Skocz do zawartości

Zestaw pod kick panel


bushaya
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

bamc - nie chcę być nieuprzejmy ale napisałem Tobie całą litanię na PRV i moje ostatnie zdanie brzmiało

 

Poszukaj sam, później jak już coś znajdziesz to Ci podpowiem bo sam też "trochę" się naszukałem żeby to dobrze gralo i nie kosztowało majątku.

Niestety przeglądając forum nie znajdziesz (w większości) parametrów T/S głośników - będziesz musiał się bardziej wysilić i przeglądnąć strony producentów bądź inne, gdzie takie parametry są publikowane.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , powiedzcie mi proszę czy macie jakieś doświadczenie ze sredniakami oraz tweeterami umieszczonymi w kick panelach ? Przeglądając np diyma.com Mozna sie natknąć na wypowiedzi ludzi którzy raczej wiedza co robią i twierdza oni ze takie umieszczenie ma przewagę nad np słupkami. Co Wy o tym sądzicie ? Czy i kiedy ma to sens ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już jest temat o kick panelach na celowniku to od siebie parę pytań dorzuce.

 

1. Ma ktoś jakiś opis, link gdzie dokładnie będzie opisany proces budowy takiego kickpanela? Może się to niektórym wydawać oczywiste, ale po zdjęciach np. u Mehowa niektórych rzeczy nie łapie do końca.

 

2. Czy do formowania kształtu "przedniej" części kickpanela można użyć fragmentu oryginalnego plastiku? Oczywiście odpowiednio wzmocnie plastik żywicą i matą, chodzi mi o zachowanie kształtu.

 

3. Apropo głośników domowych... rozumiem że jedynym zastrzeżeniem w tej kwestii są parametry tych głośników i zalecana objętość - innych "warunków' nie ma?

 

4. Jak już teoretyzować to po całości :) Możliwe jest zastosowanie BR w takiej konstrukcji? Znam kilka przetworników domowych które zagrałyby w 8L i BR, nawet po 2 szt. w komorze - kwestia czy w samochodzie ma to jakikolwiek sens. W moim przypadku miałoby to grać w 3way jeśli ma to znaczenie.

Edytowane przez mamusa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bamc - nie chcę być nieuprzejmy ale napisałem Tobie całą litanię na PRV i moje ostatnie zdanie brzmiało

 

 

Niestety przeglądając forum nie znajdziesz (w większości) parametrów T/S głośników - będziesz musiał się bardziej wysilić i przeglądnąć strony producentów bądź inne, gdzie takie parametry są publikowane.

Pozdr.

 

zgadza sie, ale chcialem dodatkowo uporzadkowac zgromadzone informacje dlatego tez, wypisalem znalezione rowniez na forum zestawy, ulatwiajac osobom zainteresowanym tematem kick paneli znalezienie konkretnych wiadomosci. Mozna tez zauwazyc ze jest to temat "wybijajacy" sie co jakis czas, co swiadczy o szerszym zainteresowaniu ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , powiedzcie mi proszę czy macie jakieś doświadczenie ze sredniakami oraz tweeterami umieszczonymi w kick panelach ?

Mam u siebie średniaki w nogach (jeżeli to masz na myśli pisząc o kickpanelach) i jestem z tego rozwiązania zadowolony. Jeżeli odpowiednio dobierzesz dla nich pasmo to efekty są zaskakująco dobre. Dużym plusem jest głębokie umiejscowienie sceny. Jeżeli chodzi o tweetery to nie polecam takiego zabiegu.

http://img191.imageshack.us/img191/7447/pict1398j.jpg

 

 

2. Czy do formowania kształtu "przedniej" części kickpanela można użyć fragmentu oryginalnego plastiku? Oczywiście odpowiednio wzmocnie plastik żywicą i matą, chodzi mi o zachowanie kształtu.

Można, choć będzie to ciężkie do uszczelnienia.

 

3. Apropo głośników domowych... rozumiem że jedynym zastrzeżeniem w tej kwestii są parametry tych głośników i zalecana objętość - innych "warunków' nie ma?

Membrana powinna być odporna na warunki panujące w aucie.

 

4.Jak już teoretyzować to po całości :) Możliwe jest zastosowanie BR w takiej konstrukcji? Znam kilka przetworników domowych które zagrałyby w 8L i BR, nawet po 2 szt. w komorze - kwestia czy w samochodzie ma to jakikolwiek sens. W moim przypadku miałoby to grać w 3way jeśli ma to znaczenie.

Nauka radziecka zna takie przypadki :) Sądzę jednak, że będzie to dość trudne to poprawnego zestrojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie średniaki w nogach (jeżeli to masz na myśli pisząc o kickpanelach)

 

Dokladnie o to chodzilo. Narazie zbieram opinie - a takowe na pewnych forach sa i to pozytywne. Martwi mnie tylko sytuacja gdy wsiada pasazer i przyslania noga lewy glosnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można, choć będzie to ciężkie do uszczelnienia.

 

Szczelności w moim przypadku się akurat nie boje, obawiałem się że plastik, nawet wzmocniony, może nie zdać egzaminu.

 

Nauka radziecka zna takie przypadki :) Sądzę jednak, że będzie to dość trudne to poprawnego zestrojenia.

 

Masz na myśli jakieś konkretne auto? Można dostać jakieś namiary gdzie tego szukać? Co do strojenia... mówisz o zgraniu całości z górą/subem czy o problemie dotyczącym specyficznego położenia całej konstrukcji? Wiadomo, jedno z drugim się wiąże ale...

Edytowane przez mamusa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli jakieś konkretne auto? Można dostać jakieś namiary gdzie tego szukać? Co do strojenia... mówisz o zgraniu całości z górą/subem czy o problemie dotyczącym specyficznego położenia całej konstrukcji? Wiadomo, jedno z drugim się wiąże ale...

Czytałem kiedyś o Ładzie z takim rozwiązaniem (nawet fotki były).

Niestety nie jestem w stanie sobie przypomnieć gdzie zamieszony był ten artykuł.

Jeżeli chodzi o strojenie - jeżeli komory będą robione z wykorzystaniem części przestrzeni wewnątrz drzwi to konieczne będzie użycie żywicy. Ciężko będzie osiągnąć idealnie taką samą pojemność komór, co w rezultacie może stanowić problem przy strojeniu.

Kolejną trudnością, jaka przychodzi mi do głowy, jest dość niekorzystny przebieg fazy w przypadku obudowy BR (w porównaniu z obudową zamkniętą). Nie chcę tutaj czegokolwiek wyrokować ale wg. mnie można napotkać problemy ze zgraniem kickbasów z subwooferem.

 

Swoją drogą, dysponując 8l można już "poszaleć" i wstawić 8" co wg. mnie stanowi łatwiejszą drogę do osiągnięcia zadowalającego efektu.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem kiedyś o Ładzie z takim rozwiązaniem (nawet fotki były).

Niestety nie jestem w stanie sobie przypomnieć gdzie zamieszony był ten artykuł.

Jeżeli chodzi o strojenie - jeżeli komory będą robione z wykorzystaniem części przestrzeni wewnątrz drzwi to konieczne będzie użycie żywicy. Ciężko będzie osiągnąć idealnie taką samą pojemność komór, co w rezultacie może stanowić problem przy strojeniu.

Kolejną trudnością, jaka przychodzi mi do głowy, jest dość niekorzystny przebieg fazy w przypadku obudowy BR (w porównaniu z obudową zamkniętą). Nie chcę tutaj czegokolwiek wyrokować ale wg. mnie można napotkać problemy ze zgraniem kickbasów z subwooferem.

 

Swoją drogą, dysponując 8l można już "poszaleć" i wstawić 8" co wg. mnie stanowi łatwiejszą drogę do osiągnięcia zadowalającego efektu.

Pozdr.

 

Dzięki za objaśnienie trochę sytuacji, o tych samych problemach myślałem. Nie wiem jak będzie z pojemnością i kształtem bo jeszcze nie ściągałem nawet boczków (2tyg. mam auto) ale myślę że dałoby się to obejść "przesuwając" część wzmocnień tak żeby w obu drzwiach można było uzyskać tą samą pojemność.

Co do zgrania z subem to rzeczywiście jest problem, ale stosując konkretne 8" można z suba zrezygnować... chociaż sam miałem na myśli dość budżetowy głośnik 18cm który gra już w 4,5L w BR.

 

Dzięki za pomoc pozdr. :)

Edytowane przez mamusa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem kiedyś o Ładzie z takim rozwiązaniem (nawet fotki były).

Niestety nie jestem w stanie sobie przypomnieć gdzie zamieszony był ten artykuł.

Nie wiem gdzie jest na sieci, ale na pewno w numerze Auto HiFi & Tuning był o tym artykuł. Może mają to gdzieś na swojej stronie. Jakby Ci mamusa straaaaasznie zależało, to mogę to przetworzyć do postaci elektronicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stosując konkretne 8" można z suba zrezygnować...

Sądzę, że to raczej niemożliwe. Obecnie mam 8" w lekko za małych komorach i kick jest przedni ale zejścia nie ma. Plusem jest to, że w przypadku 8" nie ma większych problemów z "integracją" kicka i suba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że to raczej niemożliwe. Obecnie mam 8" w lekko za małych komorach i kick jest przedni ale zejścia nie ma. Plusem jest to, że w przypadku 8" nie ma większych problemów z "integracją" kicka i suba.

 

Z tym że w przypadku komory z BR zejście powinno się sporo poprawić - przynajmniej w teorii :D Swoją drogą można wiedzieć jakie masz 8"? U Ciebie ze zgraniem nie ma problemów przy 8", ale przy kombinacji BR niezależnie co będzie siedzieć to problemy fazowe o których wspomniałeś wystąpia- przynajmniej zgodnie z tym co dzisiaj sobie analizowałem :)

 

Apropo tych zdjęć co dał Green- nie wiem dlaczego ale wydaje mi się że umieszczenie BR'a niezbyt fortunnie zostało dobrane. Ja bym go widział w tej samej płaszczyźnie co głośnik.

Edytowane przez mamusa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że w przypadku komory z BR zejście powinno się sporo poprawić - przynajmniej w teorii

Niby tak. Mimo wszystko prościej jest wstawić 12" lub 15" w bagażnik, które dobrze "pokryje" ostatnie 1,5 oktawy niż się męczyć z dużymi komorami do kickbasów. Żeby osiągnąć zadowalające SPL przy niskich częstotliwościach trzeba by mieć naprawdę sporo mocy i wychylenia membran - to generuje tylko problemy.

 

Swoją drogą można wiedzieć jakie masz 8"?

Mam Alfredy LW80A4

Apropo tych zdjęć co dał Green- nie wiem dlaczego ale wydaje mi się że umieszczenie BR'a niezbyt fortunnie zostało dobrane. Ja bym go widział w tej samej płaszczyźnie co głośnik.

Zgadzam się w tej kwestii z Tobą. Działanie portu BR nie kończy się na krawędzi jego wylotu, dlatego takie umiejscowienie (w nogi) nie jest korzystne.

 

P.S Zdjęcie z auta z Francji jeżeli dobrze pamiętam.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje koledze batonx za podrzucenie skanów :) W artykule niestety nie ma za dużo informacji o technicznych tajnikach tego kickpanela, nie jest wspomniane nic o pojemności czy strojeniu portu. Biorąc pod uwagę wszystkie za i przeciw poprzestanę chyba na zwykłym kickpanelu bez kombinowania z BR'ami... bynajmniej nie w pierwszej instalacji :D Ale żeby było ciekawiej to pokombinuje z 8" bo 16stki jakieś takie... oklepane :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale żeby było ciekawiej to pokombinuje z 8" bo 16stki jakieś takie... oklepane :)

Gorąco polecam. Przeciętna samochodowa 6,5" ma Sd ok. 120cm2 - dla przykładu 8" to już 200cm2. Sądzę, że będzie to krok w dobrym kierunku. Plusem wrzucenia tego w komory jest to, że tyle tak naprawdę (w granicach zdrowego rozsądku) nie ma ograniczeń dot. mocy, jaką podajesz na woofery. Wcześniej u mnie grało pod 75W, teraz zaaplikowałem 200W i w sumie głośniki dopiero zaczynają się rozkręcać..... nie dosłownie oczywiście :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje koledze batonx za podrzucenie skanów :) W artykule niestety nie ma za dużo informacji o technicznych tajnikach tego kickpanela, nie jest wspomniane nic o pojemności czy strojeniu portu. Biorąc pod uwagę wszystkie za i przeciw .......................

 

Niedobry Vitalij :wink2: , nie podał gotowca pod nos.

 

PS w tym aucie woofery były wykonane indywidualnie dla tej aplikacji głośnika przez Morela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedobry Vitalij , nie podał gotowca pod nos.

 

I po co ten sarkazm? Myślałem po prostu że w artykule będzie coś więcej na ten temat, nie oszukujmy się ale nie ma na ten temat za dużo lektury- a nie chce się za coś zabierać bez wstępnego przygotowania przynajmniej teoretycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po co ten sarkazm? Myślałem po prostu że w artykule będzie coś więcej na ten temat, nie oszukujmy się ale nie ma na ten temat za dużo lektury- a nie chce się za coś zabierać bez wstępnego przygotowania przynajmniej teoretycznego .

 

I gazeta miało to robić opisując konkretny samochód .

Nawet znając objętość, pomysł jest prawie nie do skopiowania , bo raczej nikt nie będzie miał takich przetworników.

Nie pamiętam co było w gazecie , ale te głośniki nie grały w kick panelu , a do objętości całych drzwi bardzo starannie uszczelnionych , z nisko strojonym BR .

Więcej "przecieków" nie będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno był tam super basik, z super rozjechaną sceną - tyle na temat super high-endu (wiadomość zaczerpnięta z interneta).

 

Piszac tak , chyba zbyt wiele upraszczasz i wyrządzasz wielką krzywdę temu autu.

Był to system pasywny ze świadomą rezygnacją z układów korekcji czasowych.

Być może zabrakło pomysłu na zagospodarowanie przestrzeni , ale miał zdecydowanie więcej mocnych atutów , aby w tak lakoniczny sposób nie podsumowywać tego projektu.

Chyba , ze założyć iż reprodukcja dźwięku w aucie to scena i bas :super:

Edytowane przez nakamichi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wszystko zamontowane, na razie pod słabym wzmacniaczem ale i tak w porównaniu z poprzednim audio to niebo a ziemia ;)

Kick panele mają ok 4l. grały w nich nie najlepiej i musiałem pociąć tapicerkę aby grały "na drzwi".

Pozostaje jeszcze strojenie i za jakiś miesiąc dojdzie sensowny wzmacniacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...