Skocz do zawartości

Vibe BlackAir6 na aukcji


Sqizzy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Każdy produkt możemy reklamować ... tzn. są 2 drogi . Jedna to gwarancja i tu mamy w zależności od producenta taki okres jaki mu się tam podoba , a druga droga (polecam , bo szybsza) to niezgodność towaru z umową konsumencką, czyli w skrócie rękojmia i trwa ona ustawowo 2 lata . Wszystkie zapisy, napisy w sklepie mówiące co innego są bezprawne i każdy rzecznik konsumentów załatwia taki problem najczęściej jednym telefonem lub pismem . On to robi za darmo i występuje w naszym imieniu za przysłowiowe dziękuję . Ważna sprawa > rzecz (towar)nie może być wzięta "na firmę" , bo wtedy rzecznik nie ma prawa reprezentować nas jako firmę.

 

PS: ostatnio oddali mi kasę za 23 miesięczną roletę do okna ... brakowało 9 dni do końca 2 lat rękojmi . Ot po prostu mechanizm się zużył używania od codziennego kilkukrotnego używania ale miałem po drodze i wstąpiłem spytać ...oddali kasę po 14 dniach ... w sumie to kupiłem od razu nową u nich ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tylko bardziej rozwine post powalla

 

Towar niezgodny z umową

 

 

 

Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli:

 

 

 

1) towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową i jednocześnie

 

2) niezgodność ta istniała w chwili wydania towaru.

 

 

 

W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania. Niezgodność z umową jest innym pojęciem niż wada towaru - w zakres tego pojęcia wchodzą także braki ilościowe.

 

Towar należy uznać za niezgodny z umową, gdy nie posiada właściwości w niej określonych, nawet jeżeli brak zgodności nie ma znaczenia dla wartości czy użyteczności towaru. Natomiast nie stanowi niezgodności z umową wada, która została w umowie przewidziana lub która jest zwykłą właściwością danego towaru. Każdy towar jest niezgodny z umową, jeżeli wystąpiły nieprawidłowości w jego zamontowaniu i uruchomieniu.

 

Nie ma znaczenia, czy montaż był wykonany przez profesjonalistę (sprzedawcę lub osobę za którą ponosi on odpowiedzialność w ramach umowy sprzedaży), czy przez konsumenta, jeżeli zrobił on to zgodnie z otrzymaną instrukcją. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy: - kupujący wiedział o tej niezgodności, - oceniając rozsądnie, kupujący powinien był wiedzieć o niezgodności, - powstała ona z przyczyny tkwiącej w materiale dostarczonym przez kupującego.

 

Jeżeli towar jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę albo wymianę na nowy. Chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Kupujący (nie sprzedawca) wybiera konkretne roszczenie, tj. żądanie naprawy lub wymiany, należy to zrobić na piśmie.

 

 

 

Przy ocenie kosztów uwzględnia się:

 

- wartość towaru,

 

- rodzaj i stopień niezgodności, a także,

 

- niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia jego oczekiwań.

 

 

 

Konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy (zwrotu pieniędzy), dopiero gdy nastąpiła jedna z sytuacji:

 

 

 

- naprawa lub wymiana jest niemożliwa lub wymaga nadmiernych kosztów,

 

- sprzedawca nie zdoła wymienić lub naprawić produktu w odpowiednim czasie (przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia),

 

- naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.

 

 

 

GWARANCJA

 

 

 

Udzielenie gwarancji jest dobrowolne. Gwarant sam decyduje czy udzieli konsumentom gwarancji na swój produkt oraz jej treść i zakres, np. liczbę napraw, warunki, w jakich może być dokonana wymiana sprzętu na nowy, adresy serwisów. Gwarancja - to oświadczenie gwaranta (ten kto udziela gwarancji staje się gwarantem, najczęściej jest to producent, ale może być także importer albo nawet sprzedawca) zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie.

 

Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową, o czym gwarant powinien poinformować konsumenta w oświadczeniu gwarancyjnym.

 

Więcej informacji na temat praw konsumenta w odniesieniu do reklamowania zakupionych produktów dostępnych jest na stronach internetowych www.federacja-konsumentow.org.pl

 

Oraz co jest wazniejsze

 

Nowe pojęcie: zgodność lub niezgodność towaru z umową.

 

Towar konsumpcyjny jest zgodny z umową jeżeli odpowiada podanemu przez sprzedawcę opisowi lub ma cechy okazanej próbki albo wzoru, a także wtedy, gdy nadaje się do celu określonego przez kupującego przy zawieraniu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżeń co do takiego przeznaczenia towaru.

 

Zakłada się, że towar jest zgodny z umową jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany oraz gdy jego właściwości odpowiadają cechom towaru danego rodzaju. Towar zgodny z umową to również towar odpowiadający składanym publicznie zapewnieniom sprzedawcy czy producenta, dotyczącym właściwości towaru podawanym w reklamie bądź wyrażonym w oznakowaniu towaru. Należy zwrócić uwagę, że na równi z zapewnieniem producenta traktowane jest zapewnienie osoby, która towar wprowadziła do obrotu krajowego, a więc sprzedawcy.

 

Odpowiedzialność sprzedawcy jest zatem związana nie tylko z jego działalnością reklamową, ale także z kampanią reklamową producenta czy importera. Służy to kształtowaniu wiarygodności reklamy, jako elementu współtworzącego wizerunek towaru kierowanego na rynek, a nie luźno związanego z rzeczywistością rynkową jak to się dzieje obecnie.

 

Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru z umową w dwóch przypadkach:

1. gdy wykaże, że nie znał zapewnienia producenta albo nie mógł znać według rozsądnej oceny,

2. gdy kupujący wiedział o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową albo powinien wiedzieć (także oceniając rozsądnie).

 

Zgodność towaru z umową to także jego prawidłowe zamontowanie i uruchomienie, jeżeli czynności te będą wykonane, według instrukcji otrzymanej przy sprzedaży, w ramach umowy sprzedaży. Takie zdefiniowanie pojęcia zgodności z umową służy m.in. obciążeniu sprzedawcy ryzykiem wystąpienia błędów w instrukcji, jaką wręcza on kupującemu.

 

Jak widać zastąpienie pojęcia wadliwości pojęciem niezgodności z umową nie jest tylko kwestią terminologii. Zgodność z umową jest pojęciem szerszym niż niewadliwość towaru, bowiem w swej treści wyszczególnia nie tylko właściwości jakie towar danego rodzaju powinien posiadać, a za brak których sprzedawca ponosi odpowiedzialność, ale także włącza zapewnienia zawarte w reklamie towaru, w jego oznakowaniu oraz dołączonych do niego materiałach informacyjnych.

 

 

zrodlo http://www.um.warszawa.pl/v_syrenka/konsumenci/prawa_3.htm

 

 

pamietajcie ze powiedzenie i napisanie 24 miesiecyw prawie tk naprawde jest pojeciem wzglednym po 6 miesiacu przysluguje nam tylko i wylacznie naprawa i nie zawsze mmy prawo na jej realizacje wszystko zalezy od checi sprzedajacego oraz jak bardzo chcemy sie wloczyc po sadach

 

sprzedajacy przed przyjeciem roszczenia niezgodnosci towarowej zawsze popiera sie opinia swojego serisu na co trzeba bardzo zwrocic uwage

wiec w bardzo duzym stopniu wszytsko zalezy od gestii sprzedajacego

 

p.s. wygrlem juz 8 spraw z rzecznikami konsumenta o niezgodnosc towarowa w sadzie wiec wiem jakie mam prawa jako sprzedawca

Edytowane przez Animek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:cwaniak: w sumie może bym "zareklamował" oponki bo mi się OD jezdżenia deczko przez rok zużyły. :rotfl: .

Trochę to porąbane i proponuję dokładnie poczytać warunki gwarancji produktu oni (producenci) też czasem się cwanie chronią. Wiele słuchawek oddanych na tzw. gwarancję udaje się IM odrzucić z powodu tzw. "winy użytkownika". Każdy kijek ma dwa kuńce :kwasny: i tak do końca jak w całym życiu liczy się łut szczęścia.

Nie wiem jak w innych sferach ale w telefonach komórkowych to nagminne:

Cyt.

"Ingerencja cieczy- odmowa naprawy gwarancyjnej"

"Towar używany niezgodnie z przeznaczeniem- odmowa naprawy gwarancyjnej"

"Akcesorium (bateria) nie podlega okresowi gwarancji- odmowa naprawy gwrancyjnej"

 

Powalla, zamieniam się w słuch jak "wygrywać" takie spory ? :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha zapomnailem dodac zakupy dokonane na firme podlegaja nizgodnosci towarowej oraz gwaracjcni na nie wiecej niz 12 miesiecy

nawet jesli producent udzielil 3 lata gwaracji na pralke a zostala zakupiona na f-vat i jest uzytkowana przez osobe fizyczna w domu taka gwarancja oraz niezgosnoc towarowa nie jest dluzsza niz 12 miesiecy

 

wiec czasami warto pomyslec co kupic na firme i czy nie tracic gwarancji dlaczego ?

juz pisze sprzet typu AGD RTV jest calkowicie pozbawiony gwaracji oraz niezgodnosci towarowej dla firm z jednym malym wyjatkiem taki iz jesli producent opisuje w sprzecie ze jest to sprzet dla profesjonalistow czyli z zastosowaniem dla firm

kazdy inny sprzet typu AGD RTV dla uzytku domowego zakupionego n potrzeby firm badz na fakture vat dla firmy jest pozbawiony gwaracji calkowitej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie OT się zrobiło ale przesunie się potem do "piwa" i będzie OK . Co tu pisać o Vibach dalej ? Cena fajna , woferek też , a tweeter , no niech będzie że dostajemy go gratis więc obleci ;)

 

Wracając do reklamacji ... spróbujcie zareklamować AKU i opony . Jezu Ci to wymyślają a to za niskie ciśnienie (ładowanie), a to znów za duże ładowanie (ciśnienie). Tylko od własnych znajomości zależy pozytywne rozpatrzenie sprawy. :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniales dodac ze opony jak i akumulator sie samochynnie zuzywaja

a wszelakiego bable na oponie nie podlegaja gwarancji oraz niezgodnosci towarowej z przyczyn technicznych czyli nie jedzic po kraweznikach

 

problemy mimo ze znam dobrze prawo z obu stron mialem wlasnie w przypadkach zglaszanych reklamacji -niezgodnosci towarowej z :

 

 

oponamy po 1 dniu na feldze babel na boku przegralem

obiektyw do aaratu przegrana no tu jawnie byla moja wina :D

 

telefonem utopiony w szklance wygralem

bateria do laptopa po 15 miiacach wygralem

radio samochodwoe zakupione w szwajcarii reklamacja w MM w polsce wygralem

uszkodzona plazma wygrana

wymiana silnika po 50 tys na nowy wygralem

 

tak wiec mozna wszystko wygrac jesli sie ma duzo pieniedzy i bardzo duzo czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie podłączyć się pod ten temat i zapytać czy ktoś z Was miał do czynienia z tymi głośnikami i wzmacniaczem o mocy ok 50W?(w moim przypadku to Alpine 3547) Właściwie to byłem już zdecydowany na Helixy DB 62.1, ale po pierwsze pobliski sklep, w którym planowałem je dzisiaj kupić wszystkie sprzedał, po drugie z tego co gdzieś wyczytałem te Viby lepiej by pasowały do moich preferencji muzycznych (dnb, dubstep), a po trzecie ta cena jest na prawdę interesująca. Tylko czy mój wzmacniacz odpowiednio je napędzi? Doradzicie coś?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pedzilem je jakis czas temu Alpine 3555 (50W na kanal) i bez problemu sobie radzil i z kontrola, a i dynamiki nie brakowalo, tak wiec majac jako alternatywe DB albo PB S6C bez namyslu bralbym Vibe, tym bardzij do muzyki, ktora preferujesz. Jedyne co moglbym zasugerowac to jako jednostke sterujaca cos lagodnego na gorze bo przy tweeterach Vibe i Alpine moze byc za ostro :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...