Skocz do zawartości

Gazownik - zmagania z CA i nie tylko


gazownik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 580
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

aki porządek w bagażniku :)

Fakt , o dziwo teraz też taki jest. Co prawda da się zauważyć na fotce brak progu bagażnika i rolety ale innej fotki nie miałem.

W takim setupie byłem raz na zawodach. Zmiana zaszła na kolejnych zawodach w sekcji subniskotonowej ponieważ MTX kiedy woofery dostały po 300 RMSu nie nadążył mocowo w codziennym graniu a i budka powstała nowa, ale o tym kolejnym razem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną montażu Helixa CAP33 były niewielkie zakłócenia słyszalne na pracującym silniku w przerwie między utworami. Zakłócenie pochodziło od alternatora zmieniłem z 90A na 120A , to samo , zmieniłem chwilowo na inną 90A to samo , więc decyzja zapadła o zakupie kondka, ale szczerze muszę napisać że niewiele pomógł, podpinałem różnie, bezpośrednio przy altku, przy aku , przy radiu , i niewiele to zmieniało , być może zakłócenia stały się bardziej łagodne ale i tak pozostały.Kondek pozostał przy aku bo skoro już jest.... Jedynie kiedy radio podpiołem na krótkich RCA w bagażniku nie było żadnych zakłóceń.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ w firmie potrzebuję niekiedy podładować akumulator, a nie mam na tą czynność 12 wolnych godzin. YATO ma 15 A wydajności , za taką cenę CTEK ma 5A. Faktem jest natomiast że w YATO brakuje RECOND'a, ale cóż , wszystkiego mieć nie można...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani nie musi mieć 100Ah ani nie musi być wyładowany do zera aby pociągnąć początkowo 15A, ale za to musi być w pełni sprawny.

 

Natomiast przy strojeniu w zależności od głośności AGM łyka od 7 do 15,2 A .

 

Paradoksalnie kiedy kontrolki nawet nie świecą, początkowo aku może nie przyjmować prądu, a ładowarka pokazuje po 30s FULL. Kilka prób i aku się budzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


radoksalnie kiedy kontrolki nawet nie świecą, początkowo aku może nie przyjmować prądu, a ładowarka pokazuje po 30s FULL. Kilka prób i aku się budzi.

Aku prąd łyka, ale prostownik "widzi" za małe napięcie i nie "rusza". Podłączenie drugiego aku "na start" prostownika pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Przyczyną montażu Helixa CAP33 były niewielkie zakłócenia słyszalne na pracującym silniku w przerwie między utworami. Zakłócenie pochodziło od alternatora zmieniłem z 90A na 120A , to samo , zmieniłem chwilowo na inną 90A to samo , więc decyzja zapadła o zakupie kondka, ale szczerze muszę napisać że niewiele pomógł, podpinałem różnie, bezpośrednio przy altku, przy aku , przy radiu , i niewiele to zmieniało , być może zakłócenia stały się bardziej łagodne ale i tak pozostały.Kondek pozostał przy aku bo skoro już jest.... Jedynie kiedy radio podpiołem na krótkich RCA w bagażniku nie było żadnych zakłóceń.

Już teraz wiem który to Gazownik :)

 

Spróbuj jeszcze na rdzeń toroidalny nawinąć plus i minus kabel zasilający od urządzenia które sieje oraz podłączyć dodatkową masę do RCA. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bury, musisz na słowo uwierzyć

 

Nie wiem czy Bury uwierzył , taką zdziwioną minę ma na avatarze.......

Spędziłem tydzień roboczy na poszukiwaniach i eksperymentach zmasowane rynienki na RCA trochę pomogły.

RCA które u Sinoff'a nie zbierają ani trochę u mnie zbierają aż miło. Dopiero JLAudio nie zbierają ale marna z tego pociecha bo zdobyłem tylko 2 pary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
I jak plumka z przodem ?

 

Spoko , mi się podoba. Jeszcze mnie korci mu wrzucić wytłumienie do środka , ale temperatury nie korzystne to testów.

To były przetwornik Sinoff'a i stwierdził że u mnie w tej budce zupełnie inaczej gra, ale niech może on się wypowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przypadek był a budka z ciekawości była zrobiona bo już wtedy 10.4lf woziłem.

Po zrobieniu pudełka jeździł u mnie w bagażniku jakiś tydzień czy dwa, wtedy jesze AD-ki więc basu okrutnie dużo było. U gazownika z przypadku wylądował bo nie bardzo inny sub chciał współpracować, no i tak został, można powiedzieć, że przez zasiedzenie :) Było to w czasie gdy woofery szły z mostków na A4 a udim z mostka drugiej A4-ki. I to był setup który najbardziej lubiłem. Jak na woofery P200 poszedł już nie było tak słodko. Mocno upraszczając - względem garania w moim aucie subbas był grany jakby lżej i bez wysiłku, mimo iż lubiłem ten głośnik nie potrafiłem go do takiego grania u siebie zmusić. Względem klejenia z przodem nie sprawia żadnych kłopotów. Kwestia grubej skrzynki oczywiście też swoje zrobiła.

Z resztą to jak udim kleił się  w gazownikowym aucie z przodem miała okazję ocenić całkiem spora grupa osób, między innymi na ubiegłorocznym pikniku czy też cyklicznie na zawodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...