Woolly24 Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 Nadal najważniejsze jest co i dlaczego mamy uzyskać a nie za pomocą czego .Dokładnie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinoff Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 Jeszcze jednym sposobem na otwory rewizyjne jest cienka płyta HDF 3mm grubości dwustronnie wzmocniona żywicą i tkaniną szklaną(nie matą). Plexi wcale nie musi pękać przy montażu. Przy przykręcaniu/nitowaniu wystarczy dać podkładkę metalową o średnicy 8-12mm pod śrubę/nit, nie będzie problemu z pokruszonymi krawędziami.Niezależnie od użytego materiału i sposobu w jaki został zamontowany dość problematyczne jest dostanie się do wnętrza drzwi już po zakończeniu prac. A powody aby tam grzebać? Dość pospolite, coś tam brzęczy albo stuka, zacięła się prowadnica szyby, przytkane otwory odprowadzenia wody i inne takie. Trochę mnie to męczyło, zresztą chyba nikt nie lubi niszczyć tego co wcześniej zbudował. Złotego środka na problem nie znalazłem ale... Najpierw okleiłem matą całą wewnętrzną blachę drzwi bez otworów rewizyjnych. Później wykonałem szablony z tektury na wzór otworów technologicznych dodając ok 10mm więcej niż ich obrys. Dalej była wycinanka z alublachy według szablonów i pasowanie wycinanek na drzwiach plus wiercenie otworów przez obie blachy po spasowaniu kawałków pod nity "5". Później okleiłem każdy kawałek dociętej alubchachy jedną warstwą maty od wewnętrznej strony i wzdłuż obrysu, na matę położyłem "pasek" kleju z pistoletu grubości 3-5mm. Po przynitowaniu każdego przygotowanego wcześniej elementu we właściwym miejscu wystarczy usunąć nadmiar kleju. Dlaczego użyłem nitów? Bo to połączenie stałe, jest pewniejsze niż skręcane i bardzo łatwe do usunięcia przez rozwiercenie nita, no i nie koroduje. Do zamocowania kawałka blachy o powierzchni zbliżonej do formatu A5 wystarcza 5-7 nitów, reszta mocowania to klej. Przyklejona blacha siedzi na tyle mocno, że próba podważenia i oderwania jej skończy się pogięciem blachy fabrycznej drzwi. Pozostaje tylko odcięcie przy użyciu sztywnego i ostrego noża, ale to i tak mniej inwazyjny sposób niż zrywanie maty i demontaż blachy przy standadtowym jej mocowaniu.I jeszcze kleje:http://img502.imageshack.us/img502/2080/zdjcie0763s.th.jpgJa preferuję Aqua, jest najlepszy z tej trójki.Jak "grają" drzwi zrobione w ten sposób? Tu już pozostaje mi jedynie zaprosić na któryś z łódzkich spotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 Ja mam zwykłą blachę jaka jest np. na masce samochodu a łączyłem nitami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lord_wiader Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 Najlepsze Alu, ze względu na dość dużą sztywność, niską masę, łatwą obróbkę. Ja blachy aluminiowe mocowałem nitami zrywalnymi, ale nity te muszą być dobrej jakości, dwa razy latałem do sklepu bo nity się zrywały a blacha jeszcze miała luzy.Pleksi... wcale nie jest takie lekkie (zwłaszcza jak ma mieć 10mm, czy jeszcze więcej), w dodatku jest kruche i droższe od aluminium (10mm pleksi a 2mm aluminium). Nie wspomnę o obróbce pleksi, która nie wybacza błędów. Alternatywą byłby poliwęglan, ale to jest jeszcze droższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 Prosił bym wszystkich o ....... nie używanie słowa Najlepsze niezależnie czy dotyczy to głośników wzmacniaczy mat itp. itd.Taka odpowiedź zawsze będzie zła gdyż ogranicza Nas wszystkich w poszukiwaniach następnych możliwości .Na wiosnę będę testował kolejne rozwiązanie , gdyż jest materiał twardy, łatwo obrabialny, łatwo dostępny, tani itd, itp który do tego celu powinien się sprawdzić (czy się sprawdzi to zdam relację (foto) z jego obróbki i mocowania. Jeśli zostało coś Styanec-owi blachy aluminiowej to porównam parametry obu materiałów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Ja w ogóle nie wiem po co tak strasznie przywiązywać wagę do tego by ten materiał na dziury był super sztywny. Jak waski już wspomniał. Pomijając skrajne przypadki jak starsze audi to w większość samochodów otwory technologiczne mają tak małą powierzchnię że bez sensu jest kupowanie jakiś super sztywnych, grubych materiałów. Może lepiej by było zająć się blachą zewnętrznego poszycia drzwi? Bardziej na pewno ta blacha będzie grała niż ta na otworach technologicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki87 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Chyba jednak ściana na której zamocowany jest głośnik będzie bardziej podatna na rezonans niż blacha zewnętrzna:> Blacha zewnętrzna jest jednolita(bez otworów itp) i myślę, że dobre wyklejenie jej stosunkowo miękką/plastyczną matą spełni swoje zadanie. (no chyba, że ktoś pakuje do drzwi suba)Ponadto w przypadku ściany na której "wisi" woofer dochodzi kwestia "pracowania" maty zamykającej otwory technologiczne i właśnie dlatego należy stosować wzmocnienia w postaci płaskowników, blachy, plexi i wszelkiego innego dziadostwa:) Chociaż w ujemnych temperaturach do zaklejania otworów idealna jest mata APP która robi się sztywna jak deska, tyle, że potrzebne byłoby z kolei wytłumienie jej rezonansu, jakimś innym bardziej plastycznym materiałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Ostatnio na spocie w Katowicach słuchaliśmy Audi z Legnicy ;) w którym woferki były podobno* przykręcone do tapicerki ... dodam odpowiednio zrobionej tapicerki ! Blach nie było a grało świetnie ! Drzwi , drzwiom nierówne i niekoniecznie blacha to jest "to" co MUSI być żeby grało . *nie rozbieraliśmy ale wierzę w słowa kierowcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamul Opublikowano 27 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 (edytowane) dodam odpowiednio zrobionej tapicerki !Może obił ją blachą od spodu Żarty, żartami, ale wyeliminowanie otworów technologicznych naprawdę sporo daje. Za przykład podam mojego ojca. Nie chciał mieć wcale robionych drzwi i narzekał, że nie ma basu. Zdjąłem mu boczki, jakimiś większymi resztkami zalepiłem otwory technologiczne i nagle w magiczny sposób jakiś tam bas się pojawił . Pacjent to Honda CRV, wątpię aby zachodziły w niej dalsze zmiany bo mojemu ojcu wystarcza tak jak jest i efekt bardzo mu odpowiada Edytowane 27 Grudnia 2010 przez kamul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinoff Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Blacha zewnętrzna jest jednolita(bez otworów itp) i myślę, że dobre wyklejenie jej stosunkowo miękką/plastyczną matą spełni swoje zadanie. I w większości aut jest jedno lub dwa wzmocnienia boczne, to także blachę zewnętrzną usztywnia. w którym woferki były podobno* przykręcone do tapicerki ... Może obił ją blachą od spodu W "łódzkim" Audi jest podobnie, chociaż podczas usztywniania boczków proponowałem wklejki z alu, okazały się jednak zbędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyk Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Chyba jednak ściana na której zamocowany jest głośnik będzie bardziej podatna na rezonans niż blacha zewnętrzna:> Oj chyba nie Pytanie jak interpretujemy stwierdzenie "bardziej podatna" bo to dość niejednoznaczne.P.S.Swoją drogą patrząc na większość instalacji wydaje mi się, że nie wszyscy zapoznali się ze specyfikacją mat i materiałów z jakich są zrobione - prowadzi to do ich błędnego użycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fck44 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2011 Trochę odgrzeje kotleta ale nie chce zakładać nowego tematu;) Powiedzcie mi, czy miedzy blachę drzwi a blachę, którą przymocowujecie na otwory technologiczne dajecie coś? Jakiś sylikon, gąbkę czy inne badziewie, żeby blacha po prostu nie brzęczała;) Wewnętrzna część planuje stp silver, na otwory technologiczne blachę aluminiowa 2mm i na całość zewnętrznej części drzwi stp silver i na to jakaś gąbkę i pod boczek gms 022. Czy takie rozwiązanie będzie ok? Pacjent to golf mk2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinoff Opublikowano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2011 Jakiś sylikon, gąbkę czy inne badziewie, żeby blacha po prostu nie brzęczała;)To czego ja używam masz na fotce kilka postów wyżej, ale nie po to aby zlikwidować brzęczenie. Wklejka na silikon jest właściwie mocowaniem blachy, nity/wkręty po takim montażu można właściwie usunąć, bardziej można ich funkcję porównać do tego jaką rolę pełni ścisk stolarski przy klejeniu drewna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fck44 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2011 Ok, a czy można dystans z mdf'u przykręcić do blachy tej 2 mm, która dam na otwory technologiczne? Tak prezentują się wrota w mk2 : http://imageshack.us/f/543/16531842052.jpg/ Jak widać nie ma miejsca na 16tke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinoff Opublikowano 9 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2011 Jak najbardziej, to bardzo dobre rozwiązanie, kwestia późniejszej rzeźby przy wykończeniu boczka to zupełnie inna historia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
christoo Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Odgrzeje trochę temat, co myślicie o przymocowaniu blachy do drzwi za pomocą kleju do szyb? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Po za ewentualnym problemem przy jego wycinaniu w razie jakiejśc wpadki - dobre rozwiązanie, ale nie wiem czy nie prostsze i lepsze są nity i posmarowanie silikonem/taśma 2 stronna 3M dla uszczelnienia i wyeliminowania ewentualnych skrzypień.Chyba że pracujesz w zakładzie szklarskim i kleju do szyb masz dostatek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
christoo Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Oo widzisz to bym zrobił, zależy mi na tym żeby za jakiś czas sciąganąć tą blachę i dostać się do środka:) A z nitami jak jest? Cieżko potem blache z nich sciągnać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Backonik Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Rozwiercasz nity i po kłopocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Rozwiercasz nity i po kłopocie. Chyba że tytan albo inne magiczne stopy ostatnio rozwiercałem takich 10szt, wiertło musiałem specjalne kupić bo wzmacniane wiertła się śliskały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Backonik Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Od paru lato używam Wurth`a lub Bernera do kwasówek, do "zwykłego" metalu wchodzą jak w masło.W tytanie jeszcze nie wierciłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
christoo Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Ok dzięki panowie za pomoc ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Nie ma sensu stosować innych, niż rurkowe aluminiowe. W drzwiach łączony pakiet blach jest delikatny, a nity tytanowe stosuje się ze względu na ich dużą wytrzymałość na ścinanie, a on tu w ten sposób nie pracuje.A co do ich rozwiercania, to ogólnie stopy tytanu charakteryzują się sporym współczynnikiem tarcia, dużą twardością, więc dla klasycznego wiertła może to być nieosiągalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaka22 Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Wszystko ok ale mam jedno pytanie:Jeśli pozamykam otwory technologiczne blachą alu, którą przymocuję na nity/śruby. Czy po jakimś czasie orginalna blacha drzwi nie zacznie rdzewieć ze względu na wywiercone w niej otwory pod nity czy śruby? Chcę pojeździć autem jeszcze parę lat ale obawiam się najbardziej o rdzę po takim zabiegu? Jak to wygląda w rzeczywistości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 A kto Ci tu zabrania zabezpieczyć otwory w blasze zaraz po wierceniu otworów, jeszcze przed nitowaniem? Osobiście wątpię, żeby coś poważnego się tam stało. Jeśli chcesz nitować i chcesz to zrobić, jak się powinno, to kup sobie wiertło 4,1 mm.Ja i tak dałbym krótkie blachowkręty. Prościej i szybciej, a gadki o odkręcaniu się pod wpływem drgań można sobie w buty wsadzić, jeśli potem nakleisz matę przy wygłuszaniu na te blachy i wkręty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.