Skocz do zawartości

Ile palą wasze BMW ? Albo Audi 100 ?


Volcik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś z Was jest w posiadaniu tych autek BMW E36 i audi 100 C4.

 

Może ktoś z Was cos o nich napisac ? Jakie są w utrzymaniu, czy to prawda ze lubią się sypać i ładuje sie w nie troche kasy ?

 

Prosze o podawanie mojemnosci mocy i ile spalają wg Waszych obliczeń :)

 

Głównie zainteresowany jestem waszymi opiniami na temat bmek w gazie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę coś powiedzieć o BMW :) Miałem 3 i jak się zaczyna sypać, to ogólnie czarna rozpacz :/ Ceny części kosmos (niby za jakość się płaci, ale potrafi zrujnować kieszeń). Miałem e30 (silnik m40 1.8 - siedział również w e36, na pasku rozrządu) - wady - wycierający się wałek rozrządu, klepiące zawory, delikatna na przegrzanie głowica, gaz jedynie sekwencja - zwykłe lub blosy, nawet po wymianach świec, kabli, regulacjach potrafiły tak strzelić w dolot, że wykończyłem 3 przepływmierze (używki tanie nie są), trzeba uważać na sprzęgło wiskotyczne - jak padnie, a nie zorientujesz się w porę, to albo wypali uszczelkę, albo głowicę szlag trafia. Spalanie - 10 litrów w przypadku 1,6 lub 1,8 to norma (nie mówię o mocnym deptaniu). Podczas kupowania trzeba uważać, ja na 10 obejrzanych aut, 9 było zakatowane ( najlepszy test, jak nie słychać panewek :) to rozgrzać bunię, maskę w górę, odkręcić korek od chłodnicy - jak wywala płyn z chłodnicy - odpuścić kupno. Musi płyn się przelewać w zbiorniczku, ale nie ma prawa wylecieć ani kropli po odkręceniu korka :) Silnik m43 na łańcuchu dużo lepszy - nie wyciara się wałek, reszta podobnie jak w m40. Silniki 6 cylindrowe - z Vanosem i bez (lepszy moim zdaniem bez Vanosa, który zużyty mocno hałasuje), spalanie sporo wyższe jak w 4 cylindrowych - 12 litrów tak normalnie łyknie w trasie. Miałem e34 z 2.0 to paliła w mieście do 16 litrów :) Brat jeździł e36 318tds - ropniak, bardzo kiepski silnik, muł i mocno awaryjny. Ceny części tylko dla przykładu - termostat około 50 zł (do vw 18 :) ), reszta poważniejszych części jeszcze ciekawiej. W skrócie - ja kocham te auta, ale wiem jak kupić niezarżniętą BMW (chodzi o starsze modele), jak kupisz zadbaną - będziesz latał jak złoto, jak kupisz szrota - studnia bez dna :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam e34 z silnikiem 3.5 r6 pali 19 w mieście gazu odkąd kupiłem zrobiłem 5 tyś km i wymieniłem olej i dwa wtryskiwacze gazu (cena za 3-170 zł) mam luz na wahaczu więc niedługo to będę robił tak to się nic nie dzieje, co do kolegi który napisał wyżej to powiem że silniki 1.6 i 1.8 to słaba opcja do bmw. Ja zanim kupiłem swoją poczytałem o silnikach i wybrałem bardzo udaną lecz przestarzałą troszkę konstrukcje mianowicie m30b35 którą z powodzeniem montowali do driftingu ze względu na wytrzymałość. Także jeśli chcesz mieć udany, dużo wytrzymujący silnik polecam m30b35(sporo pali stara konstrukcja), m50b20, m50b25 dobrze chodzą na gazie mają żeliwne bloki więc przegrzać trudniej. pomijam kwestię żeby Cie auto cieszyło musisz poszukać zadbanej sztuki i wtedy to nie będzie skarbonka. A i wszystkie te silniki są na łańcuchu więc są praktycznie bezobsługowe. Diesli ze starszych bmw też się nie poleca np 1.8 tds i 2.5 tds te do 98 roku bodajże
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8 is bardzo fajny motor :) - tylko znajdź sprawny... m30b30, czy m30b35 nie siedziały seryjnie w e36 , więc o nich nie wspomniałem, ale są mocne i wytrzymałe, to fakt. Blok żeliwny, może i wytrzymały (chociażu mnie pękł na płaszczu wodnym jak złoto :( ), ale głowice we wszystkich są delikatne niestety, czy to m50, czy m40, m43, m44.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na podstawie e46 328 - pali w trasie koło 8 litrów , w mieście ok 12 , jak poszaleje to i potrafi 25 . Koszty eksploatacyjne przez rok (to było robione) : termostat, płyny , wahacze tył , amory tył , górne mocowania tył , komplet tulei tylnego zawieszenia i mocowania belki(wózka) to koło 2000 zł . Zakochałem się w tej marce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E46 323i pali w trasie 10L gazu, w mieście 13L przy przyjemnej dynamicznej jeździe także nie jest źle, co do utrzymania to mam auto od lipca i od tamtego momentu naprawy eksploatacyjne (chyba mogę je tak nazwać) pochłonęły około 2500zł, a zbliża się nieuchronnie większy remont zawieszenia z przodu ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E46 320d 2003r. 6 biegów w trasie jak jadę oszczędnie to 6,5 jak trochę poszaleje powyżej 7.O mieście się nie wypowiem bo nigdy nie zrobiłem 100 km po mieście.W trasie tak cały czas 130 kawałkami dużo szybciej wiec te 7 muszę liczyć tak czy inaczej.

I love BMW :serce:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW e90 330is (ja miałem 328i z USA) po lifcie, silnik 272KM

spalanie w trasie bez ostrego przyspieszania 8.5l - Poznań - Amsterdam 1000km w 9h, średnia predkość 135km/h

w mieście 12-13l w normalnej jeździe, ale i 30l potrafiła spalić jak esp wyłączyłem :)

 

Ogólnie fajne autko, bardzo dynamiczne i ekonomia do przyjęcia, ale awaryjność.... tylko alfa 156 była gorszym autem. Częsci w kosztach to kosmos, do tego od e90/e60 itp, większość częsci nie podłożysz z używek bo komputer traktuje jako ciało obce, (te co mają mikroprocesor) w rok czasu po za normalnym seriwsem, wymieniłem pompe ABS (4800) pompe wody (wymuszonego obiegu) 1800zł, sterownik od zabezpieczenia akumulatora (570zł) i parę mniej istotnych aczkolwiek wq....ych duperli, a auto w chwili zakupu miało ponad rok i 29000mil przebiegu

 

szwagier kupił e60 520d 163km, 89k km, spalanie w mieście 8-9l trasa 6-7l awaryjność podobna (auto 4 lata) już ma wydłubanego DPF'a, kilka czujników, blokujący się klimatronik, i zawieszający się head-display, oczywiście przy 80k dwumas.

 

Ogólnie norma jak to w BMW, rzadko psują się tylko te auta które są nabieżąco serwisowane w ASO i tam wychwytują wszystkie nadciągające usterki, wymieniają zapobiegawczo i auto jest idealne, ale serwisy oscylują po 2-4k i więcej zł, te serwisowane u pana zdzisia, nie kosztuą tyle, ale za to te auta psują się częsciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi 100 C4 2.8 V6. Spalanie w miescie 13l LPG na trasie 9 LPG, Na benie nei jszdze bo i po co, wystarczy ze na niej odpalam i czekam az sie zagrzeje.

OD 1.5 roku zadnej awarii, ceny czesci smieszne, nie porownywalne do BMW tej klasy. Rocznikowo starsza od e39,ale ocynk jest nie to co w e34 a komfort jazdy e39 bez dwóch zdań i taka sama smiechu warta powłoka antykorozyjna zarówno w 34 jaki e39 ...

 

Jednyna, dla mnie bolączka to FWD...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam w domu e39 nie ma sladu rdzy, natomiast u mnie w e34 rdza bierze ranty drzwi nie przez to że jest słaby ocyn a przez to że zastosowali tam takie głupie listwy na dolnym rancie drzwi i zostaje tam woda przez to rdzewieją drzwi w e34 wszędzie indziej nie ma rdzy podłoga zdrowa przy kielichach to samo, jest też u nas citroen zx ocynkowany niby wszystko ładnie do czasu od dwóch lat rdzewieje od spodu od zewnątrz tego nie widać ale przy kielichach już go bierze, lewarka w wyznaczone miejsca już nie podłoże. E34 mimo że lewarek ma szerokość 2-3 cm nie wiem jaką długość podnosze auto bez problemu w wyznaczonych miejscach. bmw rocznik 90 citroen 96 składak

 

drzwi już kupiłem z rocznika 89 i praktycznie na nich nie ma rdzy a to dlatego że koleś zdjął te listwy dolne na nich więc niedługo czeka mnie wymiana bo moje kierowcy i pasażera troszkę nadgryzione zębem czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi 100 C4 2.8 V6. Spalanie w miescie 13l LPG na trasie 9 LPG, Na benie nei jszdze bo i po co, wystarczy ze na niej odpalam i czekam az sie zagrzeje.

OD 1.5 roku zadnej awarii, ceny czesci smieszne, nie porownywalne do BMW tej klasy. Rocznikowo starsza od e39,ale ocynk jest nie to co w e34 a komfort jazdy e39 bez dwóch zdań i taka sama smiechu warta powłoka antykorozyjna zarówno w 34 jaki e39 ...

 

Jednyna, dla mnie bolączka to FWD...

Z calym szacunkiem Mastah, ale e39 a c4 100, troche sie roznia komfortem, w tych czasach firmie z Inglostadt trochu brakowalo jeszcze do Bavarii... ;) Mialem e39 prżez 2 lata , sporo jezdzilem c4, roznica jest, ale bezapelacyjnie bym bral c4;) koszty czesci i utrzymania to jak to sie mowi maja sie do siebie "logarytmicznie";) p.s. Spalanie e39 530d w miescie 9-10, trasa 7,5-8, w zaleznosci od nogi;) c4 nie ja tankowalem to i nie liczylem spalania;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie fajne autko, bardzo dynamiczne i ekonomia do przyjęcia, ale awaryjność.... tylko alfa 156 była gorszym autem. Częsci w kosztach to kosmos, do tego od e90/e60 itp, większość częsci nie podłożysz z używek bo komputer traktuje jako ciało obce, (te co mają mikroprocesor)

A po włożeniu nowej w aso komp sam się zaprogramuje? Nie! Trzeba adoptować, tak samo można z używkami.

szwagier kupił e60 520d 163km, 89k km, spalanie w mieście 8-9l trasa 6-7l awaryjność podobna (auto 4 lata) już ma wydłubanego DPF'a, kilka czujników, blokujący się klimatronik, i zawieszający się head-display, oczywiście przy 80k dwumas.

4 letni diesel co ma 80kkm :rotfl: (dodaj z przodu 2~3), a później płacz bo dpf zapchany i dwumas stuka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po włożeniu nowej w aso komp sam się zaprogramuje? Nie! Trzeba adoptować, tak samo można z używkami.

 

O ile potrafisz zmienić nr vin w urządzeniu, to nie ta bajka co w e46/39 itd.

 

4 letni diesel co ma 80kkm :rotfl: (dodaj z przodu 2~3), a później płacz bo dpf zapchany i dwumas stuka.

 

To auto salonowe, nie sprowadzane z zachodu. A dwumas po 80k to normalne zjawisko, nawet Adamu tego doświadczył w swoim mondeo, tak więc co w tym dziwnego? a filtr przy jeździe miejskiej to tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym miał kupować e36 ( a miałem już kilka sztuk ) to tylko i wyłącznie is-a M42/M44 jak ma być tanio i z odpowiednim butem. Jak jeszcze lepiej to m50 2.5, a jeszcze lepiej i oszczędniej to M52 2,8.

Spalanie w mieście to odpowiednio: 10,2-10,5 12-14, 13, mowa o normalnym jeżdzeniu bez jakiegoś mega pędzla.

W przypadku silników ~ 200 koni trzeba dobrze trafić, wiele ma dawane kosmicznie w palnik i wymagają mniej lub bardziej poważnych remontów. Auto łatwo kupić, przykatować też, tylko na naprawy to już później nie ma i sie sprzedaje :) Remont głowicy na tip top w m50 to ok. 1200 zł. Remont generalny silnika około 2000 zł o ile tuleje nie są zowalizowane i tłoki trzymają wymiary. Ceny biorą pod uwagę swoją robociznę w 100% poza regeneracją głowicy ( trzeba mieć odp. sprzęt itd ). Mój b25 vanos palił przed remontem 14 litrów pb i pół litra oleju na 1000 km.

Obecnie jest zrobiony, ma obizony stopień spręzania na 8,5:1 w jakimś tam celu. Po dotarciu spalił 13pb i zero oleju. Jednak nowe uszczelniacze zaworów, pierścienie i przehonowane cylindry to inna bajka.

 

Cała reszta silników to dla mnie nieporozumienie, wszystkie paskowe 1.6 i 1.8 palą po 11 litrów a wygar bez szału. Diesla też pomijam. Mozna również rozpatrywać M52 2,5 tzw. 323 też daje radę ale do 2,8 to mu daleko.

A jakbyś szukał emki to wal na pw. powiem Ci na co zwrócić uwagę, bo zły zakup w tym wypadku może zrujnować właścicielowi psychike (mało kto chce je naprawiać) a i czasem każdy budżet.

 

A propo kolegi z m30b35, fakt to stary klamot ale tak jak każdy inny motor nie jest idiotoodporny. Przegrzać go można, będzie chodził, problem jak Ci kiedyś przyjdzie robić głowice to będziesz miał banana, na którym będzie uciekało 7-9 dych na płaszczyźnie. Jak remontowałem swojego to dopiero 4 głowica była nominałem, po 2 planowaniach. Reszta krzywa, albo popękana. http://img821.images...6/img0731zw.jpg

A jak Ci pali 19 litrów to sobie sonde zmień. Normalne spalanie pb95 dla tego silnika to max 15,5 litra przy sprawnym osprzęcie i normalnej jeździe. 22 gdzieś to spali z butem w podłodze.

 

Na koniec rada: jak kupujesz bmw to sprawdzaj szczególnie auto, które właściciel chce sprzedać z rezerwą paliwa na 5 minut jazdy i z łysymi kapciami. Dla mnie to wystarczający sygnał aby prześwietlić na maxa ile sie da całe auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym piszę

 

Jak na razie w wlkp. potrafi to zrobić jedna osoba, a zmiana nr vin w pompie ABS to 1000zł (ja swoją miałem w 2009r. a wtedy nikt tego nie potrafił zrobić.) Tak czy inaczej pompa abs + kodowanie to ok 2000zł za używaną.

 

Ale kupił je nowe z salonu jako pierwszy właściciel?

 

Kupił je z salonu jako używane z programu BMW z potwierdzeniem przebiegu jak i serwisowania.

 

Kto kupuje diesla z dpf do jazdy po mieście? :kwasny:

A masz e60 (po lifcie) 520d bez DPF ? oczywiście zamiennie mógłby kupić 207 1.4hdi bez dpf'a :D potem zatrudnić tych magików z reklamy co każde auto na peugeota przeklepali i by mu BMW pewnie zrobili :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...