Skocz do zawartości

OLEJ silnikowy - dolewka


sanders156
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem mianowicie po powrocie z trasy dzisiaj zauwazylem ze mam ponizej minimum oleju w silniku , w przyszlym tygodniu tak czy inaczej bede wymienial olej ale chce dolac zeby miec czyste sumienie i tu pojawia sie problem a raczej dylemat , moj silnik pracuje na oleju GM 10w40 dzisiaj ani jutro nie dostane tego oleju moge oczywiscie podjechac na stacje i kupic litr 10w40 innego producenta ale to jest koszt okolo 40zł a za 50zł mam baniak 5 litrow GM wiec powiedzmy ze bym przeplacil ale jak bedzie trzeba to oczywiscie to zrobie ale moje pytanie jest nastepujace - co jezeli bym dolal 5w40 shell ultra helix bo mam taki olej od poprzedniego samochodu , czy zmieszanie pol syntetyka i syntetyka i przejechanie na takiej mieszance 100-200km moze zrodzic jakis problem ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jezeli bym dolal 5w40 shell ultra helix bo mam taki olej od poprzedniego samochodu , czy zmieszanie pol syntetyka i syntetyka i przejechanie na takiej mieszance 100-200km moze zrodzic jakis problem ???

Tego nigdy nie przewidzisz. Między min a maks masz 1l, więc co najmniej 0,5l musisz dolać, żeby poziom podskoczył powyżej minimum.

 

a za 50zł mam baniak 5 litrow GM

Daruj sobie to gówno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochod od chyba 6 lat na nim smiga przejechal w tym czasie 120tys a w sumie ma 260tys i chodzi jak zegarek mimo ze ma od 12lat instalacje gazowa wiec moze i najlepszy nie jest ale temu silnikowi odpowiada

 

[ Dodano: 2010-06-05, 20:28 ]

sanders156 napisał/a:

co jezeli bym dolal 5w40 shell ultra helix bo mam taki olej od poprzedniego samochodu , czy zmieszanie pol syntetyka i syntetyka i przejechanie na takiej mieszance 100-200km moze zrodzic jakis problem ???

 

Tego nigdy nie przewidzisz. Między min a maks masz 1l, więc co najmniej 0,5l musisz dolać, żeby poziom podskoczył powyżej minimum.

 

 

Ja mam ponizej minimum tak obstawiam ze zostaly z 1-1,5 litra w ukladzie jak nie mniej dlatego sie stresuje , wiec chyba faktycznie jutro podskocze moze do jakiegos marketu i chociaz z litr doleje a za pare dni bede wymienial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam taki problem mianowicie po powrocie z trasy dzisiaj zauwazylem ze mam ponizej minimum oleju w silniku , w przyszlym tygodniu tak czy inaczej bede wymienial olej ale chce dolac zeby miec czyste sumienie i tu pojawia sie problem a raczej dylemat , moj silnik pracuje na oleju GM 10w40 dzisiaj ani jutro nie dostane tego oleju moge oczywiscie podjechac na stacje i kupic litr 10w40 innego producenta ale to jest koszt okolo 40zł a za 50zł mam baniak 5 litrow GM wiec powiedzmy ze bym przeplacil ale jak bedzie trzeba to oczywiscie to zrobie ale moje pytanie jest nastepujace - co jezeli bym dolal 5w40 shell ultra helix bo mam taki olej od poprzedniego samochodu , czy zmieszanie pol syntetyka i syntetyka i przejechanie na takiej mieszance 100-200km moze zrodzic jakis problem ???

 

spokojnie mozesz dolac inny olej , sa one mieszalne - a jak na tylko 100-200 km to nawet sie nie zastanawiaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam taki problem mianowicie po powrocie z trasy dzisiaj zauwazylem ze mam ponizej minimum oleju w silniku , w przyszlym tygodniu tak czy inaczej bede wymienial olej ale chce dolac zeby miec czyste sumienie i tu pojawia sie problem a raczej dylemat , moj silnik pracuje na oleju GM 10w40 dzisiaj ani jutro nie dostane tego oleju moge oczywiscie podjechac na stacje i kupic litr 10w40 innego producenta ale to jest koszt okolo 40zł a za 50zł mam baniak 5 litrow GM wiec powiedzmy ze bym przeplacil ale jak bedzie trzeba to oczywiscie to zrobie ale moje pytanie jest nastepujace - co jezeli bym dolal 5w40 shell ultra helix bo mam taki olej od poprzedniego samochodu , czy zmieszanie pol syntetyka i syntetyka i przejechanie na takiej mieszance 100-200km moze zrodzic jakis problem ???

 

spokojnie mozesz dolac inny olej , sa one mieszalne - a jak na tylko 100-200 km to nawet sie nie zastanawiaj

Inny, ale tego samego typu.

To tak jakbyś chciał dolać starego R3 do dot3 bo akurat taki jest.

 

 

Skoro masz bańkę 10zł więcej niż kupno 1l, to dołóż jeszcze 10zł i zrób od razu wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie mozesz dolac inny olej , sa one mieszalne - a jak na tylko 100-200 km to nawet sie nie zastanawiaj
mnie w szkole uczyli aby nie mieszać olejów różnych typów tzn. jak już dolać to półsyntetyk...to troszkę dmuchanie za zimne ale tak jak napisał kolega cursor efektów tego nigdy nie przewidzisz. Dużo zależy od tego jak silnik jest czuły na takie mieszanki...choć w sumie dolałbyś lepszego jakościowo, który ma lepsze właściwości czyszczące i jest rzadszy co może się już wiązać z problemami. Ale czy one wystąpią czy nie to chyba naprawdę nikt nie przewidzi. Ja wiem np. że mój silnik jest mega czuły na olej (pompowtryskiwacze) i nie zdecydował bym się go zalać olejem za 50zł, wolę przepłacić i mieć spokojną głowę, że jest dobrze smarowany niż wymienić pompki za parę ładnych tysięcy zł i pluć sobie w brodę, że oszczędziłem parę groszy na oleju i filtrach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz bańkę 10zł więcej niż kupno 1l, to dołóż jeszcze 10zł i zrób od razu wymianę.

 

 

Wiesz tu nie chodzi o to ze nie pojade na stacje i nie kupie tylko pytam , wymiane zrobilbym ale jutro jade w mala trase okolo 80km a w niedziele nigdzie nie kupie GM dlatego pytam , i pozostaje niestety problem z terminem u mojego mechanika a sam bez kanalu nie zrobie

 

[ Dodano: 2010-06-05, 20:47 ]

Ja wiem np. że mój silnik jest mega czuły na olej (pompowtryskiwacze) i nie zdecydował bym się go zalać olejem za 50zł, wolę przepłacić i mieć spokojną głowę, że jest dobrze smarowany niż wymienić pompki za parę ładnych tysięcy zł i pluć sobie w brodę, że oszczędziłem parę groszy na oleju i filtrach

 

 

Ja poprostu znam ten zamochod , poprzedniego wlasciciela dobrze znalem a sam ma ten samochod od pol roku a przesmigalem nim juz 30tys juz dwa razy olej wymienialem teraz trzeci raz w polroku :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście zrobisz jak zechcesz..ja wiem jedno, olej to podstawowy element, mający bezpośredni wpływ na żywotność silnika dlatego nigdy na nim nie oszczędzam, leje taki jak ma być i pilnuję stanu..osobiście wolałbym przepłacić i mieć spokojną głowę...może to i dmuchanie na zimne ale ja tak już mam :oczami:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem kazdy ma swoje podejscie fakt ze do innego samochodu lalem shell helix ultra full syntetyk sporo placilem bo prawie 200zł za 5litrow i mialem spokoj ducha ale tutaj nie ma sensu ten samochod to wol roboczy poprzedni byl wychuchany z malutkim przebiegiem , takie moje oczko w glowie , a o tego dbam tez na swoj sposob a on mnie nie zawodzi , potrafi przeleciec 1000km bez wylanczania silnika przy jezdzie na prawie 5tys obrotow momentami i jest malin z reszta nie pamietam zebym kiedykolwiek slyszal ze cos z nim nie tak i ze cos jest do roboty przez 4-5 lat jak byl u poprzedniego wlasciciela

 

Pytam bo nie chce mu zaszkodzic , gdyby odpowiedz byla jednoznaczna typu lej nie ma problemu to bym zszedl do garazu i nalal tego Shella a skoro sa jakiekolwiek obawy ze cos mu nie zagra to jutro pojade do marketu kupie na dolewke 10w40 jakiego kolwiek doleje i w poniedzialek zadzwonie do mechanika i w najblizszym czasie wymianka filtry olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slyszalem jakies pol roku temu wypowiedz jakiegos profesora z uniwerku i powiedzial ze mozna laczyc oleje ze soba, z tym ze bedzie on mial wlasciwosci "najslabszego" ogniwa. w tym wypadku naleje kolega lepszy olej wiec spokojnie te 200km mozesz zrobic, chyba ze bedzie za rzadki i moze ciec ale mysle ze przez te 200km bedzie luz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej GM to nie jest tam jakaś rewelacja, ale to już sprawa właściciela;)

 

Jeśli masz możliwość dorwać gdzieś 10W40 lepiej dolej taki.. Nic by się nie stało jak byś wlał 5W40, ale nie daj Boże ze by się coś zadziało w aucie to byś pukał sobie w głowe że wlałeś 5W/40 zamiast 10W/40, a tak to masz spokojną głowę że poprostu coś z wiekiem padło.

 

Jeśli chodzi o kwestie że na trasie Ci braknie (zapali się lampka alladyna) to lej olej jaki masz wszystko będzie lepsze niż jego brak ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra chlopaki dylemat znikl bo trasa dzisiaj odwolana a jutro smigam tylko 2km po olej i mam nadzieje ze mechanik sie zlituje Bo wszystko jest pikus gdybym mial kanal ale tego sie jeszcze nie dorobilem , skoro juz idziemy w tak motoryzacyjny temat to powiedzcie mi czym sie roznia filtry powietrza takie za 8 zł od takich za 40zł , czy faktycznie warto kupic lepszy i naprawde nie zrozumncie mnie zle ze oszcz3edzam na kazdej czesci do samochodu ja poprostu odkladam do swinki skarbonki bo wymieniam cale zawieszenie co do elementu i na to potrzebuje hajs i w tym momencie robi mi roznice czy kupie olej za 200zł filtr za 40 i drugi za 50 i wydam 300zł czy kupie GM filtr filtrona do oleju i pierwszy lepszy do powietrza i zaplace 80zł , pozatym dochodzi kwestia ze byc moze pod koniec roku bedzie kapitalka silnika , bo skoro samochod nie gnije nic sie nie psuje i mam do niego zaufanie to wole takiego robic niz dolorzyc pare tys i kupic trupa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) oleje można mieszć mineralny z mineralnym, syntetyk z syntetykiem , półsyntetyk z półsyntetykiem, tylko i wyłacznie ,

a filtru nie kupuj stożkowego bo zaśmieca silnik i to przeogromnie , owszem dzwięk silnika ,,prawie'' jak turbo ale najlepiej orginał , jeżeli jeździsz dużo w trasy zalej silnik Castrolem bo jest gęsty , i jeżlei zmienisz olej nigdy nie wolno przechodzić z mineralnego np na syntetyk , jeżeli auto było jeżdzone na półsyntetyku tylko półsyntetyk , zimeringi mogą przepuszczać jak się zmieni olei na inny od tego na którym silnik był eksploatowany , a mechanik to chętnie doradzi zmiane z mineralnego na syntetyk bo za 6 miesięcy będzie miał dużo roboty przy twoim silniku.

 

W tym przypadku możesz kupic tańszy filtr powietrza i oleju , ale kup jakiegoś gęstego Castrola i powinno być najlepiej ,moim zdaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a filtru nie kupuj stożkowego bo zaśmieca silnik i to przeogromnie

Ciekawa teoria, szkoda, że nieprawdziwa, no chyba, że masz na myśli tanie "stożki" z allegro, albo niewłaściwie użytkowany stożek(chociażby suchy)

 

i jeżlei zmienisz olej nigdy nie wolno przechodzić z mineralnego np na syntetyk

Kolejna bzdura i mit, który w tej chwili ma mało wspólnego z prawdą.

Nie wierzysz, poszukaj sobie o trabancie polo gdzie właściciel zrobił taki eksperyment(160tys. na mineralu, zalał syntetyk i nic) ;)

Problemem są właściwości myjące i jeśli silnik jeździ na badziewnym mineralu, to jest ryzyko rozszczelnienia(z racji tego, że pół- i syntetyk mają lepsze właściwości myjące), ale nie jest powiedziane, że tak będzie.

To taka sama bzdura jak teoria, że auto, które ma 200 tys. km, powinno jeździć na mineralu.

Skoro silnik do tej pory był zalany pół- lub syntetykiem i nic mu się nie dzieje(oleju ubywa 1-1,5l między wymianami) to bym go nie zmieniał na gorszy. W niektórych silnikach nie wolno w ogóle tego robić(np. M62B44TU, BMW 4,4 z Vanosem)

 

zalej silnik Castrolem bo jest gęsty

A to mobil, motul itp. o tych samych parametrach nie będzie gęsty?

Może od razu niech wleje 75W90(syntetyk do skrzyń biegów), będzie miał bardzo gęsty olej.

 

1) oleje można mieszć mineralny z mineralnym, syntetyk z syntetykiem , półsyntetyk z półsyntetykiem, tylko i wyłacznie ,

Ciekawe, a co powiesz na to, że 70% składu półsyntetyka to olej mineralny? :P

 

 

 

W tym przypadku możesz kupic tańszy filtr powietrza i oleju

A później ty dorzucisz mu się do remontu/wymiany(niepotrzebne skreślić) silnika?

Filtr oleju to 15zł, po zniżkach nawet 8-9zł, po co na tym oszczędzać.

Filtr powietrza jest chyba najdroższy(25-120zł), ale i tak warto zorientować się jaka jest różnica między filtronem, a np. mann'em czy knechtem. Często jest niewielka.

 

Ja zawsze wychodzę z jednego założenia, biednego na gówno nie stać, dlatego teraz w combo zaleje silnik półsyntetykiem motula, bo i tak mam go w cenie, mobila, castrola itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) oleje można mieszć mineralny z mineralnym, syntetyk z syntetykiem , półsyntetyk z półsyntetykiem, tylko i wyłacznie ,

a filtru nie kupuj stożkowego bo zaśmieca silnik i to przeogromnie , owszem dzwięk silnika ,,prawie'' jak turbo ale najlepiej orginał , jeżeli jeździsz dużo w trasy zalej silnik Castrolem bo jest gęsty , i jeżlei zmienisz olej nigdy nie wolno przechodzić z mineralnego np na syntetyk , jeżeli auto było jeżdzone na półsyntetyku tylko półsyntetyk , zimeringi mogą przepuszczać jak się zmieni olei na inny od tego na którym silnik był eksploatowany , a mechanik to chętnie doradzi zmiane z mineralnego na syntetyk bo za 6 miesięcy będzie miał dużo roboty przy twoim silniku.

 

W tym przypadku możesz kupic tańszy filtr powietrza i oleju , ale kup jakiegoś gęstego Castrola i powinno być najlepiej ,moim zdaniem

O ja pierdziu skąd takie bzdury żeś wytrzasnął :)

Jeśli ktoś chce się dokształcić o olejach to polecam przeczytać poniższy pdf.

http://dray.pl/bmw/oleje.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a niech tak będzie jak tam chcecie ja wypowidam się na podstawie własnych obesrawcji , swojego czasu robilismy remont motocykla na wyścigach w 45 minut ,obserwowaliśmy wnetrza silników na olejach itd , i np rozpuszczone zimeringi po przejściu z mineralego na syntetyk, ale nic może to dopiero wychodzi w extermalnym exploatowaniu,a co do olei do normalnej jazdy mobil i Total ,

a wczesniej Castrol , fakt podobno teraz Castrol bardzo się zepsuł ja pamietam z przed kilku (us) 10lat Castrol Racig RS , który naprawdę w silinku motocyki najładniej zawsze wyglądały popychacze i wałki,

 

Castrol fakt podobno się zepsuł , a gęsty olej uszczelni silnik i pomoże odrobinke chociaż w oporach ,

a co do syntetyki /minerały to może w samochozie tego nie odczuje tak bardzo jak w motocyklu, z resztą takie rzeczy wychodzą przy 15 000 obr/min czuć jak się sztuka wykręca na tym samym oleju a jak na innym ,

 

A stożki , miałem kiedys problem z nową Hondą CRV V-TEC ,nie uznali mi naprawy gwrancyjnej układu zmiennych faz rozrządu bo był stożek K&N i wydech Remusa , po zdjęciu głowicy widziałem co było w silniku ,jedyne rozwiązanie to kupić K&N w miejsce orginalnego filtru , podobny problem miałem w immym aucie

zaświecała się kontrolka silnika sonda spalin informowała o niepoprwanym spalaniu

na stożku po zdjęciu stożka problem znikł.pozdro

 

 

A co do niemieckich testów to taka prawda jak to że po wprowadzeniu Euro w Polsce będzie lepiej ,kiedys był tes w Autoświecie i w niemieckim Autobild jak to opony Fulda wygrały bo są najcichsze ,itd a sam miałem te opony i w porównaniu z oponami Yokohama które zajeły 3 czy 4 miejsce a nie ma cichszych oponek niz Yokohama , nimieckeie opony klękają przed Japończykiem i proszą żeby ich nie chłostać , gazety media 60% to kit , nagrody wszystko ściema , marketing

Żyjemy w świecie gdzie koncerny ,kreują rzeczywistość ,sory za moją dygresyjkę , tak mi się nasuneło ,

 

To Duże grupy finansowe są właścicielami banków, domów maklerskich,spółek,spółek córek ,

itd, np Mediamarkt,Saturn Real, Praktiker , właścicielem jes AG METRO GROUP które jest właścicielem także MACRO, i przez swoje banki których są właścicielami sterują całą gospodarką , Ich zadaniem jest zysk i czy Polacy w marketach tyrają za 800zł nikogo nie dziwi,markety są zwolnione z podatku po kilka lat wysysają kasę z rynku , a pewne grupy rządowe im na to pozwalają,

 

I z tematu oleju zszedłem na temat imperjalizmu ale to i tak na temat bo wszystko kręci się w okół gazu i ropy nawtowej ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gęsty olej uszczelni silnik i pomoże odrobinke chociaż w oporach ,

Nie kompromituj się bardziej. Gęstszy olej to większe opory. Nie wierzysz, to podnieś jakieś FWD z obu stron, tak, żeby przednie koła wisiały w powietrzu i na luzie(i odpalonym silniku) puść sprzęgło. Dziwnym trafem w większości przypadków kółka zaczną się kręcić, a teoretycznie nie powinny bo przecież żaden bieg nie jest wrzucony.

 

 

Z castrolem to jest inny problem. To nie kwestia tego, że się popsuł, a kwestia tego, że coraz łatwiej o podróbkę.

A stożki , miałem kiedys problem z nową Hondą CRV V-TEC ,nie uznali mi naprawy gwrancyjnej układu zmiennych faz rozrządu bo był stożek K&N i wydech Remusa , po zdjęciu głowicy widziałem co było w silniku ,jedyne rozwiązanie to kupić K&N w miejsce orginalnego filtru , podobny problem miałem w immym aucie

zaświecała się kontrolka silnika sonda spalin informowała o niepoprwanym spalaniu

na stożku po zdjęciu stożka problem znikł.pozdro

A co więcej poza stożkiem zrobiłeś w aucie?

Sam stożek rzadko kiedy daje coś na plus. Stożek zakłada się na koniec prac, żeby porting kanałów miał sens i nie był blokowany przez filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cursor pocz@wszy od zmiay tlokow na kute ,poprzez tytanowe korbowody i rozwiercanie cylindroow,zmiany faz rozrzadu oraz planowania glowic i montaz dodatkowych chlodnic oleju,czy widziales silnik samochodu wysciwlgowego ,w ktorym nie ma tulei i tloki chodza w takimczyms,jak wiesz to powiedz jak to sie nazywa skoro rozbierales silniki ,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...