Skocz do zawartości

wpływ akumulatora na alternator


pawellaby
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zasięgnij informacji, jaki margines wiekszej pojemnosci aku mozna miec, miedzy zdolnoscia altka.

To zależy od rodzaju użytkowania pojazdu, a dokładnie od dystansów robionych autem i tryb jazdy trasa,miasto. Nie ma złotego środka, nie słyszałem o teoriach, tolerancjach, moze dlatego, że to sprawa indywidualna.

Nie wierzę w bajki, że nowy aku idzie do klienta z autem, poza tym aku są źle przechowywane w sklepach. Na dobrą sprawę, żeby aku był trwały i kupiony rzeczywiście jako 100% sprawny, musiało by być tak jak z moocyklowymi aku. Dostajesz pusty aku + elektrolit i zalewasz sobie sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ale zdarza CI się stać(w sumie jechać 5km/h) godzine w korku? To tez ładujesz aku. Nie ilość km a czas jest wazny. Ale ludzie co wy wałkujecie jak makaroniarze ciasto na pizze. Wiadome że my audiowariaci powinniśmy mieć w posiadaniu prostownik, nawet najmniejszy który to doładuje ten aku :) Ot tyle w temacie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mialem na mysli jakiegos zlotego środka. Przykład: Koleś ogarniety w temacie powiedział, ze maksymalnie do 50Ah zebym wrzucał, nie robie wiele km, nie jezdze długo. Musisz naładować większy akumulator, wiec altek również musi być odpowiedni. Takze nie rób takiego czegoś jak ja miałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzy włącze światła ,długie, nawiew , awaryjne, ogrzewasznie szyby,wycieraczki , jezdze szybami i nie pamietam co jeszcze to spada do 12,6

 

To normalne

 

 

W takim razie coś u mnie nie bangla jak należy i mam za dużo "prundu"... :wink:

 

U mnie światła mijania i drogowe, nawiew, ogrzewanie tylnej szyby, pełne oświetlenie wnętrza, odkręcone radio na 90% (2 sztuki M1 i A5) i było 13,7V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc jest tutaj wszedzie mała sprzeczność...

 

mój kumpel mechanik jest tego zdania, że - podlaczasz miernik jest 14.1 - 14.4 jest ok , wlaczasz wszystko co masz w aucie nie ma prawa spac ponizej 13.8 jezeli tak sie dzieje altek do wymiany - chyba ze podmienić inny aku dla testu , jezeli jest tak samo to potwierdza wymiane alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...widzisz i nie grzmisz... czy zapomniałeś, że jest jeszcze coś takiego jak REGULATOR napięcia? Jak on padł to możesz szukać, podmieniać i co tam jeszcze chcesz (pomijam wymianę altka na taki ze sprawnym regulatorem)

 

Jeżeli ten mechanik nie zasugerował żeby go sprawdzić to proponuję za często go nie odwiedzać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlaczasz wszystko co masz w aucie nie ma prawa spac ponizej 13.8

Wszystko zależy od producenta. W jednym aucie sprawdza sie przy 2500-3000obr/min, a w innym na biegu jałowym. Także nie ma co mierzyć wszystkich jedną miarą.

 

no i wymiana to max 10 min

można się zdziwić, czasami potrzeba na to pół dnia :) o ile dostępność części pozwala, np jest problem z dostępnością części zamiennych dla alternatorów chłodzonych cieczą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc dlaczego miałoby to nie działać?

 

Bo takie plotki chodzą po mieście więc tak MUSI być i żadne prawa fizyki tego nie zmienią ;) A wystarczy dbać o akumulator, raz na 2 tyg podłączyć go na noc pod prostownik, ustawić mały prąd, aku się ładnie odsiarczy i będzie długo służył....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

mój kumpel mechanik jest tego zdania, że - podlaczasz miernik jest 14.1 - 14.4 jest ok , wlaczasz wszystko co masz w aucie nie ma prawa spac ponizej 13.8 jezeli tak sie dzieje altek do wymiany - chyba ze podmienić inny aku dla testu , jezeli jest tak samo to potwierdza wymiane alternatora.

 

nie kupuj nowego - zregeneruj obecny. Za jeden nowy altek, zregenerujesz 3 stare.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

nie kupuj nowego - zregeneruj obecny. Za jeden nowy altek, zregenerujesz 3 stare.

Od dawna da się kupić alternatory i rozruszniki regenerowane(z resztą nie tylko), gdzie należy oddać stary inaczej płaci się kaucję.

 

 

 

Widziałem za nieduże pieniądze "zasilacze" do podtrzymania akumulatora. Np. akumulator leży w garażu nie używany to podłączamy takowy "zasilacz" i on podtrzymuje jego napięcie na stałym poziomie. Jak dobrze pamiętam to cena tego to ok. 70zł netto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie sprawa nie jest trudna. Napięcie przy pracującym silniku na akumulatorze i alternatorze powinno być właśnie w okolicy 14.4V. max. Jeśli jest inaczej i napięcie spada poniżej 13.5V to alternator nie daje sobie rady, bądź jest uszkodzony tak jak mówi mechanik kolegi pawellaby, bądź może być problem z połączeniem altka do aku.

Już nawet nie mówię tu o napięciu spadającym do 12.6V bo wtedy to prąd idzie z akumulatora i nie ma ładowania.

Akumulator w spoczynku ma napięcie 12.5V-12.7V, by akumulator się ładował napięcie musi być o 2V większe.

Jeśli ktoś ma trochę wiedzy i umiejętności może sam próbować naprawić alternator, czasami usterki są naprawdę błache.

 

Co do wielkości/mocy akumulatora i alternatora, to alternator powinien być odpowiednio mocniejszy w stosunku do pojemności akumulatora. Załóżmy że akumulator mamy 50Ah to alternator 75A lub więcej w zależności jaki sprzęt prądo-żerny mamy w aucie, w innym wypadku akumulator może być nie doładowany.

 

Widziałem za nieduże pieniądze "zasilacze" do podtrzymania akumulatora. Np. akumulator leży w garażu nie używany to podłączamy takowy "zasilacz" i on podtrzymuje jego napięcie na stałym poziomie. Jak dobrze pamiętam to cena tego to ok. 70zł netto

Na rynku jest pełno ładowarek lepszych/gorszych do akumulatorów które mają funkcję podtrzymywania i konserwacji.

Pod taką ładowarką akumulator może sobie stać podłączony miesiącami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator w spoczynku ma napięcie 12.5V-12.7V, by akumulator się ładował napięcie musi być o 2V większe.

 

Nie prawda.

 

Co do wielkości/mocy akumulatora i alternatora, to alternator powinien być odpowiednio mocniejszy w stosunku do pojemności akumulatora

 

Też nie prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszycy u sie nakrecacie a Paweł te pomiary robił na WYPOMPOWANYM akumulatorze... Skad te przypuszczenia o regulatorze? To jakaś bzdura... Albo działa albo nie działa, jeśli nie działa to ładowanie wzrasta do 15-18v .... W kazdym przypadku uszkodzenie PALI SIE KONTROLKA na desce...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To była góra minuta zanim zgasiłem silnik. Tak to już bywa jak się w śnieżycę na placu w międzyczasie roszrusznik demontuje :) Podejrzewam, że jedna wsuwka (nie wiadomego mi przeznaczenia) została przysypana przez śnieg, lub zamókł alternator. Odparowało i wróciło do normy. Ale zdziwienie było ogromne :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo takie plotki chodzą po mieście więc tak MUSI być i żadne prawa fizyki tego nie zmienią ;) A wystarczy dbać o akumulator, raz na 2 tyg podłączyć go na noc pod prostownik, ustawić mały prąd, aku się ładnie odsiarczy i będzie długo służył....

 

Święta prawda - miałem w swojej R19 kombinowaną instalacje, tzn zamieniony plus stały z po stacyjce w instalacji - i radio cały czas pobierało spory prąd. Zorientowałem się jak nie jeździłem autem przez 5dni podchodzę a tu aku 72Ah (alt 75A) dętka - sprawdzam miernikiem, poniżej 3V, ale podładowałem aku prądem 0,3A przez ponad dobę aby osiągnął swoje wartości, naprawiłem instalacje i do tej pory jeździ i w te mrozy tegoroczne mnie nie zawiódł ani razu mimo iż auto stare, stoi na dworze(teraz ma domek) i musi pokręcić swoje zanim odpali na mrozie :) Inna sprawa, to to że ma max moment obotowy przy 3800 obr (otwiera się dysza gaźnika), co przekłada się na dynamiczną jazdę i aku ma się kiedy doładować robiąc dziennie ok 70km. Tak że dbać o niego to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...