Skocz do zawartości

Dobry,sprawdzony gazownik śląsk


MichuPG
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

 


...a co takiego ważnego jest w instalacji ? do zamontowania. Zbiornik ? przewody? dysze jak najbliżej zaworów? poskręcanie dobrze opasek ? węże od płynu? jedynie jak zaznaczyłem podpięcie do wtrysków może wymagać zmiany biegunów. No może tu wkopanie dotyczy innej generacji instalacji bo ja montowałem stag 3000- premium i o niej mogę się wypowiedzieć. Bo byłem sceptykiem do puki nie spróbowałem

Choćby prawidłowe podłączenie parownika do instalacji chłodzenia ma znaczenie. W sensie prawidłowe wpięcie się oraz montaż w taki sposób, żeby problemów z odpowietrzeniem nie było. Przykładowo wspomniane BMW potrafią być kapryśne. Zwykłą benzynę nie każdy potrafi odpowietrzyć.

 

 

Jakby to takie proste było to każdy mógłby sam sobie zamontować, samemu wystroić i jeździłoby to.

Jednak warsztatów montujących LPG jest sporo, a na wiele z nich klienci narzekają, więc jednak da się spartaczyć robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomnę, że temat dotyczy polecenia gazownika, a nie kłótni i pisaniu głupot. Ojojoj.. :D

Mi to osobiście nie przeszkadza,byle by temat dotyczył LPG,wielu pożytecznych rzeczy można się przy okazji dowiedzieć :) A przy okazji chłopaki mają okazję się wykrzyczeć na siebie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Choćby prawidłowe podłączenie parownika do instalacji chłodzenia ma znaczenie.
Przepraszam - racja można pomylić wlot z wylotem i jeszcze żeby mieszanki nie brakowało to rozwierca się dysze te do kolektora ssącego. Napiszę że też byłem zesrany jak graty rozłożyłem na warsztacie i kur...a co ja z tym mam zrobić ... powoli,powoli i auto śmiga bez problemu już ze trzy miesiące. 

 

W starszego typu instalacjach faktycznie były problemy ze strzałami/klapkami/itp. W aucie o którym pisałem była instalacja żywcem wyjęta z polonezów i tylko przód wymieniałem. Zbiornik został i wyceny jakie otrzymałem wahały się w okolicach 2 tysi. Działając samemu  graty wyszły 1050 zł i 100 za komputer i właśnie tajemna wiedza o zmianie + z - na wtryskach i to chyba tyle. Reszta była na schemacie otrzymanym z częściami. Wcześniej napisałem o instalacji STAG i można zrozumieć że chodziło mi o wtryski tej firmy, ale tu popełniłem błąd i chodziło mi o valteki. Komplet do regeneracji to koszt około 40 wszystkich. Kolega który skłonił mnie do gazu ma jakieś firmowe i sztuka to 100zł

Co do zakładów to właśnie muszą mieć odpowiedni kwitek , a czy później robi to praktykant czy pracownik, albo właściciel nie ma znaczenia dla nikogo oprócz użytkownika 

Niestety nie przerabiałem jeszcze bmw i nic nie napiszę, ale życie jeszcze mi się nie kończy  :wink: 

 

 


a nie kłótni i pisaniu głupot. Ojojoj.. :D
kłótni tu nie wyczytałem, a jedynie po raz kolejny zbędne podjudzanie. Bo ja jak coś wiem i przerobiłem na własnym garbie mogę się podzielić doświadczeniami bo po to wchodzę na forum, a jak nie wiem to zamykam ryj i siedzę cicho. Jednak widzę że masz z tym kłopot i ponownie chcesz mi nadepnąć na odcisk bo bardzo lubisz pisać z wiatrem, nie omieszkam tego docenić

 

Daleki jestem o takich

 

 


chłopaki mają okazję się wykrzyczeć na siebie
zachowań bo piszę co wiem, a nie wyczytałem i usłyszałem

 

Przy wyborze warsztatu pomocne będzie zadanie kilku pytań kontrolnych. Pozwoli to ustalić czy oddajemy samochód komuś kto w ogóle ma pojecie o lpg, czy papier kupił mu tata. Warto zapytać jak wygląda instalacja do aut nowej generacji, gdzie już spalany nie jest sam lpg. Jak sprawa ze strzałami. Dużo zostanie w głowie...

 

... a chyba jest tu jakiś gazownik. Może spiknij się z nim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku na valdemarach (valtek) to malucha można stroic a nie auta które pracują np. W pętli otwartej. Miałeś szczęście ze swoim montażem. Jak już wyżej napisałem auto z open loop wymaga o wiele więcej niż autokalibracja.

Poza tym montaż też jest ważny i g**** prawda że wystarczy zamieścić jak najbliżej. Zobacz jak zbudowane są kolektory od Hondy z klapkami na wylocie. Wiercąc blisko i wkręcając dysze powodujesz blokadę klapki.

 

 

Podstawą przy wyborze gazownika jest pytanie: czy zdejmuja kolektor do montażu, czy montują wtryski na listwach czy pojedynczo.

 

 

Ps. Lpgforum jest bardzo stronnicze i lanserskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Przepraszam - racja można pomylić wlot z wylotem i jeszcze żeby mieszanki nie brakowało to rozwierca się dysze te do kolektora ssącego.

A słyszałeś o problemie z odpowietrzeniem układu chłodzenia po montażu LPG?

Czasem wysokość montażu parownika też potrafi mieć znaczenie.

Tak samo jak miejsce wpięcia się w instalację.

Ot chociażby, nie każdy wie którędy idzie mały obieg

 

 

 


W starszego typu instalacjach faktycznie były problemy ze strzałami/klapkami/itp. W aucie o którym pisałem była instalacja żywcem wyjęta z polonezów i tylko przód wymieniałem. Zbiornik został i wyceny jakie otrzymałem wahały się w okolicach 2 tysi. Działając samemu  graty wyszły 1050 zł i 100 za komputer i właśnie tajemna wiedza o zmianie + z - na wtryskach i to chyba tyle.

Mam Vectrę A 2.5 V6. Miałem tam instalację II generacji(zwykła mieszalnikowa + silnik krokowy do regulacji dawki). Sam zakładałem IV generację(sekwencję). Bazowałem na używanych częściach

Sam to stroiłem.

Po strojeniu na biegu jałowym nie działało to do końca tak jak trzeba.

Po spędzeniu godziny na jeżdżeniu i nauki sterownika gazu pod obciążeniem, silnik teraz zachowuje się tak jak tego oczekuje. 

Więc nie zawsze to kwestia 15min.

Inna sprawa, że wielu gaziarzy traktuje każde auto jako takie same, a więc mapa kopiowana jest do każdego auta z takim samym silnikiem.

Niezależnie czy to golf czy passat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobre sobie, strojenie 15 minut i cudotwórca autoadaptacja :) lub piszczyk obciążeniowy.

 

Proponuje zadzwonić do Tomka "Gazownika" ile trwa poprawne strojenie, aby silnik miał to co potrzebuje, i adaptacja była zbędna ew. wprowadzała drobne korekty...

 

Chciałbym zobaczyć auto (fiat, ford na Magneti Marelli) z włączoną autoadaptacją, gdzie ECU samo wprowadza chwilowe korekty +90% a za 3 sekundy - 80% gdzie max adaptacji wynosi 25% ....  lub VAG na automacie, po standardowej mapie....

 

proponuje tym co mają nikłe w tym temacie pojęcie, aby zajeli się tym na czym się znają a nie tylko myślą że znają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zajrzy tutaj Gazownik to się chyba przeżegna...

90% zakładów idzie na łatwiznę i stroi gaz za pomocą autokalibracji, a potem płacz bo zawory wypaliło albo uszczelkę, na zbyt ubogiej mieszance przy obciążeniu.... Aby gaz dobrze zestroić , trzeba pojeździć i to całkiem sporo Ty za kierownicą a monter ze swoim majdanem na kolanach obok i sondą w wydechu.... Nie tylko plug and play po obd w warunkach warsztatowych.


 

 


roponuje tym co mają nikłe w tym temacie pojęcie, aby zajeli się tym na czym się znają a nie tylko myślą że znają.

 

Ubiegłeś mnie... :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


zamontowanie nie jest tak ważnym czynnikiem jak dobór odpowiednich podzespołów

Tu się mylisz, bo w silniku vw 2.3 V5 150Km koleś pod złym kontem mi wtryski zamontował i ni huhu nie chciało to jechać. Dopiero poprawki innego gazownika dały efekty że miałem spokój z gazem. A i podzespoły były dobrej klasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


A słyszałeś o problemie z odpowietrzeniem układu chłodzenia po montażu LPG?
skoro po wymianie płynu się to robi ...

 

 


Człowieku na valdemarach (valtek) to malucha można stroic a
na moim terenie są liderem. Większość warsztatów mi je polecała. Może co kraj to obyczaj ?

 

 

 


Zobacz jak zbudowane są kolektory od Hondy z klapkami na wylocie. Wiercąc blisko i wkręcając dysze powodujesz blokadę klapki.


i w ortografii są wyją wyjątki

 

 


czy zdejmuja kolektor do montażu, czy montują wtryski na listwach czy pojedynczo.

fakt bardzo ważne pytanie

 


Tak samo jak miejsce wpięcia się w instalację.
znam z autopsji przed nagrzewnicą

 

 


Ot chociażby, nie każdy wie którędy idzie mały obieg

jak ktoś nie ma pojęcia o budowie silnika ...

 

 


Tu się mylisz, bo w silniku vw 2.3 V5 150Km koleś pod złym kontem mi wtryski zamontował i
a parownik masz odpowiedni ?

 

 


proponuje tym co mają nikłe w tym temacie pojęcie, aby zajeli się tym na czym się znają a nie tylko myślą że znają.

lepiej siedzieć na fotelu pić piwo niż się uczyć i zbierać kolejne sprawności harcerza

 

 


Jak zajrzy tutaj Gazownik to się chyba przeżegna...
  a co tutaj na nowo wynaleziono koło ? Zainstalowałem sam, działa bezawaryjnie i jestem na tyle pewny tej instalacji że przestałem brać ją pod uwagę w razie w. Napisałem tylko że obecne generacje to nie technologia kosmiczna i nie ma czego się bać. No chyba że już w autach mocno zaawansowanych technologicznie.

 

P.S. Trwało to 15 bo parownik musiał osiągnąć 46 stopni , gdyby było cieplej trwało by to pewnie krócej.

Czy ja gdzieś napisałem że nie było dodatkowych kontroli parametrów przy OT.

 

Jak ja to lubię ... gra słówek :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, ale instalację CO na warsztacie  tak. Gdybym wykształcił się w tym kierunku i nie miał papierku to na pewno sam bym gazownie w domu robił. Jednak wykształciłem się w kierunku mechaniki to działam w branży stricte powiązanej

 

 

 


bo szkoda na fachowca to ju
szkoda nie szkoda , ale o 500 bliżej do xes :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpatrujesz montaż instalacji sugerując się tylko jednym przypadkiem(swoim). Może po prostu miałeś szczęście, a może nawet nie wiesz, że da się to zrobić lepiej.

 

Nikt nie broni innym się rozwijać. Problem w tym, że wielu osobom nie chce się najpierw łyknąć teorii, poczytać paru praktycznych wskazówek i dopiero zabierać się za własną naukę na "żywym organiźmie".

Zabierają się za montaż na hurra z przekonaniem, że jak coś to chłopaki na forum pomogą. Nawet za rękę poprowadzą

 

Na zachodzie człowiek uczy się kierunkowo. Jak ma być mechanikiem, to w tym kierunku się rozwija. Jak ma zrobić hydraulikę w domu, bądź elektrykę to woła fachowca. Z jednej strony to dobre, bo każdy robi to co wie najlepiej. Z drugiej to czasem dochodzi do absurdów, gdzie taki człowiek zachowuje się jakby miał 2 lewe ręce.

 

W Polsce znowu każdy uważa, że wszystko sam zrobi, bo nie da zarobić złodziejom. Nieważne, że ktoś musi opłacić ZUSy itp., pracowników. Przede wszystkim dać GWARANCJĘ na montaż i sprzęt. M.in. stąd ta marża na częściach i robocie, ale niech będzie. Montaż gazu to prosta sprawa. 15min strojenia i wszystko hula jak należy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam zamontowałem kilka instalacji LPG w swoich autach , a nadal uważam że nawet do pięt wiedzy nie dorastam mojemu "mentorowi" a on to samo Tomkowi Gazownikowi. I wiem dobrze że samo zamontowanie aplikatorów blisko wtrysków to jedno a wiedzieć od razu po spojrzeniu jak je zamontować pod odpowiednim kątem, nawet kosztem dalszej odległości to osobna sprawa. Dlatego jestem za tym aby radząc komuś wiedzieć dokładnie mogą być tego skutki, i znając więcej przypadków niż tylko swój i to niepotwierdzony.

 

 

 


dysze jak najbliżej zaworów

 

Ciekawe czy tak samo zamontujesz aplikatory w Mondeo 2.0 140km....

 

 


 

Silnik v6 więc dwie listwy i troszkę większy kłopot.

 

A kompensator ciśnienia zastosowałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


pod złym kontem mi wtryski zamontował i ni huhu nie chciało to jechać.
chodzi o listwę z wtryskami - pion, poziom ?

 

 

 


Rozpatrujesz montaż instalacji sugerując się tylko jednym przypadkiem(swoim).

Po tej pierwszej instalacji przekonałem się że to nie jest coś strasznego i kilka kroków w rozwoju poczyniłem

 

 


Może po prostu miałeś szczęście,
szczęście w mechanice?...

 

 


a może nawet nie wiesz, że da się to zrobić lepiej.
jako auto zarobkowe musi być pewne i oszczędne wedle wymagań właściciela i potrafię w trasie  12l gazu spalanie uzyskać 3.3 litra automat

 

 


Zabierają się za montaż na hurra z przekonaniem, że jak coś to chłopaki na forum pomogą. Nawet za rękę poprowadzą
nikomu tego nie polecam. W sumie masz rację. Przepraszam że potraktowałem to na takim luzie. Nie biorąc po uwagę że to jest gałąź gospodarki.

 

 


Na zachodzie człowiek uczy się kierunkowo.
Tutaj też masz rację w 100%. Pamiętam jak pracowałem we Francji i jakie było zdziwienie jak umiałem naprawić mercedesa 200d kilkoma kluczami na parkingu pod złomowiskiem i spawać elektrodą szyny kolejki na wysokości 7 metrów

 

W polsce to ja kierowcy zawodowego nie mogę znaleźć który alkoholu nie pije   :mur1:

Raczej nikt masowo nie zacznie klepać po garażach instalacji. Bo jednak potrzeba sporo wiedzy z mechaniki, elektryki, mieć warunki, mieć sprzęt. Co najważniejsze odpowiednie kwalifikacje udokumentowane certyfikatem żeby auto otrzymało przegląd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W polsce to ja kierowcy zawodowego nie mogę znaleźć który alkoholu nie pije :mur1:

 

Bo zostali już tylko starzy, albo tacy co boją się pójść do Niemca czy Holendra jeździć? :wink:

Nie wspomnę ,że u Nas kierowca mimo ,że ma z 5kę( na międzynarodówce) na rękę oficjalnie zarabia, 1200 Brutto, dziwisz się ,że najlepsi chłopacy pouciekali i zostały niedobitki? Jak niby taki młody człowiek ma dostać powiedzmy kredyt na mieszkanie?

A jak już jeżdzi to odbiera od szefa emeryturę z baku aż diesel się pieni... Ale taka u Nas logika, szef woli aby go opierd... z paliwa na 1000-1500 miesięcznie niż dorzucić tysiaka do wypłaty aby jeden z drugim szanował firmę i pracę, więc nie wziął ani kropli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bo zostali już tylko starzy, albo tacy co boją się pójść do Niemca czy Holendra jeździć? :wink:

Nie wspomnę ,że u Nas kierowca mimo ,że ma z 5kę( na międzynarodówce) na rękę oficjalnie zarabia, 1200 Brutto, dziwisz się ,że najlepsi chłopacy pouciekali i zostały niedobitki? Jak niby taki młody człowiek ma dostać powiedzmy kredyt na mieszkanie?

A jak już jeżdzi to odbiera od szefa emeryturę z baku aż diesel się pieni... Ale taka u Nas logika, szef woli aby go opierd... z paliwa na 1000-1500 miesięcznie niż dorzucić tysiaka do wypłaty aby jeden z drugim szanował firmę i pracę, więc nie wziął ani kropli.

Święte słowa Marcin :) w 100000% się zgadzam :zdrowko:

 

Ja nie biorę ani kropelki :hyhy: i jest mi z tym dobrze :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam środowisko kierowców "Tirów" z racji pracy i wiem baaardzo dobrze, że temat "oszczędności" już się kończy (GPS. przepływki, kompy w autach) , chleją jak tylko mogą się schlać (przestoje, weekendy , święta na parkingu ) ale i znają swoje możliwości regeneracyjne organizmu by nie latać pod wpływem . Jedyne z czym się  nie zgodzę z Truckiem to  te 1200 brutto ....bo to 1200 netto  :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valvetronic steruje otwarciem zaworów i samym m.in. prędkością obrotową.

Z tymi silnikami gaziarze mają już problem

 

Nie wiem z czym oni mają problem, jak latają jak wściekłe

Witam.Poszukuję dobrego gazownika najlepiej na terenie śląska. Brat chce założyć instalację w Fordzie Focusie 1.6 Zetec 2005r. Czy ktoś może kogoś polecić?

 

Szukaj kogoś kto reguluje instalacje przez złącze OBD analizując wartości korekt paliwowych na bieżąco oraz stroi pełne obciążenie na AFR'a , bo inaczej dość szybko będziesz musiał uzupełnić swoją historię zakupów o głowicę , szczególnie w focusie.

 

Dzwonisz i pytasz :

 

Regulujecie instalacje w zakresie obrotów : bieg jałowy , 1500 2500 3500 4500 5500 ( gdzie np wartość 2500 to tak naprawdę jazda między 2000 a 3000 RPM ) jeśli tak, zadajesz pytanie nr 2

Regulujecie system LPG na korekty paliwowe przez złącze OBD , jeśli tak ,zadajesz pytanie nr 3

Regulujecie pełne obciążenie na AFR , jeśli tak , pytanie nr 4

Jaką ustawiacie wartość AFR dla focusa , jeśli poda poprawną pytanie nr 5

Czy mogę uczestniczyć w regulacji chociaż jako pasażer, jeśli tak pytanie nr 6

Jakie wtryskiwacze zamontujecie, jeśli odpowie , pytanie nr 7

Jaka cena , jeśli poda cenę , nawet za wysoką , pytanie nr 8

Jaki termin , jeśli poda krócej niż 10 dni,  mówisz dziękuję ( lub nie) i rozłączasz się

 

 

Ma ciut droższe wtryski, ale regeneracja ich to grosze, a w innych trzeba wymieniać całe.

 

Oooo cóż to za wtryski ? Valdemary ?..... :rotfl:

 

 

strojenie instalacji nowszych generacji po podpięciu pod komputer zajmuje 15 minut i nic się nie dotyka

 

To ciekawa teoria , ale piszesz tylko o regulacji biegu jałowego.....

 

czy może o kompleksowym strojeniu w całym spektrum obciążenia i obrotów z analizą korekt paliwowych LTFT , STFT + jeszcze ogarnięcie pętli otwartej w silniku z wąsko pasmową sondą ?

 

 

Komputer czyta parametry pracy na benzynie i adoptuje je samoistnie

 

Typowe podejście ściemniaczy , czyli autokalibracja i zrzucenie reszty na barki adaptacji OBD lub adaptacji ISA , tylko warto podkreślić że ani ISA ani adaptacja OBD nie poradzi sobie z pracą w pętli otwartej "OL" to po pierwsze , a po drugie ISA jak i OBD nie służą do regulacji , tylko do nadzoru dawek lpg w czasie rzeczywistym , ale na podstawie wcześniejszej regulacji , a nie autokalibracji

 

 

W instalacji LPG zamontowanie nie jest tak ważnym czynnikiem jak dobór odpowiednich podzespołów.

 

Ciekawa wypowiedź , podstawie Ci VR6 , albo peugota z krótkim kolektorem na fullgroup i ciekawe jak to wystroisz po "wrzuceniu" instalki w/g Twoich kryteriów

 

 

Po pierwsze to strojenie biegu jałowego to jedno, jeszcze należy wystroić pod obciążeniem. Plus ew. ręczne korekcję

Ale w 15 minut tak jak wcześniej wspomniałeś ?

 

 

 

Po tej pierwszej instalacji przekonałem się że to nie jest coś strasznego i kilka kroków w rozwoju poczyniłem

 

Typowe somozachwycenie, zupełnie jak po pierwszym miesiącu po odebraniu prawka z nawiniętym 1000km , po czym przychodzi dzień po 10 latach, nawinięte 200 kkm , zaliczone przygody , te uczące pokory, i te potwierdzające że jest coraz lepiej, gdzie wychodzisz z poślizgu nieplanowanego z gracją planowanego , i śmiejesz się sam z siebie , jak to ci się wydawało że 10 lat temu myślałeś ze jesteś profi

 

 

jako auto zarobkowe musi być pewne i oszczędne wedle wymagań właściciela i potrafię w trasie 12l gazu spalanie uzyskać 3.3 litra automat

Sama ilość spalanego paliwa nie jest jedynym parametrem który powinien zostać monitorowany przy ocenie poprawności montażu i strojenia. To tylko wierzchołek góry lodowej który widzi potencjalny kowalski , a to co dzieje się z głowicą i korektami paliwowymi to już inny temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Ciekawa wypowiedź , podstawie Ci VR6 , albo peugota z krótkim kolektorem na fullgroup i ciekawe jak to wystroisz po "wrzuceniu" instalki w/g Twoich kryteriów

Dla tego ja pytałem i mówiłem o VR5 że źle miałem zamontowane wtryski (kąty w kolektorze) tak przynajmniej mi powiedział gość który to poprawił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...