Skocz do zawartości

Seat Ibiza by emtezet


emtezet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

na forum siedze od jakiegoś czasu, ale dopiero teraz jakoś tak mnie naszło żeby podzielić się tym co mam.

Na co dzień działam troche z CA, bardziej pod względem montażu niż może doboru sprzętu ale wydaje mi się że i tak radzę sobie lepiej niż większość konkurecnji w moim mieście.

Na ten temat to tyle bo nie o reklame tu chodzi.

Baza do modów to moje pierwsze auto, czyli Iiza FL 1.4 z 99 roku, oryginalnie z wyposażeniem prawie żadnym

Auto z ciekawszych rzeczy przeszło swap na 1.8 + kompresor z merca, modyfikacje eletryki, dodatkowe moduły, wymiana oświetlenia na led itd, ale nie o tym bede się rozpisywał bo to chyba nie ta tematyka forum.

Z rzeczy w środku to większość tapicerki i plastików przerobiona na czerń, czarna podsufitka w alkantarze.

http://imageshack.us/a/img141/5059/208sl.jpg

Założeniem początkowym bo auto mam już 4 lata i wtedy też zaczęła się przygoda z CA było żeby coś w nim grało. Nie będę opisywał jak te przeróbki wyglądały bo trochę tego było, napiszę co jest teraz.

 

Radio:

Jak może niektórym wiadomo w tym samochodzie radio jest fabryczne, z dużym wyświetlaczem i bez rzeźby wywalić się go nie da. Na początku trochę je poprzerabiałem (wejście mp3, wyjscia na wzmak z przed końcówki mocy), ale ostatecznie trza było je wywalić.

Jako że nie uśmiechało mi się posiadanie radia w schowku albo gdzieś koło nóg we wnękach, panel został przerobiony i zostało zamontowane radio „na równo”

Wybór jak na razie padł na JVC KD-LX3R. Radio może nie powala dźwiękiem ale na takie póki co było mnie stać. Głównie chodziło o to żeby radio nie rzucało się w oczy, bo jak wiadomo modfikacje ze rżnięciem auta kuszą złodzieja to raz, a dwa że nie chciałem żeby coś mi piało, wystawało etc. Jak to widziałem w podobnych projektach.

Z modyfikacji radia to zostało ono doprowadzone do stanu używalności poprzez wyczyszczenie lasera, wymianę gumek amortyzujących oraz wymienione zostało podświetlenie z zielonego na czerwone (pod kolor podświetlenia deski).

Radio pełni rolę źródła dla procesora i bezpośrednio steruje subami. Długo jeździłem słuchając tylko CD ale z czasem dopadła mnie chęć odrobiny wygody i dokupiłem do niego zmieniarkę mp3 (jvc CH- x1500)

Foto z prac:

http://imageshack.us/a/img823/6505/stp83586.jpg

http://imageshack.us/a/img405/3376/stp83670.jpg

http://imageshack.us/a/img21/2705/stp83680.jpg

http://imageshack.us/a/img716/4498/stp83684.jpg

 

 

Procesor:

W aucie został założony procek Pioneer DEQ 9200. Pucha sterująca za schowkiem, panel w podsufitce. Dlaczego procek i dlaczego ten? Po pierwsze jego zakup nie jest drogi, po drugie chciałem mieć sterowanie 3-wayem bez pasywnej zwrotnicy, po trzecie podobał mi sięJ Do tego ma multum ustawień które osobiście znajduję jako przydatne (korekcja czasowa itp). Procek pracuje w trybie PRO i steruje zestawem przednim. W procku również podświetlenie klawiszy zostało wymienione na czerwone.

Tutaj efekt końcowy:

 

System przedni:

Głośniki z przodu to 3-way Infinity Kappa 1.7cs. Nie jest to może jakiś High End ale gdy go kupowałem marzyły mi się głośniki Infinity (nie wiem dlaczego), a że kappa to była ich najwyższa seria a ja wtedy będąc w UK mogłem je mieć w rozsądnych pieniądzach to kupiłem, założyłem i są.

Tweetery i średniaki poszły w słupek (wcześniej średniaki były w drzwiach ale nie satysfakcjonowało mnie to rozwiązanie bo nie było ich po prostu słychać)

Foto z prac:

http://imageshack.us/a/img222/7775/20090821187.jpg

http://imageshack.us/a/img600/5725/20090924227.jpg

http://imageshack.us/a/img717/5073/stp83566.jpg

 

 

Drzwi wygłuszone matami APP, większe otwory zostały wcześniej zaślepione wkładkami które zrobiłem z żywicy.

http://imageshack.us/a/img248/8153/stp83564.jpg

 

Sub a raczej suby dwa :P

Głośniki to IT MDS08. Wybór na nie padł po przeczytaniu wielu różnych for. Założeniem było że głośnik ma być mały (lubię dynamikę), mieć trochę wykopu i być dobry jakościowo. Dwa poszły dlatego że uznałem że czasem lubię porządnego kopa, a dwa że miały być zabudowane w boczkach, a ja lubię symetrię.

Do subów zostały wykonane zabudowy w boczki bagażnika z żywicy, na początku w BR ale jako że zajmowały za dużo miejsca przerobiłem je na closed.

Tak wyglądały na początku

http://imageshack.us/a/img87/9683/20100520419.jpg

 

Wzmacniacze:

Suby napędza xtant 121m

Średnie i kickbassy napędza Helix HXA 400

Tweetery podpięte są pod Denona 3180

Klocki miały być jakościowe, zostały wybrane na zasadzie A. dostępności, B. opinii C. ceny, gdy kompletowałem audio nie miałem okazji żeby posłuchać jak co gra, a teraz są inne wydatki niż wymiana CA więc póki co jest jak jest.

Kable to zasilanie na przewodach Dietz i Lanzar pociągnięte z aku (plus i masa), o sygnałówkach nie piszę bo nie jest to żaden High End a zwykłe ekranowane przewody vivanco.

Do tego wszystkiego są dwa kondki dietza wyrwane za grosze, podobno z tych co mają pojemność najbardziej zbliżoną do tego co o nich piszą producenci. Zasadniczo nie jestem jakimś zwolennikiem kondensatorów ale z racji tego że auto miało być robione trochę na pokaz dla klienta uznałem że ładnie będą się komponować zabudowane w podłodze.

http://imageshack.us/a/img198/2213/20100331340.jpg

http://imageshack.us/a/img9/4789/20100517418.jpg

http://imageshack.us/a/img713/7625/20100526427.jpg

 

Tak jak napisałem doświadczenie w CA nabyłem sam głównie czytając, mam sporo zdolności manualnych i elektrotechnicznych, wszystkie opisane prace wykonałem sam, nie licząc obszywania słupków i boczków w drzwiach.

Plany

Myślę nad wymianą radia na Kenwooda PSW-9524, bo tu mój system kuleje najbardziej koniecznie musi to być coś typu black panel albo mask bo już kiedyś narobili mi bałaganu chcąc wejść do auta. Mam też na stanie Xiona 10” i emphasera ea2190 które możnaby wrzucić do bagażnika zamiast IT które już mi się trochę nudzą, ale zobaczymy co z tego będzie, może zawitają w innym aucie.

Jeżeli będzie możliwość to może pomyślę o wymianie klocka od tweeterów bo chciałbym zobaczyć jak zagrałyby z czymś innym.

Jak to gra? Jak dla mnie przyzwoicie, nie wiem co mogę powiedzieć więcej bo wiem że co dla jednego jest miodem dla innego może być gó****. Jeżeli ktoś ma jakieś konkretne pytanie proszę pisać.

Kiedy samochód powstawał byłem tylko dorabiającym studentem stąd dużo wzmianek o cenie jako wyznaczniku, obecnie człowiek raz że nie ma czasu dwa że ma inne wydatki niż CA.

Wszelkie komentarze, również te negatywne przyjmę na klatę, bo wiem że są tu tacy co zjedli zęby na tych sprawach, a ja lubię się uczyć słuchając mądrzejszych.

Spora część tych zdjęć jest nieaktualna i przedstawia tylko prace nad projektem, w wolnej chwili postaram się wrzucić więcej aktualnych fotek (jeżeli będą zainteresowani)

Dziękuję za uwagę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmiku vs 1.4 był swieżo po swapie i nawet nie mogłem docisnąć bo 1. nikt wtedy nie wiedział że auto jest po swapie, 2. spadała linka od gazu, wydech był poskładany z dwóch i ogólnie wtedy to się tylko toczyło i hałasowało ;)

Obecnie jak napisałem ori kompresor wyleciał, jest eaton m62 i lata póki co na soft bo pompuje 0,5 bara co przy szybszym wałku i obecnym strojeniu daje jakieś 150KM-160KM. W planach jest zmiana koła pasowego na wale = zwiększenie doładowania, wymiana wtrysków na większe (saab 2.3t) i później strojenie. Celuję w jakieś 190KM.

 

Wracając do tematyki CA, w słupkach maskownica tweetera została przemalowana na czarno i na średniaka też została założona czarna maskownica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego wszystkiego są dwa kondki dietza wyrwane za grosze, podobno z tych co mają pojemność najbardziej zbliżoną do tego co o nich piszą producenci. Zasadniczo nie jestem jakimś zwolennikiem kondensatorów ale z racji tego że auto miało być robione trochę na pokaz dla klienta uznałem że ładnie będą się komponować zabudowane w podłodze.

Śmiać się i żartować koledzy jest łatwo, z czytaniem już troche widzę gorzej....tak jak napisałem, mi zasadniczo nie są potrzebne do niczego, ale że po trochu żyję z CA to miały cieszyć oko ewentualnych klientów, a oni żadko kiedy niestety zainteresowani są jakością, bardziej cieszy ich to co widzą oni, lub ich znajomi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Fajne rozwiązanie, pracy było nie lada ale jak widać skille są. Ciekawy performance, w zasadzie chyba żadko do vaga pchają eatona :)

 

Dobra robota!

 

ps. będzie coś dalej się działo od strony wizualnej w aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiać się i żartować koledzy jest łatwo

Fakt :) a na tym forum nawet bardzo łatwo :) ale...

 

w wolnej chwili postaram się wrzucić więcej aktualnych fotek

No i wrzuciłeś ale tych z montażu i prac przy aucie to jakoś mało, a te które już są to chyba tak na odczepnego. Na temat tego co i jak zrobiłeś przy instalce też mało jest pisane, mam nadzieję, że to przez wrodzoną skromność :)

Ale zostawmy to... Jak widzę, to z Łodzi jesteś, może skusisz się na następnego łódzkiego spota? Ja bardzo chętnie posłucham jak gra Twoje auto :) ale na to chyba raczej marne szanse będą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co ibiza jeździ jak jeździ i czeka na czas kiedy właściciel będzie miał czas żeby o nią lepiej zadbać.

Z CA to wymieniłem chameleona na wyższy model czyli 555 i zakupiłem sobie do niego mało spotykany pilocik na kierownicę RM-RK39.

Mam parę gratów które czekają na montaż nie związanych z CA (czujnik zmierzchu domowej roboty, moduł świateł dziennych i comming home + takie tam bajerki). Jeżeli chodzi o mechanike to na półce leży IC oraz mniejsze kółko na eatona, kupiłem też drugi kompresor na dawcę wirników bo moje były już mocno sfatygowane co razem powino dać te 0.9 bara może co zbliży mnie do 200KM... albo i nie :P

Wizualnie zmieniać raczej nic nie będę, to co jest na aucie - czyli progi i zderzaki to ori seat tyle że cupra, żadne plastiki czy  mnie nie interesują. W wolnym czasie trza bedzie tylko uzupełnić brakujące zaślepki, pomalować jeszcze raz progi bo pełno na nich odprysków i doprowadzić auto do jakiegoś wyglądu.

Ze zmian wizualnych to może pokuszę się o zmianę koloru felg, ale to się zobaczy jak czas i fundusze pozwolą.

 

Co do zdjęć montażu to niestety fakt faktem jest ze nie zawsze ma się aparat pod ręką, a jak się ma to też nie zawsze ma się na tyle czyste ręce żeby go do nich wziąć i cyknąć jakąś fotkę. Przyjdzie wiosna i lepsza aura to zdjęcia na pewno będą, teraz póki co przebijam się przez śnieg i błoto jak wszyscy.

Na temat tego co i jak zrobiłem napisałem tyle ile uważałem za stosowne, wiem że są tu tacy co już zęby na tym zjedli a ja nie jestem z tych co lubią się wychylać, niemniej jednak jeżeli ktoś ma jakieś konkretne pytania to z chęcią odpowiem :)

Na spota to w sumie nawet nie zerknąłem że takowe w łodzi są, ale postaram się zawitać jak mnie żona i córka wypuszczą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...