Tarik Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Hej. Czy ktoś orientuje się ile mniej więcej wynosi taka instalka i czy da się po taniości? Piszę o samym zasilaniu bez głośników (9 szt.) i wzmaków (3szt.), tylko altek, aku, kable, kond i reszta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymek Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 W jakim to aucie bo to istotna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarik Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 W Mercedesie CLK '05, alternator w standardzie 120A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 W Mercedesie CLK '05, alternator w standardzie 120A. jaki silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarik Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 1.8 Kompressor 163 kuce - wiem, że szału nie robi Po kalkulacjach ściągniętych od doświadczonych tego forum, wyszło mi w zasadzie zapotrzebowanie na 200A jak w mordę strzelił i to by była fajna opcja pod alta z Alle, tyle że na resztę już ni mo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 A co to za sprzęt że tyle A potrzebuje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarik Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 2 razy Audiopipe AP-30001D plus RE AUDIO XT-800.4V3. Dobrze to kombinuję w ogóle: jeśli CA to 200A a standard altek to 120A, to w sumie potrzeba ok. 300A, czy tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 1.8 Kompressor 163 kuce - wiem, że szału nie robi Już nie gadaj, w tej budzie fajnie się zbiera i kultura pracy jest ok. Jednostka opracowana we współpracy z mitsubishi, ma swoje wady, ale zalet posiada znacznie więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarik Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Taaa, te rewelacyjnie psujące się 4-cylindrowe silniki M 271...Wcześniej pomykałem Mondeo II V6 bez gazu w manualu i powiem Ci Dawid, że tamten bolid zbierał się znacznie lepiej Hehe, przeczytałem Twój podpis: też wozisz się już tylko legendą , czy może poszedłeś w setki tysięcy peelenów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 te silniki nie są takie złe tylko rozrząd przeskakuje i pęka przewodzik od podciśnienia nie stać mnie na "gwiazdę" chyba, że sam emblemat na maskę, poza tym nie jeździ się tym co się naprawia ja mam starą toyote celice V generacji jeśli chodzi o samo zbieranie się, to wpływ na to ma wiele czynników, od przełożeń w skrzyni biegów i przekładni głównej/walcowej, rozmiar opon i konstrukcja silnika.inny kształt ma krzywa mocy i momentu w silniku o tej samej pojemności, a większej ilości cylindrów, natomiast układ cylindrów ma wielki wpływ na moment obrotowy, który bezposrednio odpowiedzialny jest za przyśpieszanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarik Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 poza tym nie jeździ się tym co się naprawia ja mam starą toyote celice V generacji Haha, no tak a Toyoty i większość japońców (obecnie Subaru no.1) to wcale nie legendy, bo wciąż są najbardziej bezawaryjne!natomiast układ cylindrów ma wielki wpływ na moment obrotowyTo ciekawe, a który układ jest tutaj najlepszy? Heh fajnie, że offtopuję w swoim własnym temacie , więc spytam chociaż po ile chodzi zlecenie takiej instalacji wraz z montażem gratów? A propos: coś jeszcze się stosuje w takich energochłonnych instalkach?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 To ciekawe, a który układ jest tutaj najlepszy? bez cienia wątpliwości bokser im większy kąt pomiędzy cylindrami tym lepiej, a większego już nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Wracając do tematu - jak planujesz uzywać tego sprzętu? Czy taka moc będzie Ci potrzebna często? W czasie jazdy? Czy tylko na postoju? To dość ważne. Najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem było by domontowanie drugiego altka i przeznaczenie go do ładowania buforowego aku tylko na instalację CA. Altki powyżej 200A to już spore wyzwanie ( i drogieeee ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarik Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Czy taka moc będzie Ci potrzebna często? W czasie jazdy? Czy tylko na postoju?Nie, nie często, to bardziej do zabawy przez góra kilkadziesiąt minut i zawsze na włączonym silniku.Zgłębiałem temat i wiem, że lepiej montować jeden duży niż dwa mniejsze alty, a koszt to jakieś 400-500$. Za to akumulator w bagaju to konieczność i jedyne co wiem, to żeby szukać żelówki. A jak jest z oddawaniem prądu i pojemnościami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Jeśli tylko do zabawy i na parę minut, to zadbał bym tylko o dobry aku buforowy i tyle. Jeden duży zamiast 2 mniejszych - ty bym się nie zgodził, przynajmniej od strony elektrycznej. Chodzi o szybkie przesycenie magnetyczne alternatora przy dużych prądach, gdzie 2 mniejsze mogą pracować poniżej granicy, są także lepiej chłodzone. A jak jest z oddawaniem prądu i pojemnościami? ??? Sprecyzuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Automatyczna wiadomość Temat przeniesiony z forum:"Car Audio → Wszystko o Sprzęcie Car Audio"do"Car Audio → dBdrag & ESPL" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarik Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Jeśli tylko do zabawy i na parę minut, to zadbał bym tylko o dobry aku buforowy i tyle.Jakie mógłbyś polecić dla auta, a jakie dla audio?Użytkownik Tarik dnia 11 marzec 2012 - 16:10 napisałA jak jest z oddawaniem prądu i pojemnościami? ??? Sprecyzuj.Wybacz, miałem na myśli prąd rozruchowy, a co do pojemności to nie wiem jak się je dobiera względem alternatorów.Jeden duży zamiast 2 mniejszych - ty bym się nie zgodził, przynajmniej od strony elektrycznej.Zdaję się na Twoje doświadczenie, chociaż wiele osób mówi o problemach w zgraniu obu i ich różnych napięciach oddawanych, ale rzeczywiście 200A dla CA i 100A dla samego auta, to byłoby tańsze rozwiązanie plus możliwość długiego grania przy wyłączonym silniku bez obaw o odpalenie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 wiele osób mówi o problemach w zgraniu obu i ich różnych napięciach oddawanych, ale rzeczywiście 200A dla CA i 100A ale kolega waski wspominał o zasilaniu aku buforowego z drugiego alternatora, który chcesz domontować, więc raczej nie były by połączone ze sobą, co również preferujesz:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarik Opublikowano 12 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 (edytowane) Kurde, nie do końca ogarniam ideę zasilacza buforowego... Kosztuje toto parę stów, ma raptem parę amperów, płynnie reguluje napięcie i chroni akumulator, ale z czym to się je? Jakiego aku powinienem użyć?drugiego alternatora, który chcesz domontować, więc raczej nie były by połączone ze sobąNo tak, ale jak się ma takie obciążenie silnika dla osiągów auta?? Okej, chyba już wiem. Ta zasiłka chroni aku przed przeładowaniem i głębokim rozładowaniem utrzymując napięcie akumulatora na zadanym poziomie, a także przed przepięciami, dobrze gadam? Montuje się ją również w bagażniku przy akumulatorze żeby zniwelować straty? I tu nasuwa mi się pytanie o kondensatory: ja potrzebowałbym 5 Faradów, ale czy są one w ogóle potrzebne? Edytowane 12 Marca 2012 przez Tarik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tribal Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 Panowie odgrzeje kotleta.Vw sharan 1.9 tdi 115km alternator 120A. wzmacniacz blaupunkt velocity burning diseire II głośnik helon 15 spl. jak tu rozwiązać zasilanie , jeden duży aku pod maską czy może dwa aku ? Muzyki słucham zawsze na odpalonym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saltech Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 A brakuje prądu? Można wymienić altek od 2,8 na 150A lub chyba z tuarega 220A W Sharanie nie ma za bradzo miejsca na drugi Aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tribal Opublikowano 15 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 no niestety prądu zabrakło i uszkodził się wzmacniacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 15 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 Jesli jest miejsce na drugi aku to sie nie zastanawiaj. 2x europower z takich tanszych i jazda. Jesli nie ma miejsca jedena porzadna (najwieksza jaka sie zmiesci pod maske) bateria agm i komplecik superkondow. A i burnig drsire to bardzo liche piece, wcale bym sie nie zdziwil gdyby juz wczesnie byl kilka razy naprawiany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 15 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 komplecik superkondow.np takie jakie masz i może by bez agma z tyłu się obeszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 No raczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.