umek Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 WitamKolega zrobił sobie granie w tzw. profesjonalnym zakładzie caraudio, i grało to jakoś nie do końca tak jak on chciał.Zostałem poproszony o poustawianie sprzętu, ale po wejściu do auta okazało sieże radio w Leonie jest oryginał i z wyjść głośnikowych zostałwyciągnięty sygnał konwerterem high to low.Sprzęcik jaki został założony przez firmę CA:- wzmacniacz Powerbass ASA-700.5x (4 kanały po 50W + sub 200W)- 2 komplety głośników Rainbow DL-C6 (przednie i tylne drzwi), jeden z kompletów do sprzedania- sub Rainbow Hammer 10"- zestaw kabli (zasilające 20mm2, 4 x głośnikowe 1,5mm2, jedna sygnałówka no name i 3 rozdzielacze - montaż (o którym będzie niżej)Za wszystko został skasowany 4kzł.Sound na tamtą chwilę to typowe dudnienie z subem zabijającym całą resztę.Udało mi się namówić kolegę do poczynienia jakiś ruchów celem odratowania włożonych pieniędzy w mało cieszące granie.Dlatego bez ustawiania czegokolwiek przeszliśmy do zamówienia radyjka i został nim Clarion DXZ958RMC. Po podłączeniu radia i odsłuchu, od razu było jasne, że przednie drzwi nie były tłumione. Montaż wooferów: No to jak powiedzieliśmy A, trzeba było brnąć dalej i Maciek kupił 2 pary sygnałówek z giełdy forumowej, 3,5m2 maty GMS 07XL, kawałek GMS DP2 i kawałek GMS 022. Zaczeliśmy od pociągnięcia kabelków środkiem, pierwsza para została w progu, tak jak to zrobili fachowcy (nie sieje) Dalej rozbiórka boczków i widok super wytłumionych drzwi: Mata pieinga została przyklejona na mokre :O i oczywiście brudne drzwi, dzięki czemu łatwo udało nam się ją odinstalować od str pasażera, natomiast od str kierowcy częściowo tylko odłaziła więc poodcinaliśmy to co fruwało: Na fotce widać profil aluminiowy - patent podpatrzony od derek81 z jego Marei HLX A tu kolejne zdjęcie z profilem aluminiowym usztywniającym zewnętrzną blachę drzwi (etap schnięcia): Dalej wyklejanko matami zewnętrznej blachy i wewnętrzej od wewnątrz gdzie się tylko dało na to GMS DP2: DP2 zostało zabezpieczone przed chłonięciem wody: Boczki zostały potraktowane flexem, żeby zrobić miejsce na pierścienie i masą uszczelniającą Boll z dodatkiem ścinek z maty z włókna szklanego dystanse też już częściowo przygotowane W poniedziałek ruszamy z najtrudniejszym etapem, czyli zamykanie otworów w drzwiach i montaż dystansów. Na otwory montażowe wstępny patent jest taki, żeby z pasków blachy alu 2mm powyginać wymagane kształty i przymocować to na nitach w szerz i kilka w zdłóż + z jednej i drugiej strony matami 07XL. Gorzej z dystansami i ich nakierowaniem, ponieważ pierścień z dołu muciałby mieć ok 6cm grubości a z góry taki jaki jest czyli 3cm przylegające do blachy ma odpowiednią długość. Odnośnie tweeterów to są narazie wklejone w boczkach koło klamek przez zakład CA i staram sie przekonać właściciela do przeniesienia ich na słupki no i przejście z pasywnych zwrotek na aktiv z radia. Myśle że w niedalekiej przyszłości będzie to ogarnięte, bo to kumaty chłopak i zaczyna rozumieć o co chodzi cdn... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karuzel506 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 sorki ale czegoś nie pojmuje, skoro kolego "umek" znasz się na rzeczy to nie pomogłeś koledze w zrobieniu instalki od początku i odesłałeś go do firmy??? nie skontaktował się z tobą i od tak co mu zaproponowali to łyknął to?? temat z science fiction i teraz będzie nie 4 a 10 kz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marti Sound Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 Zrobienie słupków w tym samochodzie to podstawa, dobrze Ci idzie ;)hmm nie wiedziałem że peying ma maty z własnym logo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
umek Opublikowano 31 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 sorki ale czegoś nie pojmuje, skoro kolego "umek" znasz się na rzeczy to nie pomogłeś koledze w zrobieniu instalki od początku i odesłałeś go do firmy??? nie skontaktował się z tobą i od tak co mu zaproponowali to łyknął to?? temat z science fiction i teraz będzie nie 4 a 10 kz O wszystkim dowiedziałem się już niestety po fakcie i jedyne co mogłem zrobić to to co aktualnie się dzieje. Tak też nieszczęśliwie wyszło, że zakład który to montował to też znajomi właściciela Leona i zaufał że zrobią to dobrze nie kontaktując się ze mną.Straty jakieś będą, ale lepszy tysiak w plecy i ostatecznie powrót na dobrą drogę niż poddanie sie na etapie straconych 4 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karuzel506 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 działaj działaj, naprowadź kolegę na dobra drogę, tylko szkoda tych pieniędzy bo za ta kasę miał by ciekawy sprzęt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher18gl Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 działaj działaj, naprowadź kolegę na dobra drogę, tylko szkoda tych pieniędzy bo za ta kasę miał by ciekawy sprzętdokładnie ehh Powodzenia w modach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porkis Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Jak ta mata Bolla, trzyma się dobrze boczka nie odchodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elgardiel Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Bolla jest masa uszczelniająca, maty są gms'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Nie znam firmy ktora to montowala ale nie wiemy jakie byly ustalenia z klientem (szybka wrzuta czy "montaz") wiec zarzucanie czegokolwiek jest nieporozumieniem , bo moze proponowali "montaz z wytlumieniem" ale kolega sie uparl lub nie chcial tyle wydac? Dobrze byloby podac nazwe firmy i podac im link do tematu aby oni mogli sie ustosunkowac i niejako bronic zeby bylo fer . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBSONBERCIK Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Hello.Taki montarz to pewnie sam właściciel by sobie zrobił po nawet niezbyt wnikliwym przejrzeniu forum.Tak czasem jest że po znajomości to tak jak od macochy .Ale dobrze że wraca to na właściwą drogę.Działaj bo kierunek prawidlowy.Ponawiam pytanie o mase Bolla + ścinki z włóknem .Czy efekt usztywnienia boczka jest zadowalający? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macjek Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Hej, może wtrącę się JA, czyli właściciel samochodu . Do tej pory nie zagłębiałem się w temat Car Audio, przeznaczyłem sobie na to jakąś tam kwotę i zapytałem o to w zakładzie, w którym zapytałby o to każdy logicznie myślący laik - "Montaż głośnikówi i radioodbiorników". Wspomniałem tylko : "fajnie by było, gdybyś te drzwi jeszcze wygłuszył". Nigdy w życiu nie widziałem rozebranych i wygłuszonych drzwi tak, jak Pan Bóg przykazał. O wszystkich kosztach mnie informował do tej pory, czyli ceny wzmacniacza i poszczególbych głośników. Przy odbiorze fury powiedział "no coś tam wygłiuszyłem ale ciężko było się dostać". Moja historia z zakładem chyba bardziej amatorskim niż "umek" dobiegła końca i nie ma nad czym debatować. Mieszkamy w Bieszczadach, więc też nie możemy dużo wymagać od zakładów, które zajmują się nagłośnieniem w samochodzie. Teraz zostałem przekonany do tych wyżej opisanych modyfikacji i nie mogę doczekać się efektu końcowego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygastg Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Działajcie i zróbcie to tak jak powinno być zrobione.Pytanie do właściciela,czy robiłeś jakiś krok w kierunku odzyskania chodź części kwoty wydanej ? bo 4 tysie przy takich błędach to troszkę dużo,chyba że uda się wyrwać jakąś rekompensatę od zakładu w postaci sprzętu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
staH Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Przejrzałem sobie temat... I zastanawia mnie jedna, wydaje mi się, istotna rzecz. Leon= toledo = golf 4. Do czego zmierzam? Pisaliście o zamykaniu otworów na drzwiach - spoko, oczywista sprawa, że się powinno to zrobić... Tylko kurka wodna gdzie jest oryginalna blacha, która "zamyka" otwory technologiczne? Byłoby chyba sporo roboty mniej. Przecież ona jest tak w leonie, jak i w toledo czy golfie 4. A tu nigdzie jej nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yasica Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Pytanie : Dostałeś jakiś rachunek za ww prace z podziałem na koszt elementów i wartość usługi?? Jeżeli tak to jest to firma która działa legalnie, opłaca ZUS, etc więc musi zarobić.Mam nadzieję że wiecie do czego zmierzam. I tak jak Powalla napisał, druga strona powinna się wypowiedzieć, bo obsmarować to można każdego za wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raflip Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 To przecież Leon 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
staH Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Aż tak się nie przyglądałem, skończyło się na czytaniu :-P Ok moja wtopa :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygastg Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Tylko tu nie do końca też chodzi o samą kwotę czy ustalenia,Mi bardziej chodzi o błędy montażu.Jeśli ktoś bierze się za pracę i podaje się jeszcze za zakład CA a np.przykleja matę na brudne i nie odtłuszczone drzwi to jakieś nie porozumienie.Powinna "firma" jeśli się za taką podaje ponieść konsekwencję błędu montażu i to jeszcze błędów podstawowych.Druga sprawa to już ustalenia właściciela i zakładu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinsemillaa Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 'Ja również w Leonie 2 nigdy nie widziałem blach z Golfa 4. Patrząc na takie tematy przypominają mi się częstochowskie zakłady CA. Jeśli słowa "ciężko się było dostać" zostały na prawdę wypowiedziane, to niech on lepiej zwija ten interes. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
umek Opublikowano 1 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Celem tematu nie było obsmarowanie nikogo tylko obiektywne ocenienie montażu firmy się tym zajmującej i docelowy kierunek prac robionych przez nas.Wiem że wygląda to troche stronniczo, bo nie widzieliście całej instalki, tylko te elementy które do tej pory przedstawiłem i nie znamy, tak wy jak i ja, ustaleń z klientem, ale po pierwsze założe sie że większość z was mając zakład starałoby się za wszelką cenę odwieść klienta od tak ulokowanych pieniędzy, co w przypadku Maćka (właściciela Leona) nie było niczym trudnym i w tydzień udało nam sie skompletować większość materiałów potrzebnych do właściwego tłumienia drzwi, rzekłbym że nawet na tip top, a co do radia to zakup został dokonany w dzień rozmowy (od czaszuni z forum).Druga sprawa tak jak zauważył zygastg odklejone częściowo maty, które zostały przyklejone na brudne i prawdopodobnie mokre drzwi zasługują na krytykę. W poniedziałek też zrobimy zdjęcie zaizolowanych razem kabli i puszczonych progiem, tzn prądowych, głośnikowych i sygnałowy razem! Dźwięk jaki zastałem w aucie też opisałem i powinno dać wam to do myślenia. Sub na radiu ściszony na minimum, bo tyle potrafil sobie ustawić właściciel, a mimo to wręcz zabijał resztę swoim "zbalansowaniem". To było główną przyczyną poproszenia mnie o ustawienie dźwięku w aucie - za duży bas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszLDZ Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Toż to złodzieje, nie wazne jakie były ustalenia za taka robotę 4 koła to trochę za dużo, fakt, że pewnie policzyli sporo za sprzęt, ale mimio wszystko. Z drugiej jednak strony, jak to sie mówi - ślepy w karty nie gra. Dobrze jednak, że jakoś koledze pomagasz z tym i pewnie jakis efekt wymierny osiągniesz, kwestia czy zadwolający właściciela, napewno będzie znacznie lepiej niż przed. Jednostka tez dobra. Apropos tych profili alu, mam identyczne na stanie i czekaja na przyklejenie - jestem ciekaw efektu bo spodziewam się, że usztywni to mocno blachy, taka mam nadzieję. Na co kleisz - klej/silikon do szkła?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 klocki w cenach detal 2650, kable z rozdzielaczami zakładam około 200zł, całość 2850, 1150 za tą robotę, + prowizja z klocków.... to juz mogli choć te drzwi matami okleić na sztukę ale całe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
umek Opublikowano 1 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Na co kleisz - klej/silikon do szkła??Były próbki w sklepie sklejone tym klejem i wydawało się super solidnie, do tego przeznaczony jest do drewna i do metalu, także będziemy tym też mocować dystanse.Blacha bez tych profili aluminiowych łatwo się uginała teraz jest sztywniej, także myśle że przyniesie to pozytywne skutki w graniu.Ponawiam pytanie o mase Bolla + ścinki z włóknem .Czy efekt usztywnienia boczka jest zadowalający? Smarowanie to była ostatnia czynność wczorajszego dnia i na razie czekamy aż wyschnie, wtedy opisze jak sie trzyma i czy usztywnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Hmm... i właśnie takie coś jest wkurzajace, juz pal licho jaka mata czy jakie kable. Cena tez jest drugorzedna w tym wszystkim. Ale klejenie maty na brudne drzwi czy kładzenie razem skręconych kabli sygnałowych z zasilajacymi to marnowanie pieniędzy klienta zapłacił za te maty i zapłacił za robociznę, położenie zaś osobno kabli także nic nie kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yasica Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Jeżeli 1150 za usługę tego Typu to chyba przy dużo.95 Km dalej od Leska jest Essa - myślę że za tę kwotę którą w sumie wydałeś miałbyś wszystko zdecydowanie lepiej i zamontowane, i zestrojone, i dopasowane, i doradzone, jak byś umówił dogodny termin to myślę że w 2-3 dni było by wszystko ogarnięte. Szkoda że nie porozmawiałeś wcześniej z Umkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kepke_23 Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 panowie powiem Wam że jeśli nie znałbym się i oddał auto do zakładu CA to napewno bym podjechał spojrzeć co się tam dzieje bo za dużo razy słychać że wzięli kasę i odjeba.i maniane. Wiem że nikt nie lubi jak się mu patrzy na ręce ale czasem warto podjechać wiadomo że byli to znajomi kolegi z Leon-a więc tym bardziej nie było by problemu jakby zajrzał co się dzieje. Jeżeli 1150 za usługę tego Typu to chyba przy dużo.95 Km dalej od Leska jest Essa - myślę że za tę kwotę którą w sumie wydałeś miałbyś wszystko zdecydowanie lepiej i zamontowane, i zestrojone, i dopasowane, i doradzone, jak byś umówił dogodny termin to myślę że w 2-3 dni było by wszystko ogarnięte. Szkoda że nie porozmawiałeś wcześniej z Umkiem. albo szkoda że na forum nie zajrzał bo troche by posiedział poczytał i zrobił to sam z efektem sądzę że nie gorszym niż to co mu zrobili w zakładzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.