Skocz do zawartości

LED dzienne do Passata B5


sonicpl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie kminie zeby wymienic *inaczej wstawic* lampki do Passka bo szkoda pradu i palenia sie tych zwyklych i takim cudem znalazlem cos takiego.

 

http://moto.allegro.pl/h1-h7-h4-h3-hb4-hb3-swiatla-led-dzienne-gratis-i1446225173.html

 

http://allegro.pl/swiatla-dzienne-5-led-vw-passat-sharan-lupo-t4-i1456276066.html Ten jak na sam led przydrogawy stad pierwszy link mi sie bardziej podoba

 

Widzial to ktos moze?

 

Jak macie inne jakies wiesci i propozycje to rzuccie temat prosze.

 

Danke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hidy odradzam ...miałem tydzień i zdjąłem . Ledy są Ok jeśli lubisz takie bajery ale ...muszą mieć atest PL (na szybce oznaczenia ..jak sprawdzę to podam ale chyba RL ) . Wszystkie inne Ecoś tam się nie liczą i psy będą się czepiać . Poprawna instalacja tez nie polega na pociągnięciu tylko plusa i minusa i pstryczka , bo musi to się wyłączać i wyłączać wraz z włączeniem lub wyłączeniem świateł mijania. W Pl teraz obowiązują niby dwa przepisy mianowicie chodzi o tylne światła postojowe . Jeden przepis mówi że muszą świecić , a drugi że nie muszą w nowszych autach . Nikt się tego nie czepia , bo interpretacje są różne ja mam bez postojówek i przeglądy przechodzę normalnie , tylko symbol na kloszu sprawdza , powiązanie z światłami mijania i tyle . Niby do zakładania ma zachęcać mniejsze zużycie prądu (LED nie zużywają przecież nic w porównaniu do samych 110w żarówek mijania ;) ) ale jadąc na światłach dziennych nie świeci się nam nic w kokpicie ...kto zmuszony był do wymiany żaróweczek wie że to gra warta świeczki . Wymiana spalonej to mordęga lub spora kasa w serwisie , bo rozebrać trzeba ful elementów ... roboczogodzina kosztuje.

 

PS: dodam że nie mam LED a zwykłe lampy dzienne (po 10W) , bo miałem otwory w zderzaku po halogenach i musiałem to jakoś "zamaskować" ;) Oczywiście przed montażem sprawdź odległości w jakich mogą być zamontowane te światła .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tak.

Przepis dokładnie mówi, że przy zapalonych światłach DZIENNYCH żadne inne ( czyli postojówki z tyłu i takie tam ) nie muszą być zapalone.

Do roku 2009 polskie przepisy wymagały, by podczas jazdy na światłach dziennych paliły się światła pozycyjne. Było to sprzeczne z prawodawstwem unijnym (Regulaminem nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ). Stan rzeczy zmieniło rozporządzenie ministra infrastruktury z 4 maja tego roku, opublikowane w Dzienniku Ustaw z 20 maja[1], które zmieniło obowiązujące przepisy, dostosowując je do europejskich norm prawnych.
:)

 

 

A oznaczenie musi być RL i E z numerkiem, określony numerek to określone państwo europejskie gdzie zostały dopuszczone do użytku i jednocześnie mogą być używane u nas. I nie musi być to żaden atest PL tylko homologacja europejska właśnie :)

 

;]

 

no i co do montażu to też masz ściśle określone wymagania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że wszystko jest kwestią montażu. Ostatnio pod supermarketem koleś podjechał Octavią z listwami włożonymi w reflektor, chyba musiał go rozklejać. Ładnie to wyglądało, jak świeciło. Wychodząc ze sklepu przyjrzałem się, to wyglądało na prawdę schludnie.

Innym samochodem z dobrze zrobionymi światłami była stara Toyota Celica z otwieranymi do góry światłami. Koleś umieścił je w tę szparę pod kloszem.

A jak się widzi takie przyklejone do zderzaka, to faktycznie agro zalatuje.

Ciekawym rozwiązaniem jest to proponowane przez powalle. Zawsze to 20, a nie 100W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa 2 przepisy i jesli juz to wlasnie bardziej obowiazujacym jest ten ze tylne postojowki musza swiecic . Tak samo z oznaczeniem RL to wlasnie on opisuje klosz swiatel dziennych , bo E to tylko norma bezpieczenstwa i gdyby tylko na to patrzec to moglibysmy lampe halogenowa uznac za dzienna , bo E tez posiada . Oznaczenie RL jest konieczne dla przejscia przegladu ..polecam telefon na stacje ;) Co do listew , to np. Hella ma homologowane Ledy .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra to moze inaczej, nie chodzi o wies tuning tylko o zuzycie pradu bo system bedzie mi wpieprzal sporo i po co mi go nadwyrezac lampkami w dzien.

 

doradzcie cos w ludzkiej kasie co sie da zamontowac w te kratki. widzialem na allegro kilka aut z takim patentem i nie wyglada to wiesniacko przeciez. tylko 200 zl dac za same takie to zaden biznes. do aku dorzuce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo montuję tych najtańszych zestawów DRL z homologacją (90zł) i nie ma z nimi kłopotu.

 

Dla jednych wieś tuning, dla innych oszczędność.

 

Mój teść często śmiga z kampingiem na letnie wypady. Oświetlenie auta + przyczepy to kilkaset W w porównaniu do 10W które pobierają DRL. W zeszłym roku objechał południe europy (Chorwacja, Węgry, Czechy) i milicja w żadnym kraju się nie przyyebała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rysiuct to co ty podałeś jest o tyle ciekawe, że można tego używać również jako "pozycyjnych" bo mają oznaczenie A02 wiec fajnie np znaleźć układ który po włączeniu świateł "pozycyjnych" zmniejszy natężenie światła tych dziennych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...