Skocz do zawartości

Auto nie pościgowe :P


kamul
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie nie stać na awaryjne auto,dlatego jeżdżę toyotą.

 

Dodaj nową, prostą wersją i pozbędziesz się jej zanim stuknie jej 10 lat :) Bo z bezawaryjności toyoty na długie lata pozostała jej już tylko nazwa z tym kojarzona, bo rozwiązania już niekoniecznie, przykładem D4D itd. Pomijam fakt że autor nie szuka taniego i prostego pojazdu, a wymagania ma postawione wysoko, tak więc jego musi być stac na co innego :wink:

Ty jesteś zadowolony, mój sąsiad z nowego LC V8 już nie jest, w ciągu pół roku 3 razy spod domu zabierali go na lawecie, gdyż go nie wpuścił do auta, albo czasem auto samo ożywa, machając do zgromadzonych wycieraczkami, lejąc płynem wszystkimi spryskiwaczami dla ostudzenia nastrojów wszystkich gapiów , oraz mrugając światłami na pokazanie - czego od niego chcemy, a to wszystko w akompaniamencie klaksonów, przy czym żeby go nie przymknąc, siedzi zamknięty wszystkimi furtkami jak forteca.  Niestety dotyczy to wszystkich aut, czy to mazda czy nissan, one kiedyś też były wzorem bezawaryjności.

 

Ja jeżdże bezawaryjnym Dodge/m już 5 lat, mam nakulane 65000 mil , serwisuje na bieżącą i nigdy mnie nie zawiódł, jak i na serwis nie zostawiłem majątku.

 

Każde auto może być bezawaryjne jak się o nie dba i na bieżąco serwisuje, i nie szczędzi na naprawy, nawet fiatem czy fordem tak się da jechać, i z chlubą w głosie powiedzieć że nie stać mnie na inne auto jak na XXXX dlatego nim jeżdze, osobnym zagadnieniem sa użyte w nich nowinki techniczne, które nie do końca zostaly przetestowane,  takie moje jest zdanie na ten temat.

 

 

Generalnie to jak się ma do moich założeń :)

 

Serwis do najtańszych nie należy, kupiłbym tylko w benzynie 2,5 lub odmianach uturbionych zwanymi T5 , trzeba sprawdzić elektronikę dokładnie, w szczególności sterowanie srzynią, sprawdzić dobrze zawieszenie, zrobić geometrię - bo to najdroższy element układanki podobnie jak w All, reszta sprawuje się dobrze, czasem zaciera się alternator, ale to wyjątki.

Trzeba zainwestować w tzw. siatex tuningowy-drobny i wkleić go w zderzak i osłony, gdyż kształt zderzaka jest taki że przelatują przez niego kamienie i powoduja uszkodzenie chłodnicy klimy.

 

Diesel to zagadka, jak chodzi to chodzi perfekcyjnie, ale nagle obraca się panewka i po temacie. Gdy "walczyłem" z audi Gwoździa przez te warsztat przewineły się 2 szt xc70 z uwalonym silnikiem, jeden poszedł na wymianę na inny używany, drugi miał zrobiony pełen remont.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 127
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

 


Kolega ma vel satisa
jak już o tej marce mowa, to można się zastanowić nad laguną GT po 2005 roku - wygodne i komfortowe do dalszych podróży, uturbione 2.0 ma >200kucy, bądź z diesli mocniejszy 2.0dCi (coś koło 180KM), koszty eksploatacji da się znieść. Tyle, że to limuzyna do powożenia, sportowych wrażeń mimo jakiejś tam mocy bym nie oczekiwał - ale tego na liście kryteriów chyba nie było. CA jakieś też da się zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja polecę od siebie to o czym już wcześniej Ci mówiłem, czyli Citroena C5 2,2 hdi 170km lub benzyna 3.0 v6 211km. Eksploatacja jeśli chodzi o koszty typowa dla tego segmentu. Nie ma napędu 4x4, ale masz regulowaną wysokość podwozia więc w razie potrzeby możesz wjechać gdzieś poza asfalt bez obaw o podwozie. No i dodatkowo masz hydractiv - mega komfortowe rozwiązanie. Problemów z rdzą jak sam widziałeś również nie ma. No i auto będzie stosunkowo młode, w tej cenie spokojnie rocznik 2007 da się kupić i jeszcze na chipa do 200km zostanie. Chyba, że dołożysz trochę i kupisz 3 generacje. Citroeny do CA też jak widziałeś są raczej przyjazne:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Wracam do tematu, bo stał się bardziej aktualny, odnowię także założenia :) :

 

- dobry, sprawdzony wolnossący silnik (może być spora pojemność) lubiący się "gazować"

- mocowo ok. 200 KM

- dobrze by był to automat, również jakiś sprawdzony model

- blacha ocynk, alu, lub jakaś pełna konserwacja - żeby nic samo z siebie nie zaczęło "gnić" bo auto tak złożone

- części tanie w eksploatacji, dostępność dobrych zamienników,

- w miarę prosta mechanika

- nie kombi i nie jakaś klitka

- nie musi być podatne na tuning bo nic takiego nie zamierzam robić :wink2:

- bez szczególnych bolączek np. zawieszenie lubi się sypać etc.

- bezpieczny, czyli gwiazdki idą na plus

- cenowo na tę chwilę budżet ustaliłem <25k zł

- rocznik >2004

 

Chwilowo celuję w cytrynę C5 3.0 v6 ale chętnie poznam alternatywy

 

Jeśli macie jakieś propozycję, że auto znacie i ktoś je sprzedaje to proszę o PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C5 w 3l v6 bardzo fajne auto, silnik jak wiadomo udany i sprawdzony w poprzednich wersjach i pochodnych francuzach(np w 406). Rozrząd akurat może być dość drogi z tego co kojarzę ale temat do przełknięcia. Obecnie mam c5 2.0hdi i gdybym miał ponowny wybór to wziął bym to samo ale właśnie 3litrową benzynkę:) Do CA dość przyjemne auto, drzwi się dość prosto da wygłuszyć:) Polecał bym jednak celować powyżej 2006r bo lift jest niby 2004-2008 jeśli się nie mylę ale w marcu 2006 weszła jakaś jeszcze bardziej poprawiona wersja(bardziej w temat się nie zagłębiałem;) ) W eksploatacji mój egzemplarz póki co można powiedzieć tani i tfu tfu tfu odpukać itp mało awaryjny;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilowo celuję w cytrynę C5 3.0 v6 ale chętnie poznam alternatywy

 

Audi A6 C5 V6 2.8 tiptronic quattro :

trakcja +++ , zawieszenie koszta - , zawieszenie zachowanie +++ , komfort +++ , wykończenie +++ , spalanie - , silnik ++ , skrzynia +++ , blacha +++

 

Mitsu Galant V6 automat :

trakcja - , zawieszenie koszta + , zawieszenie zachowanie + , komfort + , wykończenie + , spalanie + , silnik +++ , skrzynia + , blacha -    

 

cytrynę C5 3.0 v6   

trakcja + , zawieszenie koszta + , zawieszenie zachowanie + , komfort +++ , wykończenie + , spalanie + , silnik +++ , skrzynia + , blacha ++

W cytrynie irytuje mnie zbyt czułe i nachalne działanie ESP

 

To moje zdanie , nikt nie musi się z nim zgadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Mitsu Galant V6 automat :
blacha ++

 

W tym miejscu ja bym dał minusa.

 

 

 

 


cytrynę C5 3.0 v6
W cytrynie irytuje mnie zbyt czułe i nachalne działanie ESP

 

Bo to auto zaprojektowane dla komfortu i bezpieczeństwa, a nie do testowania granic przyczepności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym miejscu ja bym dał minusa.

Masz rację , mój błąd , pomyliłem cytryne z galantem , bo klient mi przyszedł i już na szybko dopisywałem punkt "blacha"

 

Poprawiam w/w pozycję po uwadze mkgustav'a

 

Mam kilka jeszcze pozycji w głowie , ale czasu brak w pracy na klepanie w klawiaturę , a trochę się potestowało samochodów....

 

A i jeszcze jedno , nie lubię francuzów za niektóre debilne rozwiązania i delikatność (nie wliczam C5)  i japończyków za plastikowość (nie wliczam Acorda i legacy) , ale w takich opiniach swoje poglądy staram się odsunąć i być obiektywny , ale różnie to może być... bo niemożna się znać na wszystkich autach

 

Dorzucam w/w modele

 

Subaru Legacy 2,5 automat :

trakcja +++ , zawieszenie koszta + , zawieszenie zachowanie +++ , komfort ++ , wykończenie ++ , spalanie + , silnik +++ , skrzynia ++ , blacha ++

 

Honda Acord 2,4 Vtec :

trakcja ++ , zawieszenie koszta + , zawieszenie zachowanie ++, komfort ++ , wykończenie ++ , spalanie + , silnik ++ , skrzynia ++ , blacha +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę szukany rocznik i kwotę jaką dysponuje Kamil, to Audi A6 raczej ciężko będzie zmieścić do tego zestawienia bo za tyle to można kupić raczej zadbaną generację A6 C5 w roczniku około 2003. Poza tym Audi i Citroen to dwa zupełnie inne samochody i ciężko je nawet porównać. Na pewno z tym ESP to faktycznie trochę przegięcie, ale u mnie w C4 jest to samo. Z tym, że to właśnie nie jest auto do sportowej jazdy, raczej komfortowej, co nie znaczy, że wolnej. Na pewno w cenie 25 tysięcy uda się już znaleźć egzemplarz w granicach 2006-2007 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak i tak;) Przy 80km/h na śniegu przy gwałtownym poślizgu ESP i inne cuda nie pomogą ale sporo można się nauczyć i wyczuć jak nasze auto mniej więcej zachowuje się w poślizgu:) Ale nie róbmy koledze już offtopu:) C5 bardzo fajne i jeśli miał bym zmieniać to następne będzie C5 III lub jeśli portfel pozwoli to 300c 5,7Hemi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...