Skocz do zawartości

Maty GMS bez kleju. Na co kleić?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem GMS-04 przyszło w jednym kawałku ze szpuli. Zabrałem się do klejenia ale okazuje się że nie ma na nich kleju. Ni chuchu się nie kleją. Przetarłem kawałek beznyną eksktrakcyjną i też nie kleją się. Na co je kleic?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a jak? Ten papier sam odchodzi. Tylko jest kwestia że kupiełem je tydzień temu i tak leżały. Dziś chciałem sobie pokleić, odciąłem kawałek i do klejenia a tu się nie klei. Przetarłem benzyną i dalej nic. Pewnie mi nie zwrócą bo powiedzą że obciąłem albo coś. A kupiłem 2 m2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem. Sprawa śmierdzi. Choć coś ktoś kiedyś wspominał że była jakaś partia bez kleju... Ale to dość dawno było i nie wiem czy to tych mat dotyczyło. Wg mnie bez kleju takie maty są bez użyteczne - nawet gdyby użyć innego kleju, nie spełnią do końca swojego zadania. Reklamacja i tyle.

 

Podgrzej, klej aktywuje sie pod wplywem wysokiej temperatury, wlasnie to przerabialem u siebie i nie tylko... tez myslalem ze klej wysechl, bo papier odpada i nie kleilo sie na zimno.

 

Ale te maty z całą pewnością nie wymagają podgrzewania. Jeśli tak, to jednak znaczy że coś z nimi nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze strony producenta:

 

"i.Warstwa masy tłumiącej zawiera klej w swej strukturze i wymaga lekkiego ogrzania od strony foli aluminiowej przed montażem.Po lekkim ogrzaniu materiał staje sie plastyczny i klejący."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już wiecie na swoim przykładzie, że niedzielna praca w g***o się obraca :)

Dokładnie już nie raz się przekonałem :wink: A jeśli chodzi o maty 04 mam ten sam problem bez podgrzania ani trochę sie nie kleją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe ze wczesniej byly nieco inne, aktualnie na stronie producenta napisane jest "Nowy model GMS-04 to parametry..." czyli byly zmiany w produkcji i stara wersja mogla miec inny klej - nie wymagajacy podgrzewania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem to samo jakis czas temu... i tez mialy sie kleic po podgrzaniu

podgrzane tak ze bitum zaczal plynac a i tak sie kleic nie chcialy ;]

 

wydaje mi sie ze spora partia tych mat byla wadliwa

ale wczoraj kleilem GMS 06 i kleilo sie pieknie bez podgrzewania w paru st C :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żem się nawnerwiał. Grzanie, naklejenie, znowu grzanie. Gożej niż z bolem. Te maty takie muszą być bo jak przyszły to już ten papier odszedł od mat, Położyłem i czekały na montaż. Myślałem że będą się kleić a tu bez podgrzania ni rusz. Ciekawy jestem czy to będzie trzymać, nie odpadną jak tak lipnie się kleją. Wałkiem je dociskałem kanty końcem noża, trzymakiem wkrętaka. Porażka. Tyle godzin i wykleiłem zew. warstwę jednych drzwi.

bo niedziela jest do wypoczynku :) już wiecie na swoim przykładzie, że niedzielna praca w g***o się obraca :)

A dziś to był jedyny dzień od tygodnia kiedy mogłem cokolwiek zrobić i to dopiero jak żonka z uczelni wróciła. Teraz pewnie będę tak jeździł bez tapicery z kablami na wierzchu przez tydzień :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dramatyzujcie.

Robie głównie na silverze i 04, i aż takiej tragedii z gmsem nie ma. To, że trzeba go podgrzać, to wiadomo nie od dziś.

tbrek masz całkowitą rację. Zupełnie inaczej aplikuje się 04ke kiedy auto postoi na warsztacie w temp +20st, a trochę więcej roboty jest jak wjeżdża świeżak kiedy na zewnątrz jest mróz lub kilka stopni powyżej zera.

Opalarka czyni cuda i nigdy nie miałem kłopotów z gmsem.

Co do pękającej warstwy alu, to najczęściej ma to miejsce kiedy mata jest zbyt zimna, by zdołała się odpowiednio wyprofilować.

 

@nicekt

Jeśli odtłuściłeś powierzchnię i zagrzałeś butyl to mata będzie się trzymać jak każda inna (stp, dyna, HW...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzy tygodnie temu, wyklejałem drzwi tymi matami przy ok. 3 stopniach... bez opalarki nie obyło się... przy tej temp., gdy odwijałem z rolki, w cieńszych miejscach (pomarszczony butyl) pękała. Za to jak ją podgrzałem ładnie się kleiła. Trzeba uważać z długością grzania, bo później klei się do rąk i ciągnie, ale nie rozrywa. Moja rada: lekko podgrzać, tak aby klej załapał i przyległ do karoserii. Później, jeszcze bardziej dogrzać, żeby mata dokładnie wypełniła nierówności (dopasowała się) i łączenia z innym kawałkiem maty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy nakładaniu GMSa 04 robicie coś z tą matą? Dla mnie ona jest wyjątkowo "pulchna" i ja osobiście ją sprasowałem (na równym podgrzałem ją i wałkiem wygniotłem). Robiła się cieńsza, ale o wiele sztywniejsza.

 

ja zostawiłem ją w takiej postaci jaka była... po przyklejeniu do drzwi i ostygnięciu, stawała się sztywna i twarda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...