Skocz do zawartości

samochód z bardzo dobrą akustyką


sensati0n
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Obecnie mam alfę 156 sedan i wg mnie ma słabą akustykę wnętrza. U kumpla w borze lepiej grają no name głośniki niż mi pod wzmakiem hsk 165.4... Na wiosnę będę chciał sprzedać samochód i oto pytanie co kupić w ww przedziale cenowym z dobrym wnętrzem i prostotą instalacji?

 

Zastanawiałem się nad borą, passatem b5, golfem 4 i audi a6 97-04

Edytowane przez sensati0n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 224
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Sory za OT ale jak wyglada konstrukcja drzwi jezeli chodzi o ilosc i wielkosc otworow technologicznych , glebokosc montarzowa wooferow , odleglosci glosnika od orginalnej maskownicy po montarzu na dystansie ?

Drzwi bardzo przyjazne.Boczki z możliwością łatwego wyciągnięcia wooferów na zewnątrz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli słaba akustyka w samochodzie .Z tych wszystkich zaproponowanych aut ja bym wybrał audi A6 z racji najlepszego fabrycznego wygłuszenia oraz jakości wykonania , poza tym rozmiarowo duże wiec dzwiek ma się gdzie rozejść i nie robi się zgiełk . Przy instalacji zawsze pojawiają sie problemy , gdzie czasem trzeba iść na kompromis . Ogólnie audi jest wdzięcznym samochodem do car audio , ale jak wiadomo trzeba robić z głową
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie rozmowa jak dla mnie była o A6 tak przy najmniej poleciłem koledze . Drzwi w audi widziałem i rozbierałem wielokrotnie z racji że pracuje w serwisie blacharsko lakierniczym i jak dla mnie niema większego problemu z tą marką . Myśle ze problem pojawia się przy uzyskaniu odpowiedniej jakości dzwięku przy drzwiach dużych w autach 3 drzwiowych konkretnie mi chodzi o pojemność .I tu już zaczyna sie zabawa z zastosowaniem przetworników oraz ilości i jakości wygłuszenia , bo na to niema recepty to tyle w tym temacie co chciałem powiedzieć . A kolega zadał pytanie o samochód z którym niebedzie miał wiekszych problemów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A4 nie jest tak źle , poprostu inna konstrukcja. Generalnie drzwi maksymalnie otwarte , normalnie wanna zamknięta sztywnym boczkiem. Sztywnym ale na seryjnych przetwornikach , przy bardziej ambitnych trzeba to usztywnić , plusem natomiast jest idealny dostęp do głuszenia , oraz to że nie grają pod boczek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle ze problem pojawia się przy uzyskaniu odpowiedniej jakości dzwięku przy drzwiach dużych w autach 3 drzwiowych konkretnie mi chodzi o pojemność .I tu już zaczyna sie zabawa z zastosowaniem przetworników oraz ilości i jakości wygłuszenia , bo na to niema recepty to tyle w tym temacie co chciałem powiedzieć

 

w każdym aucie, nie ważne, czy 3, 5, 10 drzwi wszystko zależy od sposobu wygłuszenia i materiałów do tego użytych. Co do aut 3 drzwiowych, to hmm wg mnie wręcz przeciwnie. Stosujesz dobre materiały, tam gdzie trzeba blacha albo plexi, maty, nity i wszystko tam zagra. Ja sam mam wielkie wrota, ale zrobione tak, że nic się nie dzieje, nic nie gra pod boczek itp. Jeśli się do tego przyłożysz, to uda się osiągnąć zamierzony efekt.

 

Jak to @Raadek mówi, nie ma złych komponentów, są tylko marni montażyści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drzwi bardzo przyjazne.Boczki z możliwością łatwego wyciągnięcia wooferów na zewnątrz.

 

Jeśli chodzi o alfę to oczywiście z wygłuszeniem nie ma problemów, lecz później bas, mid bas słabo się rozchodzi. U mnie tak jest i nie potrafię sobie z tym poradzić. Może jakiś wpływ ma skóra bananowa? :D Boczki są na zatrzaski, które się urywają, nie dochodzą do końca itd więc dużo elementów tam zgrzyta... Części do alfy nie za tanie, więc sanders156 jak chcesz kupywać alfę to mogę Ci swoją pokazać, ale ogólnie odradzam, chociaż wygląd bellii jest piękny. :zakochany:

 

Audiczki a6 boję się troszkę kupić, bo jak by nie było jest to auto klasy wyższej, co za tym idzie części do najtańszych nie należą. Zawieszenie aluminiowe wielowahaczowe. Mało zamienników.

 

VW jak to VW dobry niemiecki samochód do którego pełno zamienników. Zastanawiam się czy golf czy passat... Teraz pytanie gdzie taki sam sprzęt lepiej zagra i gdzie będzie miał lepsze możliwości. Już mówię, że musi sprzęt będzie z wykopem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może BMW E46, lepsze wygłuszenie niż w passat b5 i golf IV(mam na co dzień do czynienia z autami tej marki) woofery 165mm, z tego co oglądałem drzwi do dorobić dystanse, nie będzie dużym problemem, tak samo panele, żeby głośnik wyprowadzić przed tapicerkę(oryginalnie woofer przymocowany jest do boczka).

 

Inna opcja to lexus, najcichszy chyba z ogólnie dostępnych(o wersjach pancernych S klasy czy bmw 7 nie mówię, ale to inna bajka, bo nie każdy chce jeździć 4t kolosem i mieć V12 pod machą 5-6litrów pojemności)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja widze ze niektorych fantazja poniosła. Piszecie o Audi, BMW, Lexach itp..... przeciez on ma na samochod 12-18 tys. co chcecie za te pieniądzę kupić z powyższych ? litości!!!! Przecież to będzie sam paździerz, przetyrany na max'a w ktorego na dzien dobry bedzie kilka $k PLN wrzucic zeby postawić na nogi.

W tej kasie szukałbym faktycznie panzerwagen'a w miare mało przetyranego. Sam musisz sobie odpowiedziec na pytanie czy potrzebny Ci duzy samochód typu Passek 5B 3BG 3B czy Gofr IV . Z gofrem bedzie troche taniej poza tym jak chcesz duzy zawsze mozesz kupic kombi, za passkiem fajniej ale musisz sie wiedzieć ze tam jest identyczne zawieszenie jak w 156'tke, aluminiowy wielowachacz (bardzo nieprzyjazne zawieszenia na polskie drogi) .

Jesli o mnie chodzi brałbym Gofr'a IV ma fajne drzwi do zrobienie (zresztą takie jak w passku ale bedzie troche tanszy w utrzymaniu), zdejmujesz wewn. blache i masz super dostep do wnetrza, pozniej wewn. wyklejasz i przekrecasz z powrotem i jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast Gofrów, Passatów i innych oklepanych dupowozów zza zachodniej granicy polece Ci coś innego :D Ja na twoim miejscu uderzyłbym w Citroena Xantie. Za 10-11k dostaniesz egzemplarz z ost. roku produkcji (2000) z 2.0 HDI lub genialnym 3.0 V6. Autko świetnie wykończone, bardzo ciche w środku, drzwi też są dość proste do zrobienia. Jedyne czego potrzebujesz to mechanika znającego się na hydro - żeby ocenił stan pompy i pozostałych elementów układu. Jeżeli fachowiec będzie w tym siedział to z łatwością pozna dobrze serwisowany egzemplarz- a taki będzie duuuużo mniej awaryjny niż wszystkie VAG'i podobnej klasy.

A komfortu nie ma co porównywać bo to inna klasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak właśnie zrobię. Golf 1.9TDI, skrzynia 6-biegowa i będzie cacy. Alfę mam w wersji sport pack 3- czerwone podświetlenie to misa olejową o koliny obcieram, lecz przyznam się, że w letnie dni daje duzo przyjemnosci z pokonywania zakrętów (2.4JTD). ;]

 

A jak z przebijaniem się bassu z bagażnika do środka w GolfieIV?

 

Zamiast Gofrów, Passatów i innych oklepanych dupowozów zza zachodniej granicy polece Ci coś innego :D Ja na twoim miejscu uderzyłbym w Citroena Xantie.

 

To już wolałbym Rovera 75 ;]. Tu jest dopiero komfort tylko nie wiem jak z nagłośnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...