nikt nie odpowiedział: gdzie mogę kupić albo pod jaką nazwą szukać tego kleju, który fabrycznie łączy tapicerkę z blachą drzwi?

 

W Citroenie DS3 znajomego, na którym będę rzeźbił, fabryczna pianka na otworach była przyczepiona jakąś mocną piankową taśmą dwustronną, jeżeli o to Ci chodzi. A tego typu taśmy to widziałem w "Liroyu" na przykład.

 

Ja będę kleił na klej do szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Ja będę kleił na klej do szyb.

 

Proponuję najpierw sprawdzić na kawałku plastiku z tapicerki. Modyfikuję tłumienie drzwi, rozbebeszyłem i dość mocno przerobiłem całą tapicerkę drzwi. Próbowałem to posklejać na klej do szyb i kicha. Plastiki zmatowione, odtłuszczone, użyty primer, a mimo to klej nie trzymał. Może akurat u mnie jest jakiś paskudny rodzaj plastiku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U mnie nie mogę zaślepić tych otworów na płasko, muszę je w pewnym stopniu uformować bo wchodzi w nie tapicerka.

 

 

U mnie natomiast były elementy wystające w postaci cięgła klamki i fabrycznie umocowanej wiązki kabelków. Ostatecznie oklejone matą formy zamocowałem wkoło aluminiowymi nitami, które łatwo można rozwiercić.

http://images35.fotosik.pl/1373/66457c875feb8738m.jpg

http://images37.fotosik.pl/1523/5b44004b81be671fm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Może akurat u mnie jest jakiś paskudny rodzaj plastiku.

Jeśli masz boczki z polipropylenu albo polietylenu to nie pokleisz, zostaje tylko zgrzewanie/skręcanie/nitowanie, dopiero wtedy klej do szyb jako dodatek na łączeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 zgrzewanie/skręcanie/nitowanie

 

Dodam od siebie, że jeżeli nie będzie miejsca na nity lub wkręty, to bardzo dobrą opcją jest spawanie, można uzyskać szczelne i mocne połączenie. Wydaje mi się, że boczki są wykonane tak jak Sinoff napisał z polipropylenu, a ten plastik jest dość łatwy do spawania i formowania na ciepło.

Ogólnie jest to dobra opcja, myślę że warto poszukać w Twojej okolicy kogoś kto się tym zajmuje. Ewentualnie możesz podjąć się tego sam, ale może być to dość ''trudne'' jeżeli wcześniej tego nie robiłeś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Napisano wczoraj, 09:28
czarodziej, dnia 29 Kwie 2015 - 22:42, napisał:

Może akurat u mnie jest jakiś paskudny rodzaj plastiku.

Jeśli masz boczki z polipropylenu albo polietylenu to nie pokleisz, zostaje tylko zgrzewanie/skręcanie/nitowanie, dopiero wtedy klej do szyb jako dodatek na łączeniach.

 

Tak też zrobiłem, podgrzałem kolbą, aż plastik zrobił się plastyczny i połączył, a na to termoglut. Trzyma... beton :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz przykład jak ja pokrywałem otwory laminatem:

http://www.strefacaraudio.pl/topic/41520-sq-citroen-berlingo/

na otwory + 5cm blachy wokół otworu naklejasz mocną taśmę klejącą tą szarą 

taśmę smarujesz żywicą, nakładasz kawałki włókna szklanego aż pokryjesz całą powierzchnię i znowu  smarujesz żywicą, grubo - aż pędzie całe włókno w niej zatopione. jak wyschnie to nic nie ściągasz, możesz włókno jeszcze dokręcić kilkoma blachowkrętami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...