rxr2 Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 (edytowane) Witam W wyniku niepowiększenia rodziny szukałem SUV'a który był by nie tuzinkowy i pozwoził by poszaleć budżetem w car audio. Wybór padł na Rextona (trochę nie doceniane auto z segmentu SUV) Audio to sprawdzone komponenty AUDIO SYSTEM, jvc. Sterowanie : JVC KW-V30BT ( posiada sterowanie iphone 4s 5 i 6) głośniki przednie /tylne : HX165SQDE AUDIO SYSTEM GŁ.165MM Subwoofer: HX08SQ DE SUBWOOFER AUDIO SYSTEM 200MM okablowanie RCA-06 KABLE KICXS parę słów o przetwornikach, moim zdaniem idealny kompromis miedzy cena a utopią cenową, a na szczególna uwagę zasługuje sub. Jest to 20cm hybrydowa membrana o dużym skoku. To bardzo ważne, dzięki połączeniu prasowanej celulozy o długich włóknach ze specjalnie dobranym splotem kewlaru i nylonu dostajemy sztywność porównywalna z aluminium niską wagę, ale najważniejsze niski rezonans masy drgającej. Co sprawiło ze sub idealnie sprawdza sie przy utworach z mocnym dolnym pasmem instrumentów tj. kontrabas, perkusja, gitara basowa. By całość odpowiednio zagrała zdecydowałem sie na całkowite wytłumienie auta. Maty butylowe 2.5mm z aluminium grubości 0.2 mm następnie pianka butylowa 7mm. Demontaż wnętrza od podłogi po dachwyklejenie całego wnętrza matą butylową 2.5mm wyklejenie całego wnętrza pianką butylową 7mm wytłumienie drzwi dodatkowe nitowane wzmocnienia i montaż głośników w impregnowanych panelach MDF plus montaż nowych wiązek przewodów przerobienie instalacji w fotelach z manualnych na automatycznemontaż CB radio antena w przednim błotniku (nadkolu)montaż Anty-radaru system modułowy 3 anteny ukryte za zderzakiem i przednim grillem plus system dyskretnego montażu i zasilaniainstalacja video 2 panele w zagłówkach plus kamera cofaniaobecnie można powiedzieć ze auto jest wygłuszone i pozbawione wszelkich rezonansów, za sprawą ilości warstw z różnych materiałów bo jak zrobimy przekrój podłogi to otrzymamy: 2.5mm alu/butyl7mm pianka butyl10mm OEM filc 9mm wykładzina bumowany welur 12mm dywaniki welurowe tak samo drzwi mają 5 warstwwnętrze dzwi 2,5mm złota alu/butyl7mm pianka butylowa (zamknięto porowa wodoodporna)zewnętrzne drzwi wzmocnione alu 3mm pokryte 2,5mm matą butylową o grubszym alu 0.2mmboczki pianka butylowa 7mmgdzie było to możliwe 20mm gąbka akustyczna z folią alu EFEKT? WOW wchodząc do auta słyszymy naprawdę cisze.. To taki trochę efekt nie tylko doskonałego wyciszenia ale OEM materiałów i wyjątkowo dużej kubatury auta. Jak widać trochę tego wyszło a to tylko pierwszy etap prac nad Rextonem ( obecnie auto idzie do lakiernika na polerkę i detaling a potem zajmiemy się mocą nowa turbina z większym kołem kompresji z kutego aluminium frezowanego made in Japan i wizyta w łódzkim TC-performace powinna załatwić temat ) Tak to wygadało przed wygłuszeniem Dach bez jakich kol wiek mat a na podłodze trochę twardego jak skała bitumu: Następnie demontaż wnętrza i maty na podłoge: Dach został wytłumiony w tej samej technologi 2.5mm alubutyl plus 7mm butylpianka maska została potraktowana dodatkowo 20mm specjalna gąbką plus OEM filc i 2.5mm alu/butyl. klapa tylna też stała się głucha Drzwi podobnie ja reszta butyl i pianka z tą różnica ze dałem złotą 2.5mm piankę zamknięto komórkowa wzmocnienia i na to 2.5 z grubym alu a na boczki pianka i gąbka. (jednym słowem GRUBO) Fotele jak i całe wnętrze w oryginale były welurowe wiec zakupiłem wetrze nowszego modelu w skórze. Problem w tym ze moje auto nie posiadało instalacji do elektrycznych foteli. Jak sie okazało to nie problem dla chłopaków, bo zrobili własne płytki z przekaźnikami własnym system bezpieczników i wszystko działa włącznie z podgrzewaniem i regulacją lędźwi. Projekt trwa wiec finalne zdjęcia z ukończonego montażu powinny się pojawić za jakiś czas ... Edytowane 15 Marca 2015 przez rxr2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinoff Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Z tego co widzę to pracy sporo zostało włożone w auto ale ze zachwytem to raczej tak na wyrost bo auto zrobiłeś zdecydowanie multimedialne i CA jest tylko jednym z aspektów pracy przy nim.Piszesz, że: parę słów o przetwornikach, moim zdaniem idealny kompromis miedzy cena a utopią cenową, a na szczególna uwagę zasługuje sub. Jest to 20cm hybrydowa membrana o dużym skoku. To bardzo ważne, dzięki połączeniu prasowanej celulozy o długich włóknach ze specjalnie dobranym splotem kewlaru i nylonu dostajemy sztywność porównywalna z aluminium niską wagę, ale najważniejsze niski rezonans masy drgającej. Co sprawiło ze sub idealnie sprawdza sie przy utworach z mocnym dolnym pasmem instrumentów tj. kontrabas, perkusja, gitara basowa. Takie lub podobne rzeczy na swoich stronach producent albo dystrybutor zwykle piszą i niekoniecznie odpowiadają temu co w aucie po montażu słychać. Tego suba akurat znam i nie sposób go potraktować takim ogólnikiem o jakim piszesz. Drzwi podobnie ja reszta butyl i pianka z tą różnica ze dałem złotą 2.5mm piankę zamknięto komórkowa wzmocnienia i na to 2.5 z grubym alu a na boczki pianka i gąbka. (jednym słowem GRUBO) A ja myślę, że GRUBO (albo cienko ) to będzie można określać po finalnym strojeniu. Mam nadzieję że na łódzkiego spota podjedziesz i auta będzie można posłuchać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rxr2 Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Z tego co widzę to pracy sporo zostało włożone w auto ale ze zachwytem to raczej tak na wyrost bo auto zrobiłeś zdecydowanie multimedialne i CA jest tylko jednym z aspektów pracy przy nim.Piszesz, że: Takie lub podobne rzeczy na swoich stronach producent albo dystrybutor zwykle piszą i niekoniecznie odpowiadają temu co w aucie po montażu słychać. Tego suba akurat znam i nie sposób go potraktować takim ogólnikiem o jakim piszesz. A ja myślę, że GRUBO (albo cienko ) to będzie można określać po finalnym strojeniu. Mam nadzieję że na łódzkiego spota podjedziesz i auta będzie można posłuchać. Z suba jestem mega zadowolony, a miałem juz ich wiele w przeszłości. starałem sie opisać to jak ja to widzę i z czego to wynika moim skromnym zdaniem. jest to nie tylko konstrukcja Hi-end zewzgledu na technologie w jakiej jest wykonany, ale dlatego ze gra on tak szybko jak sie od niego wymaga przy okazji nie niszcząc sceny muzycznej zbudowanej przez przedni zestaw. Stroić jeszcze nie stroiłem. mam mic pomiarowy i soft ale zabiorę się za to za jakiś miesiąc po wygrzaniu wooferów. Plus takiej instalacji jest łatwość stronienia dzięki stacji multimedialnej. Ps Spot to oczywistość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spowiednik Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Tak szczerze, to jestem pod ogromnym wrażeniem wkładu pracy. Na pewno samochód masz wyciszony.Trudno to chyba oceniać czy to pomoże czy nie, albo zaszkodzi, bo nie sądzę, że wielu ludzi siedziało w takim wnętrzu i może o tym napisać. Mam nadzieję, że Ci się to nie udusi. Przy projektach home audio nie wszystkie ściany są wygłuszane czasem niektóre punkty mają wręcz odbijać dźwięk, a nie tylko pochłaniać. Ale skoro już tak idziemy, to czy nie warto wygłuszyć tych najbardziej twardych kawałków w środku auta, które są najbliżej dźwięku ? Widzę, że fotele miękkie, ale deska, boczki i plasiti można obić skórą/naflokować. Czy to cała lista sprzętu, który tam włożysz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rxr2 Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Tak szczerze, to jestem pod ogromnym wrażeniem wkładu pracy. Na pewno samochód masz wyciszony.Trudno to chyba oceniać czy to pomoże czy nie, albo zaszkodzi, bo nie sądzę, że wielu ludzi siedziało w takim wnętrzu i może o tym napisać. Mam nadzieję, że Ci się to nie udusi. Przy projektach home audio nie wszystkie ściany są wygłuszane czasem niektóre punkty mają wręcz odbijać dźwięk, a nie tylko pochłaniać. Ale skoro już tak idziemy, to czy nie warto wygłuszyć tych najbardziej twardych kawałków w środku auta, które są najbliżej dźwięku ? Widzę, że fotele miękkie, ale deska, boczki i plasiti można obić skórą/naflokować. Czy to cała lista sprzętu, który tam włożysz? konsola centralna jest wyłożona butylem od wewnątrz by nie rezonowała natomiast musi pozostać coś twardego by mieć akustykę ... to prawda ze w mega wytłumionym wnętrzu jest głucho i słychać nie naturalnie a w szczególności wokale... Ale auto to nie pokój to bardzo mała relatywnie przestrzeń którą należny wytłumić i odizolować od rezonansów. Moje zdanie jest takie ze traktował bym odsłuch w aucie jak studyjny bliskiego pola. co innego w domu. U siebie mam pokój 54m2 i specjalne panele z wełny akustycznej w newralgicznych punktach by zachować echo na odpowiednim poziomie. Wiele by pisać, i jeszcze więcej pomiarów i kombinacji było z alokacją całego zestawu home audio. Wracając do car audio to lepiej mieć trochę za bardzo wygłuszone wnętrze niż zmagać się z rezonansami i hałasem podczas jazdy. ( co najlepsze to samo echo i harmoniczne można wprowadzić do toru audio przez jednostkę multimedialną) jest jeszcze zainstalowany wielo modułowy anty-radar czy instalacja CB z antena w przednim nadkolu (błotniku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baltosz Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Widzę, że fotele miękkie, ale deska, boczki i plasiti można obić skórą/naflokować.Nie przesadzajmy. Idąc tym tokiem rozumowania najlepiej słuchać muzyki na postoju z wyłączonym silnikiem. Weź potem sprzedaj auto za jakiś czas całe oflokowane - wytłumacz przyszłemu nabywcy, że to przynosi same korzyści. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rxr2 Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Nie przesadzajmy. Idąc tym tokiem rozumowania najlepiej słuchać muzyki na postoju z wyłączonym silnikiem. Weź potem sprzedaj auto za jakiś czas całe oflokowane - wytłumacz przyszłemu nabywcy, że to przynosi same korzyści. Flokowanie nie bardzo ma wpływ na akustykę czy jaką kol wiek absorbcje dźwięku. Jeśli chcemy zwiększyć tłumienie w danej części pasma akustycznego powiedzmy 10-20KHz to wystarczy 5-6 cm dosyć niskiej gęstości gąbki akustycznej zamknięto porowej ale efekt będzie bardzo nie wielki dla reszty pasma.. Dla tego nie da sie zrobić tego jednym materiałem o stałej gęstości. Pasmo wysokie (wokale sopran ) jest stosunkowo kierunkowe i pozbawione rezonansów w przestrzeni samochodowej przy prawidłowej aplikacji. Natomiast średnie i niskie to większy problem, Dobre jest to ze możemy je pompować z dołu niezważająca na kierunkowość ( ona tu nie jest krytyczna ) ale w wyniku wielu odbić powstaje rezonans fala stojąca i wiele innych zjawisk. By z tego wybrnąć trzeba mieszać rożne gęstości materiałów absorpcyjnych. A ze to nie dom i nie można dać 10cm Wełny akustycznej musimy sięgać po pianki, maty butylowe i kompozyty aluminiowe... Dlatego nie było i nie jest moim celem wytłumianie pasma wysokiego i średniego. Ono pozostało odpowiednim poziomie, zachowując poziom pogłosu w tej części pasma. Po za tym nie wyobrażam sobie wycięcia tej części pasma bo wiązało by się to pokryciem plastików z zewnątrz ~10cm pianki akustycznej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t00m3q Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Kolega chyba po jakiś studiach akustycznych czy coś i sypie regułkami z rękawa ;] dużo pracy w samochód włożone ciekawe jak to gra czy ten JVC ma opcje opóźnień i cięć,dla każdego pasma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rxr2 Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Kolega chyba po jakiś studiach akustycznych czy coś i sypie regułkami z rękawa ;] dużo pracy w samochód włożone ciekawe jak to gra czy ten JVC ma opcje opóźnień i cięć,dla każdego pasma? No trochę się znam ale uczę się jeszcze więcej... A co do JVC KW-V30BT to ma wielo pasmowy parametryczny EQ oraz system wirtualnej zwrotnicy plus sterowanie fazą niestety brak opóźnień wiec nie da się tak łatwo kalibrować całości.. Myślę nad procesorem dźwięku z wbudowanym systemem kalibracji lub możliwością podpięcia komputera by dokonać pomiarów i kalibracji. Tylko co wybrać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baltosz Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 No trochę się znam ale uczę się jeszcze więcej... A co do JVC KW-V30BT to ma wielo pasmowy parametryczny EQ oraz system wirtualnej zwrotnicy plus sterowanie fazą niestety brak opóźnień wiec nie da się tak łatwo kalibrować całości..Ściągnąłem manuala do twojego radia i poczytałem conieco. Myślę że jakością grania w porównaniu do HA będziesz bardzo zawiedziony. Nie słuchałem radia, lecz nie o to chodzi. Nie masz w radiu czasów - rozwiązaniem byłoby podłączenie procesora dźwięku, ale jednostka nie ma, ani coaxa, ani światła... Wiec trzeba by coś wyciągnąć - stracisz gwarancję. Wydaje mi się, że już na wstępie źródło jest dosyć "wąskim gardłem". Sterowanie faza - opcja odwrócenia fazy - większość teraz to ma - nie jest niezbedne, w końcu można z tym sobie poradzić inaczej. Za dużo przy strojeniu nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rxr2 Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 a co z takimi wynalazkami jak DSP PXE H650, wiem ze to rzeźba w rzeźbie ale chętnie wysłucham opinii zanim stracę gwarancje i podepnę sie pod Wejście DAC w JVC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perfectblossom Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 A od kiedy to perkusja grana jest przez subwoofer? Z gitarą basową podobnie, a kontrabas...Pierwszy raz spotykam się z opinią, że w dokładnie wytłumionym wnętrzu dźwięk jest nienaturalny.Z tą kierunkowością średnicy i dołu, a raczej z tym, że to mało ważne to przestrzeliłeś, akustyka w samochodzie to nie to samo co w lokalu.Zastosowanie wbudowanego ,,kalibratora'' w procesorach nie pomoże. Bez osłuchanego ucha mikrofony nie zrobią wielkiej roboty.Podoba mi się podejście w kwestii wyklejania samochodu, kibicuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perfectblossom Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 A od kiedy to perkusja grana jest przez subwoofer? Z gitarą basową podobnie, a kontrabas...Pierwszy raz spotykam się z opinią, że w dokładnie wytłumionym wnętrzu dźwięk jest nienaturalny.Z tą kierunkowością średnicy i dołu, a raczej z tym, że to mało ważne to przestrzeliłeś, akustyka w samochodzie to nie to samo co w lokalu.Zastosowanie wbudowanego ,,kalibratora'' w procesorach nie pomoże. Bez osłuchanego ucha mikrofony nie zrobią wielkiej roboty.Podoba mi się podejście w kwestii wyklejania samochodu, kibicuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baltosz Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Plus takiej instalacji jest łatwość stronienia dzięki stacji multimedialnej.Wyjaśnij proszę co miałeś ma myśli? Strojenie - masz na myśli uzyskanie równowagi tonalnej poprzez korekcję na Eq? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rxr2 Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 A od kiedy to perkusja grana jest przez subwoofer? Z gitarą basową podobnie, a kontrabas...Pierwszy raz spotykam się z opinią, że w dokładnie wytłumionym wnętrzu dźwięk jest nienaturalny.Z tą kierunkowością średnicy i dołu, a raczej z tym, że to mało ważne to przestrzeliłeś, akustyka w samochodzie to nie to samo co w lokalu.Zastosowanie wbudowanego ,,kalibratora'' w procesorach nie pomoże. Bez osłuchanego ucha mikrofony nie zrobią wielkiej roboty.Podoba mi się podejście w kwestii wyklejania samochodu, kibicuję. Niechce się narzucać z odpowiedzią ale skoro zostałem wywołany do tablicy to prosze: kontrabas - Instrument posiada cztery struny strojone w kwartach (począwszy od najniżej strojonej): E1 (41,2Hz), A1 (55Hz), D (73,4Hz), G (98Hz) i obejmuje zakres dźwięków od E1 do g1 Perkusja to nie tylko talerze i werbel jest też stopa a dokładnie bęben basowy strojony na częstotliwości w zakresie 35-80Hztak samo gitara basowa... polecam poczytać parę aryków o rejestracji dźwięku np: Rejestracja bębna basowego - Estrada i Studio co do akustyki pomieszczeń mocno wytłumionych czy nawet bezechowych to w mojej pracy się z nimi spotykam, miałem okazje wykonywać taką komorę bez echową do pomiaru emisji akustycznej . I daje słowo ze nie ma człowieka co nie zauważy jak bardzo zmienia się dźwięk w takim środowisku. Kopalnią wiedzy z tego zakresu jest portal dzwiek.org najwięcej jest na ten temat w dziale akustyka i budowa studia Kierunkowość jest tym mniejsza dłuższa fala dźwiękowa. Auto to specyficzne środowisko i z racji ze nie ma możliwości zachowania fazy, osi, czy nawet kierunku miedzy głośnikiem wysoko tonowym a średnio-nisko tonowym zmuszeni jesteśmy odpuści w tym temacie i wytłumić nie po kojące rezonanse i fale stojące.. to jest oczywiście mój punk widzenia i mogę się mylić.. Wyjaśnij proszę co miałeś ma myśli? Strojenie - masz na myśli uzyskanie równowagi tonalnej poprzez korekcję na Eq? tak chciałem zrównoważyć pasmo kalibrując się przez MIC pomiarowy i oprogramowanie typu Room EQ Wizard, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisman Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 A od kiedy to perkusja grana jest przez subwoofer? Z gitarą basową podobnie, a kontrabas... Oczywiscie nie calosc, ale skladowa czesc pasma tych instrumentow odgrywa subwoofer wlasnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinoff Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Z suba jestem mega zadowolony, a miałem juz ich wiele w przeszłości. starałem sie opisać to jak ja to widzę i z czego to wynika moim skromnym zdaniem. jest to nie tylko konstrukcja Hi-end zewzgledu na technologie w jakiej jest wykonany, ale dlatego ze gra on tak szybko jak sie od niego wymaga przy okazji nie niszcząc sceny muzycznej zbudowanej przez przedni zestaw. Ale taki oczko wyżej rozmiarem czyli hx10sq też seny nie zniszczy bo jest wystarczająco szybki dla dowolnego gatunku muzyki więc taki argument w takiej formie odpada. Jak już jesteśmy przy szybkości suba to i nad kontrolą woofera w drzwiach by sie można zastanowić bo właśnie z nią kłopoty spore mogą być przez babole w tłumieniu drzwi, przede wszystkim w odbiorze basu i kicka. Spróbuj zapytać o to swojego instalatora albo poczytaj(zdecydowanie bardziej polecam) forum na okoliczność robienia drzwi. Stroić jeszcze nie stroiłem. mam mic pomiarowy i soft ale zabiorę się za to za jakiś miesiąc po wygrzaniu wooferów. Plus takiej instalacji jest łatwość stronienia dzięki stacji multimedialnej. To jak Ty będziesz pasmo dzielił, aktywnie czy pasywnie? Jak na dodatek mają być głośniki przednie/tylne to ja tylko kupę bałaganu widzę przy strojeniu widzę bez jakiegokolwiek wyjścia awaryjnego.I jeszcze zupełną zagadką jest jaki plus przy strojeniu ma mieć Twoja stacja bo przy tym co w aucie robisz to moim zdaniem raczej kaganiec jest, który na własne życzenie sobie zakładasz.Nie wiem jak auto ma zagrać finalnie ale jakoś na chwilę obecną nie widzi mi się - jakościowego grania nie potrafię sobie wyobrazić a na democar za mało widowiskowo jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mehow Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Jakie tu będą wzmacniacze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spowiednik Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Nie przesadzajmy. Idąc tym tokiem rozumowania najlepiej słuchać muzyki na postoju z wyłączonym silnikiem. Weź potem sprzedaj auto za jakiś czas całe oflokowane - wytłumacz przyszłemu nabywcy, że to przynosi same korzyści.No po takim zabezpieczeniu materiałami dźwiękłochłonnymi, możliwe, że autor ma lepiej wyciszony samochód w trakcie jazdy niż normalny z wyłączonym silnikiem na postoju Rozumiem argument autora, że flok za bardzo nie wygłuszy chociaż mam wrażenie, że jednak trochę zmiękcza i właśnie najbardziej działa na średniowysokie tony. Nieważne. Ale czy flokowanie, i to jeszcze w wypadku takiej dotychczasowej ingerencji w samochód, cokolwiek zmienia dla przyszłego kupującego? Różni są ludzie i na różne rzeczy zwracają uwagę, ale teraz mnóstwo aut się flokuje i całkiem ładnie to wychodzi. Pierwszy wynik google http://www.flokowanie.com.pl/galeria2.htm . Pytanie jak przyszły kupujący zareaguje na kilka kilogramów wygłuszeń? Najlepiej nie mówić przy sprzedaży, że się wygłuszyło. Za każdym razem następny właściciel będzie wsiadał .... a tu cisza jak makiem zasiał. Konsternacja .Ciekawe, po jakim czasie by się osoba pokapowała. Hmm, ja osobiście bardzo chętnie zobaczę efekt pracy. O ile miałbym robić kiedyś alfe 159 , to jest to samochód fabrycznie tak słabo wygłuszony, że boli. A taki projekt daje do myślenia. I już jest zrobiony, dlatego chętnie posłuchamy na spocie o ile właściciel będzie miał ochotę podjechać. Z tego co przeczytałem w specyfikacji, to w zestawie są zwrotnice prawda?Hmm, w sumie wypadałoby, żebyś również zobaczył jak gra na aktywnym strojeniu bo być może jeszcze przed zamknięciem projektu zmienisz koncepcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rxr2 Opublikowano 16 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Odnośnie 20 vs 25 sub'a to słuchałem obu ( wygrzanych ) nie było wielkiej różnicy ale moim skromnym zdaniem 20 wygrała w odsłuchu mojej muzyki. Może to nie popularne ale naprawdę wole zamknięta obudowę lub mały szybki BR, zamiast 25, 30 czy większych membran. W domu mam 30cm sub' firmy Dali w obudowie zamkniętej z klasyczna bardzo lekka membraną z celulozy impregnowanej, a dzięki długości pokoju 14m mogę ciszyć się bardzo niskimi rejestrami basu. To kwestia gustu, a sam sub powinien być dobrany indywidualnie pod preferencje słuchacza. tak samo oczywiste jest to że długość i kubatura ma ogromne znaczenie w kwestii dolnych pasm audio. Czyli ten sam głośnik w różnych środowiskach i aplikacjach zagra inaczej... Odnośnie wzmacniaczy to mam zainstalowany obecnie M-80.4DE AUDIO SYSTEM w niedługim czasie ma do niego dołączyć M 135.2 na potrzeby sub'a gdy tak się stanie będzie warto pomyśleć o procesorze innym podziale sygnału. Docelowo chce się skupić na stereo czyt. przedni zestaw plus sub głośniki tylne są dodatkiem dla moich córek na co dzień nie są używane... Prosił bym po poradę w kwestii wyboru DPS po analogu czy jest coś ciekawego na runku ? czy niestety muszę iść w cyfrę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Ale taki oczko wyżej rozmiarem czyli hx10sq też seny nie zniszczy bo jest wystarczająco szybki dla dowolnego gatunku muzyki więc taki argument w takiej formie odpada.08 i 10 to zupełnie inaczej grające głośniki. Fakt seria ta sama a i z wyglądu podobne.O ile 8" b. lubię to już o 10" i 12" tego powiedzieć nie mogę. nad kontrolą woofera w drzwiach by sie można zastanowić bo właśnie z nią kłopoty spore mogą być przez babole w tłumieniu drzwiFakt, dobrze jak "instalator" zerwałby to coś co nakleił wewnątrz drzwi na maty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rxr2 Opublikowano 16 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Fakt, dobrze jak "instalator" zerwałby to coś co nakleił wewnątrz drzwi na maty. To jest mój test który chce przeprowadzić osobiście. Celowo zostawiłem na matach piankę butylową by wykonać pomiary w osi bliskiego pola. To takie zboczenie które mi pozostało po DIYaudio.pl Eksperymentów z pomiarami i różnymi konfiguracjami wytłumienia nigdy za wiele. Chyba cze któryś z tu obecnych ma już takie pomiary za sobą, bo ja skromnie powiem ze po ukończonej budowie kolumny wygrzewam ja miesiąc po czym zaczynam strojenie zarówno kanałów BR jak i wytłumienia. I w tej kwesti nie ma gotowej recepty. Często niekonwencjonalne konfiguracje przynosiły sukcesy akustyczne. Nie zapominajmy ze 7mm pianki vs 10cm wełnny akustyczne to tyle nic w pasmie średnio- niskim.. wiec nie spodziewał bym sie kolosalnej różnicy ale chętnie podzielę się wynikami pomiarów z pianka i bez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUBU Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 A o wilgoci w drzwiach ktorej nie ma w kolumnach to pamietasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rxr2 Opublikowano 16 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Pamietam i to nie problem w przypadku tej pianki Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Megapixelus Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Pomiary i eksperymenty. Lubię to. Czy ściana grodziowa od komory silnika była wyklejana z jednej strony czy może od silnika również? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.