Skocz do zawartości

Sound of Tuning Lublin 2011


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi o wyniki to w Beginer Maxi :

Stanec praktycznie do bólu wykorzystał cały potencjał auta. Można, było troszkę podkręcić bas (o czym mówiłem jemu wcześniej, gdyż mi na oko (nie na ucho) było za mało :rotfl: ).

 

Xara Picasso Roberta ma olbrzymi potencjał jeśli chodzi o scenę i jeśli właściciel wykorzysta to w przyszłości to będzie bardzo trudno Stanec-kowi obronić pozycję.

Sędzia za każdym razem mówił "według mojego gustu ....." i tak należy interpretować te wyniki.

Nie umniejszając nic ani zwycięzcy ani nikomu innemu to nie jest tak, że jedno auto gra lepiej o klasę albo dwie od drugiego.

Niektórzy nie wykorzystali potencjału systemu, gdyż robili zmiany nieraz tuż przed zawodami i stroili na słuch "zafascynowani" lepszym graniem danego elementu i przez to jego eksponowali.

Ogólnie brak systemów pasywnych w tej klasie jest tylko wyborem zawodników ale nie uważam, że dobry system pasywny nie miał by szans rywalizować i wygrać z samochodami opartymi na systemach aktywnych.

Należy zawsze przy konstruowaniu systemu zdawać sobie sprawę jaka przewaga jest np. pasywki nad aktywką czy 2-way nad 3-way i na tym polu wygrywać.

Jeśli tak się podchodzi do systemu można z każdego wycisnąć znacznie więcej niezależnie czy aktywnego czy pasywnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ogólnie brak systemów pasywnych w tej klasie jest tylko wyborem zawodników ale nie uważam, że dobry system pasywny nie miał by szans rywalizować i wygrać z samochodami opartymi na systemach aktywnych.

Należy zawsze przy konstruowaniu systemu zdawać sobie sprawę jaka przewaga jest np. pasywki nad aktywką czy 2-way nad 3-way i na tym polu wygrywać.

Jeśli tak się podchodzi do systemu można z każdego wycisnąć znacznie więcej niezależnie czy aktywnego czy pasywnego.

"Tematem przewodnim" była , możliwość wiernego oddania pozycji przez systemy pasywne.

Wiadomo, buławę nisi każdy w .....tornistrze :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Traktujmy to jako luźne dywagacje ale ....

Uważam, że Robert w Xsarze zbudował akustykę do efektywnego wykorzystanie podziału pasywnego bez opóźnień.

Pomimo to zastosował poszedł w podział aktywny ...... co spowodowało że nadal system jako taki gra ale .... nie wykorzystał drzemiącego w nim potencjału.

To mniej więcej tak jakby zatrudnić mistrza rajdowego który od zawsze jeździł tylko samochodami podsterownymi w wsadzić go od razu do auta nadsterownego.

Życie pokazało, że rajdy wygrywały zarówno samochody podsterowne jak i nadsterowne gdy za kierownicą jeździli kierowcy potrafiące w pełni wykorzystać zalety zachowania się takiego samochodu.

Nadal uważam , że podział pasywny jest lepszy (przy zachowaniu rygorów stereofonii). Tak samo uważam, że w samochodzie Stanec-a nie da się na pasywnym systemie bez korekcji nic sensownego zrobić (brzmiał by przy obecnym rozmieszczeniu przetworników gorzej niż przy obecnym systemie).

Stanec wykorzystał zalety pasywnego podziału tam gdzie mógł i zastosował korekcję i podział aktywny tam gdzie musiał.

Nie uważam także aby korekcje czasowa była niezbędna do "przesuwania" subwoofer-a.

Choć o tym dlaczego tak uważam (że wystarczy zmienić ukierunkowanie i miejsce instalacji subwoofera może niedługo napisze Tomek (z tego forum :zawstydzony: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Traktujmy to jako luźne dywagacje ale ....

Tylko i wyłącznie

Traktujmy to jako luźne dywagacje ale ....

Uważam, że Robert w Xsarze zbudował akustykę do efektywnego wykorzystanie podziału pasywnego bez opóźnień.

Pomimo to zastosował poszedł w podział aktywny ...... co spowodowało że nadal system jako taki gra ale .... nie wykorzystał drzemiącego w nim potencjału.

To mniej więcej tak jakby zatrudnić mistrza rajdowego który od zawsze jeździł tylko samochodami podsterownymi w wsadzić go od razu do auta nadsterownego.

Życie pokazało, że rajdy wygrywały zarówno samochody podsterowne jak i nadsterowne gdy za kierownicą jeździli kierowcy potrafiące w pełni wykorzystać zalety zachowania się takiego samochodu.

Nadal uważam , że podział pasywny jest lepszy (przy zachowaniu rygorów stereofonii). Tak samo uważam, że w samochodzie Stanec-a nie da się na pasywnym systemie bez korekcji nic sensownego zrobić (brzmiał by przy obecnym rozmieszczeniu przetworników gorzej niż przy obecnym systemie).

 

Nie mnie zabierać głoś na ten temat , bo wspomnianych aut nie widziałem nawet na oczy, nie mówiąc o tym , ze ich nigdy nie słyszałem .

Natomiast napisałeś kiedyś , ze wierne oddanie 5 czy nawet 7 wzorcowych pozycji słuchanych z fotela kierowcy, bez korekcji czasu nie stanowi problemu , a to już chciałbym usłyszeć na własne uszy :wink2:

Nie uważam także aby korekcje czasowa była niezbędna do "przesuwania" subwoofer-a.

Choć o tym dlaczego tak uważam (że wystarczy zmienić ukierunkowanie i miejsce instalacji subwoofera może niedługo napisze Tomek (z tego forum :zawstydzony: ).

Do przesuwania , czy jednorazowego wstrzelenia się w punkt , jako stałej dla danego systemu.

I pytanie , czy jesteś to w stanie wykonać dla każdej ( dowolnej ) instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do przesuwania , czy jednorazowego wstrzelenia się w punkt , jako stałej dla danego systemu.

I pytanie , czy jesteś to w stanie wykonać dla każdej ( dowolnej ) instalacji.

 

Nie jestem w stanie wykonać tego dla każdej instalacji (chyba nikt tego nie jest w stanie zrobić).

Warto jednak według mnie zanim "pstryknie się w czasówkę" sprawdzić czy da się to osiągnąć w sposób pasywny i jeśli tak sprawdzić na własnym systemie oba sposoby i wybrać ten lepszy dla Siebie.

Zawsze system budujemy "pod siebie".

Wszyscy chyba spotkaliśmy się z osobami które nie chcą słuchać stereo tylko łupanie i byczenie z tyłu z odrobiną cykania po bokach :wstyd: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w stanie wykonać tego dla każdej instalacji (chyba nikt tego nie jest w stanie zrobić).

A korekcja w domenie czasu , daje możliwośc wirtualnego przesuwania suba z dokładnością 1 do ~2 cm.

Warto jednak według mnie zanim "pstryknie się w czasówkę" sprawdzić czy da się to osiągnąć w sposób pasywny i jeśli tak sprawdzić na własnym systemie oba sposoby i wybrać ten lepszy dla Siebie.

Zawsze system budujemy "pod siebie".

Wszyscy chyba spotkaliśmy się z osobami które nie chcą słuchać stereo tylko łupanie i byczenie z tyłu z odrobiną cykania po bokach :wstyd: .

A co zrobisz jeśli optymalnym z punktu zgrania czasowego miejscem lokalizacji suba będzie środek bagażnika , tam umieścisz skrzynkę :wink2:

 

Na dziś odpuszczam , czekam tez z niecierpliwością na "teorię " Tomka :wink2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to ze Barbus dał wszystkim do myślenia , osiągnął najwyższy poziom ciśnienia, pomimo iż samochód wystawiony był w najniższej kategorii

NO... tym bardziej ze myslałem koło 155 w ich wykonaniu... tak czy inaczej graty,

no i dla barta który w koncu w czarnej mambie przeroczył magiczne 150db:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy tak ma być w ogóle, czy wszyscy którzy startują ustawiają swój sprzęt na płycie i pod płytę EASCA

Trzeba zapytać tych co mają według Ciebie za dużo góry. Każdy ustawia sprzęt pod swój gust, jedni lubią dużo góry (jak np. wasylwek) a inny wolą jej mniej. :) W swoim aucie możesz zrobić przecież mniej góry albo po prostu tyle ile uznasz za stosowne, w końcu to Ty będziesz go najczęściej słuchał.

 

Co do ustawiania sceny czasówką i skazywania pasażera na poszkodowanie. Mnie osobiście nie obchodzi co słyszy pasażer bo ja na tamtym miejscu nigdy nie siedzę :P Po drugie, myślę, że pasażera mało obchodzi ustawienie sceny. To tak jak w domu, jak siedzisz pośrodku kolumn to masz najlepsze miejsce odsłuchowe a ten co siedzi obok Ciebie już nie :) I tutaj tak samo masz wybór, nie musisz stosować czasówek ( w sensie w samochodzie). Skoro Ci się nie podoba taki dźwięk to tak jak mówisz jest pasywka.

 

To wszystko to jest indywidualna kwestia każdego właściciela auta. Jedni montują głośniki w tylnej półce i są zadowoleni, inni przechodzą z systemów 2 way na 3 way a jeszcze inni z 3 way na 2 way bo tak im się podoba :) Tyle ode mnie i żeby nie było na nikogo nie naskakuję :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...