powalla Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Potem* będzie lament ...a mogłem wydać te 20-25zł na bezpiecznik z przesyłką . * jak będą Ci dogaszać auto ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanJarek2 Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Potem* będzie lament ...a mogłem wydać te 20-25zł na bezpiecznik z przesyłką . * jak będą Ci dogaszać auto ...Z jakiego powodu zwykły bezpiecznik jest gorszym zabezpieczeniem od bezpiecznika ANL? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Druciarstwa? Tak to sobie wyobrażam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Powierzchnia styku bezpieczników, przekrój przewodu jaki idzie do bezpiecznika. Są dwa solidne warsztaty CA gdzie napewno dostępne są takowe, ponad to sklepy elektroniczne. Poza tym wszechobecny jest telefon, nie trzeba jeżdzić aby się dowiedzieć o dostępność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmc29 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Tez nigdy nie odpinam aku od instalacji... po co ? Aku "stabilizyje" prąd zmienny na stały w skrócie mówiąc i jest gitara Nigdy nic przez to się mi nie uszkodziło i pierwszy słysze by sie o cos takiego bac Czyli bez obaw mogę podłączać prostownik pod akumulator jak auto wyłączone na pikniku ma dłużej pobrzdąkać albo jak przed zimą chcę akumulator przez kilka godzin podładować mimo iż mam w instalce kondensator wpięty, jeśli to ma w tym przypadku jakie kolwiek znaczenie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Możesz (tak mi się zdaje ) przecież podczas ładowania prostownikiem na aku mam napięcie 14,4 V, czyli jak na odpalonym silniku, więc co ma się niby spalić ? Jak palisz w zimę auto z kabli rozruchowych i drugiego aku, to przecież swojego nie odpinasz.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 chodzi o to ze prostownik ma CHYBA prąd zmienny 12V a aku do "prostuje" do prądu stałego i tyle, ja podłączalem wzmacniacz pod sam prostownik ale niestety jakos cos sie wzmacniacz nie chciał załączyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 ZMC... Nie nie powinno sie wogole grac na prostowniku... Kiedys spłonie to dowiesz sie dlaczego... No tak... Jarek GZ masz juz z pol roku i nie wystarczyło czasu aby zamowic ANL jak u białych a nie drutowac? Sprzęt uzytkowany w normalny sposób i na znamionowych impedancjach nie powinien być sprawcą tak dużego poboru prądu . Heh... Coz to za nadzwyczajny pobor? Za mały był i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Tez nie polecam grac na prostowniku bo to sie moja z celem w sumie. Prostownik max moze dawac 10A przy 12V czyli 120 W na 120watach mozemy co najyzej "pograć" sobie z radia bez zadnego suba itd 2x50 rms to chyba max co mozna wyciagnąć z dobrego prostownika CZYLI --------------> jak nie chcesz by po prostu podczas imprezy aku padł Ci to daj ten prostownik ale pobór mocy by niebył wiekszy niz 100rms co i tak chyba bedzie za duzo dla tego prostownika w praktyce : P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmc29 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 ZMC... Nie nie powinno sie wogole grac na prostowniku... Kiedys spłonie to dowiesz sie dlaczego... Co spłonie.Prostownik spłonie? To po co jest bezpiecznik na drodze ze wzmacniaczy do aku? A przy okazji:1. Prawie każdy kondensator ma voltomierz. Więc jaka jest granica wzkazania voltomierza poniżej której należy wyłączyć sprzęt co by jeszcze prądu w aku zostało na normalny rozruch auta (silnik: beznynka tylko 1.6 16V) ? Zakładając że nie mam pod ręką tego prostownika.2. Jaki powinien być bezpiecznik przy akumulatorze jeśli suma bezpieczników na wzmacniaczach wynosi 115W i nigdy nie gram na max ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 1, to kwestia tego jak sprawny masz aku, rozrusznik i sam silnik. Jedno auto zapala na "dotyk" inne trzeba męczyć, że prawie rozrusznik zaczyna płynąć.Więc nie ma złotego środka. Uważam, że granica 10,5V powinna zapewnić spokojny rozruch. Jeśli chodzi o pkt 2. Bezpiecznik na przewodzie zasilającym dobiera się do jego przekroju. aby w razie ewentualnego zwarcia z masą bezpiecznik przerwał obwód. W innym wypadku grozi to poważnym pożarem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmc29 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Mam dla przewodu około 5m i przekroju 35mm2 bezpiecznik przy aku- 100A. Jednak czytając powyższe obawiam się że jest za duży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanJarek2 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Ja jak i każdy w rodzinie robimy tak, że od czasu do czasu prostownik na minimalne ładowanie i podłączamy go na noc pod aku żeby się odsiarczył. Nikt nie odłącza aku od instalacji i to od wielu lat i wszystko gra.Często podłączam prostownik pod auto z którego gra muzyka i napędza impreze całkiem nieźle, nie gra na max, bas trochę zmniejszam, na radiu z 35 stopniowej skali na 25-28 i gra elegancko. Prostownik 20A, czasem zrobię głośniej jak fajny kawałek, skontroluję multimetrem i aku żyje.Co do zwykłego bezpiecznika zamiast ANL sądzę, że przesadzacie. Wlutowałem go w miedziane blaszki które przykręcone są do gniazdka ANL (wrzuce fote) no ale już zamówiłem właściwe bezpieczniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Prostownik max moze dawac 10A przy 12V czyli 120 W na 120watach Skąd taki wniosek?Posiadam prostownik i w 12 V podaje znacznie więcej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrsaint Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Pewno masz jakiegos "tirowego" co daje z 90A albo lepiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jd Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 chodzi o to ze prostownik ma CHYBA prąd zmienny 12V a aku do "prostuje" do prądu stałego i tyle...O kur... to we wszystkich szkołach aż tak bardzo nas oszukiwali?Skoro okazuje się, że to jednak akumulator prostuje, to prostownik chyba akumuluje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmc29 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 O kur... to we wszystkich szkołach aż tak bardzo nas oszukiwali?Skoro okazuje się, że to jednak akumulator prostuje, to prostownik chyba akumuluje. a "przewody też grają" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 a zastanawia mnie jedna rzecz albo nie doczytalem albo nie bylo napisane , jaka jest suma zabezpieczen wszystkich wzmacniaczy w tej instalce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wladyslaw_w908 Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Czytając wasze wypowiedzi można się troszkę pośmiać. Skoro mamy zasilanie 230V do prostownika to nie lepiej użyć sprzętu audio pod takie zasilanie niż męczyć prostownik i akumulator. Prostownik przy ładowaniu nie podaje 12V a 14,4V i co w niektórych przypadkach nawet powyżej mając na uwadze prostowniki produkcji Chrl gdzie wyższy prąd ładowania uzyskiwany jest poprzez podwyższenie napięcia. Jeśli chcesz sobie posłuchać muzyki w taki sposób jak opisujesz to proponuję załatwić akumulator ze 120-170 Ah i podłączyć kablami rozruchowymi z akumulatorem w aucie, będzie to w 100% lepszym rozwiązaniem. Przy w pełni naładowanym akumulatorze podłączenie prostownika jakiś efekt da, ale to na krótką metę,(sam byłem świadkiem gdy facet podpinał prostownik przy załączonej stacyjce {to był największy błąd} i wywaliły poduszki). Aku zacznie przysiadać i zaczną występować tętnienia napięcia zasilania co bardzo jest niewskazane i nie pożądane przy elektronice. Chyba że jeździsz pojazdem C-330 tam żadnej elektroniki nie ma. (to tak dla żartów) A odnośnie bezpieczniki według teorii ten przy akumulatorze zabezpiecza kabel zasilający, następnie rozeta z bezpiecznikami na zasilanie poszczególnych wzmacniaczy. Brak w opisie jakie kable (przekrój) zostały zastosowane. Więc może warto uzupełnić te dane, aby można było dokładniej określić przyczynę uszkodzenia czy pochodziła od wzmacniaczy, czy została uszkodzona izolacja przewodu zasilającego i właśnie taki był efekt końcowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanJarek2 Opublikowano 11 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Grubość kabla to 35mm2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
norman Opublikowano 20 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 chodzi o to ze prostownik ma CHYBA prąd zmienny 12V a aku do "prostuje" do prądu stałego i tyle...Prąd zmienny w prostowniku ? To skąd nazwa urządzenia ? Daje napięcie do wyprostowania przez akumulator ? No i po co oznaczenie klem...przecież w zmiennym nie ma biegunów + i -.Przy dzisiejszym poziomie elektroniki w autach bałbym się podpinać prostownik bezpośrednio pod akumulator podpięty do instalacji. Jaki jest sens w takim podpinaniu ? Prostownik ma prąd na wyjściu 10-20A wystarczający do naładowania akumulatora, ale nie do zasilania całej instalacji audio. Wystarczy spojrzeć na grubość przewodów wyjściowych w prostowniku. Jeszcze jak ktoś używa taniego prostownika produkcji chińskiej to wyjście na nim jest pi razy drzwi (napięcie, skoki napięcia, piki etc.) Ładowane ako to przeżyje, ale elektronika auta może powariować.Jak dla mnie jedyną opcją na granie na postoju jest włączony silnik, albo zainwestowanie w sprzęt studyjny - duża moc, zasilanie z 230 i gra gitara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.