Skocz do zawartości

Radioodtwarzacz nie zapamiętuje stacji


Denek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Problem jest następujący. Kupiłem jakiś czas temu używanego kaseciaka JVC od jednego z forumowiczów. Został podłączony w Astrze F razem ze zmieniarką pod standardową kostkę ISO. Na początku sytuacja była taka, że radio działało tylko pod zapłonem i po zgaszeniu gubiło wszystkie ustawienia. Zmieniłem pozycję bezpiecznika i obecnie radio działa bez zapłonu oraz (co wnioskuję po świecącej się diodzie) cały czas dostaje zasilanie. Zapamiętuje ustawienia dźwięku (tj. basy, głośniki, balans itp.), natomiast po jakimś czasie przepadają wszystkie zapisane stacje radiowe.

 

Czytałem różne tematy na forach i problem leżał zazwyczaj po stronie kabli, natomiast traciły się wszystkie ustawienia. Tutaj jest inaczej, bo przepada jedynie część. W poprzednim radiu nie było problemów, z tym że było podłączone przez dodatkową przejściówkę z inną kostką.

 

W temacie elektryki jestem głupi jak but, więc jakiekolwiek lutowanie mogę sobie z góry darować. Nie mniej proszę o pomoc, może ktoś miał podobny problem - zawsze będę wiedział co jest nie tak i czy udać się do jakiegoś zakładu.

 

Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj radio potrzebuje 3 kabli ...plus stały , plus po stacyjce i minusa (antenę i resztę dupereli pomijam) . Poszukaj opis kości ISSO i podepnij te kable zgodnie z tą normą .

U Ciebie (kochany OPEL ) poszukaj tylko kabla "stały plus" zmostkuj czerwony z żółtym i po bólu . Jeśli będzie żłopać prąd na postoju to będziesz się martwił potem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ale po co będziesz wydawał pieniądze spróbuj zmostkować jak to napisał kolega powalla jeśli to nie pomoże a raczej będzie działać (sam mam Opla Astre II i wiele radii się podłączało i działało) wtedy możesz sobie zakupić ten gadżet na allegro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale dodam że ASTRA II jest chyba wyjątkiem wśród Opli , bo ma położenie stacyjki w której jest napięcie na jednym z kabli w kostce radia i to bez bez włączania zapłonu ;) Inne Ople tego nie potrafią i pozostaje różnie, czasem dziwnie to rozwiązywać aby móc grać na postoju bez kluczyka, a jednocześnie chronić aku przed "nocną kradzieżą" prądu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj tutaj:

 

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic349807.html#1771386

 

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1502689.html

 

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1140973.html

 

A najlepiej podłącz jak kolega radzi i będzie dobrze :)

 

Żeby wszystko było jak trzeba to musisz:

na kabel żółty podać stałego plusa

na kabel czerwony plusa po stacyjce

na kabel czarny masę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radku nie bez kluczyka tylko bez włączonego zapłonu . Opel (Tigra też niestety) nie posiada tak rozbudowanej stacyjki jak np. VW i tam nie ma kabelka na którym pojawia Ci się +12V jak tylko masz wsadzony klucz .W Oplu musisz przełączyć do pozycji "zapłon" i wtedy masz dopiero napięcie na kablu do radia. Tak wiem napiszesz że możesz sam pociągnąć kabelek nawet prosto spod aku , no ale wtedy posiadacze Clarków i alpin zaraz podniosą larum że radyjko będzie żłopać cenny np. w zimie prąd z aku .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko po kiego grzyba ma grać bez kluczyka?

 

Dla mnie to jest bez różnicy. W zasadzie wolałbym, żeby działało tylko na zapłonie, bo przez przypadek mogę zostawić włączone i potem będzie "lipa" ;)

 

Obecnie działa bez kluczyka, bo przełożyłem bezpiecznik i myślałem, że to usunie problem resetowania się wszystkich ustawień. Niestety usunęło, ale tylko częściowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie działa bez kluczyka, bo przełożyłem bezpiecznik i myślałem, że to usunie problem resetowania się wszystkich ustawień. Niestety usunęło, ale tylko częściowo.

 

Co rozumiesz przez stwierdzenie "przełożyłem bezpiecznik" ??? na pewno tam jest stałe napięcie 12 V nawet po jakimś czasie ???

 

a może podłączyć na próbę inne radio i sprawdzić jak zareaguje po czasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co rozumiesz przez stwierdzenie "przełożyłem bezpiecznik" ??? na pewno tam jest stałe napięcie 12 V nawet po jakimś czasie ???

 

Na tylnym panelu radioodtwarzacza (JVC) mam bezpiecznik 10A, który można przestawić tak, żeby zwierał piny 1 i 2, lub 2 i 3.

 

Przy ustawieniu 1&2 mogę włączyć radio bez zapłonu, natomiast przy 2&3 konieczne jest przekręcenie kluczyka i radio startuje automatycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale wtedy posiadacze Clarków i alpin zaraz podniosą larum że radyjko będzie żłopać cenny np. w zimie prąd z aku .

To mnie bardzo zmartwiło, bo mam stare Alpine i zajechany akumulator. Ile takie radio może pociągnąć prądu na podtrzymaniu pamięci? Posiadam Apine 7915M. sorki za OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tylnym panelu radioodtwarzacza (JVC) mam bezpiecznik 10A, który można przestawić tak, żeby zwierał piny 1 i 2, lub 2 i 3.

 

Przy ustawieniu 1&2 mogę włączyć radio bez zapłonu, natomiast przy 2&3 konieczne jest przekręcenie kluczyka i radio startuje automatycznie.

 

 

Z tego wnioskuję że masz stały plus i wejście plusa ze stacyjki więc nie powinno być problemu.

 

Jak możesz to napisz dokładny model radia poszukam i obczaję jakie masz tam wejścia z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...