Skocz do zawartości

Jakie Auto?


PanJarek2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kieruję do was dość ważne pytanie.

Aktualnie jeżdżę Alfą 156 1,9JTD 105 koni na którą pojawił się klient za dobrą cenę.

Jeżeli transakcja przebiegnie pomyślnie to przyjdzie również czas na kupienie innego auta.

Chciałbym abyście pomogli mi w poszukiwaniu czegoś niekoniecznie sportowego lecz żeby w miarę się to napędzało no i miało te nie mniej niż 150 koni.

Nie jestem jakimś tam katem na auta ale dobrze żeby był to pojazd którym łatwo będzie coś wyprzedzić.

Coś czego eksploatacja nie będzie kosztowała majątku.

Kwota do dyspozycji to około 30tys. zł (w przeliczeniu gdyż auto wolałbym sprowadzić z niemiec).

Na oku mam najbardziej:

Alfę 159 3,2 JTS 260 koni (fajnie tą alfą mi się jeździło dlatego też pomysł na nowszą jej wersję)

Seat Leon Cupra 2.0 TSI 240KM

Subaru Impreza 2,5 RS 167 koni

Volvo S60 2,4D D5 163 konie

Do Hond podchodzę sceptycznie ze względu na wysokoobrotowy silnik którym jeździ się dla mnie dziwnie.

 

Proszę o wasze zdanie i inne propozycje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 374
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Coś pokroju Audi A4 B7 2.5TDI albo trzy litrowe quattro jak już szaleć?
A3 / A3 sportback?

Jakiś mocny diesel z quattro, a jak braknie mocy to poprawa map.

 

W ogóle bardziej benzyna czy jednak diesel?

Widać u Ciebie bardzo różne typy. HB, sedany... nie masz rozumiem zapotrzebowania na bagażnik? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Coś pokroju Audi A4 B7 2.5TDI albo trzy litrowe quattro jak już szaleć?

 

Taaa, Ty jak doradzisz to chyba po to aby skarbonkę miał... Pompa 2 kafle, wymiana wałków 4 szt kolejne 2 plus robocizna i pali jak smok a nie TDI, bardziej nie udanego motoru to nie mogłeś polecić. :)

 

 

 


Alfę 159 3,2 JTS 260 koni (fajnie tą alfą mi się jeździło dlatego też pomysł na nowszą jej wersję)

 

Bierz to o ile stać Cię na lanie paliwa, jakość bardzo się poprawiła względem poprzedniczki jednak fama awaryjnej poprzedniczki robi swoje , a to dwa różne jakościowo auta i 159 idzie kupić za małą kasę względem auta jako takiego i rocznika. Chwalone i dość bezawaryjne są dieselki 1,9 JTDM, jak zadasz chipsa do wersji 150 KM to będziesz miał w okolicach 170-180 kucyków pod nogą w kopciuchu, więc już będzie jechać sprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś pokroju Audi A4 B7 2.5TDI albo trzy litrowe quattro jak już szaleć?

A3 / A3 sportback?

Jakiś mocny diesel z quattro, a jak braknie mocy to poprawa map.

 

W ogóle bardziej benzyna czy jednak diesel?

Widać u Ciebie bardzo różne typy. HB, sedany... nie masz rozumiem zapotrzebowania na bagażnik? ;)

B7 2.5tdi to niezbyt udany silnik o ile wiem (chyba, że to poprawione np BAU). Są za to dobre 2,7 i 3.0 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej sugerowałem się tym, widocznie ktoś tu ma szczęście :D

 

 

Szczęście to ma ten komu jeszcze się nie rozsypał ten 2,5 tdi V6. :)

 

 

Są za to dobre 2,7 i 3.0 :)

 

 

Taak? :) A rozmawiałeś z właścielami tych aut przy przebiegu w okolicach 200 tysi? :wink:  Bo paru moich znajomych ma te silniki w A6kach i... płacze i płaci... Dlaczego? Otóż rozrząd w tym silniku jest na lańcuszku, czyli teoretycznie bezobsługowy, ale to już nie dawne mietki, i w okolicy 200 tys rozrząd lubi się rozciągnąć, wycierają się koła zębate i napinacze, efekt, albo hałasujący silnik i idzie uratować albo ma duże kuku i nadaje się na złom. Koszt wymiany rozrządu w tym silniku to od 10 do 12 tys zł :D znajduje się od strony skrzyni biegów, więc trzeba rozpinać całe zawieszenie plus sanki , wyciągać silnik ze skrzynią biegów, odkręcić skrzynię i dopiero jest dostęp do rozrządu, zamienników nie ma, koszt ori częsci plus, czyli koła, napinacze, łańcuch, uszczelki na silnik, uszczelki przy skrzyni bo są potrzebne nowe przy skręcaniu, ok 8 tys zł w serwisie po rabatach, plus 2-3 koła za taki czasochłonny remont u mechanika.

 

Dobre diesle w audi skończyły się na 2,5 tdi R5 i 1,9 tdi... Każdy kolejny to potencjalna mniejsza lub większa mina...

 

Jeśli diesel w Bmce to tylko i wyłącznie 3,0 a nie 2,0 bo tam także czekają takie niespodzianki w N47 jak w audi rozrząd od tyłu... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje Astre F GSI 2.0 ma 150 koni fabrycznie ale zachowuje sie jak rasowa wyscigowka a do tego wiekszosc drogich i mocnych aut nie ma z nia szans :) spalanie kolo 6 do 7 litrow wiec za dosc fajna kase mozna poszalec :) moze niektorzy wysmieja takie stare moze i nie szalowe auto ale niech sie z nim poscigaja i wtedy wyraza opinie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre diesle w audi skończyły się na 2,5 tdi R5 i 1,9 tdi... Każdy kolejny to potencjalna mniejsza lub większa mina...

Tak wiem, że masz świetny super hiper silnik ale do osiągów powyższych niestety nie pasuje a o to tutaj chodzi. Mało który nowoczesny diesel będzie w 100% dopracowany. Bardzo nieudany jest 2,5tdi V6 (oprócz poprawionych w 2004 BAU) ale późniejsze 2.7 i 3.0 są o niebo lepsze. W BMW 2.0D w e90 też rozrząd się wyciągał, a że zrobili go od strony skrzyni...

 

Nigdzie teraz różowo nie jest. Ale jak się chce osiągi w dieslu to się płaci :)

 

Jak ktoś nie potrzebuje turbo diesla czy turbo benzyny to e390 540 :)

 

Temat pewnie i tak poleci do kosza, bo chyba żaden tego typu długo nie szedł prostą drogą tylko skręcał w różne inne złe strony :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego niech bierze, 159kę z 1,9 to naprawdę udany samochód i można młody dorwać bo traci bardzo na wartości przez szmelcowatego poprzednika. Alfa sporo się przyłożyła by odrobić złą famę po tamtym modelu i nowy jest dużo bardziej dopracowany. A silniki według wielu niezależnych opinii dużo bardziej udane niż 2,0 tdi w VAG.

Zrobi porządnie chipsa u mądrego tunera, to mu wyjdzie z 170-180 kucyków i 400 niutków to chyba już jest czym pojechać jeśli chodzi o elastyczność i codzienną jazdę?

Chyba ,że chodzi o typową rakietę do zabawy wtedy to rzeczywiście tylko jakiś mocny benzyniak typu Cupra, chociaż 200 kucy przy ośce to trochę bez sensu(trochę mżawki i już ASR szaleje jak naćpana nastolatka na technoparty i koniec zabawy), no ale szybkie jest. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mysle, że 159 tka będzie oki, 1,9jtdm albo 2,4 najlepiej :wink:  Tyle, czy kupi zadbana do 30 tysi, pewnie tak, ogólnie spoko auto, poprawione zawieszenie w stosunku do 156 i ładny niepowtarzalny design. Oprócz tego moim zdaniem silniki ze stajni fiata jtd - chyba najlepsze diesle, w koncu prekursor common raila. W dobrych pieniadzach mozna rowniez dorwac FIata Bravi II w wersji JTDm 150km, fajne auta i dobrze wykonane. Silniki te spokojnie podatne sa na tuning. Apropos, w  Audi 2,5TDI wycierały sie krzywki, ale w wersjach tych chyba 150konnych, pierwszych wersjach, od któregos roku weszły 2,5TDI 180 Km i tam ten problem nie wystepował. Zreszta dyskusja o wyższośco świąt bożego narodzenia nad wielkiej nocy. Każdy lubi co innego, jeden woli miec auto stricte sportowe niekoniecznie duże, a inny wybierze auto , które przyspiesza do setki wolniej, ale za to obszerne i komfortowe. Auta powyżej 2oo kucy z napędem na przód dla mnie to nieporozumienie, chyba że quattro. Pojawiła sie porpozycja 3.0d ze stajni BMW, fajny motorek, ale wybrałbym w tym zasięgu jednak 2,4Jtdm, bardziej mi lezy - czyli alfa 159. W ogóle alfy mają fajny design, niepowtarzalne auta, mit o awaryjności, to tylko mit, no chyba ze mowimy o tspark i wymianie swiec wariatorów itp :wink: ale złego słowa nie mozna powiedziec o dieslach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego niech bierze, 159kę z 1,9 to naprawdę udany samochód i można młody dorwać bo traci bardzo na wartości przez szmelcowatego poprzednika. Alfa sporo się przyłożyła by odrobić złą famę po tamtym modelu i nowy jest dużo bardziej dopracowany. A silniki według wielu niezależnych opinii dużo bardziej udane niż 2,0 tdi w VAG.

Zrobi porządnie chipsa u mądrego tunera, to mu wyjdzie z 170-180 kucyków i 400 niutków to chyba już jest czym pojechać jeśli chodzi o elastyczność i codzienną jazdę?

Chyba ,że chodzi o typową rakietę do zabawy wtedy to rzeczywiście tylko jakiś mocny benzyniak typu Cupra, chociaż 200 kucy przy ośce to trochę bez sensu(trochę mżawki i już ASR szaleje jak naćpana nastolatka na technoparty i koniec zabawy), no ale szybkie jest. :)

 

Zgadzam się :) No i wygląd Alfy 159... mrrr :)

 

Tez mysle, że 159 tka będzie oki, 1,9jtdm albo 2,4 najlepiej :wink:  Tyle, czy kupi zadbana do 30 tysi, pewnie tak, ogólnie spoko auto, poprawione zawieszenie w stosunku do 156 i ładny niepowtarzalny design. Oprócz tego moim zdaniem silniki ze stajni fiata jtd - chyba najlepsze diesle, w koncu prekursor common raila. W dobrych pieniadzach mozna rowniez dorwac FIata Bravi II w wersji JTDm 150km, fajne auta i dobrze wykonane. Silniki te spokojnie podatne sa na tuning. Apropos, w  Audi 2,5TDI wycierały sie krzywki, ale w wersjach tych chyba 150konnych, pierwszych wersjach, od któregos roku weszły 2,5TDI 180 Km i tam ten problem nie wystepował. Zreszta dyskusja o wyższośco świąt bożego narodzenia nad wielkiej nocy. Każdy lubi co innego, jeden woli miec auto stricte sportowe niekoniecznie duże, a inny wybierze auto , które przyspiesza do setki wolniej, ale za to obszerne i komfortowe. Auta powyżej 2oo kucy z napędem na przód dla mnie to nieporozumienie, chyba że quattro. Pojawiła sie porpozycja 3.0d ze stajni BMW, fajny motorek, ale wybrałbym w tym zasięgu jednak 2,4Jtdm, bardziej mi lezy - czyli alfa 159. W ogóle alfy mają fajny design, niepowtarzalne auta, mit o awaryjności, to tylko mit, no chyba ze mowimy o tspark i wymianie swiec wariatorów itp :wink: ale złego słowa nie mozna powiedziec o dieslach.

2.5tdi 180km były już w 2001 troszkę poprawione ale dopiero w 2004 była lepsza modernizacja. I to na tyle dobra, że to zaczęły być DOBRE silniki. Trzeba patrzeć na kod silnika. BAU na pewno są dobre. Tylko nie każdy z tego rocznika był z tym motorem. Na pewno te w wersji Quattro i automat, manual niekoniecznie. Ogólnie strasznie pokręcone to się zrobiło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cie stac i za tą cene znajdziesz nie sklejaną z 2 przystanków to bierz Cupre

Świetny motorek barcho ładnie się wkręca auto trzyma się drogi jak przyklejone chodz zawias do komfortowych nie należy.

No i wbrew pozorom spokojnie 4 osoby przewiezie a i bagaznik całkiem pojemny.

Na trasie idzie zejsc do 8 litrow ,ale nie poto kupuje sie takie auto aby jezdzic nim spokojnie.

Mam okazję pojezdzić czasem takim bo matula posiada takiego poprzedniej generacji  i za każdym razem pełen banan na twarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wziął Alfę... dlaczego? Na naszych drogach sportowe auta kompaktowe jak tylko zobaczą koleiny zaczyna się tango, dlatego na co dzień auto wyższej klasy czyli średniej z racji masy, rozstawu osi będzie i szybkie i komfortowe. Po cholerę mu jakaś taczka typu Cupra? I jeszcze jedno... czy te oczy mogą kłamać? Design to porno w czystej postaci.. :D

 

post-4530-0-30786800-1380913091_thumb.jpg

 

post-4530-0-41117400-1380913142_thumb.jpg

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie alfa 159 z wymienionych aut to faworyt - jest po prostu bardzo ładna, subaru to taka alternatywa bo też bardzo mi się podoba. Ta w 1,9 jtdm bardziej niż 2,4 ze względu na wysokość opłat przy sprowadzaniu.

Mam w szkoplandii rodzinkę i właśnie mam im podać ze 2-3 autka za którymi mają się rozglądać i jak się trafi ładniejsze to mi je ogarną żebym mógł jechać oglądać.

Mam jakąś awersję do VW, BMW i Audi - nie twierdzę, że są to złe auta ale jeździ ich tyle po ulicach, że ja chcę czegoś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...