Skocz do zawartości

xenony do lamp bez soczewki.


krzysiek158
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem co wy za francuzy macie, w moim espace H7 nie zmieniane już ze dwa lata, a ile jeździł belg?   :przestraszony:

A jeśli chodzi o żarówki to chyba najlepiej sprawdzały mi się Philips All Weather,

w miarę świeciły Osram Cool Blue (wbrew nazwie nie są niebieskie, świecą światłem zimnym białym) tyle że żywotność ich była mocno mizerna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jarek porównywałeś może Superlight (50%) z Megalight (120%) od Tungsrama ??  :hyhy:  :wink2: Wydajność jak i wytrzymałość ??

 

Osobiście jeżdżę na Sportlight - fajne, zdecydowanie bielsze światło od zwykłej H7  :wink: Niestety pierwszy kpl wymieniałem po ok. 3 miesiącach - żarówki za ok. 40zł  :wink:

 

Kiedyś używałem Osram Nightbreaker - więcej jak pół roku na komplecie nie udało się przejechać  :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to samo powiem o moim aucie. Ori żarówki świeciły przez 4 lata. Nadal je wożę w aucie jako zapasowe w razie spalenia się gdzieś w trasie. Osram night breaker wytrzymały około 2 lat i spaliły się w jeden dzień - rano i wieczorem :rotfl:. Teraz są Philips jakiś blue co w zestawie szły z postojowymi żarówkami. Ciekaw jestem ile wytrzymają po dodatkowym założeniu drl :chytry: A co do HID, na pewno więcej szkodzą niż pomagają w nieodpowiednim reflektorze. Dodatkowo pisać że się takie zakłada otwarcie na formu to brak kultury i wyobraźni :dobani:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


w moim espace

 

Właśnie jak miała peżota , to proponowali dołożyć jakiś stabilizator z modelu 806 chyba (nie pamiętam , kilka lat już upłynęło ). Jego koszt to coś koło 800zł (w ASO) .

 

 

Jarek porównywałeś może Superlight (50%) z Megalight (120%) od Tungsrama ??  

 

W obecnym aucie miałem tylko na początku + 90 i potem +120  i różnicy po zmianie nie zauważyłem. Dają światło bielsze niż normalne H4 i musiałem np. wymienić postojówkę w5w na philipsa blue vision (niebieska bańka ale świecą na biało) bo zwykła żaróweczka postojowa dawała żółte światło . Dodam iż te poprzednie +90 siedzą teraz w aucie żony i też już mają ponad 2 lata bezobsługowej jazdy.

 

 

Decydując się na  Nightbreakera wziąłbym wersję dla motocykli (pakowane pojedynczo w opakowanie w kształcie kasku)  , bo w takich żarówkach (+cośtam) są żarniki cieńsze aby świeciły mocniej i ten żarnik właśnie się niszczy (drgania) . W żarówkach motocyklowych jest to lepiej rozwiązane i znam kilka motocykli które przejechały cały ten sezon właśnie na takiej żarówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Dodatkowo pisać że się takie zakłada otwarcie na formu to brak kultury i wyobraźni

 

To nie ma nic do kultury czy wyobrazni.

 

Każdy sam odpowiada za swoje czyny.

 

Na forum  gorsze bzdury  ludzie wypisują.

 

Założyciel tematu musi sam podjąć decyzje zgodną z jego światopoglądem i sumieniem .

 

Bo teoretycznie po za ewentualnym oślepianiem kierowców to nic mu nie grozi.

Jednakże jeżeli będzie współsprawcą wypadku lub zderzenia i druga strona oświadczy że zostła oślepiona, olśniona   a kolega ma nieprzepisowe  " żarówki"

to nawet jak nie będzie winny zdarzeniu to ten fakt może się do tego przyczynić że winnym się stanie.

 

Na dodatek polskie przepisy są tak ciekawie skonstruowane że podczas kontroli drogowej i wyłapania że się ma palniki w ryflowanych lampach to wcale nie muszą zabierać  dowodu.

Wystarczy że delikwent skorzysta z prawa do" usunięcia usterki na miejscu" wyjmie palniki wsadzi w lampy przepisowe  H1 i nie ma podstaw do zatrzymania dowodu rejestracyjnego .

A jak policjant sprawdzi  czy samopoziomowanie działa prawidłowo  to już  dla mnie zagadka.

 

Z drugiej strony ludzie kupują   lampy  Angel Eyes które też nie grzeszą jakością i spójnością wiązki świetlnej  a nawet niektóre zestawy  dziennych świateł led potrafią tak dawać po oczach 

gdy robi  się zmrok    że do hid   im niewiele brakuje.

 

Dlatego jak dla mnie priorytetem przy zakupie auta był temat   że mam mieć fabryczne xenon w soczewce i po co komplikować sobie życie HID-ami lub przeróbkami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony ludzie kupują   lampy  Angel Eyes które też nie grzeszą jakością i spójnością wiązki świetlnej  a nawet niektóre zestawy  dziennych świateł led potrafią tak dawać po oczach 

gdy robi  się zmrok    że do hid   im niewiele brakuje.

A tu jeśli się nie mylę to po zmroku dzienne powinny być wyłączone i włączone światła mijania(po włączeniu mijania automatycznie dzienne gasną)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROBSONBERCIK nie masz racji co do zabrania dowodu, dowód zabierają a daja Ci wzamian taka karteczkę, że kierowca porusza się pojazdem niespełniającym warunków technicznych, i wtedy ładnie udajesz sie na przegląd płacisz 20zł i później z tym wystawionym badaniem technicznym udajesz sie do urzędu po odbiór dowodu, i tu nie chodzi o hid nie hid, bo nawet jak kupisz auto i nie będzie cie stać na kupienie żarnika za 100zł to kupisz za 15zł hid'a , a soczewka jest po to aby skupic światło, a samo poziom sprawdzi ci od tak , bo każe wyłączyć auto, po czym zapalić i załączyć światła, i wtedy powinna soczewka śmignąć góra dół i sie ustawic, fakt, że idzie zrobić takie coś na przekaźniku, że tylko przy włączeniu sie dźwigną i opuszczą , ale to tylko taki pic na wodę wrazie kontroli , a kolega zakładający temat to już inna bajka , bo ten bez soczewki chce założyć xenony, to już w ogóle będzie świecił gdzie popadnie ;/


csbiczek   nie wszystkie lampy tak mają, bo niektóre nie mają postojowych tylko zamiast nich dzienne, np audi , ja tez tak mam w swoim aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem i temat HID w soczewce (Audi A4 B6) i w lampie bez soczewki (Ibiza II po lifcie) i nie ma co porównywać tego shitu do żarników xenonowych markowych.

Obok stało E39 na xenonie i golf IV na xenonie (żadne przeróbki - wsio ORI - żarniki D2S Philips) i po prostu miażdżyły i to audi i tą ibizę na dzień dobry, już nie mówiąc  o jeździe. Poza tym w ibizie lampy to wyglądały jakby płonęły a nie świeciły.

A w A4 HIDY lubiły migotać a i czasami wywalało błędy na desce typu ABS/ESP i inne. Zestawy były niby z "filtrami".... szkoda generalnie ciągnąć temat - wystarczy trafić na glinę, która się uprze i uwali człowieka tylko "za brak" znaczka homologacji.

 

A co do francuzów, szwagier ma 3 lata Scenic`a (od nowości), zrobił 70kkm i 2 razy wymieniał żarówkę. Siostra ma Clio 5 lat (od nowości) i żarówkę z 4 razy wymieniała, także nie wiem co Wam tak się palą te żarówki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie nawet audi ma tak, że jak zapalasz mijania dzienne dalej świecą, a jesli chodzi o lampy Angel Eyes , to tam tez jest tak, że podłączasz dzienne zamiast postojowych , no chyba , że juz sie uprzesz to możesz osobno , ale ja mam tak jak w audi podłączone zamiast postojowych , bo postojowych tam nie ma tylko dzienne , mijania i długie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


A tu jeśli się nie mylę to po zmroku dzienne powinny być wyłączone i włączone światła mijania(po włączeniu mijania automatycznie dzienne gasną)

 

Tak to powinno wyglądać jak jest wszyscy widzą .Ja trafiam nawet na choinki co ciagle świeca led ami lub jakimis paskami podoczepianymi.

Dla mnie mogą mieć jak w NFS podświetlone pod autem ale niech tye ledy dzienne tak nie dają ostro -wiadomo nie wszystkie .

 

 

 

 

 

 


nie masz racji co do zabrania dowodu, dowód zabierają

 

To nie jest kwestia racji lub jej braku .

W polskich przepisach jest coś takiego jak możliwość usunięcia usterki na miejscu. Tego prawa nie może odmówić Ci policjant.

Inaczej za każdym razem gdy sie spali żarówka np od migacza musieli by dowody zabierać.

A w tym przypadku jeżeli posiadasz zapasową żarówkę a powinieneś  mieć to zakładasz przy nich i po temacie.

Więc jeżeli masz żarówkę która spełnia specyfikacje lampy i ją założysz  przyczyna  ewentualnego zatrzymania dowodu znika.

Wiem z autopsji . Tylko trzeba to wiedzieć i stanowczo wymagać. Mina niektórych panów bezcenna.

Inna sprawa jak trafisz na skó....   to pomimo że nie posiada  UPRAWNIEŃ  DIAGNOSTYCZNYCH  będzie na siłe udowadniał ze sprawdzi Ci samopoziomowanie 

co jest wierutną bzdurą . Bo to ze soczewki śmigną góra ,dół nie oznacza że się prawidłowo ustawiają  a i tak się tego nie sprawdza. a na pewno nie na drodze.

 

Za przykład podam jak znajomego zatrzymali i po oględzinach pan stwierdził że jego kierunkowskaz czyli migacz  ma za mało pomarańczowy (! )  kolor.

I dowodzik zabierają . Doszło do tego że niechcąc się awanturowac z nimi kolega odpuścił i przyjął tą karteczkę . Zrobił na nowo przegląd i  jezdzi dalej.

Lampy i kierunki fabryczne ale jak sie władza zna lepiej - masakra .

 

Jest pomarańczowy ale za mało ,

-ale panie jest ,

- no tak ale za malo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Jak się przepala to spróbuję te hella . Mi sprzedawca powiedział ze te osramy są dobre i nie mogę narzekać

A ja mam znajomego co  to montuje i miałem sporo na testach  hella najlepsza ale teraz nie miał i brałem  co było :( tragedii nie ma ale było lepiej choć mniej biało nawet odcięcie na hellach było lepsze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raz dostałem 800 euro za xenohidy i od razu nauczyłem się że lepiej mieć dobre żarówki niż kombinować. Kupiłem Sylvania Silverstar ZXE i xenony są mi zbędne, jest różnica dopiero pomiędzy nimi a autem co ma nowy żarnik i nowy odbłyśnik i soczewkę - ale... soczewka znów bliżej świeci niż klosz, więc na równo wychodzi. Klosz ma jednak przebłyski dookoła, a soczewka tnie równo światło.

Jak je delikatnie dosłownie podniosłem, i wyzerowałem poziom w kompie, to jednak blyskają z przeciwka, i musiałem obnizyć, a na stanowisku regulacyjnym podniosłem dosłownie o 2-3mm (w terenie jakieś 7-8m)


 

 


Za przykład podam jak znajomego zatrzymali i po oględzinach pan stwierdził że jego kierunkowskaz czyli migacz ma za mało pomarańczowy (! ) kolor.

I dowodzik zabierają . Doszło do tego że niechcąc się awanturowac z nimi kolega odpuścił i przyjął tą karteczkę . Zrobił na nowo przegląd i jezdzi dalej.

Lampy i kierunki fabryczne ale jak sie władza zna lepiej - masakra .



Jest pomarańczowy ale za mało ,

-ale panie jest ,

- no tak ale za malo .

 

To słabo się awanturował. Mnie jak ostatnio zatrzymali bo jak włączam kierunek to mi DRL po tej stronie gaśnie , też chcieli mi zabrać dowód, na moje argumenty że tak jest fabrycznie nie reagowali, to poprosiłem aby czytelnie napisał mi za co dokładnie zabiera dowód, jak i że ma sie czytelnie podpisać, ja na badanie pojadę i wezmę rachunek, a także homologację dopuszczenia do ruchu w RP, zapłacą mi wszystkie koszta które niesłusznie poniosę, wraz z zastępstwem procesowym, i tego nie popuszczę, bo nie mam zamiaru tolerować aby uczyli się przepisów moim kosztem - dowodzik oddali i przeprosili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


No właśnie nie nawet audi ma tak, że jak zapalasz mijania dzienne dalej świecą

 

Kodeks drogowy
Stan prawny: styczeń 2011r.
Tekst jednolity prawa o ruchu drogowym
RUCH DROGOWY
Rozdział 5 - Porządek i bezpieczeństwo ruchu na drogach
Oddział 3 - Używanie świateł zewnętrznych
Art. 51.
W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vanQwer tak , tylko , że jezeli fabrycznie auto tak wychodzi to może być, to co niby wszystkie audi ida do kasacji hahaha, kiedys pytałem sie o neony pod autem i gliniarz mówił, że jakby auto fabrycznie tak wyszło to mogło by takowe oświetlenie mieć, w tym wypadku wszystkie audi z tymi swiatłami by nie mogły jeździc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie moze ktos porownywal Tungsram 120% i hella blue light? 

Soczewki w Coupe swieca mi tak ze chyba jasniej ksiezyc oswietla droge - chce uniknac pokusy wkladania Hid czy zarowek 100W najpierw chcialbym sprobowac najlepszego rozwiazania "legalnego" dostepnego na rynku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam te tungsramy 120 w h7 I przez ponad pol roku bylem zadowolony bo przyjemnie swiecily kiedys w h1 mialem I tez byly ok.a teraz nie wiem czy oslably czy byc moze lampy juz slabna ale jest srednio.a te ge cos tam to to samo co tungsram przynajmniej kolega z firmy sprzedajaacej te zarowki I inne mi tak tlumaczyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u

Może zamiast żarówek warto zregenerowane odblysniki wstawić?

Rozwin mysl kolego. W aucie mam soczewki na H1.

Edit,

Nadmienie ze slabe swiatla sa bolaczka tego modelu i nie wiem czy regeneracja przy pewnie nie malych kosztach nie bedzie przerostem formy nad trescia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...