dawid WM Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Zasięgnij informacji, jaki margines wiekszej pojemnosci aku mozna miec, miedzy zdolnoscia altka.To zależy od rodzaju użytkowania pojazdu, a dokładnie od dystansów robionych autem i tryb jazdy trasa,miasto. Nie ma złotego środka, nie słyszałem o teoriach, tolerancjach, moze dlatego, że to sprawa indywidualna.Nie wierzę w bajki, że nowy aku idzie do klienta z autem, poza tym aku są źle przechowywane w sklepach. Na dobrą sprawę, żeby aku był trwały i kupiony rzeczywiście jako 100% sprawny, musiało by być tak jak z moocyklowymi aku. Dostajesz pusty aku + elektrolit i zalewasz sobie sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawellaby Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 moocyklowymi aku. Dostajesz pusty aku + elektrolit i zalewasz sobie sam.bajka by była a ja tylko jezdze w miescie tras w ogole nie robie, nie zdarza mi sie przejezdzac w jednym ciagu 100 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Ale zdarza CI się stać(w sumie jechać 5km/h) godzine w korku? To tez ładujesz aku. Nie ilość km a czas jest wazny. Ale ludzie co wy wałkujecie jak makaroniarze ciasto na pizze. Wiadome że my audiowariaci powinniśmy mieć w posiadaniu prostownik, nawet najmniejszy który to doładuje ten aku Ot tyle w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Tak jest, raz w tygodniu ładuje prostownikiem aku parę godzinek Nawet jeżeli mam lepiej się z tym czuć, to i tak warto... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawellaby Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Ale zdarza CI się stać(w sumie jechać 5km/h) godzine w korku? nie u mnie nie ma korków jestem ja i moj golf i pusta droga , powaga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemlUu Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Nie mialem na mysli jakiegos zlotego środka. Przykład: Koleś ogarniety w temacie powiedział, ze maksymalnie do 50Ah zebym wrzucał, nie robie wiele km, nie jezdze długo. Musisz naładować większy akumulator, wiec altek również musi być odpowiedni. Takze nie rób takiego czegoś jak ja miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xris Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 gdzy włącze światła ,długie, nawiew , awaryjne, ogrzewasznie szyby,wycieraczki , jezdze szybami i nie pamietam co jeszcze to spada do 12,6 To normalne W takim razie coś u mnie nie bangla jak należy i mam za dużo "prundu"... U mnie światła mijania i drogowe, nawiew, ogrzewanie tylnej szyby, pełne oświetlenie wnętrza, odkręcone radio na 90% (2 sztuki M1 i A5) i było 13,7V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawellaby Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 a więc jest tutaj wszedzie mała sprzeczność... mój kumpel mechanik jest tego zdania, że - podlaczasz miernik jest 14.1 - 14.4 jest ok , wlaczasz wszystko co masz w aucie nie ma prawa spac ponizej 13.8 jezeli tak sie dzieje altek do wymiany - chyba ze podmienić inny aku dla testu , jezeli jest tak samo to potwierdza wymiane alternatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xris Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 ...widzisz i nie grzmisz... czy zapomniałeś, że jest jeszcze coś takiego jak REGULATOR napięcia? Jak on padł to możesz szukać, podmieniać i co tam jeszcze chcesz (pomijam wymianę altka na taki ze sprawnym regulatorem) Jeżeli ten mechanik nie zasugerował żeby go sprawdzić to proponuję za często go nie odwiedzać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 światła mijania i drogowe xenon panie xenon robi swoje ;) Regulator to od 35-120zł , no i wymiana to max 10 min , więc może kilka piwek(lub kaw, oranżad, papierosów itp.) i wymień dla świętego spokoju . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xris Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 akurat wtedy było 2x H7 bo ksenio się wysrał poza tym to nie aż taka różnica żeby spadło do 12,6V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 wlaczasz wszystko co masz w aucie nie ma prawa spac ponizej 13.8Wszystko zależy od producenta. W jednym aucie sprawdza sie przy 2500-3000obr/min, a w innym na biegu jałowym. Także nie ma co mierzyć wszystkich jedną miarą. no i wymiana to max 10 minmożna się zdziwić, czasami potrzeba na to pół dnia o ile dostępność części pozwala, np jest problem z dostępnością części zamiennych dla alternatorów chłodzonych cieczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Pisalem o Golfie , bo mi rzeczywiscie to zajelo pol dnia , z tym ze wymiana to naprawde10 min , a reszte czasu pozarlo oczekiwanie na dostawe czesci do sklepu ;) Dzis na spocie moze pomierzymy ile komu opada ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Odnośnie za dużego aku.W kadecie GSI producent seryjnie montował 60-64Ah akumulator i alternator 45A. Więc dlaczego miałoby to nie działać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Więc dlaczego miałoby to nie działać? Bo takie plotki chodzą po mieście więc tak MUSI być i żadne prawa fizyki tego nie zmienią ;) A wystarczy dbać o akumulator, raz na 2 tyg podłączyć go na noc pod prostownik, ustawić mały prąd, aku się ładnie odsiarczy i będzie długo służył.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfi Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 mój kumpel mechanik jest tego zdania, że - podlaczasz miernik jest 14.1 - 14.4 jest ok , wlaczasz wszystko co masz w aucie nie ma prawa spac ponizej 13.8 jezeli tak sie dzieje altek do wymiany - chyba ze podmienić inny aku dla testu , jezeli jest tak samo to potwierdza wymiane alternatora. nie kupuj nowego - zregeneruj obecny. Za jeden nowy altek, zregenerujesz 3 stare. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 nie kupuj nowego - zregeneruj obecny. Za jeden nowy altek, zregenerujesz 3 stare.Od dawna da się kupić alternatory i rozruszniki regenerowane(z resztą nie tylko), gdzie należy oddać stary inaczej płaci się kaucję. Widziałem za nieduże pieniądze "zasilacze" do podtrzymania akumulatora. Np. akumulator leży w garażu nie używany to podłączamy takowy "zasilacz" i on podtrzymuje jego napięcie na stałym poziomie. Jak dobrze pamiętam to cena tego to ok. 70zł netto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barył Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Ogólnie sprawa nie jest trudna. Napięcie przy pracującym silniku na akumulatorze i alternatorze powinno być właśnie w okolicy 14.4V. max. Jeśli jest inaczej i napięcie spada poniżej 13.5V to alternator nie daje sobie rady, bądź jest uszkodzony tak jak mówi mechanik kolegi pawellaby, bądź może być problem z połączeniem altka do aku.Już nawet nie mówię tu o napięciu spadającym do 12.6V bo wtedy to prąd idzie z akumulatora i nie ma ładowania.Akumulator w spoczynku ma napięcie 12.5V-12.7V, by akumulator się ładował napięcie musi być o 2V większe.Jeśli ktoś ma trochę wiedzy i umiejętności może sam próbować naprawić alternator, czasami usterki są naprawdę błache. Co do wielkości/mocy akumulatora i alternatora, to alternator powinien być odpowiednio mocniejszy w stosunku do pojemności akumulatora. Załóżmy że akumulator mamy 50Ah to alternator 75A lub więcej w zależności jaki sprzęt prądo-żerny mamy w aucie, w innym wypadku akumulator może być nie doładowany. Widziałem za nieduże pieniądze "zasilacze" do podtrzymania akumulatora. Np. akumulator leży w garażu nie używany to podłączamy takowy "zasilacz" i on podtrzymuje jego napięcie na stałym poziomie. Jak dobrze pamiętam to cena tego to ok. 70zł nettoNa rynku jest pełno ładowarek lepszych/gorszych do akumulatorów które mają funkcję podtrzymywania i konserwacji.Pod taką ładowarką akumulator może sobie stać podłączony miesiącami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Akumulator w spoczynku ma napięcie 12.5V-12.7V, by akumulator się ładował napięcie musi być o 2V większe. Nie prawda. Co do wielkości/mocy akumulatora i alternatora, to alternator powinien być odpowiednio mocniejszy w stosunku do pojemności akumulatora Też nie prawda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Wszycy u sie nakrecacie a Paweł te pomiary robił na WYPOMPOWANYM akumulatorze... Skad te przypuszczenia o regulatorze? To jakaś bzdura... Albo działa albo nie działa, jeśli nie działa to ładowanie wzrasta do 15-18v .... W kazdym przypadku uszkodzenie PALI SIE KONTROLKA na desce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 nie działa to ładowanie wzrasta do 15-18valbo spada do 11,3 V:)ja w swojej toyocie miałem kiedyś ładowanie na poziomie 22V, ale jak to zobaczyłem, to zdębiałem i zgasiłem silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawellaby Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 jeśli nie działa to ładowanie wzrasta do 15-18valbo spada do 11,3 V:) więc regulator sam się wykluczył właśnie : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Regulator może dać różne wyniki. To tylko albo aż wzbudzenie prądnicy. ja w swojej toyocie miałem kiedyś ładowanie na poziomie 22V Przy 15V elektrolit gazuje... Przy 22 musiał być niezły kocioł w aku ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 To była góra minuta zanim zgasiłem silnik. Tak to już bywa jak się w śnieżycę na placu w międzyczasie roszrusznik demontuje Podejrzewam, że jedna wsuwka (nie wiadomego mi przeznaczenia) została przysypana przez śnieg, lub zamókł alternator. Odparowało i wróciło do normy. Ale zdziwienie było ogromne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LightSound Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Bo takie plotki chodzą po mieście więc tak MUSI być i żadne prawa fizyki tego nie zmienią ;) A wystarczy dbać o akumulator, raz na 2 tyg podłączyć go na noc pod prostownik, ustawić mały prąd, aku się ładnie odsiarczy i będzie długo służył.... Święta prawda - miałem w swojej R19 kombinowaną instalacje, tzn zamieniony plus stały z po stacyjce w instalacji - i radio cały czas pobierało spory prąd. Zorientowałem się jak nie jeździłem autem przez 5dni podchodzę a tu aku 72Ah (alt 75A) dętka - sprawdzam miernikiem, poniżej 3V, ale podładowałem aku prądem 0,3A przez ponad dobę aby osiągnął swoje wartości, naprawiłem instalacje i do tej pory jeździ i w te mrozy tegoroczne mnie nie zawiódł ani razu mimo iż auto stare, stoi na dworze(teraz ma domek) i musi pokręcić swoje zanim odpali na mrozie Inna sprawa, to to że ma max moment obotowy przy 3800 obr (otwiera się dysza gaźnika), co przekłada się na dynamiczną jazdę i aku ma się kiedy doładować robiąc dziennie ok 70km. Tak że dbać o niego to podstawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.