Skocz do zawartości

Bardzo mała elektrownia (2 akumulatory)


Matum
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od razu przepraszam jeśli piszę w złym dziale.

Przeszukałem forum i konktetów które by mnie zadowoliły nie znalazłem, mam kilka indywidualnych pytanek, na które mam nadzieję że uzyskam odpowiedź inną niż: "szukaj na forum" czy "FAQ Nazara", bo czytałem.

A więc sprawa ma się tak:

1. Mam malutki alternator 50A, jeśli zostawię pod maską kwasiaka 39ah, a do bagażnika zapakuję żelowca Kinetika KHC600 (20ah), jako bufor, czy alternator poradzi sobię z doladowaniem dwóch akumulatorów o łącznej pojemności 59ah? Wszystko byłoby połączone kabelkiem 50mm2, połączenia altek-aku, masa-aku też będą połączone 50mm2.

2. Chcę się bawić w kW, coś powyżej 1kW, miło by było 1,5kW, jakie są szanse, że coś z tego by wyszło?

3. Sprawa głośnika, ma to wyrywać bebechy, moim faworytem jest Orion HCCA 15.2 (wiem wiem, przyjmie 4kW i nawet nie beknie), ale ma mocną cewkę i mógłbym się z nim jakiś czas pobawić, ewentualnie 12.2, ale czy będe zadowolony z ciśnienia? Na głośnik chciałbym wydać jakiś 1000zł, może więcej, może być używka, nie upieram się przy Orionie, może być jakiś RE, może być jakiś Rocksford Fosgate, lub coś przyzwoitego innego. Najlepiej 15cali, jeśli 12cali to już naprawdę fajną pompkę do zamieszania i niewielkim samochodzie, najlepiej 1ohm, coś co troszkę ruszy powietrzem i nerką. Co o tym myślicie, co polecicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli zostawię pod maską kwasiaka 39ah, a do bagażnika zapakuję żelowca Kinetika KHC600 (20ah)

 

Co prawda nie moja parafia ale zasilanie to zasilanie...

AGM/Żelka ma trochę wyższy nominalnie woltaż, aniżeli kwasiak, to może powodować efekt ciągłego przepływu ładunków nie tylko w kierunku altek-aku, lecz także między obiema bateriami Kwasiak- żelka, to tylko przyspieszy szybką śmierć jednego z nich... Auto może stać na postoju a prądy będą cały czas przepływać aby wyrównać ładunki w obu aku...

Nie prościej odczekać chwilkę i kupić jedną większą żelkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeśli co dziennie, co 2 dni robisz trase ok 25km to bedzie ok, doładuje przy normalnym poborze prądu czyli zestaw audio do 300 rms łącznie to nie bedze problemu by sobie grał nonstop. 50mm2 przy takim altku i takich aku to przerost formy nad trescią, po co takie przewody skoro altek 50A.

 

2. Nie ma absolutnie zadnych szans

 

3. 12.2 przy dobrym zasileniu by zrobił Ci taki dym ze byś musiał w aucie dokręcać co pare dni srubki by Ci sie ono nie posypało ;) Po drugie patrz punkt 2gi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spodziewaj sie wielkich osiagow. lepiej byloby jakbys mial wiekszy altek i wiekszy aku. a jeszcze jak powiedziales o glosniku to mysle ze to jest stanowczo za malo. Do HCCA musisz miec takze dobry wzmak aby to rozbujac. A na 60Ah nie zajedziesz daleko. Chyba ze co 2 dni ladowanie do maxa by bylo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby był altek wiekrzy to i aku bym dał koło 120ah, a dopuścił żelowy. Nie upieram się przy HCCA, ale męczy mnie on już długi czas i chce działać coś w tym kierunku.

Jaki polecicie głośnik w 1ohmie o mocy 1kW i wiecej do robienia zadymy i cenie około 1000zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiat Uno 1.0

 

 

Wiem, wiem że duży alternator daje dość spory opór, ale chyba silniczka nie zadusi.

Więc co zrobić?

Jak dam duży aku do tego altka to będę miał aku nie doładowane, czyli źle.

Jak dam duży altek to co?

Czy drugi żelowy tak jak pisałem na początku jakoś dałby radę na te spadki napięcia jakie byłyby przy głośniczku w okolicach 1kW?

Co ja mam zrobić, żeby ruszyć bebechami w tym pudełeczku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od podstaw, dobrze Ci radzę :) Pomyśl coś nad tym alternatorem, bo zdecydowanie za słaby. Później dopasuj do niego żela (lub dwa) i wtedy składaj jakiś piec i suba. Ja u siebie (silnik 1.6 benzyna) wstawiłem altek od diesla 140A który ciągnie 2 aku (65 i 45Ah) i już myślę nad większym altkiem :) Może i silnik dostanie trochę po dupie, ale coś za coś - to, w co się bawimy, niestety, ale wiąże się z różnymi efektami ubocznymi :P

 

Drugi żel jest trochę bez sensu w twoim przypadku. Ja widzę dwa wyjścia:

 

1. Jeżeli nie chcesz ingerować w silnik, altek itd. To wymień tego kwasiaka na żelówkę, myślę że 45Ah będzie git i jeździj na jednym aku. Niestety, ale w tym wypadku będziesz mógł zapomnieć o 1kW. Myślę, że w takim zestawieniu pakujesz Re Audio SE (600W Rms) i masz na prawdę miazgę w swoim fiaciku :D U kumpla w passacie ten sub robił nie lada łomot, więc tutaj powinien ruszyć bebechami w twoim pudełeczku. A i prądu nie powinno Ci zabraknąć.

2. Jeżeli już upierasz się przy 1kW i więcej, to.... może lepiej zacznij od większego auta :P Swap silnika jest nieopłacalny a przy tym małym silniczku może być ciężko jak wsadzisz dużo większy altek. Takie jest bynajmniej moje zdanie. Jak już mówiłem, u siebie przy 140A odczułem różnicę a i ten altek jest trochę za mały ( co prawda u mnie to napędza ponad 2,5kW ). Niestety, ale celując w HCCA musisz dać większy alternator i dobrą jedną żelówkę (przykładowo 100Ah) albo dwie mniejsze. Inaczej nie wydolisz, taki urok :)

 

Tak więc zastanów się, co chcesz w ogóle osiągnąć. Jeżeli chcesz iść w Car Audio to zmień na początek auto :) A jeżeli chcesz mieć dobre granie w swoim małym uno, to popraw te elementy o których Ci tutaj mówimy i obniż trochę horyzonty bo ten 1kW w twoim przypadku jest nieosiągalny, a na pewno będziesz zadowolony :) Ten SE to na prawdę dobra alternatywa, zawsze będę go polecał ludziom :) Peace :zdrowko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana samochodu nie wchodzi w gre, i tak fiacik jest nieźle doinwestowany

Do tej powy mialem 2 Atlasy IA10 (500rms) i spadki napięcia były nie mniejsze niż 13,3V po wymiane kabla na 50mm2, bo wczesniej to i do 10,9V potrafiło tąpnąć. Więc niewiem czy to 600rms z RE mnie zadowoli, bo ciśnienie może być mniejsze, bo i powierzchnia mębrany jest ciut mniesza.

Ten RF frf3110 mnie bardzo ciekawi (http://allegro.pl/ro...2466930448.html)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsza sprawa, zacznij od alternatora, ładowanie podstawa... zamiast kupować bufer, który po minucie grania bedzie nic nie wart jedz do mechanika i zamontuj jakiś atlek.

zwykly kwas 74ah+ jakiś altek 100-150a i spokojnie kilowaciora w klasie D pędziesz.

1x re se 12 pompuje o wiele mocniej niż 2x10 atlasa wg mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie zrobi z tego fiata... Altek 120-150A ? Matum to wyobraź sobie ze przy ostrym graniu auto bedzie jechało jakbyś miał 2 osoby jeszcze do auta wpakowane, czyli pod kazdą srednią górke to juz bedziesz chyba zawsze na 3 redukować :P Przy zmianie altka ze 120 na 180 jest odczuwalna roznica przy "ciągłym basie" przy 1.9TDI bo jak bas "odpuści" to auto nagle rwie do przodu a to tylko róznica 50% wieksze obciązenie silnika altkiem a jesli jest mu proponowane przy 1.0 benzyna (do tego jak jeszcze w gazie to juz masakra...) altek o 150% -0 200% wiekszy niz oryginał to jest nieporozumienie jesli chodzi o jazde/przyspieszanie przy głosnym graniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

altek o 150% -0 200% wiekszy niz oryginał to jest nieporozumienie jesli chodzi o jazde/przyspieszanie przy głosnym graniu.

 

 

Dla sprostowanie małego - pobierając np. 50A z alternatora 50A i alternatora 150A - oba będą stanowić podobne obciążenie dla silnika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ze swojego doświadczenia :)

U mnie altek-70A 1.1 Sejak i aku z przodu 44ah i z tyłu :) HE -100ah i obecnie starcza na długo :)

Dlatego sprzedaj aku Kinetica i zainwestuj w coś powyżej 100ah jak chcesz mieć wzmaka 1,5kw.

Do tego RE -600 rms i masz wyniki no i kable na których nie oszczędzaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kablem nie mam żadnego problemu, mogę puścić i 4x50mm2 tylko po co?

Jestem poważnie zainteresowany głośnikiem Rockford Fosgate RFR3110 który wisi na allegro, jego jeszcze dam radę zasilić bez ingerencji w alternator i aku. Myślę że on już całkiem fajnie ruszy powietrzem, a narazie chyba jednak odpuszczę te 2kW.

Kolejne pytanie, co myślicie o tym głośniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...