juby Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 ropy 530i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 regulator na 3 śrubkach odkręcasz stary zakładasz nowy i gra ew można ustrugać zewnętrzny i podziałać troszkę Voltami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 ew można ustrugać zewnętrzny i podziałać troszkę Voltami Od dawna chodzi mi po głowie myk na 14.8V pod AGMa u siebie. Zakwitło za czasów B5 , ale teraz w B7 mam tyle elektroniki że bania mała. Więc strach troche..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 530i W 530i już zmienione dawno na 180 A, tam temat jakoś szybciej przebrnąłem, teraz to do audianki rzeźba , bo jej 120 A, przy dieslu i graniu jedzie na granicy... Swego czasu jak spiąłem A6 w 1 ohm to już mi światła przygasały... A druga kwestia ,że na krótkich odcinkach jak teraz jeżdżę, wydajniejszy alternator trochę łatwiej nadrobi deficyt doładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vincent Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Mnie też czeka wymiana altka bo mam 90A... i tak przygasa conieco Z tego co wiem to 180A albo 220A z craftera pasuje p&p z ewentualna podkładką pod rolkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 A jest opcja wymiany fabrycznego VW 190A chłodzonego wodą na coś większego ? Niby ma zrobiony pik w wysokości 300A , ale obawiam się że u mnie ten pik mógłby być w pozycji stable Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vincent Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Spotkałem się kiedyś z gościem który przerabiał ori altki na mocniejsze tak, że gabaryty zew. zostawały takie same a wydajność sporo wzrastała więc może to warto zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Też tak kiedyś zrobiłem, ale grzał się niemiłosiernie, jak i rwał pasek, coś było źle dobrane, lepiej chyba dobrać coś fabrycznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 30 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2014 Damian jestem akurat na tydzień i ogarniam także kwestię tego swapu (zakupów), wziąłem tego altka :http://allegro.pl/audi-a4-a5-a6-a7-a8-q7-q5-alternator-059903018c-i4654235932.html?source=mltoraz ten regulator:http://allegro.pl/regulator-typ-valeo-audi-skoda-vw-231103-are3010-i4621720233.html I teraz pytanie, rozumiem ,że ten doradzany do swapu regulator to analogowy, a w altku siedzi cyfra sterowana z ecu i dlatego się wymienia na ten nowy ARE 3010 i ma on wyjście na pinach na D+(L) i DFM?Bo idąc za tym opracowaniem to u mnie są trzy złącza:http://www.e-autonaprawa.pl/archiwum/pdf/2014/01/34.pdf B+ - główny przewód mocy z alternatoraD+(L) - przewód wejściowy/wyjściowy na kontrolkę ładowaniaDF- Sygnał wejściowy na szczotki (sterowanie wzbudzeniem cewki wirnika) Zaś w tym regulatorze mam dostępne L (D+), i DFM a nie DF, zaś DFM to sygnał wyjściowy informujący ECU o obciążeniu alternatora.... I tak się zastanawiam, czy w ogóle u mnie zatrybi ten regulator, skoro ja nie mam w nim gdzie się wpiąć z sygnałem wzbudzenia cewki DF, a auto nie obsługuje i nie potrzebuje DFM?Nie wiem albo jestem taki tępy albo się starzeję bo od 2 h siedzę czytam elektrody i inne i zgłupiałem, gdzie ja ze swoimi kablami D+ i DF, mam się wpiąć w ten regulator?Bo część ludzi napisała ,że olewam sygnał DFM.... wszystko w porządku Maćku, tylko ja w takim momencie zostaję z dwoma kablami a pin zostaje jeden L... Czyli mogę się podpiąć z kontrolką ładowania a nie mam gdzie się wpiąć z przewodem wzbudzenia... Bo są osobno. Proste jak budowa cepa a ja skapitulowałem i wywiesiłem biała flagę ogłaszając abdykację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 30 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2014 co tu wiele pisac B+ - główny przewód mocy z alternatora <czyli Plus głowny na akumulator D+(L) - przewód wejściowy/wyjściowy na kontrolkę ładowania <wzbudzenie DF- Sygnał wejściowy na szczotki (sterowanie wzbudzeniem cewki wirnika)<do ECU które informuje jakie jest obciążenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 30 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2014 D+(L) - przewód wejściowy/wyjściowy na kontrolkę ładowania To odhaczone już było wcześniej, podobnie jak główny plus. Ja się zawiesiłem (teoretycznie ) przy ostatnim punkcie czyli w ARE 3010 masz wyjście DFM (do ecu), a u mnie jest kabel od DF(wzbudzenie cewki), podłączam mój kabel DF pod wtyk DFM w regulatorze?Przepraszam, że jestem męczący, ale wolę zwyczajnie nie upalić nowego regulatora jakąś przepinką na partyzanta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 podłączam mój kabel DF pod wtyk DFM w regulatorze?tak dokładnie pod ten pin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rookie1984 Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 Podłączę się Panowie, żeby nie zakładać nowego tematu.Czy może ktoś przerabiał temat wymiany alternatora w A4 B5? Mam silnik 1.8T i altek jest dosyć ciasno upchany. Zależało by mi na rozwiązaniu plug&play, najlepiej jakieś 180A od A6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 tak dokładnie pod ten pin Ok, dziękuję. To skoro kablologia rozwiązania to czeka mnie rzeżba z mocowaniem , bo jest totalnie wszystko inne Ale się wyrówna trochę drutu , więcej gó..a.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 altek jest dosyć ciasno upchany. ten 220A spokojnie ci się zmieści ,z resztą nie gadaj głupot sporo miejsca tam jest ,nie jednego vaga już przerabiałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafaelTS Opublikowano 8 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 Nie chcę zakładać nowego tematu dlatego postanowiłem się podpiąć pod ten. Ktoś może miał doczynienia ze zmianą altka w focusie mk2 z 120A na jakiś inny ale powyżej 200A bo tylko taki mnie interesuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MixhaL Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Może ktoś mi powiedzieć o co chodzi z tym dodawaniem podkładek pod rolkę? Gdzie dokładnie się je dodaje? Czy chodzi o zdjęcie koła pasowego z alternatora i wsadzenie tam dodatkowych podkładek? Może ktoś ma jakieś foto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 oryginalne koło pasowe jest bez sprzęgiełka ,w reszcie przypadków pasuje zmienić na sprzegiełko które ma inne osadzenie ,wirnik ma wyfrezowanie na podtoczenie na kolo pasowe bez sprzęgiełka ,gdy założymy sprzegiełko to nie obrócimy wirnikiem gdyż będzie obcierać o obudowę alternatora ,podkładając jedną podkładkę na wirnik od strony kola pasowego oddalamy sprzegiełko i nie obciera o obudowę i głownie o to w tym chdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.