skurkos Opublikowano 17 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 Nigdzie nie znalazłem konkretu to pisze:)Ogólnie z tematem lakierowania samochodowego mam do czynienia codziennie, ale zastanawia mnie co użyć do pomalowania ogólnie mówiąc MDF.czy ktoś ma doświadczenie jakich materiałów użyć na ,,goły,, mdf?myślałem o tym:-podkład akrylowy-szpachel natryskowa-podkład zwiekszajacy przyczepnosc(taki jak do zderzaków) plus podklad akrylowy na tokwestia tylko teraz jaka jest przyczepność tego do mdfu. ciekawe jak by się to trzymało, bo zawsze jest opcja żywicy poliestrowej i na to szpachel natryskowa...Nie interesuje mnie malowanie farbami dedykowanymi do drewna chyba ze jakis impregnat do drewna pod wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malutki Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 ciekawy temat poruszyłeś, chętnie się podczepię z pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
staH Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Najgorzej będziesz miał z miejscami gdzie był cięty - tam farba będzie wsiąkać, najlepszą opcją jest np. zaszpachlowanie tych miejsc. Chociaż możliwe, że jak dasz gęsty podkład akrylowy to już będzie ok.My malowaliśmy MDF dwoma albo trzeba warstwami dość gęstej farby szybkoschnącej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszLDZ Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 A może prysnąć farba podkładową raz czy dwa cienką warstwą, w miejsca gdzie jest cięcie, wsiąknie to i zaschnie szybko, potem docelowy lakier. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek1981 Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Ja myślę że dać pić mdf owi żywicy. A później już obróbka jak przy zwykłym przygotowaniu do lakierowania ;-)Najgorzej będziesz miał z miejscami gdzie był cięty - tam farba będzie wsiąkać, najlepszą opcją jest np. zaszpachlowanie tych miejsc. Chociaż możliwe, że jak dasz gęsty podkład akrylowy to już będzie ok.My malowaliśmy MDF dwoma albo trzeba warstwami dość gęstej farby szybkoschnącej. Mdf będzie pił tam gdzie był cięty i równie mu smakuje na równej nie ciętej powierzchni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Marek ma rację. Wystarczy pomalować cienko żywicą i nie ma problemu z nasiąkalnością mdf-u. Mdf pije wszędzie chociaż tam gdzie był cięty szybciej. `Żywica bez problemów daje sobie radę. Jeśli ktoś nie chcę bawić się zywicą wystarczy podkład. 2-3 warstw i można lakierować. Pierwsza warstwa z reguły cała lub prawie cała wsiąka. Potem wystarczy drobnym papierem zebrać to co "powstawało" tak jak przy drewnie. kolejna warstwa podkładu jest już prawie gładka. powtórnie lekko papierkiem i 3 warstwa już jest normalna pod lakier Kilka razy podładowałem na 2 razy z czego pierwsza warstwa była bardzo gruba. Potem 2 warstwa podkładu już na gotowo. i na to lakier. Wszystko zależy jak równa powierzchnia jest twojego "tworu" z Mdf-u. Po pierwszej warstwie podkładu można położyć szpachlówkę natryskową jeśli są jakieś nierówności do wypełnienia i na to znowu podkład. Po prostu trzeba obserwować co się dzieje z powierzchnią. I elastycznie się do tego dostosowywać. I to cała sztuka -podkład zwiekszajacy przyczepnosc(taki jak do zderzaków) plus podklad akrylowy na to Tu akurat nie masz problemu z przyczepnością bo co byś nie położył to pierwsza warstwa wsiąknie zakotwiczając się w mdf-ie. Podkłady do plastików stosujesz jako warstwa zczepna z plastikiem. Mdf tego nie potrzebuje bo wszystko na pierwszej warstwie jest zczepne. Chociaż jeśli chcesz używać podkładu akrylowego 2K to śmiało możesz używać tego jako pierwszej warstwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darflex Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Mdf będzie pił tam gdzie był cięty i równie mu smakuje na równej nie ciętej powierzchni Nie masz racji niestety.Nie wiem jak to powiedzieć ale "ciągnie" zdecydowanie bardziej właśnie w miejscu cięcia-widać to przy impregnowaniu jak tam bąble z powietrzem wyskakują. Jak malowałem mdf to udało mi się zwykłym podkładem natryskowym(jakis najtańszy bo taki miałem pod ręką) "zatkać" te pory i po 3 warstwach położyłem lakier.Wyszło ok. Przemcio zdecydowanie ładniej to opisał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Jakiś czas temu robiłem z MDF-u szafkę pod umywalkę do łazienki Po złożeniu całej szafki dokładnie ją zażywicowałem a potem został położony podkład oraz lakier metaliczny przez znajomego lakiernika http://imageshack.us/a/img708/1489/dsc02538y.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkgustav Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Tomek zabijasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek1981 Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Nie masz racji niestety.Nie wiem jak to powiedzieć ale "ciągnie" zdecydowanie bardziej właśnie w miejscu cięcia-widać to przy impregnowaniu jak tam bąble z powietrzem wyskakują. Jak malowałem mdf to udało mi się zwykłym podkładem natryskowym(jakis najtańszy bo taki miałem pod ręką) "zatkać" te pory i po 3 warstwach położyłem lakier.Wyszło ok. Przemcio zdecydowanie ładniej to opisał. W czym nie mialem racji ? ;-) Jakiś czas temu robiłem z MDF-u szafkę pod umywalkę do łazienki Po złożeniu całej szafki dokładnie ją zażywicowałem a potem został położony podkład oraz lakier metaliczny przez znajomego lakiernika http://imageshack.us/a/img708/1489/dsc02538y.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 No co Była potrzeba to się zrobiło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUBU Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 No co Była potrzeba to się zrobiło I nawet widze subwoofer pod spodem sie zmiescil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszLDZ Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Panowie a przypadkiem nie przesadzacie z ta obróbka dystansu , czytając te opisy owszem pro, ale to brzmi jak przygotowanie jakiegoś elementu karoserii zderzaka, błotnika itp, gdzie wymagamy idealnie gładkiej i nieskazitelnej powierzchni aby położyć bazę Wydaje mi się, że dystans ma byc tak zrobiony, aby nie łapał wilgoci i byc w miare równo obrobiony ( ale to juz na frezarce czynimy ten etap) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek1981 Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 No co Była potrzeba to się zrobiło Gratuluję pomysłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aeron Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 dystans jak najbardziej, ale np kolumne gdzie są łaczenia trzeba odpowiedni wykonczyc - innaczej jest twz efekt klawiszowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xris Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Najlepiej żywica, później szlifowanko (ew szpachla jak jakieś ubytki są) i później normalnie podkład, matowanie, baza itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Panowie a przypadkiem nie przesadzacie z ta obróbka dystansu , czytając te opisy owszem pro, ale to brzmi jak przygotowanie jakiegoś elementu karoserii zderzaka, błotnika itp, gdzie wymagamy idealnie gładkiej i nieskazitelnej powierzchni aby położyć bazę Wydaje mi się, że dystans ma byc tak zrobiony, aby nie łapał wilgoci i byc w miare równo obrobiony ( ale to juz na frezarce czynimy ten etap)To według ciebie mdf-u używa się tylko do dystansów w aucie. i do niczego innego się nie nadaje ?? ale np kolumne gdzie są łaczenia trzeba odpowiedni wykonczyc - innaczej jest twz efekt klawiszowanianp. lub spójrz na post Maxtz-a Jakiś czas temu robiłem z MDF-u szafkę pod umywalkę do łazienki Po złożeniu całej szafki dokładnie ją zażywicowałem a potem został położony podkład oraz lakier metaliczny przez znajomego lakiernika http://imageshack.us/a/img708/1489/dsc02538y.jpg P.S. Tomek nie pokazuj takich rzeczy publicznie bo jak moja żonka zobaczy to zamiast bawić się w CA to będę jej meble wszystkie do domu robił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aeron Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 lub spójrz na post Maxtz-a No patrze i ...dalej twierdze ze bez odpowiedniego wykonczenia jeżeli chcemy miec jednolitą bryłę trzeba odp wykonczyc powierzchnie.A patrzac na szafkę od maxtz - widać ewidentnie miejsce łaczenia - taki był zapewne zamiar konstruktora i nie mamy tu do czynienia z w pełni 1częściowym produktem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Karol to nie do ciebie było tylko do postu o dystansach. do ciebie było np. jako że się z tobą zgadzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszLDZ Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 To według ciebie mdf-u używa się tylko do dystansów w aucie. i do niczego innego się nie nadaje ??Fakt zasugerowałem sie, że dotyczy to dystansów nie wiem dlaczego... Niemniej jednak nie zmienia to faktu, że w wiekszości i tak czy jest to skrzynia, dystans czy jeszcze cos innego, tego nie widać tak, albo przykrywamy materiałem, obijamy czyms innym lub po prostu jest pod tapicerką gdzies, więc hiper gładka powierzchnia nie jest potrzebna, ale wedle uznania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 dystanse to olać nie to jest istotą tematu Dystanse to wystarczy czymś zaimpregnować żeby nie puchły przy kontakcie z wodą.Temat jest o innych wyrobach z Mdf-u. Np. Kolumny, szafki itp tam gdzie widać powierzchnię. w ca np. Suby w pianoblack-u itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek1981 Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Fakt zasugerowałem sie, że dotyczy to dystansów nie wiem dlaczego... Niemniej jednak nie zmienia to faktu, że w wiekszości i tak czy jest to skrzynia, dystans czy jeszcze cos innego, tego nie widać tak, albo przykrywamy materiałem, obijamy czyms innym lub po prostu jest pod tapicerką gdzies, więc hiper gładka powierzchnia nie jest potrzebna, ale wedle uznania. Lecz zauważ jaki jest tytuł tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lklukasz Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Ja mam tak kolumny wykończone W czarnym lakierze Kolumna była tak złożona aby cięte boki były z boku Na to poszedł hdf, żeby to przykryc Całośc wyszlifowana Potem oddalem do lakiernika, ktory mi samochód lakierowal Pytałem jak to zrobi ale powiedział tylko " 2x podkład na mokro" Ty powinieneś wiedzieć o co chodzi Nałożenie zywicy chyba nie wiele pomoże Problemem nie jest tu ile i jak pije mdf ale ruch płyty względem siebie Po kilku latach po lakierowaniu wychodzą "kreski" na laczeniach płyt a nie roznice w lakierze na ciętej czy nie powierzchni mdf http://diyaudio.pl/showthread.php/18599-Usher-Black-Edition Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skurkos Opublikowano 20 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Ogarnąłem troche temat. Jak mi się uda to w miare na dniach zrobie mały tutorial/instrukcje ze zdjęciami krok po kroku co i jak.Ogólnie to ważne jest aby powieżchnia była jak najlepiej obrobiona przed szpachlowaniem i dalsza obróbką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aeron Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 wiadomo ze o ruch płyt chodzi, polakierowanie przy ogarneiciu tych ruchów to pikuś A co gorsza nawet idealne wygładzenie nie przeciwdziałą temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.