Skocz do zawartości

Golf III i komory zamknięte


Sławek S
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od jakiegoś czasu myślę nad komorami u siebie w aucie ( Golf III wersja 5D ). Mentalnie chciał bym się do tego przygotować i rozeznać w temacie komór w Golf-ie III

Nie chciał bym ciąć tapicerki, bo w razie zmiany zdania, czy sprzedaży auta ciężko do tej wersji będzie dokupić tapicerkę.

Na komory chciał bym przerobić całą kieszeń z oryginalnym miejscem na głośnik ( kieszeń trochę wchodzi w drzwi ).

Nie wiem jaki litraż można z tego wykrzesać, a potrzebuję 10-12L według producenta ( DLS DUR6 ).

 

Szukam na forum i w sieci, ale coś nie mam szczęścia. Czy ktoś robił coś takiego i wie ile można uzyskać robiąc komorę zamiast plastikowej kieszeni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Bartka już byłem wcześniej zapiać jego R6 do mnie. Z komórkami walczył, ale w innym aucie i do trzynastek.

 

Jak to się będzie trzymać to już jakoś wymyśle ( myślałem o tym już wcześniej ) ;)

Widzi mi się to jako dwie osobne części ( tapicerka i komora ), a na drzwiach wyglądające jako całość, ale na razie to tylko pomysły.

Jeżeli chodzi o mocowanie komory, to dołem była by nasuwana na zaczepy zrobione w drzwiach. Zaczepy przy komorze były by jakoś wmontowane w całą konstrukcje ( nad dokładnymi sprawami technicznym jeszcze nie myślałem ). Całą komorę nasuwało by się na mocowania wsuwając od góry, żeby jej ciężar i grawitacja były tu bardziej pomocne niż niechciane., a górą to już trochę większe pole do popisu i np. można by komorę przykręcić śrubami do drzwi. Mocowanie to kwestia wymagająca osobnego przemyślenia, znając ogólny zarys komory.

 

Inna tapicerka nie widzi mi się. Cała tapicerka jest z czerwonymi akcentami i tak ma zostać. Chodzi o to, że temat albo ugryzę tak jak to ma być i jak mi się to widzi, albo do niego odstąpię.

Cięcie tapicerki i tak będzie konieczne, ale nie zamierzam ciąć poza zarysem kieszeni jak się patrzy na wprost tapicerki ( do wywalenia to co jest za kieszenią i seryjnym miejscem na głośnik ). O to mi chodziło mówiąc, że nie chcę ciąć tapicerki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jednak będzie cięta :) 

To nie widzę jakiegoś problemu większego,ciężko będzie z 12 litrami.

No i nikt nigdy nie zobaczy jak Ty osobiście to sobie "zamyślasz".Jak masz zamiar to robić to chyba trzeba się za to wziąść.Z mojej strony powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz do tematu Pereza http://www.strefacaraudio.pl/topic/31570-golf-mk2-13i/  są tam komory ok 7-8 l z tego co pamiętam, komory wchodzą bez ciecia tapicerki, na początku były tam 16 macroma, i było w miare OK, teraz siędzą 13 DLS modelu nie pamiętam, i jest naprawde konkretnie, ciężko mi było uwierzyć że to "tylko" 13. Myśle że można by tam wyczarować ze 2-3 litry dodatkowe wyciągając bardziej front w strone wnętrza samochodu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat Pereza przeglądałem oraz inne tematy z komorami, ale właśnie w Golf-ie II

tbrek, likn od ciebie jest do tematu w Golf-ie IV

 

Tak więc chyba nie będę miał uproszczonego tematu. Muszę zobaczyć ile by dało się litrażu wycisnąć i w takiej objętości sprawdzić moje DLS-y

Konkretnie za temat i tak wziął bym się na wiosnę, bo grzebać przy aucie nie mam gdzie indziej, jak pod chmurką. Chociaż jak by dalej bez mrozów się obyło, to można by wystrugać same komory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat założyłem licząc na jakieś sugestie związane z tym autem. Liczyłem może, że ktoś widział, może coś wie itp. na temat komór w Golf-ie III, ale chyba będę zmuszony trochę sam przetrzeć ten szlak ;)

 

Jednakże rady ludzi mądrzejszych i bardziej doświadczonych w tej materii zawsze mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bawić się i testować mam zamiar na jakiejś zatrupiałej tapicerce ze szrotu. Docelowo jednak ma być to zrobione na mojej tapicerce ( chcę, żeby pasowało do reszty tapicerki w aucie, a nie "od sasa do lasa" ), ale tak, żeby w razie sprzedaży auta móc powrócić do fabrycznego wyglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak się postarasz to przy ewentualnej sprzedaży auta bedzie to dodatkowy atut ułatwiający ci tą operację. Dlatego zamiast godzić się na kompromisy powinieneś to zrobić tak profi jak to się tylko uda a nie korzystając z półśrodków z myślą o odsprzedaży za bliżej nieokreślony czas.

 

Jak kraść to miliony, jak pier……ić to księżniczki :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej na razie temat czeka na wiosnę, a ja czekam na jakieś fundusze ( po świętach wiatr hula w portfelu, a i robota pewna się wykruszyła/przesunęła w czasie i kiepsko ).

Jak zrobi się pogoda na grzebanie, to najpierw sprawdzę jak te wooferki wypadną w komorach ( kolumienki ) 10L, po czym zmniejszę pojemność do 7L, czy 6L

Wolę wiedzieć co i jak jakby nie udało się wykrzesać więcej litrażu.

 

Natomiast na razie może ktoś wie czy GMS 1865 nadają się do komór, bo nie mogę o tym nic znaleźć. Okazyjnie mogę mieć i mogły by pobrzdąkiwać w garażu w kolumnach, ale nie wiem czy się na to porywać ( czy warto ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...