Grzegorz.D Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Panowie jako że zbliża się wymiana u mnie filtrów i oleju mam takie pytanie: MANN, BOSCH czy FILTRON?Ja osobiście zastanawiałem się nad boschem ale czy jest sens przepłacać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaszunia1 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 moze glupie pytanie :ale czy po za cena miedzy tymi filtrami naprawde naprawde na trylion procent odczujesz roznice? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_plock Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Uważam że polskie nie jest złe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Nie odczuje, bo nie ma żadnych różnic! Kupować co tańsze z tych firm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xris Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Jak dobrze poszukasz to kupisz MANN'a w cenie filtrona lub 2-3zł drożej Dla lepszego samopoczucia kupuję MANN lub KNECHT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaszunia1 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Nie odczuje, bo nie ma żadnych różnic! Kupować co tańsze z tych firm.dlatego tez sie z toba zgadzam to nie filtr powietrza ze czuc roznice ale co ja sie moge na tym znac jak jezdze cytryna;d;d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Dla lepszego samopoczucia kupuję MANN lub KNECHT To jeszcze dla lepszego samopoczucia, doszukaj się info, dla kogo jeszcze oprócz własnej marki robi filtron... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Hahaha filtry powietrza/oleju i ich róznice... Płaccie za pseudojakosc, dokładajcie zagranicznym firmom i rzadajcie plus 5pkt do respectu pod remizą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csbiczek Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 od 3 lat kłade filtrona i wszystko gra:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perfectblossom Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Filtron. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek1981 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 filtry powietrza - najważniejsza sprawa w tych filtrach to są warunki magazynowania - nowy filtr może być do wywalenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Backonik Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Filtron Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karuzel506 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 również Filtron Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malutki Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Ja również w wszystkich autach mam filtrona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darflex Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Ja akurat co mam pod ręką, ostatnio mann&hummel ale papier jest ten sam co Filtron.Na filtrze paliwa do TDI (blaszany) sie przejechałem bo była węższa puszka i się wkurzałem przy montażu -katalogowo dokładnie ten przyslugiwał.Mam teraz manowski ale mam nadzieje że Filtron to poprawił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULII Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 K&N Z tańszymi paliwowymi może być problem Używam tylko knechta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 U mnie Mann.A to że robiony w tych samych fabrykach co Filtron, nie oznacza że jest taki sam.Ciekawy przypadek miałem ostatnio w aucie rodziny, gdy zmieniłem oliwe i filtry, po kilku km wyskoczył 'check engine'. Podpięcie pod kompa i pokazuje bogata mieszankę na 4 cylindrze. Zmieniony Filtrona na Mann'a i błąd się nie pokazuje. Auto to Yaris 1.0 VVTi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darflex Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 A to że robiony w tych samych fabrykach co Filtron, nie oznacza że jest taki sam.Nie napisałem że w tych samych fabrykach tylko że papier jest taki sam.I dokładnie ten sam.Przynajmniej tak było bodaj w ubiegłym roku.Teraz tak się to wszystko szybko zmienia że nie zaręczam jak to dziś wygląda ale nie sądzę że tutaj wielkie zmiany nastąpiły.Jakość filtrów powietrza jest bardzo dobra i trzymają wymiary nawet te tanie dziwnie brzmiące nazwy.Ważne żeby je wymieniać na każdym przeglądzie bo filtr oprócz zanieczyszczeń stałych łapie wilgoć a wiele osób trzepie tylko filtry z śmieci no bo ładny przecież jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t00m3q Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Jeśli chodzi o oleju/paliwa Mann reszta filtron i tak.zmieniam raz do roku a powietrza raz po raz wyjmuje i traktuje sprężonym A co do kabinowego kupuje ten trochę droższy filtron z włóknem/filtrem weglowym:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 A to że robiony w tych samych fabrykach co Filtron, nie oznacza że jest taki sam. Oj zdziwiłbyś się jak to teraz wygląda z częściami, ale nie chce mi się rozciągać tematu... Ciekawy przypadek miałem ostatnio w aucie rodziny, gdy zmieniłem oliwe i filtry, po kilku km wyskoczył 'check engine'. Podpięcie pod kompa i pokazuje bogata mieszankę na 4 cylindrze. Zmieniony Filtrona na Mann'a i błąd się nie pokazuje.Auto to Yaris 1.0 VVTi Rzekłbym niedorzeczny... Co ma filtr do za bogatej mieszanki na jednym z cylindrów? Rozumiem jak przez wadliwy lub zapchany filtr auto nie chce ciągnąc i się dusi, ale zrozumiałem to tak -zasugerowałeś ,że filtron miał za duży przepływ i to sprawiło ,ze w instalacji paliwowej i na wtryskach pojawiło się za wysokie ciśnienie/ dawka...No powiem ,że odważne stwierdzenie... ;) w niemal każdym aucie jest coś takiego jak układ przelewowy, który ustala ciśnienie i ilość paliwa w instalacji, zaś tym ile go trafia, steruje pompa i wtryski, co ma do tego filtr... Nie widzę związku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULII Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Napiszę ze swojego doświadczeniaAuto kupione nowe w salonie pierwszy przegląd na 47 tysi zmiana filtra z ori na filtrona. Po pięciu tysiącach od wymiany zaczęły się problemy. Naprawa gwarancyjna i nic problem nie ustał. Kumaty mechanik podpowiedział żeby zmienić filtr powietrza. Jak ręką odjął akurat zmiana był na K&N i z czystych ekonomicznych względów we wszystkich autach już nie mam papierowych filtrów powietrzaWkłady olejowe filtrona lubią mieć problem ze stabilnością materiałową i ciśnienie potrafi je spłaszczyć ograniczając przepływ oleju i kontrolka braku ciśnienia rozwiewa sen o bezproblemowym życiu.Filtry paliwa niestety są zupełnie do dupy. Nie wiem czym to jest spowodowane, ale po katalogu to zupełnie inne pokazuje niż ori. Jednak to jest wszystko h..j w porównaniu z bombą atomową. W nowych autach filtra paliwa nie można kupić w zamienniku 2 lata prawo patentowe i jeden silnik euro 5 ma już cztery rodzaje filtra plus nowy zastrzeżony dostępny tylko w aso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 No powiem ,że odważne stwierdzenie... ;)Przeczytaj jeszcze raz i weź się trochę zastanów zanim znów popłyniesz po klawiaturze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vincent Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 MANN albo Knecht. Według mnie jest różnica w jakości samego materiału i w jego budowie po rozcięciu filtrona i MANNa lub po rozwinięciu tej harmonijki można zoabczyć różnice w pow. filtrującej obu z nich Tylko moje zdanie ale jak mam żałować 5zl więcej i kupić coś co potencjalnie może mi narobić lipy w aucie to wole mieć spokojną głowę i wsadzać to co jest wkładane przez fabryke na 1 montaż czyli części knechta, MANN, bosch, swag, lemforder itp itd PS. Mastah22 nie chodzi o lans ale o własny wybór i spokojną głowę a jak ktoś wkłada dla lansu hmm ja sie z tym nie spotkałem aby na wieść, że Pan X ma knechta blachary same wypinały się pod remiza jednocześnie bijąc brawo i wzbudzając respekt u ziomków. Jak ktoś tak robi to fajnie jego sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Wkłady olejowe filtrona lubią mieć problem ze stabilnością materiałową i ciśnienie potrafi je spłaszczyć ograniczając przepływ oleju i kontrolka braku ciśnienia rozwiewa sen o bezproblemowym życiu.Filtry paliwa niestety są zupełnie do dupy. Nie wiem czym to jest spowodowane, ale po katalogu to zupełnie inne pokazuje niż ori. Nie wiem, co Wy z tymi filtrami kombinujecie lub też macie problemy, bo ja w żadnym ale to żadnym aucie nie zwracałem zupełnie uwagi, jaki filtr kupuję, brałem to co na półce od ręki było i nigdy nie wystąpiły jakiekolwiek problemy, typu rozwarstwienie, zatkanie itp dziwne historie, prędzej mi się zapomniało wymienić ten od powietrza czy kabinowy i wyciągałem czarne... Ale firmy były różne i zero zastrzeżeń. Więc albo jestem szczęściarzem albo demonizujecie te marki fitrów, owszem wymiana olejów czy też terminowa wymiana kompletu filtrów to rozumiem, ale kombinować złote środki typu knecht do oleju, bo mi kontrolka po zapaleniu gaśnie sekundę wcześniej (więc na bank lepszy) , kabinowy to już z Boscha (mimo ,że robiony w Rumunii), bo ma wkład węglowy z Zagłębia, więc na bank lepszy, a powietrza to już musi być Valeo, bo zrobiony w Alpach więc lepiej zasysa i silnik ma od razu 5 % mocy więcej i 10 % niższe spalanie... A co do numeracji filtrona, także nie wiem o czym mówisz widocznie słabo ktoś czyta katalogi, bo ja zamawiałem przez kolege ze sklepu motoryzacyjnego do różnych aut, małych i dużych i jakoś nigdy nie było "bu bu" jak wspominasz, że nie taki, lub nie pasuje... MANN, bosch, swag, lemforder itp itd A wiesz ,że Lemforder nic sam nie produkuje? Jak zresztą obecnie większość "producentów" części? To konfekcjoner, podobnie jak Rouville, kupują części po całym świecie i tylko klepią w swoje pudełka i cena x3, jedyna zaleta to zazwyczaj, trzymanie rygoru jakości, ale to też nie takie oczywiste bo nikt nie sprawdza każdej części, więc może zupełnie nie świadomie jeżdzisz na wahaczach z chin i zacieszasz oko do Lemfordera rodem z Radomia albo Lublina... Obie te firmy jak wiadomo są dostawcami części na pierwszy montaż...Ale aby nie było, ja też staram się dociekać co szło w fabryce na taśmie i takie części od takich firm stosuję. Nie lubię podcierania tyłka papierem ściernym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vincent Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Wiem o tym jest to możliwe ale mimo to tuleja lemfordera czy swaga wytrzymała mi bardzo długo a już w golfie 4 wsadzone jakieś wymysły padły w rok. Wiem o tym, że to na gówno można trafić wszędzie zgadza się tak samo jak w opakowaniu delphi były tuleje swaga Wszystko może mieć jakąś tam wadę itp Też nie ma co popadać w paranoję ja kalkuluję wszystko względem ceny jaka jest za daną część bo jak różnica niewielka to wiesz a jak kosmiczna to wiadomo Ja się nie spuszczam nadmiernie nad takimi rzeczami więc jest gitara Paliwowy i kabinowy mam filtrona bo ceny innych były znacznie większe więc nie było sensu jak dla mnie płacić dwa razy tyle. Wole go wymienić 2 razy częściej niby wyjdzie na to samo ale nowy to zawsze nowy W tej kwestii dużą uwagę przykładam do oleju jaki wlewam i po własnych doświadczeniach wybrałem myślę najlepiej jak mogłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.