invalid Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 W aucie alternator mam 70A, wymiana na mocniejszy raczej nie wchodzi w grę.Chcę kupić czerwonego Stingera 68Ah, tylko czy ten alternator go naładuje odpowiednio?Czy może kupić 44Ah? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlody1921 Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 jeżeli altka masz 70A i będziesz miał tego stingera jako jeden aku to powinno być okey Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
invalid Opublikowano 2 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Na codzień pobór będzie rzędu 1-1.3kW do słuchania muzyki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik83 Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Na codzień pobór będzie rzędu 1-1.3kW do słuchania muzyki... Obawiam sie, ze alternator 70A nie da rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo986 Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Z takim aku powinno byc ok. U mnie na altku 70A i aku60ah smiga orion2500D w 1ohm i dopięro mocno rozkrecone radio powoduje duze spadki(ostatnio mierzone u mlodego)ladowania powinno styknac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmer Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 invalid, zalezy tez, bo jak pozalaczasz swiatła mijania (ok. 12A poboru), dmuchawe na srednio IIbiegu (ok. 10A), ogrzewanie tylnej szyby (też ponad 10A), ECU silnika wraz z osprzętem (ponad10A). By bylo z 40A. To i tak powinno wystarczyc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
invalid Opublikowano 2 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 U mnie jest HCCA D5000 pod obciążeniem 4Ω + wzmak na przód. Mam w tej chwili zwykłą kwasówkę 48Ah.Głównie chodzi mi o to, czy mój alternator naładuje aku 68Ah? Boję się, że będzie niedoładowany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo986 Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 A czemu 70A ma nie doladowac 68ah?? Jezeli chcesz byc pewny to najwyzej strzel przeglad altkowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 invalid, jakie trasy robisz? Krótkie czy długie? Miasto czy poza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
invalid Opublikowano 2 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Właśnie o to chodzi, że przeważnie krótkie po mieście. Alternator sprawdzałem, jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Masz tak jak ja.. Szczerze powiem że bez wymiany alternatora może być ciężko utrzymać prawidłowy prąd. Akumulator nie zawsze będzie dobrze naładowany. Czy to w przypadku 68Ah czy 44Ah. Pierwszy wiadomo jest ciut za duży do alternatora przy takich warunkach pracy a znowu 44Ah jest za mały do tego żeby prawidłowo zasilić to wszystko. Oczywiście wszystko będzie chodziło na początku extra ale po pewnym czasie mogą wystąpić problemy z tytułu niedoładowania akumulatora który szybciej się zużyje.Dlaczego wymiana alternatora nie wchodzi w grę? Może z innej wersji silnikowej Twojego auta da się wrzucić większy alternator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
invalid Opublikowano 2 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Mam Toyotę Corollę 1.3XLI, E10 4E-FE, roczniki 92-97.Siedzi w niej taki alternator.No i wygląda to mniej więcej tak: http://img205.imageshack.us/img205/1781/544522777bq7.jpgNie wiem jaki jest w wersji 2.0DZnajomy elektryk stwierdził, że cała fabryczna instalacja jest na bardzo cienkich kabelkach i wymiana mogłaby skutkować spaleniem się czegoś. Nie wiem czy ma rację czy nie, ale nie znam nikogo lepszego od niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MixhaL Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Ale co niby miało by sie stopić?? Przy wymianie altka na mocniejszy wystarczy (standardowo) poprowadzić mocniejszy plus i minus do aku i tyle. Przecież reszta instalacji nie dostaje niewiadomo jakiego przeciązenia. Gdy aku jest naladowany altek przestaje go ladowac, daje wieksze natezenie w przypadku duzego poboru energi(np sluchanie muzy gdzie wlasnie cale natezenie idzie po kablach: plus i minus aku i kable do wzmaka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlody1921 Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 invalid, masz bardzo fajny dostęp do altka zobacz może mazda v6 2,5v6 maja po 110A ważne zeby pasowało to głowne mocowanie drugie juz mozna przerobić ale to pierwsze musi idealnie pasować zeby korba była dobrze nie pod kątem zeby paska nie cieło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik83 Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 A czemu 70A ma nie doladowac 68ah?? .... Dlatego, ze kolega chce jednoczesnie dostarczac 1kW do audio. Jakby to mialo byc ciagle 1kW to na samo audio braknie pradu, a co dopiero na ladowanie aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo986 Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Ja dostarczam podobny prad na mniejszy akumulator a pradu ciut wiecej jak na 1kw idzie.Tyle ze altek mam w git stanie ;)mlody moze potwierdzic ze jak na takie pobory to źle nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlody1921 Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 no mierzyliśmy w sobote jak na Orka 2500D i AS helon 15 i aku najzwyklejsze to prad pada do 11.1 v nie jest źle był rozkręcony bardzooo mocno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 to że wszystko gra to nie oznacza że aku nie dostaje po dupie. Ciekaw jestem ile Ci ten aku pociągnie bo to jest najważniejsze. Czy lepiej wydać 200zł na alternator i troszkę posiedzieć przy przerabianiu mocowania czy zmieniać co dwa lata aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
invalid Opublikowano 2 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Taki 100-120A byłby chyba w sam raz. Większy stinger jak ten 68Ah mi nie wejdzie pod maskę. A z czasem do bagażnika chciałbym dać bufor w postaci czerwonego 17Ah, którego bym musiał odłączać na pomiar Wtedy mógłbym sobie pozwolić na granie pełną mocą do "słuchania". A jak przerobić to drugie mocowanie przy altku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 invalid, które drugie?widzę że masz podobnie jak u mnie. Ja kupiłbym drugie mocowanie alternatora bo z tego co widać na zdjęciu łapa alternatora jest przykręcana do bloku silnika. Nową łapę przerabiasz sobie według uznania tak aby alternator siedział pewnie i równo bo jak mlody1921 wspomniał może ciąć pasek oraz rozwalić łożyska w altku.Mocowanie dolne to jest kawałek grubej blachy i tutaj to już nie trzeba dużo kombinować bo to mocowanie odpowiada za naciągnięcie paska. Najważniejsze jest to górne które ładnie widać na zdjęciu które dałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlody1921 Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 no właśnie a ciężko będzie dobrać o idealnych wymiarach jak będzie wieksze to zawsze można to zredukować podkładką jakąś ale jak ale to jeszcze pryszcz a jak sie okaże ze jest przesunięte o pare mm to juz sie zaczynają schody trzeba zrobić przejściówkę z łapy w altku na łape w bloku i najlepiej jak najkrótszą, ostatnio sprzedałem altek od VW 140A cholera a by sie przydał, u mnie jest z 5 razy gorszy dostep dlatego szukam altka od vałki mazdy i wtedy bede miał jak pomierzyć i dopasować uchwyty ale czyje ze będzie mocno ciężko dlatego ze niema miejsca, ciężko będzie doładować zwykłą kwasówke ale stinger ma mniejszą rezystancje wew. szybciej sie laduje od zwykłego aku i szybciej oddaje więc myśle ze było by dobrze ale altek wiekszy same plusy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
merida888 Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Bylem dzisiaj warsztacie, pytalem jak wyglada sprawa w zamiane altka na wiekszy. Powiedzieli ze wlasnie moga potopic sie jakies kabelki albo zarowki sie przepalac. To jak to z tym jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuuudlaty Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 No bez jaj. Ja już zmienilem na większy i nic takiego nie zauważyłem. Co to za warsztat . Przy większym altku można pokusić się o zmiane kabla od niego do aku na większy przekrojem (zdolny przenieść prąd wytworzony max przez altek), tyle z mojej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Powiedzieli ze wlasnie moga potopic sie jakies kabelki albo zarowki sie przepalac. To jak to z tym jest? LOL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gilotyn@ Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Co to za fachowcy?! Altki mają przecież regulatory napięć i nie ma prawa zaistnieć taka sytuacja jaką opisują Ci "Szpece"! Nie kiedy to samo auto z tym samym silnikiem, ale za to lepiej wyposażone (klima, podgrzewana fotele, elektryka foteli itd) mają większe altki i jakoś kable się nie palą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.