Skocz do zawartości

SWAP alternatora z Q7


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

 


530i

 

W 530i już zmienione dawno na 180 A, tam temat jakoś szybciej przebrnąłem, teraz to do audianki rzeźba , bo jej 120 A, przy dieslu i graniu jedzie na granicy... Swego czasu jak spiąłem A6 w 1 ohm to już mi światła przygasały... A druga kwestia ,że na krótkich odcinkach jak teraz jeżdżę, wydajniejszy alternator trochę łatwiej nadrobi deficyt doładowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Damian jestem akurat na tydzień i ogarniam także kwestię tego swapu (zakupów), wziąłem tego altka :

http://allegro.pl/audi-a4-a5-a6-a7-a8-q7-q5-alternator-059903018c-i4654235932.html?source=mlt

oraz ten regulator:

http://allegro.pl/regulator-typ-valeo-audi-skoda-vw-231103-are3010-i4621720233.html

 

I teraz pytanie, rozumiem ,że ten doradzany do swapu regulator to analogowy, a w altku siedzi cyfra sterowana z ecu i dlatego się wymienia na ten nowy ARE 3010 i ma on wyjście na pinach na D+(L) i DFM?


Bo idąc za tym opracowaniem to u mnie są trzy złącza:

http://www.e-autonaprawa.pl/archiwum/pdf/2014/01/34.pdf

 

B+ - główny przewód mocy z alternatora

D+(L)  - przewód wejściowy/wyjściowy na kontrolkę ładowania

DF- Sygnał wejściowy na szczotki (sterowanie wzbudzeniem cewki wirnika)

 

Zaś w tym regulatorze mam dostępne L (D+), i DFM a nie DF, zaś DFM to sygnał wyjściowy informujący ECU o obciążeniu alternatora.... I tak się zastanawiam, czy w ogóle u mnie zatrybi ten regulator, skoro ja nie mam w nim gdzie się wpiąć z sygnałem wzbudzenia cewki DF, a auto nie obsługuje i nie potrzebuje DFM?


Nie wiem albo jestem taki tępy albo się starzeję bo od 2 h siedzę czytam elektrody i inne i zgłupiałem, gdzie ja ze swoimi kablami D+ i DF, mam się wpiąć w ten regulator?

Bo część ludzi napisała ,że olewam sygnał DFM.... wszystko w porządku Maćku, tylko ja w takim momencie zostaję z dwoma kablami a pin zostaje jeden L...  :szok:

Czyli mogę się podpiąć z kontrolką ładowania a nie mam gdzie się wpiąć z przewodem wzbudzenia... Bo są osobno.

 

Proste jak budowa cepa a ja skapitulowałem i wywiesiłem biała flagę ogłaszając abdykację.  :mur:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co tu wiele pisac

 

B+ - główny przewód mocy z alternatora  <czyli Plus głowny na akumulator

D+(L)  - przewód wejściowy/wyjściowy na kontrolkę ładowania  <wzbudzenie

DF- Sygnał wejściowy na szczotki (sterowanie wzbudzeniem cewki wirnika)<do ECU które informuje jakie jest obciążenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

D+(L)  - przewód wejściowy/wyjściowy na kontrolkę ładowania 

 

To odhaczone już było wcześniej, podobnie jak główny plus.

 

Ja się zawiesiłem (teoretycznie  :wink: ) przy ostatnim punkcie czyli w ARE 3010 masz wyjście DFM (do ecu), a u mnie jest kabel od DF(wzbudzenie cewki), podłączam mój kabel DF pod wtyk DFM w regulatorze?

Przepraszam, że jestem męczący, ale wolę zwyczajnie nie upalić nowego regulatora jakąś przepinką na partyzanta. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

oryginalne koło pasowe jest bez sprzęgiełka ,w reszcie przypadków pasuje zmienić na sprzegiełko które ma inne osadzenie ,wirnik ma wyfrezowanie na podtoczenie na kolo pasowe bez sprzęgiełka ,gdy założymy sprzegiełko to nie obrócimy wirnikiem gdyż będzie obcierać o obudowę alternatora ,podkładając jedną podkładkę na wirnik od strony kola pasowego oddalamy sprzegiełko i nie obciera o obudowę i głownie o to w tym chdzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...