Skocz do zawartości

BMW e91 330xd - Kwiat polskiego caraudio ;)


pavliq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 349
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Fajnie wygląda nowa kieszeń  :ok:

ładnie się wpasowała, nie wiem czemu seryjnie tego tak od razu nie zrobili :)

 

no z sensem - 2 szt by nie wyglądały najlepiej :)

 

Nie myslałeś może o illuminatorze zamiast revelatorku ?

 

Jeszcze miejsce po ori średniaku jakos zaslepic bo będzie "szpecić' wg mnie :P

 

2 sztuki musiałby wystawać o jakieś 4cm więcej i być bardziej na środku tapicerki żeby ominąć silnik od szyb. Kieszeni zostałoby prawie tyle co nic. Estetycznie - nie najłatwiej, ale może udałoby się ogarnąć ;)

zostaje revelator - naprawdę lubię ten woofer. Ori średniak zostaje  :) do cbradia i pod głośnomówiący będzie jak znalazł  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładnie się wpasowała, nie wiem czemu seryjnie tego tak od razu nie zrobili :)

 

Dokładnie. Ja też tego nie rozumiem. Ale kieszeń wygląda super. Pierścień mega z tym wyjściem na zewnątrz.

 

 

 

Ori średniak zostaje :) do cbradia i pod głośnomówiący będzie jak znalazł :)

 

To raz. A dwa - kwestia sprzedaży. Niewiele osób chce dopłącić do auta po kilku latach za system audio nawet jeśli człowiek robi dobrą cenę.

Już to przerabiałem więc ... pozostaje wyjęcie klocków. Niektórym kupującym jest do tego stopnia wszystko jedno co i jak będzie grało, że w sumie jak się wsadzi zpowrotem średniak a zaślepi woofer to też się cieszą.

 

Masz zamiar obszyć całe furtki na nowo? Ostatnio widziałem projekt, gdzie gość nałożył ( nie wiem jak) taką strukturę podobną do ori i polaierował ( tak jak się lakieruje skóry).

Rozwiązanie ma 3 lata i sprawdza się u niego super. Niestety nie mam z nim kontaktu.

 

W sumie dziury w stali masz inne i sam nie wiem, czy nie więcej z nimi roboty niż w coupe.

3mam kciuki za dobre wygłuszanie i zamykanie komór o ile będziesz to robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zamiar obszyć całe furtki na nowo? Ostatnio widziałem projekt, gdzie gość nałożył ( nie wiem jak) taką strukturę podobną do ori i polaierował ( tak jak się lakieruje skóry).

Rozwiązanie ma 3 lata i sprawdza się u niego super. Niestety nie mam z nim kontaktu.

 

W sumie dziury w stali masz inne i sam nie wiem, czy nie więcej z nimi roboty niż w coupe.

3mam kciuki za dobre wygłuszanie i zamykanie komór o ile będziesz to robił.

Tak, tapicerka będzie na nowo oklejana materiałem. Mam już coś o w miarę zbliżonym kolorze, fakturze i dość rozciągliwe - nie powinno być dużego problemu - tylko czasochłonne zajęcie, ale do ogarnięcia. Patrzyłem właśnie, że otwory w coupe i 5d są zupełnie inne, pracy pewnie podobnie - w trakcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do drzwi zostały wykonane dodatkowe wzmocnienia wewnątrz - małe odlewy z żywicy, mające za cel usztywnić blachę (zewnętrzną połać). Obecnie już wklejone w środku na klej do szyb :) patent podpatrzony w innym temacie na strefie

 

post-3253-0-60096400-1428573485_thumb.jpg post-3253-0-93903100-1428573485_thumb.jpg post-3253-0-70983300-1428573486_thumb.jpg post-3253-0-01119300-1428573487_thumb.jpg post-3253-0-53823500-1428573487_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie łatwiej było jakieś rurki alu/płaskowniki wkleić ? ;)

pewnie, że łatwiej, niekoniecznie lepiej :)

 

Ta a jak ktos uderzy w bok samochodu... Myśle że Paweł nie jest samobójcą

może nie aż tak ekstremalnie, ale faktycznie przywiązuje uwagę do bezpieczeństwa montażu - np. słupki i komory do średniaków są umocowane solidnie, ustawiane były w taki sposób, żeby nie zakłócić pracy kurtyn bocznych. W drzwiach też wolę uniknąć zbędnego metalu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezle to wyglada:) robilem kiedys e90 i wlasciciela samochodu nie udalo namowic sie na nic wiecej jak zmiane glosnikow,radia,dorzucenie wzmacniaczy i wygluszenie bagaznika. Musze mu pokazac twoja foto relacje;) Mowicie ze uzycie plaskownikow alu to odrazu samobojstwo, a z jakiejs dziwnej przyczyny producenci samochodow nie uzywaja w ogole zywicy jako materialu do produkcji samochodow/ich elementow. Same zalety, niska waga, wysoka sztywnosc, mozliwosc latwego i dowolnego ksztaltowania powierzchni i oczywiscie cena;) ciekawe dlaczego?:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta a jak ktos uderzy w bok samochodu... Myśle że Paweł nie jest samobójcą

dlaczego wklejenie jakiegoś płaskownika miałoby być ryzykowne? Gdybyś dał większy płaskownik (taki z góry na dół) to nawet przy odklejeniu się przecież zatrzyma się na innych elementach , gdyż otwory byłyby mniejsze. 

Może masz na myśli inny aspekt, chętnie się dowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurki raczej nie. Mogą dawać przydźwięki i nie mają dobrej powierzchni klejącej.

Płaskowniki można, ale większa masa, powiny być wygięte w kształt drzwi, a nawet jeśli będą to moga mocno prężyć. Kiedyś przez to mogą się odkleić.

Przy uderzeniu gdziekolwiek w samochód płaskownik może bardziej uszkodzić drzwi i jego mechanizmy latając w środku.

Drzwi należy uszywnić, ale z drugiej strony zbyt mocne usztywnianie może sprawić, że drzwi będą prężyły. Przez to naprawdę może zmieniać się geometria.

Nawet delikatnie odchyły moga powodować złą pracę silniczka szyby oraz przydźwięk na innych elementach.

Nie wiem czy płaskownik z góry na dół czy z boku w bok. A może lepiej placki blachy?

 

Dobrą alternatywą zamiast płatów tworzywa jest chyba tylko pasta gdyż co najmniej tak samo, a może nawet lepiej uszytywni i wygłuszy za jednym razem. Moim zdaniem ma nawet lepszą sztywność po zaschnięciu jak tworzywo i jest jednolita na całej powierzchni. No i dzięki niej unikamy możliwości rozwarstwiania się elementów - z tym, że jak jest dobrze zrobiona mata z włóknem to się nie rozwarstwi. MInusy pasty to to, że kładzie się tylko raz i trzeba od razu dobrze połozyć bo później się jej nie daje skuć czyli można zapomnieć o kolejnych przeróbkach - ale dobrze zrobionej raczej nie trzeba poprawiać, jest zwykle cięższa ( poława do ćwierć wagi mat ). No i pastę trzeba dobrze nałożyć w sensie warst i mega dobrego przygotowania powierzchni blachy inaczej będzie się łuszczyła, pękała, wykruszała lub odpadała. Przy uszkodzeniu drzwi matę i włókno można zdjąć i drzwi wyprostować i jeszcze raz wyguszyć. Przy paście raczej nowe drzwi bo nikt się nie podjemie wyklepania.

 

Pozostaje również aspekt samego grania w puszcze z matami, a w puszcze z pastą. Ale tego nikt chyba dobrze nie porównał na dwóch podobnych smaochodach. WIęc to jest kwestia nieznanego gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowicie ze uzycie plaskownikow alu to odrazu samobojstwo, a z jakiejs dziwnej przyczyny producenci samochodow nie uzywaja w ogole zywicy jako materialu do produkcji samochodow/ich elementow. Same zalety, niska waga, wysoka sztywnosc, mozliwosc latwego i dowolnego ksztaltowania powierzchni i oczywiscie cena;) ciekawe dlaczego?

 

Wcale nie myślę, że samobójstwo i będę  zakładał w spaślaku aluprofile wzmacniające zewnętrzne poszycie drzwi. A producenci aut żywicy używają, mam w aucie z blachy tylko maskę, reszta to laminat. I nawet wiem z jakiego powodu maska jest blaszana :) Laminat ma jeszcze jedną zaletę, którą pominąłeś - nie koroduje. I na dodatek nie jest w autach jakąś rzadko spotykany.

 

W drzwiach też wolę uniknąć zbędnego metalu ;)

 

 

Patrząc pod tym kątem to i plastry laminatu wklejone w Twoje drzwi mogą zadziałać na ludzkie ciało w razie zdarzenia równie skutecznie jak kawałki ostrej blachy.

A biorąc pod uwagę skuteczność rozwiązania nie potrafię określić wyższości metalu nad laminatem i na odwrót z resztą też. Myślę jednocześnie, że te żywiczne wklejki spełnią oczekiwania jakie w nich pokładasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przyszłość to i tak raczej materiały kompozytowe - systemy insert i outsertowe jeżeli chodzi o wykonywanie elementow samochodwych tak mi się wydaje :)

Zresztą już w wielu przypadkach często stowowane, najczęsciej w okolicach wzmocnień czołowych itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje Ci się. Wystarczy zerknąć na pierwszy lepszy samochód z lat 50/60-tych i porównać ile tworzyw sztucznych jest w nich względem tych obecnych. Gdyby tak z dzisiejszego auta ściągnąć tworzywa sztuczne, tylko te na zewnątrz, to auto zaczęłoby wyglądać po trosze jak te ze szrotu i może chwila namysłu by była potrzebna dla określenia marki :)

A kompozyty maja jedną wielką zaletę/wadę - starzeją się w bardzo umiarkowanym stopniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


A kompozyty maja jedną wielką zaletę/wadę - starzeją się w bardzo umiarkowanym stopniu.

 

Co w odniesieniu do współczesnych aut i tak jest bez znaczenia bo mechanicznie nie przeżyją "pokrycia" ;)

 

 

 

Co do prac przy furtkach, rozumiem że skoro wewnątrz poszedł laminat to na zakrycie otworów też się go spodziewać możemy? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co w odniesieniu do współczesnych aut i tak jest bez znaczenia bo mechanicznie nie przeżyją "pokrycia" ;)

 

Ja jednak wolę prawdziwe auta ze stali a nie plastikowo, aluminiowo kompozytowe wydmuszki.

Tyle zostało z Porsche Panamera kiedy efektownie zaliczyła gonga po drodze wykonała 30 m lot w powietrzu a zatrzymała dopiero 300(?!) m dalej od początku wypadku. ;-)

Na koniec stwierdziła "pierd.. Nie robię " skoro kół i drzwi już nie było i efektownie poddała się kremacji, bez wielkiej przesady można powiedzieć, że auto za pół bańki pozmiatałem szufelką bo wszystko co z kompozytu i tworzyw wiatr rozwiał.

 

post-4530-0-60975900-1428831250_thumb.jpg

post-4530-0-69861100-1428831806_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oftop faktycznie bo w sumie jak jest z tymi samochodami, z wypadkami, etc to długa dyskusja. Każdy inaczej się zachowa przy kraszu, ale lamitak jest lżejszy i , i , i, ale, ale ale. Są plusy i miniusy każdego rozwiązania, ale dywagacje o lepszości moim zdaniem idą mocno za daleko. W każdym razie nie da się tego jednoznacznie określić i zweryfikować. A w sumie to przy kupnie jesteśmy ograniczeni, to jak będa samochody robione jest poza nami i i tak trzeba za każdym razem dostosowywac się do sytuacji.

 

 

 


Co do prac przy furtkach, rozumiem że skoro wewnątrz poszedł laminat to na zakrycie otworów też się go spodziewać możemy? ;)

Od siebie tylko napiszę, że próbowałem zakryć oryginalne orwory aluminium nie dalej jak wczoraj. Płyty alu zostały wygłuszone i przykręcone wkrętami. Wygłuszyły doskonale puszkę.

Z tym, że drzwi są tak sztywne, że zaczyna grać wszystko inne w nich czyli silniczki, podkłądki, etc.

Z tego co pisał Kwiatek ma zamiar użyć laminatu. Ja na pewno użyję laminatu bo nie widze innej opcji. Pytanie, jak ten laminat doczepić do drzwi.

Będę robił próbę... i myślę, że najpeiej użyć do łączenia kleju do szyb lub innego spoiwa, które będzie elastyczne. Co za tym idzie wytłumi, ale będzie na tyle podatne na ruch, że nie uszytwni drzwi.

To tak z włąsnych doświadczeń podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...