Skocz do zawartości

SangYong Rexton Projekt


rxr2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 


 


W wyniku niepowiększenia  rodziny  szukałem  SUV'a  który był by  nie tuzinkowy i pozwoził by poszaleć budżetem w  car audio.


 


Wybór padł na Rextona (trochę nie doceniane auto  z segmentu SUV) 


 


Audio  to sprawdzone  komponenty  AUDIO SYSTEM, jvc.


 


 


Sterowanie :                     JVC KW-V30BT ( posiada sterowanie iphone 4s 5 i 6)  


 


głośniki przednie /tylne :   HX165SQDE AUDIO SYSTEM GŁ.165MM


 


Subwoofer:                       HX08SQ DE SUBWOOFER AUDIO SYSTEM 200MM


 


okablowanie                     RCA-06 KABLE KICXS 


 


parę słów o  przetwornikach, moim zdaniem idealny kompromis miedzy cena a utopią cenową, a na szczególna uwagę zasługuje  sub. Jest to 20cm hybrydowa membrana o dużym skoku.  To bardzo ważne, dzięki  połączeniu  prasowanej celulozy o długich włóknach ze specjalnie dobranym splotem  kewlaru i nylonu dostajemy sztywność porównywalna z aluminium niską wagę, ale najważniejsze  niski rezonans masy drgającej.  Co  sprawiło ze  sub idealnie sprawdza sie przy  utworach z mocnym dolnym pasmem instrumentów tj. kontrabas, perkusja, gitara basowa. 


 


 


By  całość odpowiednio zagrała  zdecydowałem sie na całkowite  wytłumienie  auta. Maty butylowe 2.5mm z aluminium  grubości 0.2 mm  następnie  pianka butylowa 7mm.


 


  • Demontaż  wnętrza  od podłogi po dach
  • wyklejenie całego wnętrza  matą butylową 2.5mm 
  • wyklejenie całego wnętrza pianką butylową 7mm 
  • wytłumienie drzwi dodatkowe nitowane wzmocnienia  i montaż głośników  w impregnowanych panelach MDF plus  
  • montaż  nowych wiązek  przewodów  
  • przerobienie  instalacji w fotelach z manualnych na  automatyczne
  • montaż CB radio antena w przednim błotniku (nadkolu)
  • montaż Anty-radaru system modułowy 3 anteny  ukryte za zderzakiem i przednim grillem plus system dyskretnego montażu i zasilania
  • instalacja video 2 panele w zagłówkach  plus kamera cofania

obecnie  można powiedzieć ze auto jest  wygłuszone i pozbawione  wszelkich  rezonansów, za sprawą ilości warstw z różnych materiałów bo jak zrobimy przekrój podłogi to otrzymamy:


 


  1. 2.5mm  alu/butyl
  2. 7mm pianka butyl
  3. 10mm OEM filc 
  4. 9mm  wykładzina  bumowany welur 
  5. 12mm dywaniki welurowe 

tak samo  drzwi  mają 5 warstw


  1. wnętrze dzwi 2,5mm złota alu/butyl
  2. 7mm pianka butylowa (zamknięto porowa wodoodporna)
  3. zewnętrzne  drzwi wzmocnione alu 3mm  pokryte 2,5mm matą butylową o grubszym alu 0.2mm
  4. boczki  pianka butylowa 7mm
  5. gdzie było to możliwe  20mm gąbka akustyczna z folią alu  

 EFEKT?  WOW :)  wchodząc do auta  słyszymy naprawdę cisze..  To taki trochę efekt  nie tylko doskonałego wyciszenia ale  OEM materiałów i  wyjątkowo dużej kubatury auta. 


 


  Jak widać trochę tego wyszło  a to tylko  pierwszy etap  prac nad Rextonem  ( obecnie auto idzie do lakiernika na polerkę i  detaling a potem  zajmiemy się mocą nowa turbina z większym kołem kompresji z  kutego aluminium frezowanego made in Japan i wizyta w łódzkim TC-performace  powinna załatwić temat ) 


 


Tak to wygadało przed  wygłuszeniem Dach bez jakich kol wiek mat a  na podłodze trochę twardego jak skała bitumu:


post-16710-0-04450500-1426450071_thumb.jpgpost-16710-0-11676900-1426450074_thumb.jpgpost-16710-0-85785400-1426450076_thumb.jpgpost-16710-0-02333700-1426450080_thumb.jpgpost-16710-0-25778100-1426450083_thumb.jpg


 


Następnie  demontaż  wnętrza i  maty na podłoge:


 


post-16710-0-63345200-1426450158_thumb.jpgpost-16710-0-91885600-1426450161_thumb.jpgpost-16710-0-48070900-1426450165_thumb.jpgpost-16710-0-64774700-1426450168_thumb.jpgpost-16710-0-47471700-1426450171_thumb.jpgpost-16710-0-59130800-1426450174_thumb.jpgpost-16710-0-41415800-1426450177_thumb.jpgpost-16710-0-44590100-1426450180_thumb.jpgpost-16710-0-51099300-1426450183_thumb.jpgpost-16710-0-49417700-1426450186_thumb.jpg


post-16710-0-10058200-1426450207_thumb.jpgpost-16710-0-03222300-1426450210_thumb.jpgpost-16710-0-85349900-1426450212_thumb.jpg


Dach został wytłumiony w tej samej technologi 2.5mm alubutyl plus 7mm  butylpianka


 


maska została potraktowana dodatkowo 20mm specjalna gąbką  plus OEM  filc i 2.5mm alu/butyl. klapa tylna też stała się  głucha


post-16710-0-53619700-1426450275_thumb.jpgpost-16710-0-23612800-1426450279_thumb.jpgpost-16710-0-51071700-1426450282_thumb.jpgpost-16710-0-71781400-1426450285_thumb.jpg


post-16710-0-39666100-1426450327_thumb.jpgpost-16710-0-20953900-1426450330_thumb.jpgpost-16710-0-07629800-1426450333_thumb.jpgpost-16710-0-98466400-1426450335_thumb.jpgpost-16710-0-28745800-1426450339_thumb.jpg


 


Drzwi  podobnie ja reszta   butyl i pianka  z tą różnica ze dałem złotą 2.5mm   piankę zamknięto komórkowa wzmocnienia i na to 2.5 z grubym alu  a na boczki pianka i gąbka. (jednym słowem  GRUBO)


 


post-16710-0-06762000-1426450376_thumb.jpgpost-16710-0-63748900-1426450379_thumb.jpgpost-16710-0-14780200-1426450383_thumb.jpgpost-16710-0-16285200-1426450387_thumb.jpgpost-16710-0-83087700-1426450390_thumb.jpgpost-16710-0-31945300-1426450394_thumb.jpgpost-16710-0-42945400-1426450397_thumb.jpg


 


Fotele jak i całe wnętrze  w oryginale były welurowe  wiec zakupiłem wetrze  nowszego  modelu w skórze.  Problem  w tym ze  moje auto nie posiadało  instalacji do elektrycznych foteli. Jak sie okazało to nie problem dla chłopaków, bo zrobili własne płytki z przekaźnikami  własnym system bezpieczników i wszystko działa włącznie z podgrzewaniem i  regulacją lędźwi. 


 


post-16710-0-27331700-1426450439_thumb.jpgpost-16710-0-24771100-1426450442_thumb.jpgpost-16710-0-07587800-1426450445_thumb.jpgpost-16710-0-70172400-1426450447_thumb.jpgpost-16710-0-37284000-1426450450_thumb.jpgpost-16710-0-26740300-1426450453_thumb.jpgpost-16710-0-13142000-1426450456_thumb.jpg


 


Projekt trwa wiec  finalne zdjęcia   z ukończonego montażu  powinny się pojawić  za jakiś czas ...

Edytowane przez rxr2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to pracy sporo zostało włożone w auto ale ze zachwytem to raczej tak na wyrost bo auto zrobiłeś zdecydowanie multimedialne i CA jest tylko jednym z aspektów pracy przy nim.

Piszesz, że:

 

parę słów o przetwornikach, moim zdaniem idealny kompromis miedzy cena a utopią cenową, a na szczególna uwagę zasługuje sub. Jest to 20cm hybrydowa membrana o dużym skoku. To bardzo ważne, dzięki połączeniu prasowanej celulozy o długich włóknach ze specjalnie dobranym splotem kewlaru i nylonu dostajemy sztywność porównywalna z aluminium niską wagę, ale najważniejsze niski rezonans masy drgającej. Co sprawiło ze sub idealnie sprawdza sie przy utworach z mocnym dolnym pasmem instrumentów tj. kontrabas, perkusja, gitara basowa.

 

Takie lub podobne rzeczy na swoich stronach producent albo dystrybutor zwykle piszą i niekoniecznie odpowiadają temu co w aucie po montażu słychać. Tego suba akurat znam i nie sposób go potraktować takim ogólnikiem o jakim piszesz.

 

Drzwi podobnie ja reszta butyl i pianka z tą różnica ze dałem złotą 2.5mm piankę zamknięto komórkowa wzmocnienia i na to 2.5 z grubym alu a na boczki pianka i gąbka. (jednym słowem GRUBO)

 

 A ja myślę, że GRUBO (albo cienko :D ) to będzie można określać po finalnym strojeniu.

 

 

Mam nadzieję że na łódzkiego spota podjedziesz i auta będzie można posłuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to pracy sporo zostało włożone w auto ale ze zachwytem to raczej tak na wyrost bo auto zrobiłeś zdecydowanie multimedialne i CA jest tylko jednym z aspektów pracy przy nim.

Piszesz, że:

 

 

Takie lub podobne rzeczy na swoich stronach producent albo dystrybutor zwykle piszą i niekoniecznie odpowiadają temu co w aucie po montażu słychać. Tego suba akurat znam i nie sposób go potraktować takim ogólnikiem o jakim piszesz.

 

 

 A ja myślę, że GRUBO (albo cienko :D ) to będzie można określać po finalnym strojeniu. Mam nadzieję że na łódzkiego spota podjedziesz i auta będzie można posłuchać.

 

 

 

Z suba jestem mega zadowolony, a miałem  juz ich wiele  w  przeszłości. starałem sie opisać to jak ja to widzę i  z czego to wynika moim skromnym zdaniem.   jest to nie tylko konstrukcja Hi-end zewzgledu na  technologie w jakiej jest wykonany, ale  dlatego ze gra on tak szybko jak  sie od niego wymaga  przy okazji nie niszcząc sceny muzycznej zbudowanej przez  przedni zestaw. 

 

Stroić jeszcze nie stroiłem. mam  mic pomiarowy  i soft  ale  zabiorę się   za to za jakiś miesiąc po  wygrzaniu wooferów.  Plus takiej instalacji jest  łatwość  stronienia  dzięki stacji multimedialnej. 

 

 

Ps Spot to oczywistość :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szczerze, to jestem pod ogromnym wrażeniem wkładu pracy. Na pewno samochód masz wyciszony.

Trudno to chyba oceniać czy to pomoże czy nie, albo zaszkodzi, bo nie sądzę, że wielu ludzi siedziało w takim wnętrzu i może o tym napisać.

 

Mam nadzieję, że Ci się to nie udusi. Przy projektach home audio nie wszystkie ściany są wygłuszane czasem niektóre punkty mają wręcz odbijać dźwięk, a nie tylko pochłaniać.

 

Ale skoro już tak idziemy, to czy nie warto wygłuszyć tych najbardziej twardych kawałków w środku auta, które są najbliżej dźwięku ? Widzę, że fotele miękkie, ale deska, boczki i plasiti można obić skórą/naflokować.

 

Czy to cała lista sprzętu, który tam włożysz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szczerze, to jestem pod ogromnym wrażeniem wkładu pracy. Na pewno samochód masz wyciszony.

Trudno to chyba oceniać czy to pomoże czy nie, albo zaszkodzi, bo nie sądzę, że wielu ludzi siedziało w takim wnętrzu i może o tym napisać.

 

Mam nadzieję, że Ci się to nie udusi. Przy projektach home audio nie wszystkie ściany są wygłuszane czasem niektóre punkty mają wręcz odbijać dźwięk, a nie tylko pochłaniać.

 

Ale skoro już tak idziemy, to czy nie warto wygłuszyć tych najbardziej twardych kawałków w środku auta, które są najbliżej dźwięku ? Widzę, że fotele miękkie, ale deska, boczki i plasiti można obić skórą/naflokować.

 

Czy to cała lista sprzętu, który tam włożysz?

 

 

konsola centralna  jest wyłożona  butylem od wewnątrz by nie rezonowała natomiast musi pozostać coś twardego  by mieć  akustykę ... :)   to prawda ze  w mega wytłumionym wnętrzu  jest głucho i słychać  nie naturalnie a w  szczególności wokale... Ale auto to nie pokój to bardzo mała relatywnie przestrzeń  którą należny  wytłumić i odizolować od rezonansów.  

 

Moje zdanie jest takie ze  traktował bym  odsłuch w aucie jak  studyjny bliskiego pola. co innego w  domu.  U siebie  mam pokój 54m2  i specjalne   panele  z wełny akustycznej  w  newralgicznych  punktach by zachować  echo na odpowiednim poziomie.  Wiele by pisać, i jeszcze więcej pomiarów i  kombinacji było z  alokacją całego zestawu home audio. 

 

 

Wracając do car audio to lepiej mieć trochę za bardzo wygłuszone wnętrze niż  zmagać się z rezonansami i  hałasem  podczas jazdy.  ( co najlepsze to  samo echo i harmoniczne można wprowadzić do toru  audio przez jednostkę  multimedialną) 

 

 

jest jeszcze  zainstalowany  wielo modułowy anty-radar czy instalacja CB z antena w przednim nadkolu (błotniku) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że fotele miękkie, ale deska, boczki i plasiti można obić skórą/naflokować.

Nie przesadzajmy. Idąc tym tokiem rozumowania najlepiej słuchać muzyki na postoju z wyłączonym silnikiem. Weź potem sprzedaj auto za jakiś czas całe oflokowane - wytłumacz przyszłemu nabywcy, że to przynosi same korzyści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy. Idąc tym tokiem rozumowania najlepiej słuchać muzyki na postoju z wyłączonym silnikiem. Weź potem sprzedaj auto za jakiś czas całe oflokowane - wytłumacz przyszłemu nabywcy, że to przynosi same korzyści.

 

 

Flokowanie nie bardzo ma  wpływ na akustykę czy  jaką kol wiek absorbcje  dźwięku.  Jeśli chcemy zwiększyć tłumienie w danej części pasma  akustycznego powiedzmy 10-20KHz to  wystarczy 5-6 cm  dosyć  niskiej gęstości   gąbki akustycznej zamknięto porowej  ale efekt będzie  bardzo nie wielki  dla reszty pasma..   Dla tego nie da sie  zrobić tego jednym  materiałem o stałej gęstości. 

 

Pasmo wysokie  (wokale sopran )  jest stosunkowo kierunkowe i  pozbawione rezonansów  w przestrzeni samochodowej przy prawidłowej aplikacji.   Natomiast  średnie i niskie to  większy problem, Dobre jest to ze możemy je  pompować z dołu  niezważająca  na  kierunkowość ( ona tu nie jest krytyczna ) ale w wyniku  wielu odbić  powstaje  rezonans  fala stojąca i  wiele innych zjawisk.  By z tego wybrnąć  trzeba  mieszać rożne gęstości materiałów  absorpcyjnych.  A ze  to nie dom i nie można dać 10cm Wełny akustycznej  musimy sięgać po pianki, maty butylowe i kompozyty aluminiowe... 

 

 

Dlatego  nie było i nie jest moim celem  wytłumianie  pasma wysokiego i średniego. Ono pozostało odpowiednim poziomie, zachowując  poziom pogłosu w tej części pasma.  Po za tym  nie wyobrażam sobie wycięcia tej części pasma  bo wiązało by się to pokryciem  plastików  z zewnątrz ~10cm  pianki akustycznej :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega chyba po jakiś studiach akustycznych czy coś i sypie regułkami z rękawa ;] dużo pracy w samochód włożone ciekawe jak to gra czy ten JVC ma opcje opóźnień i cięć,dla każdego pasma?

 

 

No trochę się znam ale  uczę się jeszcze więcej...    A co do  JVC  KW-V30BT to ma   wielo pasmowy parametryczny EQ  oraz system wirtualnej zwrotnicy plus sterowanie  fazą  niestety   brak  opóźnień  wiec  nie da się tak łatwo  kalibrować całości.. 

 

Myślę nad procesorem dźwięku  z wbudowanym  systemem  kalibracji lub  możliwością  podpięcia  komputera by dokonać pomiarów i kalibracji. Tylko co wybrać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trochę się znam ale uczę się jeszcze więcej... A co do JVC KW-V30BT to ma wielo pasmowy parametryczny EQ oraz system wirtualnej zwrotnicy plus sterowanie fazą niestety brak opóźnień wiec nie da się tak łatwo kalibrować całości..

Ściągnąłem manuala do twojego radia i poczytałem conieco. Myślę że jakością grania w porównaniu do HA będziesz bardzo zawiedziony. Nie słuchałem radia, lecz nie o to chodzi. Nie masz w radiu czasów - rozwiązaniem byłoby podłączenie procesora dźwięku, ale jednostka nie ma, ani coaxa, ani światła... Wiec trzeba by coś wyciągnąć - stracisz gwarancję.

 

Wydaje mi się, że już na wstępie źródło jest dosyć "wąskim gardłem".

 

Sterowanie faza - opcja odwrócenia fazy - większość teraz to ma - nie jest niezbedne, w końcu można z tym sobie poradzić inaczej. Za dużo przy strojeniu nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od kiedy to perkusja grana jest przez subwoofer? Z gitarą basową podobnie, a kontrabas...
Pierwszy raz spotykam się z opinią, że w dokładnie wytłumionym wnętrzu dźwięk jest nienaturalny.
Z tą kierunkowością średnicy i dołu, a raczej z tym, że to mało ważne to przestrzeliłeś, akustyka w samochodzie to nie to samo co w lokalu.
Zastosowanie wbudowanego ,,kalibratora'' w procesorach nie pomoże. Bez osłuchanego ucha mikrofony nie zrobią wielkiej roboty.

Podoba mi się podejście w kwestii wyklejania samochodu, kibicuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od kiedy to perkusja grana jest przez subwoofer? Z gitarą basową podobnie, a kontrabas...
Pierwszy raz spotykam się z opinią, że w dokładnie wytłumionym wnętrzu dźwięk jest nienaturalny.
Z tą kierunkowością średnicy i dołu, a raczej z tym, że to mało ważne to przestrzeliłeś, akustyka w samochodzie to nie to samo co w lokalu.
Zastosowanie wbudowanego ,,kalibratora'' w procesorach nie pomoże. Bez osłuchanego ucha mikrofony nie zrobią wielkiej roboty.

Podoba mi się podejście w kwestii wyklejania samochodu, kibicuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od kiedy to perkusja grana jest przez subwoofer? Z gitarą basową podobnie, a kontrabas...

Pierwszy raz spotykam się z opinią, że w dokładnie wytłumionym wnętrzu dźwięk jest nienaturalny.

Z tą kierunkowością średnicy i dołu, a raczej z tym, że to mało ważne to przestrzeliłeś, akustyka w samochodzie to nie to samo co w lokalu.

Zastosowanie wbudowanego ,,kalibratora'' w procesorach nie pomoże. Bez osłuchanego ucha mikrofony nie zrobią wielkiej roboty.

Podoba mi się podejście w kwestii wyklejania samochodu, kibicuję.

 

 

Niechce się  narzucać z  odpowiedzią ale skoro  zostałem wywołany do tablicy to prosze:

 

kontrabas -  Instrument posiada cztery struny strojone w kwartach (począwszy od najniżej strojonej): E1 (41,2Hz), A1 (55Hz), D (73,4Hz), G (98Hz) i obejmuje zakres dźwięków od E1  do g1 

Perkusja to nie tylko  talerze i werbel jest też stopa   a dokładnie bęben basowy strojony na częstotliwości w zakresie 35-80Hz

tak samo  gitara basowa... 

 

polecam  poczytać parę aryków o rejestracji dźwięku np: Rejestracja bębna basowego - Estrada i Studio

 

co do  akustyki pomieszczeń mocno wytłumionych czy nawet bezechowych to w mojej pracy się z nimi spotykam,  miałem okazje wykonywać taką komorę bez echową do pomiaru  emisji akustycznej . I daje słowo  ze nie ma człowieka co nie zauważy jak bardzo zmienia się dźwięk  w takim środowisku.  Kopalnią wiedzy z tego zakresu jest portal dzwiek.org  najwięcej jest na ten temat w dziale akustyka i budowa studia 

 

Kierunkowość  jest tym mniejsza dłuższa  fala dźwiękowa. Auto to specyficzne   środowisko i  z racji ze nie ma możliwości   zachowania   fazy,  osi,  czy nawet kierunku miedzy głośnikiem  wysoko tonowym a średnio-nisko tonowym  zmuszeni jesteśmy odpuści  w tym temacie i wytłumić  nie po kojące rezonanse i  fale stojące..  

 

to jest oczywiście  mój punk widzenia i mogę się mylić.. 

Wyjaśnij proszę co miałeś ma myśli? Strojenie - masz na myśli uzyskanie równowagi tonalnej poprzez korekcję na Eq?

 

 

tak chciałem zrównoważyć    pasmo kalibrując się przez  MIC pomiarowy i  oprogramowanie typu Room EQ Wizard,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z suba jestem mega zadowolony, a miałem juz ich wiele w przeszłości. starałem sie opisać to jak ja to widzę i z czego to wynika moim skromnym zdaniem. jest to nie tylko konstrukcja Hi-end zewzgledu na technologie w jakiej jest wykonany, ale dlatego ze gra on tak szybko jak sie od niego wymaga przy okazji nie niszcząc sceny muzycznej zbudowanej przez przedni zestaw.

 

Ale taki oczko wyżej rozmiarem czyli hx10sq też seny nie zniszczy bo jest wystarczająco szybki dla dowolnego gatunku muzyki więc taki argument w takiej formie odpada. Jak już jesteśmy przy szybkości suba to i nad kontrolą woofera w drzwiach by sie można zastanowić bo właśnie z nią kłopoty spore mogą być przez babole w  tłumieniu drzwi, przede wszystkim w odbiorze basu i kicka. Spróbuj zapytać o to swojego instalatora albo poczytaj(zdecydowanie bardziej polecam) forum na okoliczność robienia drzwi.

 

Stroić jeszcze nie stroiłem. mam mic pomiarowy i soft ale zabiorę się za to za jakiś miesiąc po wygrzaniu wooferów. Plus takiej instalacji jest łatwość stronienia dzięki stacji multimedialnej.

 

To jak Ty będziesz pasmo dzielił, aktywnie czy pasywnie? Jak na dodatek mają być głośniki przednie/tylne to ja tylko kupę bałaganu widzę przy strojeniu widzę bez jakiegokolwiek wyjścia awaryjnego.I jeszcze zupełną zagadką jest jaki plus przy strojeniu ma mieć Twoja stacja bo przy tym co w aucie robisz to moim zdaniem raczej kaganiec jest, który na własne życzenie sobie zakładasz.

Nie wiem jak auto ma zagrać finalnie ale jakoś na chwilę obecną nie widzi mi się  - jakościowego grania nie potrafię sobie wyobrazić a na democar za mało widowiskowo jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Nie przesadzajmy. Idąc tym tokiem rozumowania najlepiej słuchać muzyki na postoju z wyłączonym silnikiem. Weź potem sprzedaj auto za jakiś czas całe oflokowane - wytłumacz przyszłemu nabywcy, że to przynosi same korzyści.

No po takim zabezpieczeniu materiałami dźwiękłochłonnymi, możliwe, że autor ma lepiej wyciszony samochód w trakcie jazdy niż normalny z wyłączonym silnikiem na postoju :D

 

Rozumiem argument autora, że flok za bardzo nie wygłuszy chociaż mam wrażenie, że jednak trochę zmiękcza i właśnie najbardziej działa na średniowysokie tony. Nieważne. Ale czy flokowanie, i to jeszcze w wypadku takiej dotychczasowej ingerencji w samochód, cokolwiek zmienia dla przyszłego kupującego? Różni są ludzie i na różne rzeczy zwracają uwagę, ale teraz mnóstwo aut się flokuje i całkiem ładnie to wychodzi. Pierwszy wynik google http://www.flokowanie.com.pl/galeria2.htm .

Pytanie jak przyszły kupujący zareaguje na kilka kilogramów wygłuszeń? :D

 

Najlepiej nie mówić przy sprzedaży, że się wygłuszyło. Za każdym razem następny właściciel będzie wsiadał .... a tu cisza jak makiem zasiał. Konsternacja :D.

Ciekawe, po jakim czasie by się osoba pokapowała.

 

Hmm, ja osobiście bardzo chętnie zobaczę efekt pracy. O ile miałbym robić kiedyś alfe 159 , to jest to samochód fabrycznie tak słabo wygłuszony, że boli. 

A taki projekt daje do myślenia. I już jest zrobiony, dlatego chętnie posłuchamy na spocie o ile właściciel będzie miał ochotę podjechać.

 

Z tego co przeczytałem w specyfikacji, to w zestawie są zwrotnice prawda?

Hmm, w sumie wypadałoby, żebyś również zobaczył jak gra na aktywnym strojeniu bo być może jeszcze przed zamknięciem projektu zmienisz koncepcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie  20 vs 25  sub'a  to słuchałem obu  ( wygrzanych )  nie było wielkiej różnicy ale  moim skromnym zdaniem  20 wygrała  w odsłuchu mojej muzyki. Może  to nie popularne ale   naprawdę wole zamknięta obudowę  lub mały szybki  BR, zamiast  25, 30 czy większych  membran. 

W domu  mam  30cm  sub' firmy Dali  w obudowie  zamkniętej  z klasyczna  bardzo lekka membraną z  celulozy impregnowanej, a dzięki  długości  pokoju 14m mogę ciszyć się bardzo niskimi rejestrami basu.  To  kwestia gustu, a sam sub powinien być dobrany  indywidualnie pod preferencje  słuchacza.   tak samo oczywiste  jest to że  długość  i kubatura ma ogromne znaczenie  w kwestii dolnych pasm audio. Czyli ten sam głośnik w różnych środowiskach i aplikacjach zagra  inaczej... 

 

 

Odnośnie wzmacniaczy to  mam zainstalowany obecnie M-80.4DE AUDIO SYSTEM  w niedługim czasie ma do niego dołączyć M 135.2  na potrzeby sub'a 

 

gdy tak się stanie  będzie warto  pomyśleć o procesorze innym podziale sygnału.

 

 

Docelowo chce się skupić na stereo  czyt. przedni zestaw plus sub  głośniki tylne są dodatkiem dla moich córek :)  na co dzień nie są używane... 

 

Prosił bym po poradę  w kwestii  wyboru DPS  po analogu czy  jest coś ciekawego na runku ?  czy  niestety muszę  iść w  cyfrę.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale taki oczko wyżej rozmiarem czyli hx10sq też seny nie zniszczy bo jest wystarczająco szybki dla dowolnego gatunku muzyki więc taki argument w takiej formie odpada.

08 i 10 to zupełnie inaczej grające głośniki. Fakt seria ta sama a i z wyglądu podobne.

O ile 8" b. lubię to już o 10" i 12" tego powiedzieć nie mogę.

 

 

nad kontrolą woofera w drzwiach by sie można zastanowić bo właśnie z nią kłopoty spore mogą być przez babole w tłumieniu drzwi

Fakt, dobrze jak "instalator" zerwałby to coś co nakleił wewnątrz drzwi na maty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, dobrze jak "instalator" zerwałby to coś co nakleił wewnątrz drzwi na maty.

 

 

To jest  mój  test  który chce przeprowadzić osobiście.  Celowo zostawiłem  na matach   piankę butylową by  wykonać pomiary w osi  bliskiego pola.  To takie zboczenie które mi pozostało po DIYaudio.pl   Eksperymentów z  pomiarami i  różnymi konfiguracjami   wytłumienia nigdy za wiele.  Chyba cze któryś z tu obecnych ma  już takie  pomiary za sobą, bo ja  skromnie  powiem ze  po ukończonej budowie  kolumny  wygrzewam ja miesiąc  po czym  zaczynam strojenie   zarówno  kanałów BR  jak i  wytłumienia. I w tej kwesti nie ma  gotowej recepty. Często  niekonwencjonalne   konfiguracje  przynosiły  sukcesy akustyczne. 

 

Nie zapominajmy ze 7mm pianki  vs  10cm  wełnny akustyczne to tyle nic w pasmie średnio- niskim..  wiec nie spodziewał bym sie  kolosalnej różnicy ale  chętnie podzielę się wynikami pomiarów z pianka i bez. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...