Skocz do zawartości

2 Alternatory


mike21
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zrób osobne zasilanie samego audio. Masa może być wspólna - nic nie powinno się dziać. Wzbudzenie daj przez żarówkę taka jaka powinna być w oryginale altka. Altek jest wzbudzany przez żarówkę - ta co się zapala po przekręceniu kluczyka i co pokazuje brak ładowania akumulatora. Zobacz jaka tam jest i zastosuj taka sama. Ja dałem włącznik pasujący do deski rozdzielczej podświetlany właśnie taka żarówka. Ja tak mam i jest fajnie. Nie musisz się martwic, ze ci autko nie odpali jak trochę rozładujesz aku... Oczywiście musisz mieć drugi aku do tego altka. Moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie i nie ingerujesz w bilans prądowy auta. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób osobne zasilanie samego audio. Masa może być wspólna - nic nie powinno się dziać. Wzbudzenie daj przez żarówkę taka jaka powinna być w oryginale altka. Altek jest wzbudzany przez żarówkę - ta co się zapala po przekręceniu kluczyka i co pokazuje brak ładowania akumulatora. Zobacz jaka tam jest i zastosuj taka sama. Ja dałem włącznik pasujący do deski rozdzielczej podświetlany właśnie taka żarówka. Ja tak mam i jest fajnie. Nie musisz się martwic, ze ci autko nie odpali jak trochę rozładujesz aku... Oczywiście musisz mieć drugi aku do tego altka. Moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie i nie ingerujesz w bilans prądowy auta. Pozdrawiam.

 

 

Własnie chciałem je połączyc razem skoro jeden altek 90A i 2 aku 55Ah starczały do zasilenia oriona to mysle ze dodatkowa porcja 70A z drugiego alternatora i 2 większe aku100Ah napewno wystarcza. A jest możliwe bym poprostu połączył jeden z drugim tzw wzbudzenie od jednego altka pociagnąc kablem do drugiego? Widziałem połaczone altki ale własnie nie wiem jak z tym wzbudzeniem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie ryzykował. Moga się zacząć gryźć... Moga startować przy rożnych wartościach obrotów... Nie lepiej zostawić do obsługi auta altek 70A z aku 55Ah a do audio daj ten drugi altek z większym aku - jak piszesz - 100Ah?? Miałbyś problem z głowy...

 

No mozliwe

 

No tak ale własnie chodziło mi by wykożystać 2 altki do jednej instalacji chodz i to napewno bedzie mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja latam od ponad miesiąca na dwóch alternatorach, 60A seria i 100A dołożony.

Wzbudzenie dodatkowego mam osobno pociągnięte (tzw po kluczyku) z gniazda zapalniczki przez żarówkę 2W, co prawda regulator napięcia tego 100A głupieje (świeci żarówka) to napięcie daje OK, prąd raczej też bo na serii po ok 2-3 sekundach z 14,5V robiło sie ok 12V, teraz przy max basie włączonych długich i szybie tylnej nie spada poniżej 13,5V, same audio + światła mijania zawsze powyżej 14V

 

Aku 2x55A co masz powinno być OK, chyba , że wolisz bardziej wydajne prądowo.

 

A jest możliwe bym poprostu połączył jeden z drugim tzw wzbudzenie od jednego altka pociagnąc kablem do drugiego?

Lepiej nie, daj przez żarówkę dodatkowy obwód.

 

[ Dodano: 2008-12-26, 23:22 ]

Moga startować przy rożnych wartościach obrotów...

o mnie ten 100A startuje od ok 1200rpm i jakoś nic sie złego nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja latam od ponad miesiąca na dwóch alternatorach, 60A seria i 100A dołożony.

Wzbudzenie dodatkowego mam osobno pociągnięte (tzw po kluczyku) z gniazda zapalniczki przez żarówkę 2W, co prawda regulator napięcia tego 100A głupieje (świeci żarówka) to napięcie daje OK, prąd raczej też bo na serii po ok 2-3 sekundach z 14,5V robiło sie ok 12V, teraz przy max basie włączonych długich i szybie tylnej nie spada poniżej 13,5V, same audio + światła mijania zawsze poniżej 14V

 

Aku 2x55A co masz powinno być OK, chyba , że wolisz bardziej wydajne prądowo.

 

A jest możliwe bym poprostu połączył jeden z drugim tzw wzbudzenie od jednego altka pociagnąc kablem do drugiego?

Lepiej nie, daj przez żarówkę dodatkowy obwód.

 

Chce narazie włożyć 2 altki do tego jest seryny 55Ah pod maska i dodatkowy w bagazniku 55Ah i do tego bedzie dokupiony trzeci 100Ah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mike21 ja już ten temat na elece przerabiełem jakis czas temu. Miałem tez dostep do wiedzy praktycznej w szkole w tym temacie.

Jesli juz tak chcesz wykorzystac te dwa rozne alternatory, to musisz je odseparowac, jak ktos wyzej pisał.

Trzeba też wziąść pod uwagę napiecia łądowania tych dwóch alternatorów. Jeden może dawać 14,41V a drugi 14,35V. To tez jest powod dla ktorego nie powinny ladowac tej samej instalacji. Bo bardziej obciążony będzie zawsze ten, który daje wyższe napięcie.

Wbrew temu co się mówi i piszę, to można wzbudzać alternator samym napieciem 12V. Z zaroweczka jest tylko do sygnalizacji tego czy alternator ładuje.

Jednak masz 90+70A= 160A.

A na alllegro mozesz sobie kupic alternator o wydajnosci nawet 180A Boscha. Mocowanie ma chyba 4 punktowe. Nie ma wiekszego problemu z dorobieniem łap do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu uparłeś się na takie rozwiązanie?

 

 

Bo chce wykorzystać każdy A z jednego i drugiego alternatora. Jeśli zrobię osobne zasilanie będzie tylko 90A na samo Ca. Altek 70A wcześniej wystarczał mi do zasilenia 1,5kw pieca, więc zawsze coś wspomoże i na pewno będzie więcej A do wykorzystania. TAk myśle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mike21 ja już ten temat na elece przerabiełem jakis czas temu. Miałem tez dostep do wiedzy praktycznej w szkole w tym temacie.

Jesli juz tak chcesz wykorzystac te dwa rozne alternatory, to musisz je odseparowac, jak ktos wyzej pisał.

Trzeba też wziąść pod uwagę napiecia łądowania tych dwóch alternatorów. Jeden może dawać 14,41V a drugi 14,35V. To tez jest powod dla ktorego nie powinny ladowac tej samej instalacji. Bo bardziej obciążony będzie zawsze ten, który daje wyższe napięcie.

Wbrew temu co się mówi i piszę, to można wzbudzać alternator samym napieciem 12V. Z zaroweczka jest tylko do sygnalizacji tego czy alternator ładuje.

Jednak masz 90+70A= 160A.

A na alllegro mozesz sobie kupic alternator o wydajnosci nawet 180A Boscha. Mocowanie ma chyba 4 punktowe. Nie ma wiekszego problemu z dorobieniem łap do niego.

 

To jest tak dla sprawdzenia po prostu leży mi drugi altek i chciałbym zobaczyć jak to wyjdzie w praktyce napewno i to bedzie za mało ale co mi tam. Moja Koncepcja mocnego zasilenia jest zupełnie inna i już podawałem ja w innym temacie i nie będę jej kompletował do tego auta, bo zamierzam je zmienić. A miał byc alternator 300A i aku kinetik. Po prostu nie chce inwestować w to auto i chce sklepać coś z tego co jest w garażu i leży nie potrzebne Wiem że tak by było łatwiej ale ja chcę sie troszke z tym pobawić .

 

PS.

To jak podłączają te altki? Napewno nie każdy jest identyczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok mike21, ja tylko napisałęm co wiem .

Te altki hmm ja tam widze 4sztuki... chyba identyczne..

Z tym wzbudzeniem to moze byc cos w rodzaju opoznienia, zeby nie zalaczaly sie np. wszystkie razem, bo ich reakcja tez pewnie nie jest identyczna. Tylko zalaczaja sie pokolei.

Jesli bys zrobił drugi obwód łądowania to właściwie nie ma to znaczenia, oba alternatory mozesz załaczac rownoczesnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Altek 70A wcześniej wystarczał mi do zasilenia 1,5kw pieca

 

tylko wcześniej musiał dać jeszcze prądu na silnik, światła, klimę/dmuchawę itd no i na potwory które miałeś w bagaju

 

A teraz tylko by miał do obrobienia CA

 

ja to tak myślę

 

No tak ale do zasilenia jest piec prawie 5kw więc każdy A sie liczy heh

 

[ Dodano: 2008-12-27, 10:28 ]

Ok mike21, ja tylko napisałęm co wiem .

Te altki hmm ja tam widze 4sztuki... chyba identyczne..

Z tym wzbudzeniem to moze byc cos w rodzaju opoznienia, zeby nie zalaczaly sie np. wszystkie razem, bo ich reakcja tez pewnie nie jest identyczna. Tylko zalaczaja sie pokolei.

Jesli bys zrobił drugi obwód łądowania to właściwie nie ma to znaczenia, oba alternatory mozesz załaczac rownoczesnie.

 

No wlasnie nie znam sie na elektryce sam uz nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie alternator i tak sluzy tylko i wylacznie do ladowania akumulatora. Nie pociagniesz takiego systemu samym alternatorem. No chyba, ze bys chcial uzywac 5 kW ciagle przez dluzszy czas ale wtedy musialbys z 10 takich alternatorow rownolegle spiac i silnik caly czas na 5000 obrotow trzymac...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem jak juz chcesz sie w to bawic to sprzedaj dwa obecne alternatory i kup jeden wiekszy.Jakby nie bylo roboty musisz troche w to wsadzic bo i mocowania dorobic,pasek itp wiec jak juz sie bawic to robic cos co bedzie w przyszlosci sprawiac jak najmniej problemow i bedzie jak najbardziej wydajne bo chyba o to chodzi.Koszt 180-200A alternatora nie sa duze a na starcie ma wiele plusow np mniejsze obciazenie silnika,latwiej ulokowac jeden duzy alternator niz dwa mniejsze,mniej problemow z sterowaniem,i co najwazniejsze z miejsca odpada problem niewiadomej wspolpracy dwoch roznych alternatorow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak i ja wiem ze nie oplaca sie pakowac w auto ktore zamierzamy sprzedac ale jest jeszcze druga strona medalu.Trzeba na to popatrzec z innej strony powiedzmy zakladamy te dwa alternatory,dorobilismy specjalnie mocowania,pasek wypilismy przy tym 5piwek i stracilismy na to pol soboty po czym uruchamiamy sprzet i pojawiaja sie problemy(chodze nie musza) i co wtedy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Postanowiłem i kupiłem altek 180A

 

Teraz kwestia aku myslałem nad tymi kinetik ale sciagac 30-40kg aku z usa to spory koszt wiec postanowiłem kupic cos na miejscu.

 

Zainteresowałem sie tym

 

http://www.essa.com.pl/oferta/index.php?id...246&kid=246

 

I teraz pytanie co wybrać?

 

Myslałem o 2 sztukach HW Energetic SPV-60 plus blisko przy wzmacniaczu zamiast kondensatora HW Energetic SPV-20. Do tego centra 55Ah pod maska no i wrazie wu jest jeszcze jeden 55Ah centry . Czy to wystarczy do RFt40001bd i stega k202? Czy lepiej sie wstrzymac i zainwestować w HW Energetic SPV-120?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hyba lepiej 2xSPV-60, jurek da ci lepsza cene chyba na 2 szt niz na jedna wieksza, i po parametrach widac ze jednak wiecej "A" otrzymyjesz z 2 szt. 60

ostatnio Achim z marabelki na jednej szt hollywood-a SPV 70 (lub 100 z oderwanym paskiem :)), popędził DD Z1 i na 2 szt 15" black death zrobił chyba cos ponad 153db - rekord polski, napewno cos prąd mu przysiadł i nie wiem czy miał jeszcze jakies mniejsze dołozone, ale widziałem na własne oczy ta spv 70 i ona juz robiła wrazenie :)

z tym ze po co 180A altek? rozumiem ze prądu nigdy za wiele ale na 2 szt SPV 60 wystarczy nawet 120A

aha nie doczytałem ze chcesz jeszcze spv 20, to moze lepiej jedna 60 i jedna 100 ?? większa przy samym piecu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżam temat.

Mam dwie szt altków chce je zabudować zeby robiły swoje...

po pomiarach jeden daje 14,43v, drugi 14,27v

oba mają 140A

Jak zrobic na prostą budowę cepa zeby to grało i nic sie nie "zjarało"....

prosze bardzo o nie wpisywanie postów ze taniej ekonomiczniej byłoby zabudowac jedna sztuke....

Nie byłoby taniej i ekonomiczniej....

 

Dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...