Skocz do zawartości

rxr2

Użytkownik
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    łódź

Ostatnie wizyty

242 wyświetleń profilu
  1. rxr2

    DLS Gothia 6.2 Steg ML653C

    mam fakture z basser'a
  2. rxr2

    DLS Gothia 6.2 Steg ML653C

    steg sprzedany Pozostały tylko DLS
  3. Witam nowe nie montowane 2 zestawy kore zostały mi po testach do nowego projektu (finalnie poszedł brax 3way) DLS Gothia 6.2 mega zestaw 2way niczego mu nie brakuje dźwięk jest o niebo lepszy od nie jednego 3way (zwrotnica z cewkami zwijanymi z miedzi i dobry kondensator na tweeterze ) Cena 1500zł DANE TECHNICZNE: Rozmiar głośników: 165, 28 mm Moc RMS: 100 W Moc Max: 180 W Pasmo przenoszenia: 30 - 25.000 Hz Skuteczność: 91 dB Impedancja: 4 Ohm Częstotliwość podziału: 4.000 Hz Głębokość montażowa: 72 mm Średnica magnesu: 100 mm STAG ML653C Naprawdę czystości wyrafinowanie w detalach może trochę za krótko ich słuchałem bo nieco ponad 2h wiec nie wygrzane ale maja potencjał !! Cena 2200zł Zestaw 3-drożny AKTYWNY HIGH-END STEG ML653C Głośnik wysokotonowy: Średnica:25mm Pasmo przenoszenia = 1300-22000 Hz Impedancja = 3,6 Ohm Skuteczność = 90 dB Głośnik średniotonowy: Średnica:25mm Pasmo przenoszenia = 100-15000 Hz Impedancja = 3,6 Ohm Skuteczność = 85 dB Głośnik niskotonowy: Moc RMS: 60 W RMS, Impedancja :3,0 Ohm Fs : 65 Hz, Qts : 0,72 Skuteczność : 88 dB 1W/1m Głębokość montażowa : 64mm
  4. Sprawdziłem i dokładnie mam 153-158mm w zależności od średnicy magnezu driver`A Więc wejdzie Qts też ma wysokie więc się nada na zamkniętą mała obudowe. Pytanie czy wart tych 2x 1000zl na tle konkurencji. Posiadając DSP i cyfrowy wzmacniacz o dynamice ponad 105Db z bardzo precyzyjnym filtrami w zasadzie można dowolnie ukształtować te w/w głośniki. Oczywiście tylko na papierze czy w pomiarach. Bo odsłuch może się różnić od Tychy idealnych wykresów. Pytanie jest czy dsp i modyfikacja bez stratna toru syn woofera może zastąpić takiego JL ?
  5. Witam przygotowuje sobie autko na wakacje i taki mam dylemat jakie subwoofery wsadzić pod tylną kanapę. Ale po kolei: jednostka sterująca to Ipad mini 4 zamontowany w desce z niego sygnał po bluetooth idzie na wzmacniacz z DSP mosconi d2 x4 100W i on robi aktywny przód opary o Gladen ZERO PRO 165.2 PP, oraz podaje sygnał na subwoofer https://www.gladen.c...5_2PP_AKTIV.pdf sygnał z dsp idzie na piec sub Harman Kardon CA 1500M niecałe 1000W rms w 1ohm lub 650W w 2ohm i teraz pytanie ze względu na kompletny brak przestrzeni ściągnąłem ze stanów dedykowaną skrzynie zamkniętą pod moje auto ma ona 42l i jej dedykowana pod 2 woofery 10" max głębokość montażowa 150mm skrzynia jest dosyć długa ma 100cm ale wysokość i pochylenie ścian jest dosyć skomplikowane. Wyłożyłem ją wełną owczą i obiłem pod kolor tapicerki. dlatego teraz pytanie co tam posadzić myślałem o HX10sq Tego dobrze znam ( mam obecenie 2x HX8SQ) albo cos pokroju Helix P10w Precision czy inne nisko pracujące w małych zamkniętych obudowach. choć by trzymać linie modelową i włoski rodowód może jednak Gladena rs10 http://www.gladen.de/GladenWooferPDFs/RS10.pdf Dodam jescze symulacje z kilkoma ciekawymi propozycjami ( ale proszę się nie sugerować) W kolejności od góry JL 10w3-D2 REX-10S4 (bardzo tani) DEI 4104 (tani i stary) HX10SQ oraz dodatkowo potraktowane z DSP +6Db 30Hz i low pass 120HZ co sądzicie ? A i zapomniał bym potrzebuje ciepłego nie za twardego basu do muzyki rock jazz i alternatywna elektroniczna.
  6. Witam zakupiłem trochę gratów i przymierzam sie do zwrotnicy aktywnej opartej o drabinki AGXM2 we wzmacniaczu Auto Ford F150 (wielki pick up z charakterem) sprzęt : przód: Gladen ZERO PRO 165.2 PP https://www.gladen.com/GladenCompoCoaxPDFs/SpecificationsZERO165_2PP_AKTIV.pdf tył pok kanapą w skrzyni zamkniętej gladem zero 12 pro https://www.gladen.com/GladenWooferPDFs/ZERO_12_PRO.pdf wzmacniacze na razie mam Steg K4 02 https://www.amp-performance.de/1004-Steg-K4-02.html I tu pytania 2 się rodzą : jak to pociąć, mowa o przodzie. Steg ma 2 wejscia dla modów AGXM2 wiec myślę że dał bym 40Hz jako dolne odcięcie i 2 lub 2.5kHz dla podzialu 12okt a 2 to jaki wzmacniacz an sub. moze tez stega i ciąć to 50hz 12okt. zródłem dźwięku będzie wbudowany w konsole zamiast radia Ipad air2 z wyjściem cyfrowym które zasili DAC z potencjometrem na wyjściu z DAC umieszczonym na konsolecie by można było wygodnie obsługiwać całości DAC mam z 4 w domu wiec sam jeszcze nie wiem jaki bedzie to sie w testach okaże. Ważne ze za ipadem w miejscu gdzie było orginalne radio DIN2 jest duzo miejsca i mozna wstawić dowolną konstrukcje DAC Co do muzyki to jazz rock i muzyka alternatywna etniczna i rege...
  7. dokładnie wszystko można jeszcze zrobić. Drzwi przednie poddam sugerowanym przeróbką i ocenie zmiany. Wykonam dokładne z kwasówki panele z 2mm nierdzewne mocowane na nitonakrętki, oraz wymontuje pianki z drzwi. co do toru audio to radio na razie zostanie a myślę o zakupie Audison Bit One DSP wygląda sensownie. Obecnie i tak nic nie zrobię bo auto jest zawada serwis gdzie chłopaki montują większe turbo..
  8. Tak a możesz to podeprzeć czymś więcej niż stwierdzeniem ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  9. Pamietam i to nie problem w przypadku tej pianki Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  10. To jest mój test który chce przeprowadzić osobiście. Celowo zostawiłem na matach piankę butylową by wykonać pomiary w osi bliskiego pola. To takie zboczenie które mi pozostało po DIYaudio.pl Eksperymentów z pomiarami i różnymi konfiguracjami wytłumienia nigdy za wiele. Chyba cze któryś z tu obecnych ma już takie pomiary za sobą, bo ja skromnie powiem ze po ukończonej budowie kolumny wygrzewam ja miesiąc po czym zaczynam strojenie zarówno kanałów BR jak i wytłumienia. I w tej kwesti nie ma gotowej recepty. Często niekonwencjonalne konfiguracje przynosiły sukcesy akustyczne. Nie zapominajmy ze 7mm pianki vs 10cm wełnny akustyczne to tyle nic w pasmie średnio- niskim.. wiec nie spodziewał bym sie kolosalnej różnicy ale chętnie podzielę się wynikami pomiarów z pianka i bez.
  11. Odnośnie 20 vs 25 sub'a to słuchałem obu ( wygrzanych ) nie było wielkiej różnicy ale moim skromnym zdaniem 20 wygrała w odsłuchu mojej muzyki. Może to nie popularne ale naprawdę wole zamknięta obudowę lub mały szybki BR, zamiast 25, 30 czy większych membran. W domu mam 30cm sub' firmy Dali w obudowie zamkniętej z klasyczna bardzo lekka membraną z celulozy impregnowanej, a dzięki długości pokoju 14m mogę ciszyć się bardzo niskimi rejestrami basu. To kwestia gustu, a sam sub powinien być dobrany indywidualnie pod preferencje słuchacza. tak samo oczywiste jest to że długość i kubatura ma ogromne znaczenie w kwestii dolnych pasm audio. Czyli ten sam głośnik w różnych środowiskach i aplikacjach zagra inaczej... Odnośnie wzmacniaczy to mam zainstalowany obecnie M-80.4DE AUDIO SYSTEM w niedługim czasie ma do niego dołączyć M 135.2 na potrzeby sub'a gdy tak się stanie będzie warto pomyśleć o procesorze innym podziale sygnału. Docelowo chce się skupić na stereo czyt. przedni zestaw plus sub głośniki tylne są dodatkiem dla moich córek na co dzień nie są używane... Prosił bym po poradę w kwestii wyboru DPS po analogu czy jest coś ciekawego na runku ? czy niestety muszę iść w cyfrę.
  12. Niechce się narzucać z odpowiedzią ale skoro zostałem wywołany do tablicy to prosze: kontrabas - Instrument posiada cztery struny strojone w kwartach (począwszy od najniżej strojonej): E1 (41,2Hz), A1 (55Hz), D (73,4Hz), G (98Hz) i obejmuje zakres dźwięków od E1 do g1 Perkusja to nie tylko talerze i werbel jest też stopa a dokładnie bęben basowy strojony na częstotliwości w zakresie 35-80Hz tak samo gitara basowa... polecam poczytać parę aryków o rejestracji dźwięku np: Rejestracja bębna basowego - Estrada i Studio co do akustyki pomieszczeń mocno wytłumionych czy nawet bezechowych to w mojej pracy się z nimi spotykam, miałem okazje wykonywać taką komorę bez echową do pomiaru emisji akustycznej . I daje słowo ze nie ma człowieka co nie zauważy jak bardzo zmienia się dźwięk w takim środowisku. Kopalnią wiedzy z tego zakresu jest portal dzwiek.org najwięcej jest na ten temat w dziale akustyka i budowa studia Kierunkowość jest tym mniejsza dłuższa fala dźwiękowa. Auto to specyficzne środowisko i z racji ze nie ma możliwości zachowania fazy, osi, czy nawet kierunku miedzy głośnikiem wysoko tonowym a średnio-nisko tonowym zmuszeni jesteśmy odpuści w tym temacie i wytłumić nie po kojące rezonanse i fale stojące.. to jest oczywiście mój punk widzenia i mogę się mylić.. tak chciałem zrównoważyć pasmo kalibrując się przez MIC pomiarowy i oprogramowanie typu Room EQ Wizard,
  13. a co z takimi wynalazkami jak DSP PXE H650, wiem ze to rzeźba w rzeźbie ale chętnie wysłucham opinii zanim stracę gwarancje i podepnę sie pod Wejście DAC w JVC
  14. No trochę się znam ale uczę się jeszcze więcej... A co do JVC KW-V30BT to ma wielo pasmowy parametryczny EQ oraz system wirtualnej zwrotnicy plus sterowanie fazą niestety brak opóźnień wiec nie da się tak łatwo kalibrować całości.. Myślę nad procesorem dźwięku z wbudowanym systemem kalibracji lub możliwością podpięcia komputera by dokonać pomiarów i kalibracji. Tylko co wybrać ?
  15. Flokowanie nie bardzo ma wpływ na akustykę czy jaką kol wiek absorbcje dźwięku. Jeśli chcemy zwiększyć tłumienie w danej części pasma akustycznego powiedzmy 10-20KHz to wystarczy 5-6 cm dosyć niskiej gęstości gąbki akustycznej zamknięto porowej ale efekt będzie bardzo nie wielki dla reszty pasma.. Dla tego nie da sie zrobić tego jednym materiałem o stałej gęstości. Pasmo wysokie (wokale sopran ) jest stosunkowo kierunkowe i pozbawione rezonansów w przestrzeni samochodowej przy prawidłowej aplikacji. Natomiast średnie i niskie to większy problem, Dobre jest to ze możemy je pompować z dołu niezważająca na kierunkowość ( ona tu nie jest krytyczna ) ale w wyniku wielu odbić powstaje rezonans fala stojąca i wiele innych zjawisk. By z tego wybrnąć trzeba mieszać rożne gęstości materiałów absorpcyjnych. A ze to nie dom i nie można dać 10cm Wełny akustycznej musimy sięgać po pianki, maty butylowe i kompozyty aluminiowe... Dlatego nie było i nie jest moim celem wytłumianie pasma wysokiego i średniego. Ono pozostało odpowiednim poziomie, zachowując poziom pogłosu w tej części pasma. Po za tym nie wyobrażam sobie wycięcia tej części pasma bo wiązało by się to pokryciem plastików z zewnątrz ~10cm pianki akustycznej
×
×
  • Dodaj nową pozycję...