Skocz do zawartości

Opony bieżnikowane, chinskie czy uzywane 4-5mm ?


blackdragon8904
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz co w pewnych krajach jest to już uwarunkowane prawnie

http://www.opony.com.pl/artykul/ile-lat-mozna-uzywac-opone/?id=123 taki pierwszy z brzegu

 

zapraszam do edukacji

 

Ja tam wole ze sraczką nie ryzykować, a życie moje, mojej rodziny i pracowników  więcej znaczy niż używany stary kondon i oszczędność 100zł

Szkoda ze nie przeczytales artykulu od deski do deski.

 

Bo wiesz opona ktora nie jest uzytkowana iles tam czasu sie nie zuzywa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 252
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

zacytuję

 

Ogumienie starzeje się nie tylko w czasie jazdy, ale także w czasie postojów – twierdzą specjaliści. Co więcej, opony różnego rodzaju przyczep i naczep, okresowo albo okazyjnie użytkowanych pojazdów, jak np. kabrioletów czy pojazdów specjalnych, starzeje się nawet szybciej niż w autach w ciągłej eksploatacji. Podobnie koło zapasowe, z którego po założeniu albo po krótkiej jeździe może "zejść" ciśnienie. Ponadto np. w Niemczech przyczepy, z którymi auto może poruszać się z prędkością 100 km/h (wg § 18 StVO) nie mogą mieć opon starszych niż 6 lat, co lubi kontrolować tamtejsza policja. Przepis wcale nie jest bez sensu.

 

Dan jak mają poprzeczne łączniki bieżnika to pośmigasz jak nie to rozlezą się jak stare kalesony

 

Baltosz poruszyłeś ważny temat z lamelami i to że opona na testach ma 100 gwiazdek mało ma wspólnego z użytkowaniem (jak dla mnie) po trzech miesiącach bo to już nie ta sama opona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Średnica zewnętrzna wraz ze "wzrostem" cali nie jest taka sama - zmienia się niepropoporcjonalnie gdyż opona "stara się rekompensować" mniejsza wysokością profilu opony, która jest dendencyjnie malejąca wraz ze wzrostem średnicy ale dalej średnica zewnętrzna koła rośnie ;) dla prostego przykładu weź koło 15" i 20"
 

 

Mowie o zamiennikach dla danego rozmiaru oczywiscie, moze nieprecyzyjnie sie wyrazilem, srednica zewnetrzna jest jak najbardziej zblizona,  rzadko sie zdarza zeby to bylo idealnie tyle samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumiałeś mnie.

 

Kupiłeś hondę za cenę opon zimowych , i nią też nie będziesz jeździł przez zimę ? Czy kupiłes ją na zimówkach ?

 

Możliwe. hondę kupiłem, żeby jeździć nią w zimie właśnie. Kupiłem ja na oponach letnich, w bagazniku był komplet kół zimowych, których opony ida do kosza (po 6-7mm mają) a kupuje nowe opony, ale sporo tańsze, bo honda ma opony 13" a Volvo nie założę mniejszej opony niż 18" i stąd różnica w cenie x5.

 

 

Jak opona ma 5 lat gwarancji to dam sobie reke uciąc, że przy normalnym uzytkowaniu i 6ty rok bedzie miała podobne właściwości jak w roku 5 czy 4

 

Kolego, różnościami się w życiu zajmowałem min wulkanizacją, ogólnie pojętą mechaniką samochodową a teraz jestem odpowiedzialny za samochody w firmie. Zapewniam, że "gwarancja jakości" możesz sobie wytrzeć co nieco. Każda gwarancja jakości jest odpowiednio opisana i ma tyle gwiazdek i punktów lub odnosników do regulaminu, że w sumie nic nie jest warta. Opona która leży od nowości w magazynie w odpowiedniej temp i wilgotności traci na tyle swoje właściwości, że po 5 latach nie można jej sprzedać jako pełnowartościowej. To co napisałeś, to mam nadzieję, jakąś 3cią ręką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam o dacie spożycia opon , a poda mi ktoś konkrety ale nie z wikipedii ?

Jakieś 10 lat siedzę na Bridgestone i tam te normy ściśle są określone

 

2 lata może leżeć na magazynie jako pełnoprawna opona, 3 rok hurtownie już je wycofują wywalając do zaprzyjaźnionych gumiarzy jako super ofertę. 

6 lat od daty produkcji to kres właściwości gumy, zaczyna twardnieć zbyt szybko i mocno.

 

To wiedzą już w niemczech i austrii, dlatego najwięcej "dobrych" używek 5-6mm jest własnie z 08/09r - oni je już na śmieci dają a nasi płacą stróżowi po 5-10 euro za oponę żeby zostawił. 

A dlaczego można kupić 4szt z jednego roku używkę ideał ? są 3 główne powody, jedna to sprzedaż auta w drugim sezonie i opony pozostały (wersja optymistyczna), a druga - to przelot po gorącym asfalcie,  trzecia to hamowanie na banie i zjechanie opony.

I tak jak na sklockowanie mają już patent, tak na gorący asfalt już nie - a huczy niemiłosiernie.


 

 


Możliwe. hondę kupiłem, żeby jeździć nią w zimie właśnie. Kupiłem ja na oponach letnich, w bagazniku był komplet kół zimowych, których opony ida do kosza (po 6-7mm mają) a kupuje nowe opony, ale sporo tańsze, bo honda ma opony 13" a Volvo nie założę mniejszej opony niż 18" i stąd różnica w cenie x5.

 

Teraz to jest jasne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może warto na zimę przesiaść się z wypasionej 17ki na 15/16 stalówkę i kupić nowe a nie eksperymentować?  :wink:

Zimówka z bieznikiem 4 mm przestaje spełniać już swoją funkcję zwłaszcza w śniegu lub brei po nim, bo na suchym czy w deszczu to jeszcze ujdzie. 

 

Dokładnie, w zime miałem przyjemność jezdzić na dojechanych zimówkach, tył jakies 4mm, auto tańczyło na delikatnym wejsciu w zakret 90stopni. Także teraz kupuje nowki lub jednosezonowe żylety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robiłem szkolenia kilka lat temu to testowaliśmy zimówki na torach w różnych samochodach i różnych warunkach ... Najlepiej mimo zużycia i kilku sezonów spisywały się Nokiany WR D3, potem czołowe continentale-nie pamiętam nazwy (zimówki). Jeśli chodzi o lato to Bridgestone Potenza re050 ale tylko z małymi indexami prędkości (były do tego stopnia dobre, że na zawodach szło na nich objechać samochody które startowały na slikach)

 

Jeśli chodzi o małe rozmiary (155-175) - debica frigo naprawdę była warta swojej ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz kasy na nowe firmowe, kup te http://allegro.pl/nowe-215-45r17-nexen-winguard-sport-zimowe-i4611184555.html najmniejsze zło jeżeli chodzi o chinole 4x220=880zł, poniżej 1000zł jak za 17tki na zimę cena jest dobra. Opony to są typowe dwusezonowce, na ten i na następny rok będą git. Za 2 lata możesz je używać w lato bądź oddać komuś do BMW do upalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj o marce Achilles. Mam komplet 215/45/17 na lato i na zimę. Na lato Atr Sport 2, zimowe Winter 101. Produkowane w Indonezji, z tego co pamiętam w tej samej fabryce co Yokohamy. Firma zarejestrowana w USA, sponsor i organizator zawodów driftingowych w USA i Japonii. Dodatkowo organizują jakiś wyścig Ferrari F430 które jeżdżą na ich oponach. Ja sobie je chwalę i dla mnie są dobrym rozwiązaniem między używanymi a nowymi za 500-600 za sztuke przy 17 calach. Teraz będzie drugi sezon na tej zimówce, a skończy się pierwszy letni na tych oponach. Na YT jest filmik jak koleś m3 jeździ na tych oponach. Ja zaufaniem ten marce kupując najpierw opony zimowe, nastepnie letnie i jestem w nich zadowolony. Za komplet płaciłem nieco ponad 1000pln z montażem. Zarówno za lato jak i za zimę.

 

Przepraszam za ew. Błędy ale pisze z tel gdzie słownik wie lepiej niż ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat latam sporo w amatorskich rajdach i na zimę zarówno ja jak i 80% uczestników zakłada nalewki. Na forum subaru bardzo modna jest polska marka profil. Miałem 2 komplety tych opon. Darłem je zarówno na śniegu jak i asfalcie i powiem szczerze że nie jedna firmowa opona się tak nie klei jak profil. Więc szczerze mogę polecić tym bardziej że to nie tylko moja opinia.

Negatywne opinie o nalewkach mają tylko osoby które na nich nigdy nie jeździły bądź miały doświadczenie z takimi oponami w latach '80 albo i wcześniej.

 

Moje zdanie jest takie że jeśli nie masz kasy to lepiej kupić nową nalewkę niż 5 letnią czy starszą używkę ze zużyciem 50%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w tej chwili już na wykończeniu Uniroyale Ultra Grip 8(kupiłem nowe) i szczerze mówiąc odradzam, w porównaniu do Contiego TS 830 (także nowe aż do zajechania) dużo mniejsze poczucie kontroli nad autem.... taka jazda na "czuja", rozstanę się z nimi bez żalu... Jedyny minus Conti tak letnie jak i zima... Trzymaja rewelacyjnie, ale w zasadzie w oczach się zużywają... :/

Nie ma takiej opony jak uniroyal ultra grip 8 , jeśli UG8 to goodyear.

 

Na zime:

 

Budżet : bieżnikowane - na mokrym troche lipa, na śniegu może być a nawet ok , miałem nowe w audi 80 , Margum , ale to było dawno.

 

Tanie : Dębica - na mokrym tragedia , na śniegu rewelka

 

Średnio drogie - matador , a najlepiej Sava Eskimo S3. Na mokro tak sobie , na śniegu ok

 

Troche drogie - nokian WRD3 (miałem nowe w A4 B5 idą teraz do A3 8L) w każdej dziedzinie dobra. Byłem zadowolony.

 

WRG2 - ( miałem nowe na A4 B5. Poszły do A3) rewelacyjna na mokro jak na zime rewela , ale troche cienka na śniegu. Taka jesienno wiosenna i na lekki śnieg. Ogólnie ok.

 

PREMIUM drogie

 

Continental ts850 (mam nowe obecnie), michelin A4 lub nowość A5 , goodyear

Moje zdanie jest takie że jeśli nie masz kasy to lepiej kupić nową nalewkę niż 5 letnią czy starszą używkę ze zużyciem 50%.

Podpisuję się pod tym. Ale tylko na zime....

 

Tylko że skoro kolega twierdzi że kpl opon dla niego to poświęcenie 4 dni pracy i się modli nad tematem, to .......ehhhhh może nic nie napiszę bo albo gogoś obrażę albo sam się wkurzę. Rower sobie kup. Tańsze są zimówki

Panowie polecam lekturę. Najważniejsze w oponach zimowych są "lamele" które odpowiadają za przyczepność w najtrudniejszych warunkach - stanowią one pierwsze 2-3mm opony. Dlatego dla mnie jak zimówka to tylko nowa. I też mam problem bo najmniejszy możliwy rozmiar to 17".

Pierwsze 2-3 mm . Chłopie , jak nie znasz tematu to nie mąć w głowach. Tak to miały nalewki 10 lat temu , a nawet 4-5mm

Poczytaj o marce Achilles. Mam komplet 215/45/17 na lato i na zimę. Na lato Atr Sport 2, zimowe Winter 101. Produkowane w Indonezji, z tego co pamiętam w tej samej fabryce co Yokohamy. Firma zarejestrowana w USA, sponsor i organizator zawodów driftingowych w USA i Japonii. Dodatkowo organizują jakiś wyścig Ferrari F430 które jeżdżą na ich oponach. Ja sobie je chwalę i dla mnie są dobrym rozwiązaniem między używanymi a nowymi za 500-600 za sztuke przy 17 calach. Teraz będzie drugi sezon na tej zimówce

Tia.....i wyjdzie tak jak na Szybkich i wściekłych.......wszyscy zaczeli kupować toyo , a okazoło się że dupy wcale nie urywa.

 

Co możesz napisać o zimówce która ma 1 sezon za sobą skoro zimy nie było.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...