Skocz do zawartości

I Eliminacje MP Easca 2013 - Olsztyn


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 283
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

 


Mnie tylko zastanawia , dlaczego u Nas tak mało popularne jest mini... W zasadzie każdy może wpaść z czymkolwiek innym od serii a mimo wszystko mało autek... Na AYA zaś całkiem są popularne te klasy mini i jakoś nie ma żadnego obciachu ,że przyjechała żółta taksówka... Wręcz przeciwnie, dla mnie to dowód na pozytywne zakręcenie właściciela.

 

Myślę że przedział kasowy  jest troszkę niefortunnie dobrany, bo licząc po cennikach detal to albo trzeba rezygnować z suba, albo z radia z czasówkami, więc ludziska zakładają że nie mają szans i odpuszczają. No albo jest tak że Ci co mają serię to ... nawet nie wiedzą o istnieniu tego forum czy takich zawodów bo to co mają to im wystarcza, natomiast Ci co mają już coś pojęcia czy jakieś sprecyzowane większe wymagania co do jakości prezentacji muzyki w swoim aucie z automatu po przeliczeniu cen lądują w Funi czy Maxi. Moje zdanie jest takie że gdyby najniższa klasa była w budżecie do ok 1500 Euro ( 6300 zł ) było by w niej więcej aut. I nie Trzeba by od razu zwiększać limitu dla Funi czy Maxi, po prostu podnieść tylko dla MINI. No chyba że nie jesteśmy wstanie jako Kraj przeforsować takiego planu, tak żeby ten limit był jednakowy w innych krajach. A Właśnie , jak to wygląda w Niemczech, Czechach czy na Węgrzech w eliminacjach, jak u nich z frekwencją w tej klasie ( jak i innych ) ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy pomysł z tym 1500 mimo wszystko to jeszcze znaczna różnica względem funi a fakt jak rozmawiałem z chłopakami to okazuje się ,że nawet nie posiadając żadnych wodotrysków zawsze im brakło z powodu tego tysiaka euro... Czasami brakuje nie wiele...

 

Aczkolwiek bodajże Tbrek pokazał zestaw z jakim można się pokusić o zmieszczenie(ale korzystając z obecnej oferty z taniznami, a większość ludzi już coś ma, tak jak ich było stać i nie będzie zmieniać pod zawody specjalnie, więc głupia jakaś stara Alpinka może zabrać połowę budżetu w mini), ale ja prywatnie uważam również , taki budżet za chiński szpagat i ten tysiak więcej luzu nikogo by nie zbawił. A pozostawiał jeszcze sporą jw. wspomniane, różnicę budżetową między funi a mini.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na prawde to żaden problem, tylko aspiracje nakazują inne rozwiązania.

 

Do tego wystarczą 10tki wpisów że to tanie radio jest takie i owakie, piec za tyle to szkoda kase wydawać, a głosniki to popierdziawki - i masz babo placek.

Nie będę już przytaczał kilkudziesięciu rozwiązań i Nakamichiego i kilku innych osób, co z tanimi rzeczami z odrobiną pojęcia i chęci wyrabiali takie systemy że inne za xxxx$ padały przy nich na pysk, i grały oczywiście do czasu aż się nie wydało co tam gra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie Truck. Ja wiem po Sobie. Klocków ma na grubo ponad Mini, czy Funi, i tych zamontowanych i tych w szafie ( licząc po cennikach detal ) a  chcąc wystartować w mini to albo musiał bym wszystko wybebeszać, i kupować czy pożyczać od kogoś jakiś low end żeby domknąć budżet, albo ... kupić drugi samochód ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku mówimy o zachęcie zabawy zawodniczej w mini... czyli ktoś już ma cokolwiek lepszego od serii, ma blisko siebie zawody to jedzie spotkać się z innymi CA maniakami , dać auto pod odsłuch i spędzić fajnie dzień jak to jest w... Niemczech np.

Nie każdego stać wydać od nowa te parę tys i zmieniać już posiadany starszy sprzęt na nowy tylko dlatego ,że kosztował kiedyś więcej niż obecne nowe. A jak ma w kieszeni odłożone przez 2 mieś te 5 wolnych stówek (bo tak obecnie jest i mało jest "Kulczyków") to nie dziwię się ,że kupuje starą Alpinkę albo Clarka a nie nowe, bo na zawody pojedzie raz a caly rok będzie słuchał tego co nabędzie. Zresztą dyskusja jak morze... Niemniej ten tysiak luzu nikogo by nie zbawił jeśli chodzi o rodział klas a wielu osobom ułatwił start jeśli są chęci.

Trochę więcej spojrzenia jaka jest rzeczywistość a nie pobożne życzenia.

 

Rozumiem argumentację środowiska dystrybutorów sprzetu ,że oni żyją ze sprzedaży nowego sprzętu a nie handlu używkami, ale.... chcąc zrobić auto poprawnie i tak się trafia po akcesoria czy okablowanie do JD i tak ląduje zostawiając kasę za maty w GMS, STP czy za Silenty...A na montaż do zakładu CA, bojąc nadmiaru prac na początek. Więc dochód z tego jest. Głośniki również ludzie kupują często gęsto nowe, zazwyczaj zagwozdka jest ze żródłem i wzmacniaczami i tutaj kierują swoje kroki w stronę rynku z drugiej ręki. Więc to wcale nie jest propagowanie kupowania starego gruzu a realne spojrzenie na to co się dzieje i dostosowanie do tych realiów a nie pchanie na siłę najniższej kategorii w za niski budżet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tbrek, wszystko ok, tylko że Twój przykład to opcja chyba raczej dla kogoś kto buduje system od zera, lub dla osób które mają na tyle wolnych środków żeby oprócz klocków z wyższej półki nabyć także te Low Endowe. Tak mi się wydaje, może źle rozumuje. Na upartego to w sumie wyjmuje P10W z bagażnika, wyjmuję także 2 piece które na co dzień pędzą mi system,  pożyczam jakąś tanią 4 kanałówkę i melduję się z mocno nie skończoną instalką w Sosnowcu. U mnie nie ma z tym problemu, ( pewnie u większości też) Mój wpis tyczył się rzuconego zapytania ze strony Trucka, dlaczego w Mini jest tak mało aut, i cała ta moja paplanina odnosi się do tamtego wpisu, tylko tyle :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Wy macie od razu z tym Low-Endem (to własnie są te aspiracje, zdaje się było już jedno auto co się GMS zachwycaliście do czasu jak nikt nie wiedział)

 

rozpiska z pamięci - żeby nie było docinek

 

Monacor 170 - 340zł za set 

Vifa Tytanowa - 340 za set

H500E - 1899 - ostatnia cena

P10W - 699

i zostaje na radio z czasówką - ale zaraz się zacznie że radio  beee ;)

 

Tylko Wy byscie chcieli aby ceny z allegro i z umowy K/S liczyć :)

 

Skończe system w alero na powyższych klockach i kiedyś podjadę - wtedy ocenicie czy się da czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze?? To d... dają instalatorzy i dystrybutorzy, że nie pomogli paru chętnym nawet po kosztach zrobić ze 2-3 aut demo swoich produktów czy możliwości i nie pokazać ludziom kibicom czy zainteresowanym ,że można zrobić fajne granie za 5 tys i parę groszy za montaż. Czego się teraz sprzedaje najwięcej? Morel Tempo itp, jakie piece? Jakieś juniorki itp.... W porzadku.

Sami by sobie nakręcili sprzedaż i robotę pokazując ,że się da w formie zabawy i reklamy. Ale jak chłopak ma do wydania te 4 tys ciężko odłożone, to normalne ,że chce mieć jak najlepiej bo szybko nie zmieni więc robi co??? Zapyla na allegro czy giełdę i kupuje kurzoloty z szaf. Kółeczko się zamyka, branża coraz bardziej chińszczeje do cna a dobrzy instalatorzy zajmują czymś innym bo by mówiąc kolokwialnie "zdechli" z glodu licząc na to całe CA.



 

 


Co Wy macie od razu z tym Low-Endem (to własnie są te aspiracje, zdaje się było już jedno auto co się GMS zachwycaliście do czasu jak nikt nie wiedział)

rozpiska z pamięci - żeby nie było docinek

Monacor 170 - 340zł za set

Vifa Tytanowa - 340 za set

H500E - 1899 - ostatnia cena

P10W - 699

i zostaje na radio z czasówką - ale zaraz się zacznie że radio beee ;)


Tylko Wy byscie chcieli aby ceny z allegro i z umowy K/S liczyć :)

Skończe system w alero na powyższych klockach i kiedyś podjadę - wtedy ocenicie czy się da czy nie.

 

A Ty dalej swój film... Tomek zejdż na ziemię, chłopak co już ma na Alpinę 9833 nie wywali znowu 700 zł na szumofon Clarka, bo Alpina kosztowała 10 lat temu dwójkę, bo go nie zawsze stać.

I może by pojechał na zawody jeśli by się mieścił bez kombinacji, a może tam zobaczył coś ciekawego i kupił za jakiś czas nowe? A tak, to jak ma się spinać i kombinowac jak koń pod góre to kładzie szeroką laskę na start i co najwyżej poględzi na forum, jak to wygląda na zawodach zamiast sam je sobie poznać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Truck a Tobie by się przydało przeczytanie regulaminu :) i w końcu jego akceptację, lub mam inną propozycję, zmontuj ekipę i niech powstanie wreszcie TRU-ASA :D

 

Będą radia z epoki, głośniki z floh-marktu,  ceny z wyobraźni, i wszystko będzie proste, jasne i przejrzyste

 

Już wielokrotnie o tym było pisane a Ty nadal swoje, godnie zastępujesz Łukasza ktory swego czasu Jurka męczył, ale on miał więcej praktycznych racji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku, mój przykład : 

Clarion788 R USB  - 1499 zł - kupiony Nowy 4 lata temu - nie mam zamiaru sprzedawać za 500, żeby kupić nowego CZ-a za 899, jak dla mnie to był by krok w tył ( mniejsza opcja ze zwrotką i ten szum - który mnie przeszkadza na tyle z ja mówię dziękuje za to radio ) 

 

Morel MT-23 - 769 zł   - nie mam zamiaru rzeźbić innych słupków na szybko  pod inne tańsze tweetery, te mi odpowiadają, w szafie w kolejce czekają Supremo

Mp 5.16 - 850 zł - nie standardowy kosz , więc pierwszego tańszego głośnika nie wkręcę typu PnP, może Twój Monacor by wszedł, tylko pytanie czy gra w moim guście.

 

Sub - Helix P10W - 700 zł  

 

Razem : 3818 zł 

 

Zostaje na wzmak/i  = 382 zł  Słucham propozycji.

Z profilu grania głośników jestem zadowolony w 90 % i nie mam zamiaru już szukać innych, ewentualnie kiedyś  może zmienię suba na Degolca, na razie mnie na niego nie stać. 

 

Wszystkie Głośniki jak i Radio kupiłem Nowe.

 

Wszystkie wzmaki które do tej pory przewinęły się u mnie były używane, świadomie kupowane, tak jak Truck pisał, nie stać by mnie było na to żeby mieszać nimi kupując w detalu, bo niestety chcąc żeby to jako tako zgrało w moim guście to trzeba by wydać dużo pieniędzy.

 

 

 


Szczerze?? To d... dają instalatorzy i dystrybutorzy, że nie pomogli paru chętnym nawet po kosztach zrobić ze 2-3 aut demo swoich produktów czy możliwości i nie pokazać ludziom kibicom czy zainteresowanym ,że można zrobić fajne granie za 5 tys i parę groszy za montaż.

 

Też mam takie wrażenie, często jedyną opcją na tanie i fajne granie przywoływane na forum  to auto z pod ręki Nakamichi, wierzę że tak grało jak piszecie. Tylko Kiedy to było ?? 10 lat temu. Ile teraz jest takich aut, o których się mówi na co dzień?? 

 

Wydaje mi się że tu jest miejsce do działania dla " branży " . Ale ten temat najniższej kategorii był już chyba w zeszłym roku wałkowany ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez sie da zrobic:

 

ostania cena tego clarka to 799 PLN

mt-23 - 649

mp5.16 - 850

helix p10 - 799

 

i zostaje 1100 na wzmak. Jesli patrzac na ceny z Essa'y mozna kupic u-dima RM-V41 za 1099 pln ( bo w takiej cenie jest u dystrybutora) i miescisz sie w budzecie. Oddac auto do stroiciela, niech ogarnie dobre zwrotki pasywne i wsi nie bedzie.

 

takze da sie....... a sprzedawac nic nie trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MINI jest kategorią dla tanich "codziennych" systemów zmontowanych z tanich klocków, a nie dla tanio zakupionych starych high-endów lub siłowo komponowanych systemów tylko pod zawody "co do 1zł" . To jest kategoria tworzona z myślą również o codziennych "buum-cykach", często z radiem OEM + konwerter Hi/Lo. Sorry, ale to Wy sami chcecie z tego zrobić wielkie zawodnicze hallo. I właśnie to często stresuje tych którzy mają takie systemy, ale pomimo chęci nigdy nie wystartują, bo się naczytają że na zawodach musi być systemowo grubiej niż teraz mają.  

Maciek/Karolina (Autofil) jakoś dał radę zrobić coś co mu gra na codzień i przy okazji na zawodach. W Olsztynie startował dobrowolnie w FUNI chociaż budżetowo mieści się w MINI, bo nie chciał zniechęcać chłopaka, który pierwszy raz był na zawodach z własnoręcznie sklepanym tanim systemem i w MINI chciał się poddać weryfikacji tego co sam zmajstował do swojego codziennego uzytku. I właśnie o takich zawodników chodzi w MINI.

Według mnie MINI jest niedocenianą przez takie stereotypowe myślenie, ale jedną z najciekawszych kategorii. W tej kategorii najwyraźniej można pokazać fachowość, znajomość produktów i prawidłowość ich wzajemnego zestawienia, bo trzeba tu zrobić w miarę przyzwoite brzmieniowe "coś" z cenowego "niczego". A chyba najczęściej właśnie takich efektów końcowych oczekuje większość zwykłych klientów "z ulicy" odwiedzających z niewielką kasą warsztaty car audio.

 

Odnośnie radia - jest jeszcze Alpine CDA-9812BR - ostatni detal: 1199zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MINI jest kategorią dla tanich "codziennych" systemów zmontowanych z tanich klocków, a nie dla tanio zakupionych starych high-endów lub siłowo komponowanych systemów tylko pod zawody "co do 1zł" . To jest kategoria tworzona z myślą również o codziennych "buum-cykach", często z radiem OEM + konwerter Hi/Lo. Sorry, ale to Wy sami chcecie z tego zrobić wielkie zawodnicze hallo. I właśnie to często stresuje tych którzy mają takie systemy, ale pomimo chęci nigdy nie wystartują, bo się naczytają że na zawodach musi być systemowo grubiej niż teraz mają.  

Maciek/Karolina (Autofil) jakoś dał radę zrobić coś co mu gra na codzień i przy okazji na zawodach. W Olsztynie startował dobrowolnie w FUNI chociaż budżetowo mieści się w MINI, bo nie chciał zniechęcać chłopaka, który pierwszy raz był na zawodach z własnoręcznie sklepanym tanim systemem i w MINI chciał się poddać weryfikacji tego co sam zmajstował do swojego codziennego uzytku. I właśnie o takich zawodników chodzi w MINI.

Według mnie MINI jest niedocenianą przez takie stereotypowe myślenie, ale jedną z najciekawszych kategorii. W tej kategorii najwyraźniej można pokazać fachowość, znajomość produktów i prawidłowość ich wzajemnego zestawienia, bo trzeba tu zrobić w miarę przyzwoite brzmieniowe "coś" z cenowego "niczego". A chyba najczęściej właśnie takich efektów końcowych oczekuje większość zwykłych klientów "z ulicy" odwiedzających z niewielką kasą warsztaty car audio.

 

Odnośnie radia - jest jeszcze Alpine CDA-9812BR - ostatni detal: 1199zł

 

Sam bym wystartował z chęcią w mini ale trochę za grubo mam w sprzęcie ,sam wszytko skleciłem od zera, postroiłem tak jak mi się podoba na codzień i w FUNI pewnie będzie kupa zabawy ze mnie, ale cóż - na tym to wszystko chyba polega :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


A Właśnie , jak to wygląda w Niemczech, Czechach czy na Węgrzech w eliminacjach, jak u nich z frekwencją w tej klasie ( jak i innych ) ??

 

w DE jest dużo w tej początkowej klasie o dziwo ... więc w PL nie da się, bo trzeba zmieniać kasę dla klas ?

Z resztą zobacz sobie na easca.eu - tam dowiesz się, gdzie, ile i itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym sezonie w DE na razie były jedne zawody i było tam w Mini 9 zawodników. W ubiegłym sezonie też bywało sporo (ok. 5-9 w zależności od imprezy). Skoro są chetni to chyba jednak da radę zagrać w tej klasie na jakimś systemie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zapowiada się ciekawie

 

Ja wg moich obliczeń się ze swoim Hi-Low-Endem mieszczę w mini :D

 

I niebawem może zawitam :D

 

Może Sosnowiec :hurra:

 

i obciachu się nie boje :rotfl: najwyżej wesoło będzie :rotfl:

 

No to bedzie się działo ze mnie też będzie wesoło w FUNI :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...